Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On joillakuilla otsaa

Vierailija
18.11.2013 |

Kirjoitin viimeksi passuuttavasta tuttavasta. Olen kuskannut ja passannut hänen lapsiaan 1,5 vuotta. Alkoi ottaanpattiin, kun ilmainen apuni on automaattista ja hän esittää tilauksia, eikä vastavuoroisuudetsa ole häivääkään. Käskyjä satelee.

Nyt hän vei sitten kerran minun toisenlapseni harrastukseen. Sen jälkeen tuli oitis uusi tilaus, että meidän pitäisi ottaa hänen teininsä taas mökillemme - tarkoittaisi kahdella autolla kulkemista ja muita kuluja. Viimeksi kestittiin syysloma, eikä tää tuttava tuonut ees suklaapatukkaa kiiotokseksi. Tilasi vielä, että pitäisi kyytiä teini ratsastamaan! 

Nyt oli taas rekstari, että yksi lapsi pitäisi viedä harrastukseen. Eli käytännössä tarjota välipala ja käyttää ylimääräinen puoli tuntia tän lapsen hakemiseen, koska ei kuulemma voi itse tulla koulun jälkeen pääovelle, vaan minun pitää viedä auto parkkiin ja hakea mukula ip- kerhosta hankalasti sisätiloista. Enpä ihan taida hakea. Olen liian väsynyt passaamaan!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja?! Etkö sinä aikuisena tee ihan itse arvioita, valintoja ja päätöksiä?!

Vierailija
2/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta yleensä aikuisilla on käytöstavat.  Sitäpaitsi olen sannut, että lapsi vo. Kulkea matkassamme. Se ei ole iso vaiva, jos hän tulee sinne minne omanikin ja hoitaa oman välipalansa. Se alkaa olla vaiva ja kulu, jos välipala pitää aina tarjota ja lapsi hakea aina erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä sanoa että nyt ei sovi, kun tulee ylimääräisiä kuluja. 

Ihmisellä täytyy olla uskallusta sanoa mielipiteet ääneenkin, eikä vain täällä. Ei toi hyvältä kuulosta, yksipuolinen passauttaminen

Vierailija
4/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ole aikuinen ja avass suusi. Sano, että hänen lastensa kuljettamiseenmnee jo liikaa aikaa ja rahaa.

Vierailija
5/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi hän edes kiitti ja kuskasi vastavuoroisesti. Nyt tulee pelkkää tilausta ja tosiaan, jos esimerkiksi hänen työmatkansa aikana autan, hän vain ihan pokkana tilaa lisää. Viimeksi lähti perheen kesken lomalle, dumppasi teinin meille, ja tuli täysin ilman tuliaisia hakemaan. Ja nyt ihan pokkana selitti, kuinka teini pitäisi taas ottaa meille. Meillä on samanikäinen, mutta ei hän erityisemmin ole tämän heidän teininsä ystävä. ap

Vierailija
6/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mielestäni ei kyllä tarvitse enää edes vastata. Jos ei itse tajua, miten törkeää se käytöksensä on, lillukoon epätietoisuudessa.

Viimeksi kun minä etsin hänen lastaan 45 minuuttia (ja ilmeni että tämä äiti oli tullut siihen väliin sössimään), hän ei vastannut ees puhelimeen, kun se kuulemma unohtui kotiin. Taisi minun puhelimeni unohtua tänään.

ap

Vierailija
7/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on otsaa 16 cm. Onko se paljon?

Vierailija
8/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä kuskaukset piti hoitaa vastavuoroisesti. Hän on vienyt kerran.

Ja jos minä kuskaan, voisi sitten mukautua niihin minun rutiineihini, eikä tilata erikoispalveluja.

Ja jos kerran selkeästi autan häntä merkittävästi, voisi a) kiittää ja b) tuoda joskus jotain kiitokseksi ja c) edes yrittää jotakin vastavuoroisuutta.

Nyt on aina vain tilaustekstari sävyllä: Hyppää! Passaa!

ap

Vierailija
9/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Puhut kuin minun ex-ystävästä. Onkohan sama?

Luulisi todellakin, että ihminen tajuaisi joskus, mutta ainakin tämä minun ystäväni siirtyi käyttämään seuraavia ihmisiä hyväkseen.

Meillä meni välit poikki, kun vähän vihjasin asiasta.

No nyt lapset ovat samassa ippessä ja pyyntöjä on taas tullut. Meillä on kuitenkin ollut tässä "kaikenlaista".

Kaikkein ikävintä on, että tuollaisille ihmisille pitää olla joku vedenpitävä selitys, miksi ei käy.

Syiksi kelpaa, että... okei, ei kelpaakaan mikään. Ei kelvannut edes se, että äitini on sairaalassa todella huonossa kunnossa ja minä en nyt vaan halunnut meille muiden lapsia yövieraiksi. Tämä aiheutti välirikon kun olin NIIN tyhmä että sanoin etten todellakaan viitsi nyt ottaa tyttöäsi meille.

Mä myös aloin ihan pokkana sanomaan, että katson niin harvoin laukun pohjalla olevaa puhelintani, että sain viestisi vasta liian myöhään.

Eli ap. lakkaa vastailemasta puhelimeen ja toista autoa ette voi mökille ottaa. Siinä on joku vika, tai ei talvirenkaita tms.

Jos lapsenne eivät ole ystäviä, niin unohda koko tyyppi.

Vierailija
10/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa hänelle, että "Hei, tänään/huomenna/ylihuomenna ei sovi, minulla on muuta menoa. T. xxxx". Ei sen enempää. Jos hän kysyy mitä muka, niin et vaan vastaa.

Tai jos kyse on harrastukseen kuskaamisesta jonne omasikin menee, niin laita että voisiko lapsesi olla valmiina lähtöön meillä kello xx.xx mennessä, koska et ehdi hakemaan häntä mistään.

Älä selitä, laitat vaan millä ehdoilla liikutaan.

Vierailija
11/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tuota jo koko syksyn. Että mukulan pitää olla tietyssä paikassa joko eväät tai raha mukana.

Tää äiti tulee väliin ja sössii aikatauluni! Ei se lapsi. Joka on kyllä sitten taas aivan kädetön, koska äitinsä passaa edelleen niin, ettei edes vettä osaa kaataa itse kannusta.

Ja kaikkein ärsyttävintä on se, että hän komentelee jopa minun lapsiani passaamaan! "Käytä tämä minun kullannuppuseni vessassa, auta sitä läksyissä" jne. Eli meidän koko perhe on jo valjastettu palvelemaan näitä yli-ihmisiä.

ap

Vierailija
12/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuskuskailusta: Vastaa, että nyt on sinun vuorosi koska minä vein viimeksi ja sitä edellisellä kerralla.

Mökkireissusta: Vastaa, että autoon ei mahdu ja haluamme viettää aikaa oman perheen kesken.

Älä perustele sen enempää, älä lähde väittelyyn.

Vierailija
13/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaat kute 13, ropisee kakkaa niskaan. Joudutte mustalle listalle, mutta myös pois avustajalistalta.

Vierailija
14/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 11:55"]

Olen yrittänyt tuota jo koko syksyn. Että mukulan pitää olla tietyssä paikassa joko eväät tai raha mukana.

Tää äiti tulee väliin ja sössii aikatauluni! Ei se lapsi. Joka on kyllä sitten taas aivan kädetön, koska äitinsä passaa edelleen niin, ettei edes vettä osaa kaataa itse kannusta.

Ja kaikkein ärsyttävintä on se, että hän komentelee jopa minun lapsiani passaamaan! "Käytä tämä minun kullannuppuseni vessassa, auta sitä läksyissä" jne. Eli meidän koko perhe on jo valjastettu palvelemaan näitä yli-ihmisiä.

ap

[/quote]

Laita siihen harrastuskuskausviestiin, että "Maija pääsee meidän kyydillämme, jos on meillä valmiina lähtöön viimeistään klo 16:30". ja jos ei ole niin voiharmi. Hän jäi kyydistä! Ihan oikeasti, tee tuo pari kertaa äiti saa Maijan kummasti ehtimään teille ajoissa (ja jos ei saa, niin onko sekään niin harmi). Mutta usko pois, ihmiset oppivat halutessaan ja pakon edessä vaikka mitä. Nyt sinä itse mahdollistat tämän huonon käytöksen itseäsi kohtaan.

Eikä asiaa korjatakseen tarvitse olla töykeä, kun ilmoitat ajoissa, mikä sopii ja mikä ei, niin ei tarvitse olla tyly. Jos joku noin asiallisesta käytöksestä suuttuu, niin silloin on hänen päässä jotain enemmänkin vikana.

Vierailija
15/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa syytäsi jos annat tuon jatkua. Lopeta. Äläkä valita. Harjoittele tätä lausettta kovasti: "Nyt ei käy"

Vierailija
16/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hän tietää, että autoon ei mahdu kuin kolme lasta ja me vanhemmat. Jos tulee yksi ylimääräinen, pitää olla kaksi autoa. Hän itse sitä oikein laski.

Olen myös sanonut, että minun autoni ei edes kulje kunnolla siellä maastotiellä talviaikaan.

Ei vaikutusta.

Tilausta sisään vaan. Ja tosiaan siis syyslomalla ensin lupauduin ottamaan sen teinin tietyksi ajaksi, sitten yritti venyttää sitä meilläoloaikaa, sitten piti lapseni juosta hakemassa teinin tavaroita, sitten alkoi tulla tilausta, että teini pitää viedä läheiselle ratsastustallille. Ja siis loppua tälle ei näy.

Nyt soi puhelin. Ja soi. Kun en ole heti aamulla puoli kahdeksalta hypännyt, kuten on käsketty.

ap

Vierailija
17/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja tää äiti itse jo oma-aloitteisesti lupasi hoitaa marraskuun kuskaukset, koska minä hoidin elokuun, syyskuun ja lokakuun. Kas, vei kerran toisen minun lapseni. ap

Vierailija
18/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tosiaan aikuinen? Oi ei, pitikin kysyä oletko jo aikuistunut?:)

Vierailija
19/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset voi sanoa asioista suoraan?

Vierailija
20/39 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen aikuinen. Tämä hyppyyttäjä ei ole. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi