Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö 35-vuotiaana muka mennä vielä palkattomaan työharjoitteluun?

Vierailija
01.08.2008 |

Ikä nyt tuskin on harjoittelupaikan työnantajalle kriteeri jos se ei tarkoita kokemusta.

Harjoittelu on yleensä kannattavaa, koska niistä voi poikia jotain pysyvämpää.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet "ohjaajistani" olivat jopa minusta nuorempia! Ja sehän siinä tylsää oli, kun ei oikeasti päässyt tekemään niitä töitä mitä oli tullut tekemään. Aika meni mappeja ja hyllyjä järjestellessä... Oli tosi typerää. Lapset hoidossa ja minä harjoittelemassa palkatta ihan paskapaikassa! Ei ikinä enää. Onneksi olen saanut oikeita töitä ja oikealla palkalla. Tosin määräaikainen taas. Miksi mä en onnistu saamaan vakiduunia vaikka ikää jo lähes 40v.?

Vierailija
22/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen 43v :) Siitä hyvästä sain vakkaripaikan, joten kannatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan yritetään teettää töitä, joista joku yksityisyrittäjä veloittaisi tuhansia euroja jos tekemäni projektit teettettäisiin ammattilaisella ja siitä oikeasti jollekin maksettaisiin. En taida ottaa aktiivista roolia tässä harjoitteluasiassa, olen mieluummin kotona

Avainsana "jos tekemäni projektit teettettäisiin _ammattilaisella_".

Vierailija
24/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ovat ollleet ihan paskoja!

Mä en tajua kuka menee harjoitteluihin, kun niistä joku saisi ihan oikean työpaikan?

Pitäisi laittaa karenssiin kaikki ne jotka sinne suostuu menemään, tällä tavalla ei työttömien asiat ikinä parane! Kuitenkin se on niin pieni prosentti joka oikeasti jatkaa palkallisena harjoittelun jälkeen

Vierailija
25/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka harjoitteluala on sitä mitä olet opiskellut ja mistä sinulla on tutkinto? Työkokemusta ei kylläkään ole päässyt kertymään

minulla oli jo ko alalta tutkinto - ja työkokemusta vuosia takana. Sain kyllä bensarahat matkoista, mutta en palkkaa.

Täytyy sanoa, että otti aivoon, mutta pakko se oli vääntää.

Vierailija
26/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli jo ko alalta tutkinto - ja työkokemusta vuosia takana. Sain kyllä bensarahat matkoista, mutta en palkkaa.

Täytyy sanoa, että otti aivoon, mutta pakko se oli vääntää.

ja siihen kuului pakollinen harjoittelu. Se oli todellista lasten leikkiä, jossa en oppinut yhtään mitään, mutta joka päivä sanoin vain itselleni "taas on päivä vähemmän"...

Vierailija
27/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjaajana kesätyöntekijä, joka itse oli tehnyt koko hommaa elämänsä aikana kolme kuukautta ja ei omannut mitään koulutusta saatika ammattitaitoa. Sitten tämä ihminen valvoi etten ollut yksin mokailemassa. Todellisuudessa minä seurasin häntä ja nalkutin hänen tekemisistään.

Vierailija
28/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittävät (olen nyt 41v ) palkattomaan harjotteluun. Ihan vapaasti saavat yrittää, mutta en aijo mennä. 8e lisä päivälle on vittuilua!!! Mitä sillä saa. Mulla menisi työmatkoihin yli 25 e päivä. (omalla autolla mentävä)Peruspäivärahasta ei jäisi mitään. Miinukselle menis. Millä eläisin? Onneksi pankki ei anna lainaa autoa varten. Mies tarvii omansa eikä lainaa mulle: Julkisia ei ole.Koulutus on ja vanhaa työkokemusta.

Vierailija
29/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alata löytyy jonkin verran, mutta työpaikkaa ei vain tunnu irtoavan. Olen koettanut välttää noita orjaharjoitteluja juuri siitä syystä, että monilla ei ole koskaan tarkoitus palkata ketään, vaan ilmaisia, päteviä ihmisiä käytetään törkesti hyväksi. Kaveripiirissä on lukuisia esimerkkejä siitä, miten harjoittelijalle sysätään erittäin vastuullinen työ, ohjausta ei ole lainkaan ym. sitten 3-6 kk ja good bye, seuraava tulee tilalle. Esimerkkini ovat ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneista ihmisistä ja "harjoittelu"paikat esim. ministeriöitä ym.

Vierailija
30/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on tarvetta työntekijälle niin silloin palkataan sellainen. Sosiaalivaltio on ihan kiva juttu, mutta johonkin se raja on vedettävä. En tiedä millä meriiteillä nykyään ihmisiä muutenkaan palkataan kun vakituiselta väeltä kuulee "emmätiiä" kun jotain kysyy. Nämä emmätiiät on sitten jotain hempukoita joilla mitään hajua hommista. Saa vain toivoa, että siellä takahuoneessa ei oikeasti raada työttömyyskorvauksella joku jolla on ammattitaitoa ihan oikeasti.

Vierailija
31/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin AMK-opintoihin liittyvässä pakollisessa harjoittelussa. Täältä kun on toivotonta saada palkallista harjoittelupaikkaa. Mulla on alan työkokemusta, mutta ei auta itku markkinoilla. Mä en saa edes sitä 8 euroa lisää päivässä, kun elän opintotuella (siis normaalilla opintotuella, joka tämän kuun alussa nousi 298 euroon). Olen 35v.

Vierailija
32/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin töissä tällä hetkellä hoitolaitoksessa, OIKEASTI, paikassa jossa hoidetaan ihmisiä, ja siellä ei ole YHTÄKÄÄN oikeasti palkattua siivoojaa vaan tälläsiä palkkatuki tyyppejä jotka on eka "harjoitelleet", sitten olleet palkkatuella, sitten kun tuki loppuu, niin ulos vaan ja seuraava "harjoittelija" sisään, vaikka OIKEASTi se talohan vaatii ihan pysyvän siivoojan, sinne pitäisi PALKATA siivooja eikä leikkiä jollain harjottelijoilla. ja tämä on vaan yksi esimerkki vakitöistä mitä siellä on täytetty harjottelijoilla.. .. eli onhan se kiva kun joku tulee paasaamaan, et hei parempi asenne ja menet sinne tekemään töitä, mutta kun se on ORJAN työtä, lakien kiertoa ja kusetusta.

Vierailija
33/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki työvoimapoliittisetkoulutuksethan ovat vain turhaa ajan haaskausta, koska ei kukaan kuitenkaan koskaan työllisty. Nuo harjoittelut ovat todellinen vitsi, koska kaikki käytännönhommat ovat luusereille tai ainakin niihin pitäisi valita vain ne jotka harjoitteluun haluavat, koska samat säännöthän eivät tietysti päde kaikkiin ihmisiin. Että sillä tavalla...järjen käyttäminen edes joskus olisi ihan kiva juttu.

Vierailija
34/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VARMANA on kysyntää jos olet kunnon ihminen ja halukas tekeen hommia

laskutus 25-35 eur tunti paikkakunnasta riippuen sis alv

ilmoitus kaikkien lähikauppojen tauluille

päivän laskutus siis vähintään 200 eur

jos puolet menee kuluihin veroihin ym jää vielä 2000 eur /kk netto itsellesi tolla 25 eur tuntiliksalla

semmoset kunnan harjottelut kannattaa siivoojan työssä unohtaa

PÄÄ PYSTYYN NAISET (ja miehet) TEKIJÖILLE ON HOMMIA

tärkeintä on kuitenkin että pysyy aktiivisena eikä jää kotiin makaamaan

(olen itsekin ollut ylemmän tutkinnon suorittanut palkaton harjoittelija)

Vierailija
35/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on paljon hyväksikäyttöä. Tai muuttaa sellaiseksi, että se todella tukisi työllistymistä.

Mutta joissain tapauksissa paikka varmaan kannattaa ottaa vastaan. On ärsyttävä asenne, että heti valmistuttua olen täysi ammattilainen ja pitäisi saada huippupalkkainen työ, mikään muu ei kelpaa. Ei siitä esim. kolmen kuukauden harjoittelusta haittaa ole, jos vaihtoehtona on työttömyys ja se, ettei edelleenkään kerry kokemusta.

Kaverini on katkera paikalle, jossa oli harjoittelussa juuri tuon 3kk, ei ollut tehnyt päivääkään alan töitä, mutta pitää itseään huippupätevänä.. Itse samalla alalla useita vuosia olleena tiedän, ettei ole. Todella tärkeää kokemusta ja tuntumaa työhön kuitenkin sai harjoittelupaikasta.

Nyt saisi samasta firmasta oikeitakin keikkatöitä, muttei mene, koska on niin nöyryytetty ilmaisesta työskentelystä harjoitteluaikana ja palkka on alle 17 euroa tunti, joka on hänen miniminsä.

Jokainen tekee omat valintansa, mutta mielestäni kannattaisi alussa olla vähän nöyrempi eikä puhua orjatyöstä, jos itsellä ei ole yhtään työkokemusta ja sitä on saatavilla muutaman kuukauden harjoittelusta.. Ja yleensäkin, että suostuisi ottamaan pienempipalkkaistakin työtä uran alkuvaiheessa. Noinhan työmarkkinoilla ennen edettiin, nykyisin kaikki pitäisi saada heti.

Mutta todellakin edellä kirjoittamani on eri asia kuin se, että vuosikausia teetetään töitä harjoittelijana!

Vierailija
36/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotisiivousfirmaideaa lämpimästi!!

Oikeesti, ei sun edes tarvitse tehdä joka päivä töitä, tienaat kuitenkin tuplasti enemmän kuin työkkärin kituutuksilla!

Nykyään kun on se kotitalousvähennyskin olemassa, niin ihmiset ottaa kyllä. Tosin pinet paikkakunnat voi olla ongelma, mutta jos asut lähellä jotain isompaa kaupunkia, niin kun alat saada asiakkaita, voit sopia perättäisiä keikkoja!

Vierailija
37/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et työtöntyönhakija. Itsekkin olen tehnyt palkatta kaikki työharjotteluni. Ei opiskelijan kuulukkaan saada palkkaa harjottelusta. Minulla myös AMK tutkinto

Vierailija
38/38 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opiskelijat saisivat palkallisen harjoittelupaikan. Joku yritys todennäköisesti maksaisi (ainakin jotain) kulukorvausta, mutta mä olen valtion virastossa harjoittelussa ja valtio ei maksa... Haluaisivat kyllä (olen sen verran hyvä ;)), ovat valitelleet sitä monta kertaa.. Mutta tuo paikka on täys kymppi (olin siellä aikaisemminkin, silloin ihan työkkärin harjoittelussa). Mä en valita.

Mä olen sitä mieltä, että moni valittaa ihan turhasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi