Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko joka vuosi itsellenne uudet talvitakin ja -kengät?

Vierailija
15.11.2013 |

Itse en, vaikka rahaakin olisi. En vaan ymmärrä mihin tarvitsen uusia, jos entisiä hyviä on jo ihan tarpeeksi. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mun pitkä ulsteri on ostettu Saksasta joskus 4-5 vuotta sitten - ihan priima kashmirtakki edelleenkin. Lyhyt villakangastakki on saman ikäinen, ollut tosi vähällä käytöllä ja uuden veroinen, löysin Stokkalta poistomyynnistä 20 eurolla.

Mulla on 2 talvinilkkurit käytössä, ostettu Lontoosta 4 vuotta sitten ja Ruotsista 2 vuotta sitten. Ja 2 talvisaappaat joista toiset on varmaan 6 vuotta vanhat ja toisetkin 2-3.

En ymmärrä miksi niitä pitäisi päivittää jos on ehjät ja erittäin siistit, mallit ja väritkin klassiset eli aina muodissa.

Vierailija
2/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät käytännössä kyllä. Olen nyt 3 kesänä ostanut talvikengät kirppikseltä mutta ovat loppupeleissä ollutkin niin huonossa kunnossa että on pitänyt heittää keväällä roskiin, esim ugg kopioihin tuli sivuun reikä.

Nyt ostin ensimmäiset uudet talvikengät vuosien jälkeen kevään poistomyynnistä, 50 e, nahkaa ja toivon että kestävät lopuniän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nyt ostin talvitakin mutta edellisen takin ostin joskus 8-10 vuotta sitten. Kun ostaa suht klassisia malleja niillä pärjää pitkään.

Vierailija
4/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toinen talvitakki on 3 vuotta vanha, nyt ostin tänä syksynä uuden villakangastakin. Villakangastakin sietäisi mennä useampi vuosi, on malliltaan hyvä ja laadukas. Ulkoilutoppapuku on viime vuonna ostettu ja menee varmasti vielä useamman vuoden, jos ei mitään outoa tapahdu.

Talvisaappaat ovat nyt toista talvea käytössä. Luultavasti toisten talvikenkien osto on edessä tänä vuonna, vanhat nilkkurimalliset ovat nyt 4 vuotta vanhat ja selvästi jo käyttöikänsä loppupuolella. Vapaa-ajan talvikengät ovat nyt kolmatta talvea käytössä ja menevät vielä.

Vierailija
5/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

takkeja en osta, mutta kenkiä ostan joka vuos uusia

Vierailija
6/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä ostan useammin kuin takkeja, mutta en välttämättä joka vuosi osta uusia kenkiäkään. Kenkiä on useammat joita vaihtelen, joten välillä käy niin, että samana vuonna ostan kaksi tai useamman parin, jonakin vuonna en välttämättä sitten yhtään jos edellisvuotiset ovat käyttökelpoisia.

Vierailija
7/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tod! Ostan laadukkaita kenkiä, jotka kestävät käytössä useita vuosia. Olen kyllä ostellut välillä uusia kenkiä uusiin käyttötarkoituksiin. Esim. ensi talvena pitäis ostaa ns. paremmat saappaat. Nyt ostin pitokengät.

Vierailija
8/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Varsinkin kengissä katson tosi tarkkaaan mitä ostan, koska nykyään markkinoilla on käsittämättömän huonoja kenkiä, joissa on surkea iskunvaimennus, pohjat ei kestä pakkasta, saumat ratkeilee, materiaalit on rumat heti jos kerran pääsevät kastumaan jne. Kenkämuoti on nykyään tosi kertakäyttömuotia, ja perustuu siihen ajatukseen, että ihminen haluaa ostaa joka syksy uudet kengät. Ja jos ei halua, niin on vähän pakko kun edelliset on niin kamalassa kunnossa...

Mulla on ulkoilukenkinä siis Salomonin kenkiä, ja siistimpinä talvikenkinä suomalaisia nahkakenkiä.

Takeissa sama juttu; kunnon toppatakki kestää vuosikausia. 

Vierailija
9/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Jos näen kaupassa jotain mulle täydellisesti sopivaa, niin ostan sen, vaikka olisin jo samana vuonna ostanut takin, mutta en tieten tahtoen osta vuosittain takkeja. Joskus saattaa mennä vuosiakin, kun en osta uutta talvitakkia, mutta yhtenä vuotenakin ostin varmaan 4 takkia. Olivat juuri sellaisia mitä olin hakenut, jokainen aivan erilainen.

Vierailija
10/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan osta joka vuosi uusia! Ei keskituloisella tavallisella perheellä ole joka vuosi varaa ostella kaikkia ulkovaatteita uusiksi, lapsille kun niitä pitää ostaa kuitenkin kun kasvavat.

Uusin vaatteitani pikkuhiljaa. Tällä hetkellä minulla olevat talvivaatteet ovat:

- leudoille keleille hupullinen jokasään takki, olisko 3-4 vuotta vanha

- pitkä toppatakki, jossa vyö (Vero Moda muistaakseni, näitä aika paljon näkee) 2 vuotta vanha

- ulkoiluun toppatakin ostin viime talvena, toppahousut n. 5 vuotta vanhat mutta edelleen hyvät, lisäksi sain naapurilta henkselitoppahousut

- ostin juuri uudenvillakangastakin, on laadukas ja klassinen malli eli menee toivottavasti ainakin 10 vuotta, toisin kuin tuo muutaman vuoden vanha H&M-rytky joka saa lähteä roskiin tai kierrätykseen

- nahkasaappaat ostettu viime syksynä

- ulkoiluun Sorellit ostettu tammikuun alesta

- goretex-kengät talveksi ostin juuri, kun edelliset 7v vanhat hajos

- lisäksi muutaman vuoden vanhoja saappaita ja nilkkureita

Yritän nykyään panostaa laatuun ja ajattomuuteen, niin vaatteet menevät sitten monta vuotta.

Vierailija
11/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi tulee kyllä ostettua useita eri käyttö tarkoituksiin vaatteita ja kenkiä. Kyllätyn nopasti. Koska kierrätän on ihan järkevää laittaa kiertoon hyvä laatuista, kun vuosia käytettyjä loppuun kuluneita.

Vierailija
12/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, koska se kaipaan vaihtelua. Käytän kyllä entistäkin, joita en myy eteenpäin.

Vierailija
13/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan ostan tarpeen mukaan. Kengät eivät kestä ikuisesti, eikä ole tarkoitettukaan kestämään. Niitä joutuu uusimaan parin vuoden välein. Villakangastakki on 5-6 vuotta vanha, ihan uudenveroinen kunto. Ulkoilutakit 2-3 vuotta sitten ostettuja, menevät ainakin tämän talven vielä.

Vierailija
14/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joka vuosi jotain. Tänä vuonna vuorossa oli nahkasaappaat. Takkini ovat 2-11 vuotta vanhoja. Ostan aina sitä, mitä oikeasti haluan, ja suostun maksamaan hyvästä tuotteesta. Pintamuotisävyjä mulla näkyy lähinnä kynsilakoissa.

Vierailija
15/15 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kyllä ihan joka vuosi. Mutta nyt parina viime vuonna olen lihonut niin paljon, että on ollut pakko ostaa uusia. :(

Täksi talveksi ostin uuden arki-villakangastakin, polvipituisen. Kahdesta vanhasta onmennyt vuori täysin rikki. Päältä olisivat vielä jotenkin ok, mutta vuori täysin repaleinen, mitä mahtaa maksaa jos ompelija tekee uuden vuorin varmaan uuden takin verran...

Viime vuonna ostin sellaisen kaupunkikäyttöön sopivan, polvimittaisen toppatakin todella kylmiä päivä varten, jolloin ei villakankaassa tarkene. Viimeksi ostin tällaisen takin 2 tai 3 vuotta sitten. Se on nyt jo ihan kaamean näköinen ja sauma ratkennut olkapäästä, vaikka ei ollut mikään ihan halpistakki (jotain 300 euron luokkaa).

Viime vuonna ostin paremman kaupunkiduffelin, mutta lihoin, ennenkuin ehdin sitä käyttää. Nyt täytyy laihtua... Takki oli kallis (800 euroa, kallein koskaan ostamani), pitäisi saada se käyttöön.

Kaksi täyspitkäävillakangastakkiani ovat 3 vuoden takaa, samoin ulkoilutoppatakki ja toppahousut... Nyt ostin Cittarista lasketteluhousut, kun mahtuivat jalkaan, vaikuttivat hyvälaatuisilta ja hintaa tarjouksessa vain 60 euroa.

Eli noita arkikäytön vaatteita täytynee uusia viimeistään n. 3 vuoden välein, koska ne ei vaan kestä. Mielenkiinnolla katson sit jatkossa, kestääkö tuo 800 euron takki vastaavasti pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi