Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkilaukku vai merkitön nahkalaukku?

Vierailija
10.10.2013 |

Olkalaukkua ostamassa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin vihdoin mulle sopivan laukun! On ollut kans etsinnässä jo kauan aikaa, kun ei ihan järjettömiä summia halua sijoittaa. Suomalainen suunnittelija ja matskut tulee Italiasta. Kaikenlisäks verkkokaupassa on nyt kaikki laukut puoleen hintaan :) Suosittelen kyllä kattoon www.kissafashion.fi

Vierailija
2/19 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin keskihintaista merkkiä Rebecca Minkoffia, jota käyttää mm Keira knightley. Viimeksi tilasin nahkaisen mini affairen, joka on aivan Chanelin tilatun laukun näköinen, mutta hinta vain n. 150e. Samainen laukku on avec Sofiellakin, oli mm Glorian blogijuhlassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäiseen käyttöön saa olla ihan merkitön laukku. Ja tietenkin aidosta nahasta, joka kestää kulutusta. Harmi vaan että usein on myyty keinonahkaista laukkua aito nahkaisena, myyjätkään eivät aina tiedä mistä laukku on valmistettu. Tuossa paikka josta on löytynyt kohtuu hintaan.

http://www.laukkukauppa.fi/category/2/nahkalaukut

Vierailija
4/19 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkitön nahkalaukku. Kävin katsoon noiden linkkien laukkuja ja se nippanappa-liike jäi mieleen. Harvoin näkee niin helvetin rumia laukkuja.

Vierailija
5/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää merkitön nahkalaukku. Olen valmis maksamaan laadusta ja siitä, että laukku on nahkaa ja kivannäköinen. En ole valmis maksamaan siitä, että se on tietyn merkkinen. Ne monta tonnia maksavat laukut ei ole yhtä monta kertaa laadukkaampia kuin joku 200-300 euroa maksava nahkalaukku.

Vierailija
6/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole nähnyt hyvännäköistä nahkalaukkua. Tykkään, että laukussa on bling blingiä tai jokin muu juju. Yleensä nahkalaukut ovat todella tylsän näköisiä.

Vierailija
7/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 09:39"]

Mä en ole nähnyt hyvännäköistä nahkalaukkua. Tykkään, että laukussa on bling blingiä tai jokin muu juju. Yleensä nahkalaukut ovat todella tylsän näköisiä.

[/quote]

Mä etsinkin nyt sellaista mustaa perusnahkaolkalaukkua. Siinä ei tarvitse eikä saakaan olla kovin paljon blig blingiä, sillä sen on sovittava kaikkien takkieni kanssa. ap tarkentaa

Vierailija
8/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas, monikäyttöinen ja pitkäikäinen nahkalaukku, mutta ei mitään hienoa merkkiä, kiitos. Ja hinta max 200 e.

Vierailija
10/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat sen mikä tuntuu ja näyttää itsestäsi hyvältä. Usko itseesi ja makuusi.

Vierailija
11/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti merkitön ja nahkainen. En mainosta mitään brändiä, saati vielä maksa siitä! Ostan sen laukun mikä silmää miellyttää ja on erinomainen hinta-laatusuhteelta. Nykyiset laukun hankittu ulkomailta.

Vierailija
12/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis tuo Marimekon Kaksoset-laukku! Usein ovat vaan liian isokokoisia tällaiselle kääpiölle, mittasuhteet ei passaa yhteen.

Vierailija
13/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi on kyllä hyvä esimerkki siitä miten aiemmin hyvälaatuiset laukut on suosion myötä mennyt huonompaan suuntaan. Mulla on kaksi laukkua, toinen vuosikausia vanha ja edelleen priimakunnossa. Toisen ostin viime vuonna, ja se on jo ihan kulahtanut, saumat ja kulmat ovat kuluneet yms. Ja ainakin täällä Helsingistä noista Lumi-laukuista on tullut Marimekon olkalaukku 2, eli sellainen on aivan kaikilla.

Tuo Marimekon Kaksoset-laukku näytti kivalta, vaikka hieman on epäilystä Marimekonkin laatua kohtaan. Parasta olisi varmaan ostaa laukku jostain ulkomailta, esim. Italiasta tai sitten joltain suomalaiselta valmistajalta, jolta saisi käsityönä tehdyn laukun.

Vierailija
14/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 09:37"]

Olkalaukkua ostamassa.

[/quote]

Ostaisin parhaan näköisen. Sen pitäisi olla myös suhteellisen kestävän tuntuinen. Merkkilaukut ovat usein kalliita ja varsinkin halvimmasta päästä olevat merkkituotteet ovat usein huonosti tehtyjä ja melko huonoista materiaaleista kyhättyjä. Saman hintainen merkitön nahkalaukku voi olla paljon kestävämpi ja vielä paremman näköinenkin.

Hinta ja brändi ei enää takaa, että tuote olisi laadukas.

Vierailija
15/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin ehdottomasti "merkittömiä" ja mielellään suhteellisen pieninä erinä tehtyjä laukkuja, ne ovat laadukkaampia kuin massatuotantolaukut. Siis jos oikeasti haluaa laukun, joka kestää vuosikausia. Tässä muutama linkki, jos näistä olisi apua:

http://www.chocho.fi/

http://www.honko.fi/tuotteet/nahkatuotteet/naisten-olkalaukut-kasilaukut/naisten-olkalaukut-ja-kasilaukut.html

http://www.nippanappa.fi/kuvagalleria/laukkuja/

Vierailija
16/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on vitosen kangaslaukku ajanut asiansa jo kohta 10 vuotta, mutta tosiaan laukut ei koskaan ole ollut sydäntäni lähellä niin olen huono vastaamaan.

Vierailija
17/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle merkitön. Haluan aitoa materiaalia ja laatua, mutta en todellakaan maksaa ylimääräistä jostain merkistä. Jotenkin tuntuisi nololtakin kulkea se merkki näkyvissä, kertoa kaikille että olen trendien uhri joka maksan ylihintaa että saan näytellä kaikille että olen trendikäs tai että mulla on rahaa tällaiseenkin laukkuun... Itse viimeksi tilasin täältä ja olen tyytyväinen http://www.tuscanyleather.it/

Vierailija
18/19 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄNNÄKÖINEN nahkalaukku. Se, onko jotain merkkiä tai ei, on musta toisarvoista, lähtisin siitä, että laukku miellytää mun silmää.

Valitettavasti mulle käy usein niin, että ne hyvännäköiset laukut on jotain merkkiä ja hintaa on sen mukaisesti. Silloin pitää miettiä, paljonko laukustaan on halukas maksamaan.

Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että merkkilaukku ei automaattisesti tarkoita sitä, että siinä on isolla logoa kyljessä. Laukku voi olla vaan hyvännäköinen musta laukku, jonka merkki käy ilmi vaikka vetskarin vetimestä tai jostain kohopainatuksesta.

Vierailija
19/19 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähes kahden tonnin maksanut Mulberry Bayswater hajosi vajaa vuoden käytön jälkeen, siirryin pois mainstream merkeistä. Esim. alle 500 € luokissa Coccinelle, Gabor ja Ecco ovat kestäneet minulla vuosia. (Tosin olen havainnut Eccon kengissä laadun heikkenemistä. Aikaisemmat Ecco ballerinat ovat kestäneet minulla käytössä 6 kesää, tuoreimmat ainoastaan 2 kesää.)

Suomalaisista Eliisa Marjaana on ehdottomasti suosikkini, mitä myydään esim. Aleksi 13:ssa tai messuilla: http://www.eliisamarjaana.fi/messut.htm. Harvinaisen hyvää käsityötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän