Mainostenjako on kyllä silkkaa huijausta työntekijän kannalta
4 snt/tuote ja 0,42 snt muista mainoksista. Työmäärä on yhtä jakelua kohden n. 6 tuntia kun kaksistaan tekee. Bensat joutuu maksamaan hyvin pitkälti omasta pussistaan, takaisin saa vain ne pari kilometriä mitkä on ajettu itse alueella.
Teet 6 tuntia (lajittelut + jako) ja palkkaa tulee hyvällä tuurilla 15 € (kahden ihmisen työvoimasta). Tuntipalkka siis reilu euro.
Taidanpa lopettaa. Onneksi on koeaika. Ei kukaan jaksa kahta työtä, jos toinen on tällainen. Itse työ ei olisi hassumpaa, jos siitä vain saisi enemmän.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:25"]
On väärin väittää, että jakelutyö olisi huijausta. Kyllä siinä etukäteen ilmoitetaan, mitä maksetaan. Ei sitä ole pakko tehdä, jos tuntuu siltä. Mutta aika moni tekee siitä hyvän lisäansion, kun viitsii vaivautua. Tietysti esim. joulun alla jaettavaa on runsaasti ja palkka jopa erittäin hyvä ja taas kesäloma-aikana jaettavaa vähemmän. Poikani saa opiskelurahaa n. 1500,- €/kk jakelulla. Asennekysymys.
[/quote]
Miten se on asennekysymys, jos yleensä palkkataso on surkea, mutta yhdessä paikassa hyvä. Miten se osoittaa teidän perheenne erinomaisuutta?
Itsekin kokeilin mainosten jakoa kun opiskelin. Ensimmäisen vuoron jälkeen päätin lopettaa kun tajusin että palkka on vain luokkaa 2 euroa tunnissa vaikka kuinka tehokkaasti yrittäisi tehdä, ja vei aikaa opiskelulta. Jostain syystä annoin puhua itseni tekemään vielä toisen vuoron että ehtivät hankkia toisen jakajan. Vitutti kuitenkin suunnattomasti että olin tärvännyt opiskeluaikaani siihen. Fyysisesti raskasta työtä ja muutenkin v-mäistä, porraskäytäviin päästäkseen joutui häiritsemään ihmisiä soittelemalla summererita. Ja joku oli kuulemma hirveän vihainen kun mainos oli jäänyt jakamatta, oli itse ilmoittajana lehdessä.
Suomeen pitäisi saada minimipalkka.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:54"]
Et taida olla kovin hyvä jakaja? (Ei pahalla.) Jaoin itsekin mainoksia teininä, 365 kappaleen reittiin meni parhaimmillaan 45 minuuttia ja pahimmillaan pari tuntia, jos piti jakaa vaikka puhelinluettelot tai muuta tilaavievää. Pyöräilin reittini, jossa oli kerrostaloja ja omakotitaloja ja juoksin rappuset ylös alas kun se oli nopeampaa kuin hissit. Olin töissä 7 kk, ja kuukaudessa sain muistaakseni noin 100-150 euroa. Ei tuolla kunnon töiden tuntipalkoille pääse, mutta sanotaanko vaikka 12 tunnin kk-töistä ihan mukava palkka teinille. Mainosten jakoon ei pitäisi tuhrata kuutta tuntia, etenkään jos on kaksi käsiparia jakamassa. Miten iso ap:n reitti on?
[/quote]
Et ilmeisesti joutunut itse tekemään jaettavia nippuja?
Tuli jossakin vaiheessa niitä mainoksiakin jaettua. Ei siinä tuntipalkoille pääse, mutta on ainakin jotakin tekemistä ja pienen korvauksenkin saa. Mainosten jakaminen autolla on kyllä tyhmän hommaa: siinä palaa bensaa enemmän kuin tuloa tulee. Itse jaoin polkupyörällä tuulesta ja tuiskusta riippumatta eikä se niin kauheaa ollut.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:54"]Et taida olla kovin hyvä jakaja? (Ei pahalla.) Jaoin itsekin mainoksia teininä, 365 kappaleen reittiin meni parhaimmillaan 45 minuuttia ja pahimmillaan pari tuntia, jos piti jakaa vaikka puhelinluettelot tai muuta tilaavievää. Pyöräilin reittini, jossa oli kerrostaloja ja omakotitaloja ja juoksin rappuset ylös alas kun se oli nopeampaa kuin hissit.
Olin töissä 7 kk, ja kuukaudessa sain muistaakseni noin 100-150 euroa. Ei tuolla kunnon töiden tuntipalkoille pääse, mutta sanotaanko vaikka 12 tunnin kk-töistä ihan mukava palkka teinille. Mainosten jakoon ei pitäisi tuhrata kuutta tuntia, etenkään jos on kaksi käsiparia jakamassa. Miten iso ap:n reitti on?
[/quote]
Lajitteluun se aika menee. Me jaoimme poikaystävän kanssa 500 talouden aluetta autolla ja kyllä siihen sen kuusi tuntia sai kulumaan kun oli paljon mainoksia. Yleensä meni 4-5h kerralta, palkka kuussa alle 200€. Ei korvannut edes bensoja ja lopetettiin kun jouduttiin tekemään autoon 2000€ kytkinremontti, se kun ei tuollaista pysähtelyä ja liikkeelle lähtöä kestänyt noin suurissa määrin. Paska maku jäi suuhun. Pomo vielä oli ihan psykoottinen, tuli kerran kotiimme rappukäytävään huutamaan, kun joku oli valittanut, kun oli jäänyt välistä.
On väärin väittää, että jakelutyö olisi huijausta. Kyllä siinä etukäteen ilmoitetaan, mitä maksetaan. Ei sitä ole pakko tehdä, jos tuntuu siltä. Mutta aika moni tekee siitä hyvän lisäansion, kun viitsii vaivautua. Tietysti esim. joulun alla jaettavaa on runsaasti ja palkka jopa erittäin hyvä ja taas kesäloma-aikana jaettavaa vähemmän. Poikani saa opiskelurahaa n. 1500,- €/kk jakelulla. Asennekysymys.
[/quote]
Juu niin varmasti saa. :D Mainoksia jaetaan muutama kerta viikossa eikä siinä ehdi kertyä ihmeellisiä tienestejä, suurimmat summat mitä olen kuulleet ovat olleet viittä sataa. Ellei poikasi ole sitten neuvotellut itselleen lähemmäs satasen tuntipalkkaa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:22"]
[/quote]
Juu niin varmasti saa. :D Mainoksia jaetaan muutama kerta viikossa eikä siinä ehdi kertyä ihmeellisiä tienestejä, suurimmat summat mitä olen kuulleet ovat olleet viittä sataa. Ellei poikasi ole sitten neuvotellut itselleen lähemmäs satasen tuntipalkkaa.
[/quote]
Juu, ettei vaan myynyt poika huumeita tai tehnyt jotain muuta valonarkaa, mitä piti mammalle kaunistella...
Juu ei todellakaan saa 1500 kuussa rahaa lehtienjaosta yksi ihminen. Tai muuten saa siinä olla 24/7 mainoksia jakamassa. Eniten aikaa vei juurikin se lajittelu, itse jakamiseenn nyt aikaa ei mennyt kovin paljon..
Se summerien rimputtelu oli rasittavaa, hyvin usein kukaan ei edes avannut ovea (en lähtenyt enää uutta kierrosta yrittämään). Joskus tulikin valitus ja pomo soitti, mutta sanoin ettei mua päästetty rappuun sisälle, tarjosivat sitten heti seuraavassa lauseessa lisäaluetta jaettavaksi. Oli ihan kiva bonus se 120-200 euroa / kk. En ikinä kaikkia lehtiä heittänyt roskiin, mutta minkäs tekee kun ei sisälle rappuun pääse.
Rupea varajakajaksi. Ystäväni, aikuinen ihminen tekee sitä. Auto on kyllä välttämätön, kun piiri voi olla missäpäin vain kaupunkia. Hän vielä tinkas palkkaa lisää, sanoi että ei rupea tuolla hinnalla jakamaan.
Siitä sais kivat korvaukset auton käytöstäkin.
Töitä hällä piisas, kun aina joku on sairaana.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:15"]
Se summerien rimputtelu oli rasittavaa, hyvin usein kukaan ei edes avannut ovea (en lähtenyt enää uutta kierrosta yrittämään). Joskus tulikin valitus ja pomo soitti, mutta sanoin ettei mua päästetty rappuun sisälle, tarjosivat sitten heti seuraavassa lauseessa lisäaluetta jaettavaksi. Oli ihan kiva bonus se 120-200 euroa / kk. En ikinä kaikkia lehtiä heittänyt roskiin, mutta minkäs tekee kun ei sisälle rappuun pääse.
[/quote] Eihän siinä kenenkään ovikelloa tarvitse soittaa ,kun lehdet luukusta huusholliin pudottaa ! Kuka niistä lehtitalosi, eli jakelufirmasi esimiehistä kehotti niin tekemään?
Hei mutta täähän on sitä työpaikkakohtaista sopimista... eikös tämä ole juuri sitä mistä Kokoomus tykkää? Suomi nousuun työn kautta.... tai sitten ei...
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:37"]
[/quote] Eihän siinä kenenkään ovikelloa tarvitse soittaa ,kun lehdet luukusta huusholliin pudottaa ! Kuka niistä lehtitalosi, eli jakelufirmasi esimiehistä kehotti niin tekemään?
[/quote]
voihan äly ja väläys!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:52"]
[/quote]
voihan äly ja väläys!
[/quote] Siis keneltä? Itse olen jakanut erästä paikallislehteä ja sen mukana muuta ilmaisjakelupostia kohta melkein vuoden ,eikä vielä koskaan ole kerrostaloissa soittaa kenenkään niiden asukkaiden ovikelloa. Työnnän vain lehdet postiluukuista sisään ja sillä siisti.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 02:33"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:52"]
[/quote]
voihan äly ja väläys!
[/quote] Siis keneltä? Itse olen jakanut erästä paikallislehteä ja sen mukana muuta ilmaisjakelupostia kohta melkein vuoden ,eikä vielä koskaan ole kerrostaloissa soittaa kenenkään niiden asukkaiden ovikelloa. Työnnän vain lehdet postiluukuista sisään ja sillä siisti.
[/quote]
Kaupungeissa kerrostalojen alaovet ovat lukossa päivisinkin, joten koko taloon ei pääse sisään ilman avaimia/ovenaukaisua.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 02:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:52"]
[/quote]
voihan äly ja väläys!
[/quote] Mistä hyvästä tuo alapeukku nyt tuli,siitäkö että teen työtäni ,vai ? Kun sen suorittaa kerrostalon aukioloaikana (niinkuin se kuuluu tehdä) niin eihän siinä mitään summereita tarvitse soitella edes taloon sisään pääsemiseksi.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:17"]
Mistä hyvästä tuo alapeukku nyt tuli,siitäkö että teen työtäni ,vai ? Kun sen suorittaa kerrostalon aukioloaikana (niinkuin se kuuluu tehdä) niin eihän siinä mitään summereita tarvitse soitella edes taloon sisään pääsemiseksi.
[/quote]
Kerrostalon aukioloaika? Ei täällä ole mitään aulavahteja, jotka päästäis päivisin vieraat sisään. Kyllä ne ovet on lukossa ihan aamusta iltaan ja illasta aamuun.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:17"]
Mistä hyvästä tuo alapeukku nyt tuli,siitäkö että teen työtäni ,vai ? Kun sen suorittaa kerrostalon aukioloaikana (niinkuin se kuuluu tehdä) niin eihän siinä mitään summereita tarvitse soitella edes taloon sisään pääsemiseksi.
[/quote]
Kerrostalon aukioloaika? Ei täällä ole mitään aulavahteja, jotka päästäis päivisin vieraat sisään. Kyllä ne ovet on lukossa ihan aamusta iltaan ja illasta aamuun.
[/quote] No hyvä on sitten ,täällä Imatralla ei ole.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:36"]Mistäs ne tietää oletko sinä ne mainokset oikeasti jakanut? Kippaa kaatopaikalle.
[/quote]Ihmiset soittaa heti jakeluun jos jotain lappua ei ole tullu. Hullun hommaa.
Et taida olla kovin hyvä jakaja? (Ei pahalla.) Jaoin itsekin mainoksia teininä, 365 kappaleen reittiin meni parhaimmillaan 45 minuuttia ja pahimmillaan pari tuntia, jos piti jakaa vaikka puhelinluettelot tai muuta tilaavievää. Pyöräilin reittini, jossa oli kerrostaloja ja omakotitaloja ja juoksin rappuset ylös alas kun se oli nopeampaa kuin hissit.
Olin töissä 7 kk, ja kuukaudessa sain muistaakseni noin 100-150 euroa. Ei tuolla kunnon töiden tuntipalkoille pääse, mutta sanotaanko vaikka 12 tunnin kk-töistä ihan mukava palkka teinille. Mainosten jakoon ei pitäisi tuhrata kuutta tuntia, etenkään jos on kaksi käsiparia jakamassa. Miten iso ap:n reitti on?