Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä mun ruokavalio kuulostaa? Haluan pysyvän ruokavalion, jolla voin hyvin ja pääsen normaalipainoon.

Vierailija
19.09.2020 |

Syön määriä laskematta
-kanaa
-kalaa
-vihanneksia ja juureksia (ei peruna)
-marjoja
-hedelmiä
-pähkinöitä
-juustoa ja rahkaa
-voita, kermaa
-kananmunia

En syö:
-valmisruokia
-Sokeria
-riisiä, pastaa,perunoita
-viljaa muuta kuin aamupalaksi aina kaurapuuroa
-leivonnaisia, karkkia

Liikun kävellen noin 8000-14000 askelta päivässä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori, hyvältä kuulostaa. Jos olet vaihdevuosissa rimpuileva nainen, mikään ei auta.

Terv. N58, joka syö juuri noin, ja painoa tulee silti lisää noin kilon vuosivauhdilla.

Vierailija
2/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kastikkeita? Siis valmistatko ruuat jotenkin? Mitens leipä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori, hyvältä kuulostaa. Jos olet vaihdevuosissa rimpuileva nainen, mikään ei auta.

Terv. N58, joka syö juuri noin, ja painoa tulee silti lisää noin kilon vuosivauhdilla.

Olen 41. Mun matka saa kestää vaikka 10 vuotta normaalipainoon kunhan löydän ruokavalion, jota voin noudattaa koko elämän eikä tarvitse laskea ja punnita. Olen yrittänyt ja kokeillut kaiken.

Vierailija
4/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat?

Vierailija
5/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat?

Vierailija
6/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kastikkeita? Siis valmistatko ruuat jotenkin? Mitens leipä?

Ei leipää pääsääntöisesti. Se ei ole koskaan oikein maistunut.

Kastikkeina tomaattikastike, kermakastike jne. Ei mitään valmiskastikkeita eikä jauhoja.

Vierailija
7/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jonkin aikaa, mitä tuolla ruokavaliolla ja liikuntamäärällä tapahtuu. Muista, ettei paino yksin kerro kaikkea. Ota vaikka vyötärömitta lisäksi ja tarkkaile lihaskuntoa. Kannattaa ehkä tehdä myös jotain lihastreeniä edes vähän. Vaikka punnerruksia.

Rahkan tilalle vaihtaisin maustamattoman jugurtin. Uskon, että tuolla ruokavaliolla terveytesi ainakin kohenee ja tulet hyvään kuntoon. Käytä lisäksi vielä neitsyt-oliiviöljyä.

Vierailija
8/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noi juustot ja kermat? Määriä laskematta? Muuten kuulosti hyvältä ja tasapainoiselta.

Vierailija
9/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 41. Mun matka saa kestää vaikka 10 vuotta normaalipainoon kunhan löydän ruokavalion, jota voin noudattaa koko elämän eikä tarvitse laskea ja punnita. Olen yrittänyt ja kokeillut kaiken.

Mutta pointti tässä oli juuri että vaihdevuosi-ikäisenä (itselläni se oli sinun iässäsi) syömistä joutuu karsimaan paljon lisää tai painoa tulee. Ei voi syödä kaikkea kertomaasi.

Vierailija
10/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomat?

Vettä arjessa mutta lasi tai pari viiniä viikonloppuna.

Vierailija
11/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo kaloreita, lisäksi laske aluksi hedelmien kalorit, niistä tulee helposti satoja kaloreita päivässä. Ja kyllä mä söisin kohtuullisesti lihaa, kanaa, kalaa ja siihen paljon vihanneksia ja pieni määrä hiilareita, esim. 1 peruna, desi pastaa tai riisiä.

Tuollainen muistuttaisi suunnilleen normaalia terveellistä ruokavaliota.

Vierailija
12/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön melko samalla tavalla, paitsi kypsät juustot ovat ainoa maitotuote jota syön.

Vierailija
13/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen, että annoskokoja on pakko alkaa rajoittaa. Aineenvaihdunta hidastuu, joten entisillä kalori- ja liikuntamäärillä paino nousee.

Vierailija
14/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä tarvitse laskea ja punnita, mutta minun ainakin täytyy punnitsematta rajoittaa syömisiäni. Siis lopettaa syöminen, vaikka tekisi vielä mieli. 

Esimerkiksi nuo vapaasti syötävien listallasi olevat juustot olisivat minulle iso ongelma, sillä rakastan juustoa! Lihaakin tolee mätettyä liian isoja annoksia, jos annan haluilleni vallan.

Sen sijaan karkkia voin syödä vapaasti, koska sitä ei tee mieli. 

Vierailija
15/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruokavalio on hyvin samanlainen. Juusto ja kerma lihottaa minua aika nopeasti. Ikää on 45v. Ja 170/60. Pyöräilen paljon. Kahvakuulailen. Ja liikun töissä

Vierailija
16/35 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis melko hyvältähän tuo kuulostaa. Muttamutta, kyllä niitä määriä täytyy miettiä melko paljon kuitenkin, jos ikää on ja tuo askelmääräkään ei ole mitenkään erityisen korkea. Liikutko muuten laisinkaan? Paljonko sulla on ylipainoa?

Vierailija
17/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä tarvitse laskea ja punnita, mutta minun ainakin täytyy punnitsematta rajoittaa syömisiäni. Siis lopettaa syöminen, vaikka tekisi vielä mieli. 

Esimerkiksi nuo vapaasti syötävien listallasi olevat juustot olisivat minulle iso ongelma, sillä rakastan juustoa! Lihaakin tolee mätettyä liian isoja annoksia, jos annan haluilleni vallan.

Sen sijaan karkkia voin syödä vapaasti, koska sitä ei tee mieli. 

Ihan miettimättä on niin eri asia eri ihmieille. Minä syön hyvin pieniä määriä mutta kaikkea hyvää.

Eilenkin juustolautasellani oli täysrasvaisia juustoja 2 pientä palaa (niistäkin tuli 20g), omena, 2 luumua, ananaskirsikoita ja 4 saksanpähkinää. Koska syön hitaasti ja nautiskellen tuo tuntui ihan reilulta määrältä.

Vierailija
18/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea kasvikset, että niistä pois lukien hedelmät, tulee puoli kiloa päivässä täyteen.

Vierailija
19/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussi-ikäisiä tai menopaussia lähestyviä naisia auttaa parhaiten pätkäpaasto ja hiilareiden karsiminen. Ketoon asti ei tarvitse mennä, mutta jos haluaa laihtua tai pysyä nykypainossa ilman nälkää ja kituuttamisen tunnetta, pätkäpaastoilu ja vähähiilarinen auttavat. Auttavat myös hormonitoiminnan tasapainottamisessa!

Vierailija
20/35 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta ei laske kun pitää huolta, ettei lihakset katoa ja pysyy aktiivisena. Turha jatkuvasti jankata että se maagisesti menee nollaan kun täyttää 40 vee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme