Ne joilla 1. lapsen synnytys kesti pitkään, toinen lyhyempi?
Hei!
Olisin vaan kysynyt, että ne joilla toisen lapsen synnytys on kestänyt pitkään, niin onko toinen tullut nopeammin?
Itselläni kesti ekan kanssa yht. 17t ja ponnistusvaihe 56 min.
Onko mitään toivoa, että toinen syntyisi nopeammin?
T.Rose74 rv 31+5
Kommentit (8)
Äidin elimistölle synnytys on jo tuttu juttu toisella kertaa, joten yleensä se onkin nopeampaa.
Itselläni esikoisen synnytys kesti 24,5 tuntia, ponnistusvaihe 25min. Ei naurattanut jälkeenpäin ja seuraava synnytys mietitytti kyllä aika tavalla.
1v8kk myöhemmin syntyi toinen lapsi ja sillä kertaa synnytys meni niin hyvin, että jäi itsellekin hyvä mieli. Synnytys kesti 15,5 tuntia, mutta loppu meni vauhdilla, viimeiset 5cm aukesin vajaassa puolessa tunnissa ja ponnistus kesti hädintuskin viisi minuuttia.
Aika usein kuulee sanottavan, että toinen synnytys on noin puolet edellisestä. Jospa tämä kolmas kestäisi enää puoli päivää ;D
Porenn ja Pimpula rv 34+2
Minulla eka synnytys 21h ja ponnistusvaihe taisi olla 13min, toka synnytys reilu 7h ja ponnistusvaihe 7min. Eli ihan merkittävä ero.
Mayella rv 30
Pikkukakkonen syntyi neljä vuotta esikoisen jälkeen reilu viikko sitten. Esikoisen synnytys kaikkineen n. 24h, sis. ponnistusvaiheen 0.5h, toisen kanssa meni myös lapsivedet (jolloin olin osastolla odottelemassa synnytyksen käynnistymistä), mutta synnytyssalissa ehdin olla 1,5h, josta ponnistusvaihetta 5min. Aukeneminenkin meni vauhdilla, en ehtinyt saada mitään puudutteita vaan ilokasun voimalla sieltä tultiin... Ja vaikka kaikki tuntui toisella kertaa tapahtuvan yhtaikaa, olo on paljon parempi (pari tikkiä huomaamattomia kun esikoisen kanssa olin kipeä viikkokaupalla). Eihän tämä mikään lupaus ole, mutta todnäk pääset helpommalla!
Esikoisen synnytys kesti 25 h, jonka jälkeen päädyttiin sektioon. kuopus 19 tuntia, ponnistusvaihe vain 16min, joten vaikka olinkin " ensisynnyttäjä" alakautta, ponnistusvaihe ei onneksi kestänyt kauan...
Itselläni nämä ajat johtuneet paljolti siitä, et harjoitussupistuksia ei ole ollut etukäteen ollenkaan, vaan synnytys on käynnistynyt tyhjiltään - johan siihen kohdunkaulan lyhentymiseen menee oma aikansa. Kummastakin hyvät kokemukset, vaikka aikaa menikin...
Nyt kolmatta odotellaan....
Minulla kesti 1. synnytys 17t30min ja ponnistusvaihe 29min.
2. synnytys kesti 6t35min ja ponnistusvaihe 11min.
Eli älä menetä toivoasi, minäkin toivon että tämä 3. tulisi vielä nopeammin.
birgit+ " pörrö" RV 13
tokassa meni vain 16h, ponnistus noin 30min. huomattavasti helpompi synnytys kaikin puolin.
ehkä tän kolmannen kanssa päästään alle 10 tunnin ;-)
mom rv23+6
... jos toinen syntyy nopeammin ku ensimmäinen...ensimmäisessä meni näet 2tuntia 40 minuuttia.... ja nyt kun asun kauempana synnäriltä niin kauhistuttaa ajatuskin :/
Noooh nyt raskaus on vielä niin alussa, että saas nähdä miten menee...
Toiveissa olis täälläkin hiukan lyhkäsempi synnytys, esikoisesta kesti yht 18h ja ponnistusvaihe 56min...
Lisäksi mua vaivas hurja ponnistuksen tarve edeltävät 3h ennen kun sai alkaa ponnistamaan... se oli ehkäpä kaikkein kivuliain ja hankalin vaihe... Olisko jollain kokemusta (vaikka eipä se mun tulevaan synnytykseen vaikutakaan...), missä seuraavassa olis menny ilman näitä vaiheita?
Tiina rv 20+0