On joillakuilla otsaa
Kirjoitin viimeksi passuuttavasta tuttavasta. Olen kuskannut ja passannut hänen lapsiaan 1,5 vuotta. Alkoi ottaanpattiin, kun ilmainen apuni on automaattista ja hän esittää tilauksia, eikä vastavuoroisuudetsa ole häivääkään. Käskyjä satelee.
Nyt hän vei sitten kerran minun toisenlapseni harrastukseen. Sen jälkeen tuli oitis uusi tilaus, että meidän pitäisi ottaa hänen teininsä taas mökillemme - tarkoittaisi kahdella autolla kulkemista ja muita kuluja. Viimeksi kestittiin syysloma, eikä tää tuttava tuonut ees suklaapatukkaa kiiotokseksi. Tilasi vielä, että pitäisi kyytiä teini ratsastamaan!
Nyt oli taas rekstari, että yksi lapsi pitäisi viedä harrastukseen. Eli käytännössä tarjota välipala ja käyttää ylimääräinen puoli tuntia tän lapsen hakemiseen, koska ei kuulemma voi itse tulla koulun jälkeen pääovelle, vaan minun pitää viedä auto parkkiin ja hakea mukula ip- kerhosta hankalasti sisätiloista. Enpä ihan taida hakea. Olen liian väsynyt passaamaan!
Kommentit (39)
Miten enemmän suoraan voi sanoa kuin että voin ottaa kyytiin sieltä ja sieltä niillä ja niillä ehdoilla?? Sitten tämä äiti kävelee tyynesti ylitseni, käy hakemassa sen lapsensa itse sieltä koululta, ei vastaa puhelimeen ja odotuttaa itseään 45 minuuttia. Sitten ei ole sitä kuukausitolkulla pyytämääni kahvilarahaa, eikä me edes ehditä kahvilaan niin että _minun_ lapseni saisivat välipalaa.
Ja sitten vielä siitä autonoven raosta huudetaan lisäohjeistusta hänen palleronsa passaamiseksi!
ap
voi ap, et vaan tajua mitä sulle yritetään tässä sanoa.
No voi hyvänen aika ap, koita nyt ryhdistäytyä! Miten vaikeata on muka kieltäytyä?? Ihan omaa typeryyttäsi annat pompotuksen jatkua aina vaan, vain sinä itse voit sen lopettaa. Jos se tyyppi ei edes ole sinun mikään todella hyvä ystävä edes, niin mitä helvettiä teet tuommoisella "kaverilla"? Katkaise välit, loppuu kuskina olo.
Minä en keksisi mitään tekosyitä tai valehtelisi, niin kuin joku ehdotti. Ei sovi aikuiselle ihmiselle tuollainen valehtelu.
Sanoisin ihan suoraan, samaan tyyliin, kuin mitä ap itse on täällä kirjoittanut. Jos tuo teini ei ole edes lapsesi hyvä kaveri, niin ihan sama vaikka äitinsä panisikin välit poikki.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 12:17"]
Miten enemmän suoraan voi sanoa kuin että voin ottaa kyytiin sieltä ja sieltä niillä ja niillä ehdoilla?? Sitten tämä äiti kävelee tyynesti ylitseni, käy hakemassa sen lapsensa itse sieltä koululta, ei vastaa puhelimeen ja odotuttaa itseään 45 minuuttia. Sitten ei ole sitä kuukausitolkulla pyytämääni kahvilarahaa, eikä me edes ehditä kahvilaan niin että _minun_ lapseni saisivat välipalaa.
Ja sitten vielä siitä autonoven raosta huudetaan lisäohjeistusta hänen palleronsa passaamiseksi!
ap
[/quote]
Oletko jotenkin heikkolahjainen vai mikä on? Sano että EI KÄY! EN VIE! EN HAE! EN OTA KYLÄÄN!
Miksi ole suostunut tuollaiseen? Tietenkin se tuttavasi jatkaa sitä on kun tottunut että homma toimii niin.
Siis miksi odotit 45 min? Tee selväksi, että jos haluaa kyytiin, niin auto lähtee klo x.
Niin, olisi pitänyt viimeksi jättää se mukula tyynesti kyydistä. Muuten tuollaisten kansaa on todella vaikea asioida, kun se katse on täysin siinä omassa navassa. Ap
Tyhmyyttäni odotin. Mutta eniten pöyristytti se tyyni ylenkatse, jolla hän itseään odotutti! Ja tosiaan sitten vielä käskytti, miten minun lapseni pitää palvella.
Elähän vaan omaa elämääsi, kun tilanne sinua noin häiritsee. Sanot, että nyt haluat elellä omissa oloissasi. Otat itse yhteyttä häneen, kun siltä tuntuu. Ota oma elämä haltuun, niin pysyt onnellisena ja voit jakaa onnea eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 11:19"]
Kirjoitin viimeksi passuuttavasta tuttavasta. Olen kuskannut ja passannut hänen lapsiaan 1,5 vuotta. Alkoi ottaanpattiin, kun ilmainen apuni on automaattista ja hän esittää tilauksia, eikä vastavuoroisuudetsa ole häivääkään. Käskyjä satelee.
Nyt hän vei sitten kerran minun toisenlapseni harrastukseen. Sen jälkeen tuli oitis uusi tilaus, että meidän pitäisi ottaa hänen teininsä taas mökillemme - tarkoittaisi kahdella autolla kulkemista ja muita kuluja. Viimeksi kestittiin syysloma, eikä tää tuttava tuonut ees suklaapatukkaa kiiotokseksi. Tilasi vielä, että pitäisi kyytiä teini ratsastamaan!
Nyt oli taas rekstari, että yksi lapsi pitäisi viedä harrastukseen. Eli käytännössä tarjota välipala ja käyttää ylimääräinen puoli tuntia tän lapsen hakemiseen, koska ei kuulemma voi itse tulla koulun jälkeen pääovelle, vaan minun pitää viedä auto parkkiin ja hakea mukula ip- kerhosta hankalasti sisätiloista. Enpä ihan taida hakea. Olen liian väsynyt passaamaan!
[/quote]
Juu, joillakuilla on otsaa, toisilla taas ei selkärankaa. Huoh! Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaatii ja käskyttää vaan se joka tän kaiken mahdollistaa!!
AP, oletko sinä se, joka tästä kirjoitti jo joku aika sitten? Kun pitää lapsia kuskata koulusta suoraan harrastukseen ja käyttää kahvilassa välipalalla ja sinä kiltisti kuskaat ja maksat välipaloja? Eikö sulle siinä ketjussa jo annettu aika monta hyvää tekstiviestivastausta, joilla päästä eroon tilanteesta?
Mitä varten sinun pitäisi kenenkään lapsia vahtia? Hankkikoon hoitajan teinilleen, jos se ei yksin pärjää.
Harrastuksiin kuljetukset vuorotellen, ei mitään mutta kun -kitinää siitä, milloin hänelle ei sovi se ja tämä vuoro. Jos ei käy, niin vieköön joka kerta lapsensa itse tai lapsi lopettaa harrastuksen.
Ihmisiä on kahta tyyppiä. Toiset kehtaavat pyytää vain sen, mihin arvelevat toisen suostuvan, ja toiset pyytävät mitä haluavat ja odottavat toisen kieltäytyvän kohtuuttomuuksista. Kaverisi on selvästi tätä jälkimmäistä tyyppiä. Hänelle kuuluu sanoa, ettet ehdi, jaksa tai halua. Et voi syyttää kaveriasi mistään, sillä itsehän olet lupautunut auttamaan.
Niin, siis miksi haluat pitää välit tähän ihmiseen kunnossa? Teettekö koskaan mitään kivaa yhdessä? Saatko häneltä mitään vastalahjaksi?
Olisiko elämäsi helpompaa, jos hän ei enää kuuluisi elämääsi?
Jos vastaukset näihin on EI, EI ja KYLLÄ, on ratkaisu helppo: et enää pidä häneen yhteyttä. Ikinä. Kertaakaan.
Ap on kyllä varsinainen tossuliini!
Miten aikuinen ihminen voi olla noin jonkun "tuttavan" armoilla? Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka tekee. Ei sulla ole mitään velvollisuutta kuskata vieraan lasta jatkuvasti. Jos yhteistyö ei toimi, lopeta se. Selkeästi et tarvitse (kun et saakaan) tuttavasti apua nyt, joten miksi ihmeessä jatkat? Elämässä pitää osata sanoa ei!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 12:12"]
Kyllä minä olen aikuinen. Tämä hyppyyttäjä ei ole. Ap.
[/quote]
Et sinä ainakaan käyttäydy kuten aikuinen, jos et uskalla sanoa mielipiteitäsi suoraan tälle passoottajalle.