Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka ei ole koskaan seurustellut?

Kysyn
19.09.2020 |

Siis ihan aikuiseen ikään päässeet lasketaan.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni ja muutaman kaverin. Ikää 28v. Viime aikoina pitänyt tulla sinuiksi sen kanssa, että yksin tullaan myös olemaan koko loppuikä.

Suomessa on 80 000 miestä enemmän kuin naista ja lisää tulee koko ajan muualta. Paska juttu. Valtion pitää alkaa kohta maksamaan korvauksia yksinäisille miehille tai sitten sotaa päälle.

Itse asiassa tänään oli jo Ylellä juttu, missä tätäkin sivuttiin. 

Puhuttiin että pitäisikö Kela-korvauksiin sisällyttää rahaa prostituoitujen käyttämiseen, koska seksi on miehille erittäin tärkeää, myös terveydellisesti. 

Niin se juttuhan käsitteli siis vammaisten seksuaalisuutta...

Monen vuoden yksinäisyys vammauttaa myös ihmisen. Puhutaan ihan henkisistä vammoista sekä myös fyysisistä kivuista. Erillaisia kolotuksia ja mielialan vaihtelusta johtuvaa suurta stressiä.

Esim. minä olen työssä jatkuvasti tekemisissä eri ihmisten kanssa ja vaikutan varmaankin ihan sosiaaliseltakin.

Vapaa-ajalla viihdyn hyvin yksin.

Olenko vammainen?

Vierailija
42/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aikuinen 18-vuotias lapseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. 30+ nainen ja yh. Nuorempana olisi ollut parikin miestä minuun ihastunut mutta olin järjettömän rakastunut mieheen jota en voinut saada.

Vierailija
44/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Muutaman kerran olen luullut, että esim joku työkaveri olisi vanhapoika, mutta sitten jossain sivulauseessa onkin maininnut jotakin eksästään. Eikä kyllä päälle päin voi näitä päätellä.

Parista kotonaan asuvasta aikuisesta naisesta olen myös ajatellut, että mahtaa olla vanhapiika, mutta niin vain niilläkin on miehiä ollut.

Vierailija
45/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen erään ystävän, entinen työkaveri. Hän on 41v mies ja asuu vanhan isänsä ja koiran kanssa maalla. Täällä Helsingissä tutustuttiin työn merkeissä, erittäin fiksu ja mukava mies. Oli vähän ujo ja syrjäänvetäytyvä. Isänsä sitten sairastui ja tämä kaveri päätti lähteä takaisin kotikonnuilleen huolehtimaan isästään, sai töitäkin sieltä aika läheltä. Oikein tyytyväiseltä vaikuttaa. Täällä Helsingissä oli jo ajautumassa vähän sellaiseen päihdeporukkaan. Varmaan tuo ujous ja sosiaalinen kömpelyys vaikutti siihen ettei löytynyt seurustelukumppania. Nyt varmaan kelpaisi hyvinkin tuon ikäisenä ja on hieno kotitalo, metsää ja peltoja (ainoa lapsi), olisi hyvä naimakauppa jollekin mukavalle naiselle, mutta luulen että kaveri on asennoitunut elämään noin. En ole koskaan suoraan kehdannut kysyä. 

Vierailija
46/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ei taidat olla ikinä seurustellut, on nyt 25 v. On se rakastunut ainakin kerran, mutta se ihmissuhde ei siis seurusteluksi muuttunut ja meni uskomattomalla tavalla vituiksi. Taiteilijatyttö oli itsetuhoinen, juoksutti "itsemurha"näytelmiensä väliintulijaksi tuon tuosta ja sitten leikkasi tukan lyhyeksi ja huomasi pitävänsä tytöistä. Haastava yksilö siis. Veli on muutenkin niin hiljainen, ettei kai se naisiin niin helposti tutustu.

Itse olen kyllä parisuhteiden myötä alkanut vain ymmärtää niitä, jotka elävät kämppispuolison kanssa. Voihan niitä hyviäkin aikoja tulla, toisaalta hyvä vaan jos enemmän on kumppanuutta ja tasaista. Muuten parisuhteet on yleensä niin pyllystä, että miksi kukaan sellaisia edes haluaa. Ei niissä silloin edes kasva ihmisenä, lahoaa vain ihmisraunioksi. Kumppanuus, jossa on välillä varmaa kipinää ja säpinää on aivan jees, seuraavaksi parasta on heti sinkkuus.

Vierailija
47/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari. Toinen 46v. nainen. Toisaalta hänen kohdallaan en yhtään ihmettele. Håänen eläåmänsä on taäytetty lemmikeilläja miehen on varmaan todella vaikea mahtua hänen elämään. Toinen on 36v. mies. Päällepäin ei minusta mitään vikaa ja voisin hyvinkin kuvitella hänelle naisen. OK näköinen ja varmasti monen naisen mieleen (lompakkoa myöten). Kertoi seurustelleensa nuorena 2 viikkoa, mutta itse en noin lyhyttä suhdetta kuvailisi seurustelusuhteeksi. Hän oli silloin 16. On itse kertonut, ettei naisista ole kokemusta. 

Sitten vähän seurustelleita tunnen useamman. Näillä kaikilla tuntuu olevan itsensä kanssa ongelmia. Sosiaalisia haasteita ja sairauksia lähinnä sekä a-ongelmaa. Kukaan ei minusta ole ulkonäön takia sinkku. Tunnen jopa hyvinkin vaatimattoman näköisiä ja silti ovat saaneet parisuhteen. Olen sitä mieltä, ettei ulkonäkö ole suurin este pariutua vaan sen sisällä oleva asenne. 

Vierailija
48/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26 v nainen ja en ole koskaan seurustellut. Kukaan ei ole ollut kiinnostunut ja voin toisaalta sanoa, että ihmisten kanssa oleminen ja uusiin tyyppeihin tutustuminen on vaikeaa muutenkin. Tällä hetkellä on voisi senkään takia edes ajatella. Joskus sitä silti toivoo, että tapaisi vielä ihmisen jolle "kelpaa" ja joka sillä tavalla tuntuisi silti, että pystyisi luottamaan ja edes ajattelemaan suhdetta. Menneisyyden kokemukset, kuten kiusaaminen vaikuttaa vieläkin siihen, etten ole mikään itsevarma. Välillä sitä silti ajattelee, että jäänkö itsekin ikisinkuksi. Lapsia en onneksi edes halua. Muuten tiedän muutamia ihmisiä, jotka eivät ole seurustelleet. Tosin minä nyt en paljon edes tapaa ihmisiä ja ei ole ystäviä joten vaikeaa tietää sen tarkemmin.

Vierailija
49/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monia. Sekä sukulaisia, että ystäviä. Ja epäilen, että työtiimissäkin on.

Vierailija
50/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni (keski-ikäinen nainen) ja oletettavasti sukulaisissa on myös samanmoisia muutama. Minä en ole koskaan halunnutkaan seurustella. 

Vierailija
51/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni. Olen 52-vuotias mies. En ole milloinkaan seurustellut.

52/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, mutta kaikki tuntemani ovat joko vammaisia, asperger-ihmisiä tai mielenterveysongelmaisia. Muilla on ollut jossain vaiheessa elmäänsä edes lyhyt seurustelusuhde, ei välttämättä seksisuhdetta koskaan.

Vierailija
53/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta noin 40v miestä, joilla ei ole naisia nähty.

Helppo todeta, ettei naisia riitä kaikille, mutta onhan se suomalaisnaisten taso niin karmea, että monet miehet elävät mieluummin yksin.

Vierailija
54/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Muutaman kerran olen luullut, että esim joku työkaveri olisi vanhapoika, mutta sitten jossain sivulauseessa onkin maininnut jotakin eksästään. Eikä kyllä päälle päin voi näitä päätellä.

Parista kotonaan asuvasta aikuisesta naisesta olen myös ajatellut, että mahtaa olla vanhapiika, mutta niin vain niilläkin on miehiä ollut.

Näistä minunkin tutuistani yksi hengaa äitinsä kanssa jatkuvasti, en tiedä onko hänellä edes varsinaisia kavereita. Käy ulkomaanreissutkin vuosittain äitinsä kanssa. Ja kyseessä siis viisikymppinen mies.

Mutta eksästä mainitsi kerran, joten joku muukin elämän nainen sillä on siis ollut. Hyvä tietysti niin.

Vierailija
55/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kohta 35 mies, en ole koskaan käynyt treffeillä ja kontaktit vastakkaiseen sukupuoleen on olemattomat. Perintönä olen saanut rumuuden, mutta myös älykkyyden käydä kouluja. Voin korkeintaan jonkun kehitysvammaisen naisen saada, mutta mieluummin ilman, jos en normaalin nättiä, kouluja käynyttä älykästä naista saa. Olen myöskin lyhyt (175cm) ja löytyy pieni puhevika ja puheääni varmaan karkottaa monet nuoret ikäiseni tai nuoremmat naiset. Olen kuitenkin koulutukseltani kohta valmis DI, lähdin aikuisiällä opiskelemaan. En koskaan voisi kelpuuttaa jotain siivojanaista. Edellä mainitut vanhat mummotkaan ei luonnollisesti kelpaa, ei sellaisista ole alle 40-vuotiaalle miehelle iloa. 

Alle 40 vuotiaita miehiä on joidenkin tilastojen mukaan melkein 200k enemmän kuin vastaavan ikäisiä naisia. Tottakai siinä tulee jäätävä epäsuhta. Ennenvanhaan oli sotia, kulkutauteja ja lapsikuolleisuutta. Luontoäiti sääti tasapainoa automaattisesti niin, että syntyvistä lapsista poikalapsia oli enemmän. Nyt ei länsimaissa sodita, kulkutaudit on koronaa lukuunottamatta voitettu ja lapsikuolleisuus on hyvin alhainen. Tarkoitta luonnollisesti n. 30-40 vuoden aikavälillä sitä, että miehiä on automaattisesti enemmän. Biologiassa 70 vuotta on lyhyt aika, ei siinä luontoäiti ehdi tekemään mitään korjaavia liikkeitä.

Vierailija
56/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin miespuolista kaveriani ei ole tiettävästi koskaan seurustellut. Toinen on jollain treffeillä käynyt tai yrittänyt löytää naista nuorempana, mutta ei ole oikein tärpännyt noin 40+ ikään mennessä, ja nykyisin taitaa pitkälti olla luovuttanut. Mies keskittyy ensisijaisesti työntekoon ja on käytännössä aina töissä, erityisesti pyhät. Se lienee tapa kompensoida pitkään jatkunutta yksinäisyyttä, kuten monella töihin uppoutuneella sinkkumiehellä.

Toisen seurustelemattomuus johtuu pitkälti siitä, mistä tässä Ylen tämänpäiväisessä jutussakin on mainittu, eli jos ei ole fyysisesti täysin terve niin ei ole kovin helpolla vientiäkään, vaikka olisi muuten miten fiksu, sanavalmis ja aikaansaapa tahansa.

https://yle.fi/uutiset/3-11543140

Seurustelemattomia naisia, siis kokonaan seurustelemattomia, en tiedä yhtään. Naisille seurustelun aloittaminen on helpompaa, sen kuin vain valkkaa tarjokkaista sopivimman ja parhaimman.

Vierailija
57/117 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali, ronkelit runkkaa.

Et ole lyhyt, et ole huonosti koulutettu, olet vain ronkeli.

Vierailija
58/117 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin tuntea viime vuosituhannella useammankin sellaisen, ainakin vanha setäni. Varma en voi olla, kun he olivat eläneet jo ennen syntymääni vuosikymmeniä. Omanikäisissä en tunne ketään sellaisia, ainakaan "tavallisia"; tapaan enimmäkseen perheellisiä ihmisiä. Lasteni ikäisissä taitaa joku ollakin; ihan fiksu, mutta pullukka oli jo lapsena.

Vierailija
59/117 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni ja muutaman kaverin. Ikää 28v. Viime aikoina pitänyt tulla sinuiksi sen kanssa, että yksin tullaan myös olemaan koko loppuikä.

Suomessa on 80 000 miestä enemmän kuin naista ja lisää tulee koko ajan muualta. Paska juttu. Valtion pitää alkaa kohta maksamaan korvauksia yksinäisille miehille tai sitten sotaa päälle.

Itse asiassa tänään oli jo Ylellä juttu, missä tätäkin sivuttiin. 

Puhuttiin että pitäisikö Kela-korvauksiin sisällyttää rahaa prostituoitujen käyttämiseen, koska seksi on miehille erittäin tärkeää, myös terveydellisesti. 

Linkkiä? Seksi ja läheisyys on tarpeiden pyramidissa jo ensimmäisten tarpeiden joukossa ihmisellä.

Av-mammat tietää sanoa että seksi ei ole kenenkään (miehen) perusoikeus.

Näinhän se on.

Kenenkään ei tarvitse suostua seksiin vasten tahtoaan toisen kanssa.

Vierailija
60/117 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta noin 40v miestä, joilla ei ole naisia nähty.

Helppo todeta, ettei naisia riitä kaikille, mutta onhan se suomalaisnaisten taso niin karmea, että monet miehet elävät mieluummin yksin.

Suomalainen mies ja nainen- vaikka ja kansi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi