Miksi Lokki-valaisinta inhotaan?
Ennuste ostaisi mutta mitä inhoamiseen tulee, jokainen Ikeatavara on paljon ällöttävämpi. Tai esim muumimukit.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä läheskään kaikki inhoa, vain vähättelevät, usein kateuksissaan, kun eivät pysty sitä hankkimaan.
Sehän on palkitun muotoilijan suunnittelema valaisin ja siinä haetaan just lampun yksinkertaisuutta muodossa ja hyvää valaistusta.
Arvonsa säilyttävä ostos, aivan samoin kun Alvar Aallon selkeä tuolit ym.
Ei pysty hankkimaan muutaman satasen valaisinta? :D Meidän iso valaisin maksoi lähes tonnin enkä edes tiedä onko "minkään merkkinen".
Heh joo. Johan talvitakkikin tai hammaslääkärilasku on helposti tuon saman 189 €.
Vierailija kirjoitti:
MIstä päähäsi pälkähti, että sitä inhottaisi yleisesti? Ehkä sinulla on vain outo tuttavapiiri, sillä moni pitää siitä, nimenomaan ulkonäöstä.
Junti tunnistaa kalijasta ja epärehellisen juntin Lokista.
Ja tämä on Ainoa ja Oikea Totuus.
Pidän todella paljon kyseisestä valaisimesta, mutta myin oman alkuperäiseni pois muutama vuosi sitten, kun siihen törmäsi jo jokatoisessa ostoskeskuksen kahvilassakin. Koki kai jonkinlaisen inflaation mielessäni.
Pienempi Lokki-valaisin maksaa n. 150 euroa.
Mulla on aurallinen migreeni ja ostin tuon lampun 2017 osittain myös siksi, koska tuo varjostin tuo valoa, muttei aiheuta kuitenkaan mahdollisia kohtauksia ja pidän sen ulkonäöstä. En ole lähtenyt uusimaan lamppua enkä osta muutenkaan tuotteita kokoajan muodin mukaan enkä statuksen, vaikka vuosituloni ovatkin 100 000 e vuodessa ja mieheni tulot saman verran, sorrryyyy ettei kuvitelmanne vastanneetkaan arvioitanne minusta tuon lokkivalaisimen mukaan 😂
Voi kuinka elämä olisikin helppoa, jos ihmiset voitaisiin analysoida heidän tavaroidensa mukaan. Ostan muuten myös paljon tavaraa kirpputorilta enkä kulje missään merkkivaatteissa kuin harvoin, koska en pidä monistakaan logoista.
En asu Helsingissä, sekin meni väärin.
Minä pidän monestakin tuollaisesti sisustuksen "sopulituotteesta". Saa ihastella kaunista. Lokki on yksi niistä.
En naureskele, mutten ymmärrä sen desing arvoakaan, kuten minkään muunkaan turhakkeen. Ei ole edes kaunis.
Piti googlata, kun en edes tiennyt minkä näköinen se on. Ei ihan kauheen syvällisesti valaisimet kiinnosta. Jos siitä tulee riittävästi valoa, niin ihan sama minkä näköinen se on. Hinta tietty myös ratkaisee jonkin verran.
Nyt etsimään taas uutta jota massat sitten perässä apinoivat...mikä muuten on tämän hetken kuumin ns. 'Lokki-valaisin' jos puhutaan trendien harjalla surffaamisesta?
Miten paljon ihmisillä on aikaa pohtia tällaisia asioita 😅 Monet ihmisistä kehittyisivät ja siirtyisivät urallaan ja monessa asiassa eteenpäin, kun eivät kokoajan tuijottelisi toisten valintoja.
Olen itse monessa asiassa menestynyt ja huomaan, että usein ne ovat luuserit, jotka huutelevat ja meuhkaavat milloin mistäkin.
Piti oikein googlettaa. En ole koskaan nähnyt lokki-valaisinta. Kuvista päätellen se on usein asennettu liian alas. Minua ärsyttäisi tuollaien lamppu lähes silmien korkeudella ja eikä vähiten myöskään se että siihen iskisi päänsä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ihmisillä on aikaa pohtia tällaisia asioita 😅 Monet ihmisistä kehittyisivät ja siirtyisivät urallaan ja monessa asiassa eteenpäin, kun eivät kokoajan tuijottelisi toisten valintoja.
Olen itse monessa asiassa menestynyt ja huomaan, että usein ne ovat luuserit, jotka huutelevat ja meuhkaavat milloin mistäkin.
Itsekin halusit pohtia ja kommentoida. Oletko siis sen parempi 🤔
Tylsä, mitäänsanomaton, ankea. Noita myydään prismoissa ja hobbyhallissa. Miellän design-tuotteet joksikin muuksi kuin prismakamaksi.
Vierailija kirjoitti:
12 jatkaa.
Ei ollut silloin yleinen ja maksoi ihan sikana.
Olin myyjänä tuolloin ja kuukauden palkalla sain yhden.
Miettikää, jos joku valaisin maksaisi niin paljon tällä hetkellä.
Poulsenin Artisokka, josta olen salaa haaveillut, maksaa koosta riippuen lähemmäs kymppitonnin. Vaikka varaa sinänsä olisikin niin on kyllä todella vaikea perustella itselleen sitä että maksaisi pienen auton verran valaisimista (tarvitsisin kaksi).
En varsinaisesti inhoa, mutten hankkisi itselleni mistään hinnasta. Niinkuin en muutakaan designia, jota löytyy lähes jokaisesta kodista. Yksi hyvin arkipäiväinen esimerkki Savonia -aterimet.
Onhan se hyvä, että tuotteiden suunnitteluun panostetaan ja sillä aikaansaadaan toimivia ja kestäviä ratkaisuja, se on ilman muuta kannatettavaa. Itselläni vaan tulee sellainen kyllääntyminen tavaroihin tai tuotteisiin, joita näkee kaikkialla. Monimuotoisuus jotenkin on kiinnostavampaa.
Oma sisustus"silmäni" toimii jotenkin enemmän niin, että vähän poikkeavammat tai harvinaisemman näköiset jutut vetää puoleensa, yleensä vielä eivät ole mitään tunnustettua designia. Niitä sitten jaksaa katsella pidempään, kun vastaaviin ei törmää muualla. Esim. valaisimeni olen tilannut ulkomailta, onneksi nykyään ei olla enää paikallisen lamppukaupan tarjonnan armoilla.
En itsekään oikeastaan pidä siitä, mutta kun tuo roikkui jo lapsuudenkodissani 60-luvulla ja oli nelikymppisenä syöpään kuolleen äitini suosikki niin on se aina paikkansa minunkin kodistani paikkansa löytänyt muistoarvonsa takia. Kun tarkemmin asiaa mietin niin ei minulla enää taida olla juuri tallessa muita muistoja äidistäni kui nippu valokuvia, tuo valaisin sekä mummon aikanaan äidille antama peikonlehti joka lienee vielä valaisintakin vanhempaa perua.
Mun mielestä se vaan yksinkertaisesti on ruma ja kolkko. Ja aivan liian ylihintainen vaatimattomuuteensa nähden. Ei siis vastaa omia kauneuskäsityksiäni.
Iltapaskoissa on säännöllisesti artikkeli ”inhotuimmista” design-esineistä. Lokki aina ykkönen.
Lokki on tylsä keittiönpöydän päällä, se on totta.
Mutta jossain korkealla niin että on esim kolme peräkkäin sehän on ihan hieno. Siellä se on se ”lokki” joka liihottaa.
Lokki on käsittääkseni välillä tarjouksessa. On silloinkin hintava, mutta ei ole pakko noin paljon maksaa.