Montako seksipartneria on liikaa?
Montako seksipartneria on mielestäsi liikaa? Saako miehellä olla enemmän kuin naisella? Tai toisinpäin? Voisitko alkaa parisuhteeseen miehen/naisen kanssa, jolla on ollut 100 seksikumppania? Tai onko edes tarpeellista tietää kumppanin seksipartnereiden määrää? Ihmisillä tuntuu olevan tosi erilaisia käsityksiä siitä, mikä on liikaa tai tarpeeksi, joten olisi kiva kuulla mielipiteitä tästä aiheesta.
Kommentit (53)
Liikaa on kun on kuppa, tippuri, genitaaliherpes, sankkeri ja pisteenä i:n päälle hiv kera puhjenneen aidsin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:09"]
Yksikin yhden yön juttu on liikaa. Tunnen naisia joilla on paljon kumppaneita. He ovat mukavia ja pidän heistä. En kuitenkaan halua suhteeseen heidän kanssaan.
[/quote]
Eli tää pohjimmiltaan on palautettavissa siihen katkeruuteen siitä, että on naisia, jotka nuoruudessaan ovat harrastaneet seksiä heidät vokotelleiden alfaurosten kanssa. Naisesta tekee huonomman se, että joku suosittu mies on hänet joskus nuorena iskenyt vaikka naisestakin olisi ollut mukavaa harrastaa seksiä.
No mutta. Naisen on parasta esittää mahdollisimman siveellistä pirkkoa, jolla on ollut vain 5 kumppania, vaikka totuus olisikin toinen. Jotkut miehet eivät ikinä pääse yli siitä katkeruudesta, että joku mies on saanut heitä enemmän pillua.
[/quote]
Ei, vaan siihen että olen kuullut jokaisen näistä naisista itkevän, kuinka miehet ovat sikoja ja taas särkyi sydän. Jokainen heistä etsii sitä oikeaa, ei todellakaan yhden yön juttuja, mutta niihin he ajautuvat kerta toisensa jälkeen.
[/quote]
No jos ei saa muita kuin yhdenyönjuttuja, niin onko aina parempi istua ne kaikki vuodet kotona itkemässä?
[/quote]
En halua sellaisen naisen kanssa suhteeseen. Aivan sama mitä tekee kunhan ei satuta toisia.
Vähän vaikea ottaa kantaa siihen mikä on liikaa, mutta itseäni kyllä jotenkin ihmetyttää ne, joilla on kumppaneita tyyliin 40 - 100, ihan sama onko kyseessä mies tai nainen. Minulla on ollut seksipartnereita 6. Nykyisen ja edellisten miesystävieni kumppaneiden määrää en tiedä enkä haluaisikaan tietää.
Vähän off-topic:
Minulla on uusi miesystävä, jolla on ollut naisia enemmänkin. En ole kysynyt, mutta kymmeniä kuitenkin.
Itsellenä on ollut vain muutama. Kun kerroin siitä suhteen alussa, niin mies sanoi, ettei sillä ole väliä, onko ollut yksi vai sata partneria. Vain tämä hetki merkitsee.
No, suhteemme on kehittynyt. Puhuimme pikkujoulukaudesta ja mies kertoi siitä, kuinka paljon pikkujouluissa petetään ristiin. Tähän minä totesin, etten tiedä asiasta mitään ja mies totesi siihen, että "onneksi et".
Tämä oli minusta vähän ristiriitaista siihen, että miehen mielestä alun alkaen oli yks hailee onko naisella ollut "yksi vai sata partneria".
Onko tämä teistä ristiriitaista?
Ei se määrä, vaan se laatu. Jos on 25 partneria, jotka melkein kaikki baarista kotiin raahattuja yhdenyönjuttuja, niin ei ole minun tyyliseni ihminen kyseessä. Jos taaskin kyseessä on parikymmentä seurustelu- tai tapailusuhdetta yli 15 vuoden aikana, ja siihen päälle muutama nuoruuden yhdenyönjuttu, niin eipä kyllä haittaa. Hyvä, ettei ole tarvinnut olla puutteessa.
