Mainostenjako on kyllä silkkaa huijausta työntekijän kannalta
4 snt/tuote ja 0,42 snt muista mainoksista. Työmäärä on yhtä jakelua kohden n. 6 tuntia kun kaksistaan tekee. Bensat joutuu maksamaan hyvin pitkälti omasta pussistaan, takaisin saa vain ne pari kilometriä mitkä on ajettu itse alueella.
Teet 6 tuntia (lajittelut + jako) ja palkkaa tulee hyvällä tuurilla 15 € (kahden ihmisen työvoimasta). Tuntipalkka siis reilu euro.
Taidanpa lopettaa. Onneksi on koeaika. Ei kukaan jaksa kahta työtä, jos toinen on tällainen. Itse työ ei olisi hassumpaa, jos siitä vain saisi enemmän.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:47"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:25"]
On väärin väittää, että jakelutyö olisi huijausta. Kyllä siinä etukäteen ilmoitetaan, mitä maksetaan. Ei sitä ole pakko tehdä, jos tuntuu siltä. Mutta aika moni tekee siitä hyvän lisäansion, kun viitsii vaivautua. Tietysti esim. joulun alla jaettavaa on runsaasti ja palkka jopa erittäin hyvä ja taas kesäloma-aikana jaettavaa vähemmän. Poikani saa opiskelurahaa n. 1500,- €/kk jakelulla. Asennekysymys.
[/quote]
Juu niin varmasti saa. :D Mainoksia jaetaan muutama kerta viikossa eikä siinä ehdi kertyä ihmeellisiä tienestejä, suurimmat summat mitä olen kuulleet ovat olleet viittä sataa. Ellei poikasi ole sitten neuvotellut itselleen lähemmäs satasen tuntipalkkaa.
[/quote]
Juu, ettei vaan myynyt poika huumeita tai tehnyt jotain muuta valonarkaa, mitä piti mammalle kaunistella...
[/quote]Jospa se jakeli maksusta persettä?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:17"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 02:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:15"]
Se summerien rimputtelu oli rasittavaa, hyvin usein kukaan ei edes avannut ovea (en lähtenyt enää uutta kierrosta yrittämään). Joskus tulikin valitus ja pomo soitti, mutta sanoin ettei mua päästetty rappuun sisälle, tarjosivat sitten heti seuraavassa lauseessa lisäaluetta jaettavaksi. Oli ihan kiva bonus se 120-200 euroa / kk. En ikinä kaikkia lehtiä heittänyt roskiin, mutta minkäs tekee kun ei sisälle rappuun pääse.
[/quote] Eihän siinä kenenkään ovikelloa tarvitse soittaa ,kun lehdet luukusta huusholliin pudottaa ! Kuka niistä lehtitalosi, eli jakelufirmasi esimiehistä kehotti niin tekemään?
[/quote]
voihan äly ja väläys!
[/quote] Siis keneltä? Itse olen jakanut erästä paikallislehteä ja sen mukana muuta ilmaisjakelupostia kohta melkein vuoden ,eikä vielä koskaan ole kerrostaloissa soittaa kenenkään niiden asukkaiden ovikelloa. Työnnän vain lehdet postiluukuista sisään ja sillä siisti.
[/quote] Mistä hyvästä tuo alapeukku nyt tuli,siitäkö että teen työtäni ,vai ? Kun sen suorittaa kerrostalon aukioloaikana (niinkuin se kuuluu tehdä) niin eihän siinä mitään summereita tarvitse soitella edes taloon sisään pääsemiseksi.
[/quote]Typerys. Monessa talossa ovi on aina lukittu. Eikä avaimia tai koodeja anneta kerran kuussa vaihtuville mainosten jakajille.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 01:15"]Se summerien rimputtelu oli rasittavaa, hyvin usein kukaan ei edes avannut ovea (en lähtenyt enää uutta kierrosta yrittämään). Joskus tulikin valitus ja pomo soitti, mutta sanoin ettei mua päästetty rappuun sisälle, tarjosivat sitten heti seuraavassa lauseessa lisäaluetta jaettavaksi. Oli ihan kiva bonus se 120-200 euroa / kk. En ikinä kaikkia lehtiä heittänyt roskiin, mutta minkäs tekee kun ei sisälle rappuun pääse.
[/quote]Minä valittaisin jos joku rimputtelisi ovikelloani päästäkseen jakamaan mainoksia. En halua mainoksia.
Tein itse tuota, kun olin lukiolainen. Lopetin hyvin äkkiä, kun huomasin että tässähän kusetetaan ihan 6-0. Käteen jäi välillä niin vähän, ettei se kattanut edes kuluja.
Mistäs ne tietää oletko sinä ne mainokset oikeasti jakanut? Kippaa kaatopaikalle.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:36"]
Mistäs ne tietää oletko sinä ne mainokset oikeasti jakanut? Kippaa kaatopaikalle.
[/quote]
Alueelta tulee valitusta. Nytkin oli vahingossa jäänyt jokunen laatikko jakamatta, kun en ollut huomannut niitä, niin heti tuli valitusta siitä perässä.
Niin on ja toivottavasti ihmiset lopettaisivat tollaisten "töitten" tekemisen. Niin olisi ihan pakko alkaa maksaa niistä asiallinen korvaus.
Tein mainostenjakoa nuorena kun ei tarvinnut koululaisena veroja maksella niistä tuloista. Ajokorttia ei silloin ollut, joten vanhoilla lastenrattailla jaoin mainokset.
No, se sopi siihen tilanteeseen. Sain vähän rahaa leffalippuihin ja meikkeihin.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:02"]
Niin on ja toivottavasti ihmiset lopettaisivat tollaisten "töitten" tekemisen. Niin olisi ihan pakko alkaa maksaa niistä asiallinen korvaus.
[/quote]
Jeps. Itse kuvittelin, että ajosta saa kilometrikorvauksen, kun niin oli sanottu. "Joo, laita vaan mittari päälle kun lähdet kotoa." Mutta ei, selvisi että pelkästään piiriltä saa sen parikymmentä senttiä. En voi laittaa verotukseenkaan, kun veroprosentti on 0.
Ei yksinkertaisesti kannata ajaa 15 km alueelle ja 15 km takaisin, kun joutuu itse maksamaan bensat ja sitten saa palkkana hädin tuskin niiden bensojen hintaa takaisin.
Olenko nyt ymmärtänyt uutiset väärin vai eikös tuohonkin hommaan pitänyt tulla tuntipalkka? ei tietenkään mikään iso , mutta parannus tuohon kappalemäärään nähden.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:09"]
Mene myymään lehtiä. Siinä tienaa paremmin.
[/quote]
Täälläpäin nämä puhelinmyyntityöt ovat provikkapalkalla. Ei kiinteää tuntipalkkaa siis. Ja yleensä ekakertalaisille laitetaan soiteltavaksi sitten sellaiset listat, joissa on kaikki, joita ei ole aikaisemmin kiinnostanut. Kerran kävin haastattelussa tuollaiseen paikkaan, mutta kun tajusin mitä huijausta sekin on, niin en lähtenyt hommaan.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:12"]
[/quote]
Täälläpäin nämä puhelinmyyntityöt ovat provikkapalkalla. Ei kiinteää tuntipalkkaa siis. Ja yleensä ekakertalaisille laitetaan soiteltavaksi sitten sellaiset listat, joissa on kaikki, joita ei ole aikaisemmin kiinnostanut. Kerran kävin haastattelussa tuollaiseen paikkaan, mutta kun tajusin mitä huijausta sekin on, niin en lähtenyt hommaan.
[/quote]Mene paikkaan missä on pohja ja provikka. Mä olen tienannut ihan hyvin. Töitä joutuu tekemään mutta enemmän tienaa kuitenkin kuin lehtien jakamisella.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:39"]
[/quote]
Alueelta tulee valitusta. Nytkin oli vahingossa jäänyt jokunen laatikko jakamatta, kun en ollut huomannut niitä, niin heti tuli valitusta siitä perässä.
[/quote]
Jotkutko oikeesti odottaa niitä mainoksia? Jä mä kun luulin, että mun elämä on tylsää...
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:13"]
[/quote]
[/quote]Mene paikkaan missä on pohja ja provikka. Mä olen tienannut ihan hyvin. Töitä joutuu tekemään mutta enemmän tienaa kuitenkin kuin lehtien jakamisella.
[/quote]
Ei sellaisiin niin vain pääse. Yritetty on. Tämä on opiskelijakaupunki, valtavasti hakijoita on tuollaisiin paikkoihin. Menisin toki riemusta kiljuen jos pääsisin.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
Jotkutko oikeesti odottaa niitä mainoksia? Jä mä kun luulin, että mun elämä on tylsää...
[/quote]
Joo, esim. vanhukset ja ihmiset, jotka juoksevat tarjousten perässä. Ja jaetaanhan siinä lisäksi paikallislehti, ehkä sitä enemmänkin odotetaan.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:13"]
[/quote]
[/quote]
Ei sellaisiin niin vain pääse. Yritetty on. Tämä on opiskelijakaupunki, valtavasti hakijoita on tuollaisiin paikkoihin. Menisin toki riemusta kiljuen jos pääsisin.
[/quote]Ok. No ei sitten. Kunhan nyt vaan vinkkasin. = )
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Monet odottaa. Meille esim. oli tullut jonkun kauppakeskuksen joulumainos. Äiti oli heti, että heille ei ole tuota tullut!
Yleensä mainosten mukana tulee ilmaisjakelulehtiä. Niitä ne ihmiset odottaa ja niiden perään soittaa. Kaikilla ei ole varaa ostaa sanomalehteä.
Olisipa kiinnostavaa tietää, mitä se mainosten jakelua organisoiva yritys ottaa niiltä mainostavilta yrityksiltä...
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:39"]
[/quote]
[/quote]
Helppo selvittää missä yhtiössä se valittaja asuu. Itse jaan 9 eri yhtiötä ja halutessani voisin jakaa vain yhden, koska tiedän missä se henkilö asuu, joka on yhteydessä jakeluyhtiöön.
[/quote]no miten sä sen selvität?