Montako seksipartneria on liikaa?
Montako seksipartneria on mielestäsi liikaa? Saako miehellä olla enemmän kuin naisella? Tai toisinpäin? Voisitko alkaa parisuhteeseen miehen/naisen kanssa, jolla on ollut 100 seksikumppania? Tai onko edes tarpeellista tietää kumppanin seksipartnereiden määrää? Ihmisillä tuntuu olevan tosi erilaisia käsityksiä siitä, mikä on liikaa tai tarpeeksi, joten olisi kiva kuulla mielipiteitä tästä aiheesta.
Kommentit (53)
Olen 26-vuotias nainen ja seksielämää on takana 11 vuotta. Seksikumppaneita on ollut 34. Joskus 18-20 -vuotiaana meni liian lujaa, sen myönnän, mutta eipä tehtyä saa tekemättömäksi. En koskaan ole harrastanut kännipanoja, vaan on ollut kaveripanoja ja vakkareita. Ja on tietysti ollut tapailua ja seurusteluakin. Pisin suhteeni on kestänyt reilut kaksi vuotta. Nyt olen sinkku, mutta en kaipaa mitään seksihurjastelua. Se tuli koettua jo muutama vuosi sitten. Onneksi olen aina osannut vaatia kumin käyttöä ja seurustellessa olen ehdottomasti uskollinen. Seurustelukumppanin seksipartnereiden määrä ei oikeastaan kiinnosta minua. Tärkeintä on, että mies osaa suhteessa pysyä uskollisena. Ehkä sitten alkaisi mietityttää, jos miehellä olisi ollut satoja seksipartnereita.
Riippuu kenestä puhutaan. Minulle olisi liikaa jo jos olisi ollut vaikka viisikin tässä iässä (20), minulla on ollut 2. Kumppanista jos puhutaan niin en haluaisi luvun menevän yli 10 (nykyiselle poikaystävälle olen ensimmäinen ja ainoa). Jos puhutaan kenestä tahansa muusta kuin minusta tai omasta kumppanista, minulle on täysin yhdentekevää kuinka monta kenelläkin on ollut.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 03:07"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 03:03"]
Puhdas raikas neitsykäinen, joka ei miehestä vielä mitään tiedä olisi tietysti ideaalikumppani. Naisilla yli 10 on ehdottomasti liikaa.
Miehillä seksipartnereita saa olla mikä määrä tahansa, koska mies ei samalla lailla likaannu seksistä kuin nainen.
[/quote]
Et sitten nokkelampaa provoa keksinyt.
[/quote]
Kovin on kulunut, kun jo (iso)isoisänsä tällä kaksinaismoralismilla provosi. Eikö olisi aika päivittää repertuaaria? Vaikka onhan perinteet hieno asia.
Seksi pitää terveenä. Mahdollisimman paljon seksiä kaikille. Mitä sitä pihtaamaan. Vaimon kanssa kokeiltu, ei värkit mene pilalle. Sitten on partnereita liikaa, jos ei ehdi hygieniasta huolehtimaan. Ja hyppysuhteissa EHDOTTOMASTI paketti kumeja mukana, ettei lopu kesken. Pelkästään moraalinen kysymys. Moralisteille suosittelen seksistä pidättäytymistä, jottei rupea hävettämään. Muille mahdollisimman paljon kokeiluja, ettei vanhana tartte miettiä mitä jäi kokeilematta. Sitten kun ei värkit pelaa, voi pitää taukoa.
Ja laskeeko joku oikeesti näitä? Sama kuin laskis, kuinka monta kertaa on käynyt parturissa elämänsä aikana ;)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:09"]
Yksikin yhden yön juttu on liikaa. Tunnen naisia joilla on paljon kumppaneita. He ovat mukavia ja pidän heistä. En kuitenkaan halua suhteeseen heidän kanssaan.
[/quote]
Eli tää pohjimmiltaan on palautettavissa siihen katkeruuteen siitä, että on naisia, jotka nuoruudessaan ovat harrastaneet seksiä heidät vokotelleiden alfaurosten kanssa. Naisesta tekee huonomman se, että joku suosittu mies on hänet joskus nuorena iskenyt vaikka naisestakin olisi ollut mukavaa harrastaa seksiä.
No mutta. Naisen on parasta esittää mahdollisimman siveellistä pirkkoa, jolla on ollut vain 5 kumppania, vaikka totuus olisikin toinen. Jotkut miehet eivät ikinä pääse yli siitä katkeruudesta, että joku mies on saanut heitä enemmän pillua.
[/quote]
Ei, vaan siihen että olen kuullut jokaisen näistä naisista itkevän, kuinka miehet ovat sikoja ja taas särkyi sydän. Jokainen heistä etsii sitä oikeaa, ei todellakaan yhden yön juttuja, mutta niihin he ajautuvat kerta toisensa jälkeen.
[/quote]
Tämä on johtunut ainoastaan siitä, että naisille seksistä on tekemällä tehty väärää ja lohtua tuovaa vain aidon rakkauden tunnustus! Hippi naiset eivät tunne itseään likaisiksi, koska heidän ajatuksensa on aina ollut se, että seksi on ihanaa ja vapaata.
Kyse on siitä mihin ihminen oppii vanhemmiltaan. En huuda tytöilleni vuodesta toiseen, että EI ON EI !! Kerron kyllä, että seksistä saa ja tulee kieltäytyä, jos se ei tunnu hyvältä. Opetan kyllä myös ettei seksi ole ollenkaan paha asia. Ei minullekaan ole toitotettu seksin vääryydestä, vaikka olen itse asiassa lähtöisin ex lestaperheestä. Äidille rakkaat terkut ja kiitokset tästä <3
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 08:58"]
10, miksi yli 10 on "seksityöläisen luku"?
Jos 33v. nainen on aloittanut seksielämänsä 17-vuotiaana eli on ollut sukupuolielämää 16 vuotta ja hänellä olisi 15 partneria ja olisi sekä seurustellut pitempään että ollut tapailusuhteita. Kuitenkin alle yksi partneri per vuosi keskimäärin. En ymmärrä, miksi 15 partneria olisi erityisen korkea luku kolmikymppisellä.
[/quote]
Jos ajat samaan tahtiin autoja lunastukseen niin vakuutusyhtiöstä ei enää anneta vakuutustakaan. Sama homma se on miesten suhteen, väljäksi porattua ei kukaan vie alttarille.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 03:35"]
Olen 26-vuotias nainen ja seksielämää on takana 11 vuotta. Seksikumppaneita on ollut 34. Joskus 18-20 -vuotiaana meni liian lujaa, sen myönnän, mutta eipä tehtyä saa tekemättömäksi. En koskaan ole harrastanut kännipanoja, vaan on ollut kaveripanoja ja vakkareita. Ja on tietysti ollut tapailua ja seurusteluakin. Pisin suhteeni on kestänyt reilut kaksi vuotta. Nyt olen sinkku, mutta en kaipaa mitään seksihurjastelua. Se tuli koettua jo muutama vuosi sitten. Onneksi olen aina osannut vaatia kumin käyttöä ja seurustellessa olen ehdottomasti uskollinen. Seurustelukumppanin seksipartnereiden määrä ei oikeastaan kiinnosta minua. Tärkeintä on, että mies osaa suhteessa pysyä uskollisena. Ehkä sitten alkaisi mietityttää, jos miehellä olisi ollut satoja seksipartnereita.
[/quote]
Tyypillinen kolmekymppinen sinkkunainen joita on baarin tiskit pullollaan, perseeseen holahtaa vaikka shampanja pullo ja nyt kun on ryppyjä alkanut ilmestymään niin toiveissa on perheen perustaminen.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 06:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 03:35"]
[/quote]
Tyypillinen kolmekymppinen sinkkunainen joita on baarin tiskit pullollaan, perseeseen holahtaa vaikka shampanja pullo ja nyt kun on ryppyjä alkanut ilmestymään niin toiveissa on perheen perustaminen.
[/quote]
ooppa rehellinen. 40 v kotiäippä jonka mies makaa sohvalla ja lapset kiertämässä maailmaa
Olen aikuinen MIES! Alotin 17vuotiaana ja olen harrastanut sitä kohtan.43vuotta. Mulla on ollut yli 1000 naista ja se lukumäärä kasvaa n.3-4 naisella viellä joka kuukausi. Hei olkaapa rehellisiä itselle! Vai olenko poikkeeve?
Nainen jos tahdot olla kanssani niin kirjoita minulle!
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:13"]
Jos seksipartnereita on ollut niin monta, ettei osaa edes laskea tai ei kehtaa sanoa määrää omille vanhemmilleen tai ei toivoisi oman lapsensa niin monen kanssa naivan, niin sitten on tullut pelehdittyä jo liikaa.
[/quote]
Ihme kriteerejä :( Mulle on pääasia että lapset ovat tasapainoisia ja tyytyväisiä elämäänsä, oli niillä sitten 1 tai 100 seksipartneria elämänsä aikana. Olen varma että mun vanhemmat ajattelevat musta samalla tavalla. Tsiisus, ei kai kukaan ala puimaan jälkeläistensä panoja.
Monta kysymystä. Vastaan niihin jokaiseen lukematta toisten kommentteja....
1. Montako seksipartneria on mielestäsi liikaa?
- Mun mielestä seksipartnereita ei varsinaisesti voi olla liikaa. Toki jos joka päivä mies/nainen vaihtuu niin alkaisin kyseenalaistamaan touhun mielekkyyttä ja järkevyyttä. En osaa sanoa mitään tiettyä summaa.
2. Saako miehellä olla enemmän kuin naisella? Tai toisinpäin?
- Saa ja saa. Seksipartnereiden määrä on ihan ihmisestä itsestä kiinni, ei sukupuolesta. Tietenkin jos seurustelee niin olisi kiva jos olisi yhteiset pelisäännöt saako niitä toisia olla samanaikaisesti. Itse tahdon olla vain yhden ihmisen kanssa kerrallaan, mutta ymmärrän niitäkin joilla on "avoin suhde" yhteisestä sopimuksesta.
3. Voisitko alkaa parisuhteeseen miehen/naisen kanssa, jolla on ollut 100 seksikumppania?
- Suoraan sanottuna en. Olen itse 23v. ja todennäköisesti mies olisi suunnilleen samanikäinen. Korkeintaan 26v. eli kolme vuotta vanhempi. Heräisi kysymys mitä muuta se mies on touhunnut kuin metsästänyt naisia...
4. Tai onko edes tarpeellista tietää kumppanin seksipartnereiden määrää?
- Ei ole tarpeellista mutta mielenkiintoista ja avartavaa ainakin. Itse olen keskustellut todella paljon seksistä ylipäätään avokkini kanssa. Seksipartnereiden määrästä saa vähän käsitystä että ollaanko "samalla sivulla" seksuaalisuuden suhteen. Itse olen todella ujo ja sisäänpäinvetäytyvä. Kaipaan rinnalleni hieman samanlaista ihmistä. Ahdistuisin itsevarman naistenmiehen kanssa.