Olen 37 ja minulla on ollut 35 seksikumppania. Näistä ehkä 10 on ollut yhdenillanjuttuja, jotka tarkemmin ajateltuna olisin ehkä voinut jättää väliinkin. Ne joko eivät ole olleet kovin kummoisia kokemuksia tai eivät ole tuoneet enää mitään uutta tietoa ja kokemusta miehistä.
En kuitenkaan kadu yhdenillanjuttuja. Niiden anti on ollut sekä myönteinen että kielteinen. Olen itse harrastanut yhdenillanjuttuja myös sellaisessa elämäntilanteessa, jossa koin, etten saa mitään muuta.
Ainakin on kokemusta siitä, että seksuaalista kemiaa voi olla eri tavalla, joidenkin kanssa sitä on enemmän ja joidenkin kanssa vähemmän.
Seksiin ei tarvitse rakkautta, on seksissä tietysti tunteita mukana.
Ihan kunnollisen ja taviksen oloinen mieskin voi pettää. Olen harrastanut seksiä miehen kanssa, joka vei minut asunnolleen, jossa asui yhdessä tyttöystävän kanssa, tyttis oli matkoilla. Ei ollut kovin innostava kokemus.
Jos minulla ei olisi noita yhdenillanjuttuja, olisin varmasti naiivimpi.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 12:39"]
Vähän off-topic:
Minulla on uusi miesystävä, jolla on ollut naisia enemmänkin. En ole kysynyt, mutta kymmeniä kuitenkin.
Itsellenä on ollut vain muutama. Kun kerroin siitä suhteen alussa, niin mies sanoi, ettei sillä ole väliä, onko ollut yksi vai sata partneria. Vain tämä hetki merkitsee.
No, suhteemme on kehittynyt. Puhuimme pikkujoulukaudesta ja mies kertoi siitä, kuinka paljon pikkujouluissa petetään ristiin. Tähän minä totesin, etten tiedä asiasta mitään ja mies totesi siihen, että "onneksi et".
Tämä oli minusta vähän ristiriitaista siihen, että miehen mielestä alun alkaen oli yks hailee onko naisella ollut "yksi vai sata partneria".
Onko tämä teistä ristiriitaista?
[/quote]
En tiedä käynkö jo jotenkin hitaalla tässä vaiheessa iltaa, mutta mä en nyt tajua mitä ristiriitaista tuossa on. Pettäminen ja monet kumppanit ei ole sama asia, vaikka aika moni niin tuntuu olettavan.
... Niin ja lisäksi mies saattoi sanoa "onneksi et" siinä mielessä että onneksi sun ei ole tarvinnut olla pettämisen kanssa tekemisissä jos et siitä mitään tiedä.
31
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 12:29"]
Liikaa on kun on kuppa, tippuri, genitaaliherpes, sankkeri ja pisteenä i:n päälle hiv kera puhjenneen aidsin.
[/quote]
Juuri noin. Se viimeinen, jolta saa tartunnan on se ensimmäinen, joka oli liikaa.
Voihan sen määritellä monella muullakin tavalla, kuten minkä tahansa rajan. Toinen selkeä raja olisi yksi. Eli kaksi olisi jo liikaa. On tekopyhää miettiä toisista, että 10 tai 5 on raja, koska käytännössä silloin on jo sallinut useamman kumppanin.
Olen 19 ja seksikumppaneita tähän mennessä on 5. Seksielämän aloitin 16-vuotiaana. Kolme näistä on ihan parisuhteita. Kaksi muuta yhdenyön säätöjä.
Yksi näistä viidestä on tämänhetkinen kumppani sekä kihlattu :) Miehelläni on ollut 8 seksikumppania minun lisäkseni ja hän on 22.
Olemme näistä asioista keskustelleet ja tosi hyvin otimme vastaan kummankin kokemukset. Miehen mielestä minulla ei ole paljon kumppaneita ikääni nähden eikä hänenkään seksikumppanien määrä ole ahdistanut.
Omasta puolestani jokainen saa elämässään harrastaa niin paljon seksiä kuin haluaa, kunhan muistaa suojautua oikein.
Olen 22-vuotias ja minulla on ollut neljä seksikumppania. Mielestäni määrä on ikääni nähden kohtalainen. 2 seurustelusuhdetta, 1 tapailusuhde ja yksi yhden illan juttu tutun miehen kanssa. Tämä yhden illan juttu oli virhe, mutta olemme molemmat päässeet siitä yli ja olemme kavereita.
Mielestäni yli kymmenen alkaa olla paljon, 15 liikaa.
Mutta sekinhän nyt riippuu omasta arvomaailmasta ja siitä mitä elämältään tahtoo.
Miesystäväni ei ole kysynyt minulta kumppaneideni määrää, enkä sitä edes kertoisi. En itsekään tiedä hänen kumppaniensa määrää, eikä se kiinnosta minua. Kuten joku olikin jo sanonut, nykyhetki on se joka merkitsee.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:07"]
Olen 19 ja seksikumppaneita tähän mennessä on 5. Seksielämän aloitin 16-vuotiaana. Kolme näistä on ihan parisuhteita. Kaksi muuta yhdenyön säätöjä.
Yksi näistä viidestä on tämänhetkinen kumppani sekä kihlattu :) Miehelläni on ollut 8 seksikumppania minun lisäkseni ja hän on 22.
[/quote]
19 v ja kolme parisuhdetta? Miten määrittelet parisuhteen? Vai asuitteko ihan oikeasti parisuhteessa?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:07"]
[/quote]
19 v ja kolme parisuhdetta? Miten määrittelet parisuhteen? Vai asuitteko ihan oikeasti parisuhteessa?
[/quote]Ai siis sisältyykö yhdessä asuminen parisuhteen määritelmään? Vai mitä tarkoitat?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:26"]
Ai siis sisältyykö yhdessä asuminen parisuhteen määritelmään? Vai mitä tarkoitat?
[/quote]
No ketkäs on ne väestöliiton mukaan parisuhdetta suunnittelevia? Väestöliiton parisuhdekeskus on nimenomaan tarjoamassa tukea parisuhteessa eläville ja sitä suunnitteleville seurusteleville pareille.
Ensimmäinen seksipartneri on liikaa. Aina ensimmäisen jälkeen tekee mieli lisää. Sitten seksipartnereita on ollut liikaa, kun kosteutta ei enää riitä seuraavalle ja alapäässä alkaa näkyä kulumisen jäljet.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:57"]
Ensimmäinen seksipartneri on liikaa. Aina ensimmäisen jälkeen tekee mieli lisää. Sitten seksipartnereita on ollut liikaa, kun kosteutta ei enää riitä seuraavalle ja alapäässä alkaa näkyä kulumisen jäljet.
[/quote]
Sitten seksipartnereita on ollut liikaa, jos saman illan aikana rasvakin loppuu tuubista.
En ole koskaan tullut kysyneeksi, eikä minultakaan ole kysytty. Jos on hoitannut homman vastuullisesti (ehkäisy, ei henkistä eikä fyysistä hyväksikäyttöä, ei harhaanjohtamista jne) niin kyllä niitä aika paljon saisi olla ennen kuin kulmakarvoja kohottaisin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:13"]
Jos seksipartnereita on ollut niin monta, ettei osaa edes laskea tai ei kehtaa sanoa määrää omille vanhemmilleen tai ei toivoisi oman lapsensa niin monen kanssa naivan, niin sitten on tullut pelehdittyä jo liikaa.
[/quote]
Tämä ajatus vähän ontuu. Jos äitisi on hyvin uskonnollinen ihminen, mikä tahansa luku, joka on enemmän kuin yksi, voi olla jo liikaa.
Toisaalta jos äitisi on joku Sharon Osbournen kaltainen nainen, joka on nähnyt kaikenlaista elämässään, häntä ei varmaan hetkauttaisi suuretkaan luvut.
Mutta kuka oikeasti haluaa kertoa näistä asioista vanhemmilleen?