Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö 35-vuotiaana muka mennä vielä palkattomaan työharjoitteluun?

Vierailija
01.08.2008 |

Ikä nyt tuskin on harjoittelupaikan työnantajalle kriteeri jos se ei tarkoita kokemusta.

Harjoittelu on yleensä kannattavaa, koska niistä voi poikia jotain pysyvämpää.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka harjoitteluala on sitä mitä olet opiskellut ja mistä sinulla on tutkinto? Työkokemusta ei kylläkään ole päässyt kertymään

Vierailija
2/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi paljon hyötyä ja harjoittelijana olet kuitenkin vain harjoittelija, otat sen oppimisen kannalta, eikä ole vastuuta kuten muilla. Jotain rahaa kait harjoitteluajaltakin kuitenkin saat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja töitä tuskin olisi luvassa harjoittelun jälkeen kun alkaisin palkkaa vaatimaan. En lähde orjaksi

Vierailija
4/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväitä en jaksa laittaa, koska inhoan kotiruokaa

Vierailija
5/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä olen jotenkin erilainen kuin muut kurssikaverit jotka sai heti oikeita töitä ja palkkaa. Varsinkin kun jokaisessa harjoittelupaikassa on ollut järkyttävän epäpäteviä ja osaamattomia ohjaajia.

Vierailija
6/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyellä aikavälillä, mutta se voi antaa sinulle työkokemusta, josta on apua työn saannissa. Ja kun saat sen työn, niin saat palkkaa, ja pitkällä aikavälillä se harjoittelu itse asiassa paransi taloudellista tilannettasi.

Vierailija
7/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä olen jotenkin erilainen kuin muut kurssikaverit jotka sai heti oikeita töitä ja palkkaa. Varsinkin kun jokaisessa harjoittelupaikassa on ollut järkyttävän epäpäteviä ja osaamattomia ohjaajia.

orjan hommana ja suhtaudut noin kielteisesti harjoitteluun, niin en yhtään ihmettele, ettet ole saanut töitä...

Vierailija
8/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan yritetään teettää töitä, joista joku yksityisyrittäjä veloittaisi tuhansia euroja jos tekemäni projektit teettettäisiin ammattilaisella ja siitä oikeasti jollekin maksettaisiin. En taida ottaa aktiivista roolia tässä harjoitteluasiassa, olen mieluummin kotona

Vierailija
9/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa en ole enää viiteen vuoteen ajatellut koskaan saavani. Rahallisesti en hyödy pienipalkkaisesta työstä mitään.

Vierailija
10/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

positiivisia kokemuksia itsellä? Kehtaattekin vieraalle ihmiselle paasata jostain kielteisesti suhtautumisesta!

Mä tiedän hyviä, ahkeria, positiivisia, fiksuja ja mukavia harjoittelijoita, yli 40v, jotka harjoittelevat ja harjoittelevat vuosi toisensa jälkeen työkkärin rahoilla. Muita työntekijöitä palkataan nenän edestä. Eihän niiden sitä harjoittelijaa kannata palkata, se on siellä halvalla muutenkin.

Vierailija
11/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei sinne haluat ottaa palkalle vaan työmarkkinatuella harjoittelemaan. Ja olen SIIVOOJA! Niin paljon kuin arvostan alaani niin ei se mitään raketin keksimistä ole. Enköhän ole oppinut koulutuksen aikana jo sen miten moppi liikkuu ja pesuaineet mitataan.

7

Vierailija
12/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudelle työntekijälle mutta vakituista työntekijää ei palkata koska työkkäristä saa ILMAISEN harjoittelijan! Sitten samaa pidetään enintään se 6 kk ja sitten taas uusi harjoittelija. Tämä on suuri vääryys, näin niitä työpaikkoja ei koskaan synny kun aina saa ilmaisen harjoittelijan...

Vierailija
13/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan mukavaa harjoitella hommia joita on tehnyt työkseen 14-vuotiaasta asti.

Vierailija
14/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväitä en jaksa laittaa, koska inhoan kotiruokaa

Jos et syö kotiruokaa silloinkaan, meneehän sulla joka tapauksessa rahaa ulkona syömiseen. Ja kyllä se kotiruokakin maksaa...

Vierailija
15/38 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eväskippoja mukana. Ja kun on kotona eikä tee mitään, ei ole nälkäkään. En kyllä lähde mihinkään hyväksikäyttöharjoitteluun

Vierailija
16/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä paikasta sain sellaisen kivun olkavarteen, että monta kuukautta sen jälkeen söin särkylääkkeitä. Nyt olisi tarjolla paikka, jossa saisi 8€/tunti.

Vierailija
17/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis työtön?

minua ei sinne haluat ottaa palkalle vaan työmarkkinatuella harjoittelemaan. Ja olen SIIVOOJA! Niin paljon kuin arvostan alaani niin ei se mitään raketin keksimistä ole. Enköhän ole oppinut koulutuksen aikana jo sen miten moppi liikkuu ja pesuaineet mitataan.

7

Vierailija
18/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painotus sanalla kunnollinen.

Vierailija
19/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti löytyy töitä siivoojille, mutta haluan sossusta eroon ja se ei onnistu 1100e brutto kuukausipalkalla, siksi kunnalta hommia, jossa palkka on parempi. Kyllä töitä löytyy. Onhan tämä minunkin saama paikka ihan julkisessa haussa mollissa eikä mikään harjoittelupaikka, mutta kun minä olen työtön niin eihän mulle tarvitse työpaikkaa antaa vaan harjoittelupaikka. Haastatteluun mennessä minäkin olin ihan työpaikkaa hakemassa. Minusta laissa sanotaan, että avoimeen työpaikkaan ei saa ottaa harjoittelijaa työmarkkinatuella, koska se vääristää kilpailua. Mutta ketä lait kiinnostaa.

Olet siis työtön?

7

Vierailija
20/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ihmeessä työkkäriin tuosta haastattelusta! Ei minunkaan käsitykseni mukaan noin saa tehdä, eihän muuten kukaan saisi sieltä kohta töitä!

Meille tuli kerran juuri ikäisesi palkattomaan harjoitteluun, työkokemusta hakemaan. Sattui sopivaan aikaan, ja koska oli kätevä ihminen, sai töitä sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän