Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roope sai tuomion

Vierailija
18.09.2020 |

Roope Salminen tuomittiin pakottamisesta seksuaaliseen tekoon https://www.is.fi/viihde/art-2000006640400.html

Kommentit (1969)

Vierailija
521/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille:

Vietätte ystävien kanssa iltaa, mutta kodissanne on perhe paikalla ja sekin osallistuu jutteluun, pelailuun tms.. Teini-ikäinen tyttäresi on mennyt omaan huoneeseen nukkumaan paljon ennen illanvieton loppumista.

Jossain vaiheessa etsit jotakuta (aikuista) mieskaveriasi ja löydät hänet housuitta umpiunessa olevan tyttäresi vierestä "lusikassa". Onpa vielä tytön nukkuessa riisunut tämänkin housut pois.

On täysin varmaa, että raivo iskee ja nyrkit puhuu. Tilanne on verrannollinen salmisen keissiin, mutta omalla kohdalla ette hyväksyisi sitä mistään hinnasta! Kun uhri on joku muu kuin oma tyttö tai vaimo, teille on ihan sama ja miehet nyt saa tehdä mitä ne haluu ja nainen ei oo koskaan oikeassa. Paitsi se oma tyttö tai vaimo. Ei muut.

Olen mies ja mielestäni tämä roope on rikollinen sika.

Et ole mies. Olet nainen, muuten et mainitsisi että olet muka mies. Läpinäkyvää ja naurettavaa, ikään kuin mielipiteesi olisi sen vuoksi kunnioitettavampi tai parempi. 

Vierailija
522/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta. Jos alasti lusikassa nukkumisesta olisi 20 vuotta sitten jaettu tuomioita olisi joka kotibileiden ja jatkojen jäljiltä 5-6 tyyppiä linnassa.

Eihän Roopekaan saanut linnaa vaan sakkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo on vuosi. Ensin korona, sitten huomaan puolustavani Päivi Räsästä ja nyt olen Salmisen puolustuksessa.. tätä olisi vielä viime vuonna uskonut.

Luin IL julkaisemat viestit ja pakko sanoa, että niiden perusteella tuomio on vähän ylireagointia. Aiheenomistaja on oikeudessa sanonut, ettei heidän välillään ollut mitään flirttiä aiemmin, mutta viestien perusteella pientä pusuttelua ja orgasmi (!?). Selvästikin tyttöä on asia painanut, mutta vaikuttaisi olevan enemmän yhteistyön takia, tai mahdollisesti on tuolloin seurustellut/Salminen ollut varattu mikä tekee tilanteesta moraalisesti väärin.

Samat ajatukset, veikkaan että hirveän montaa ihmistä ei löydy joka mua vähemmän tykkäis Roope Salmisesta, mutta tässä tapauksessa kyllä huomaan vähän puolustavani tätä ärsyttävää ihmistä. Siis nuo viestit luettuani tilannekuva muuttui kokonaan siitä mitä se oli ollut ensin uutiset luettuani. Itselläni on kerran käynyt niin että aivan liian humalassa tulin kämpilleni yhden opiskelututun kanssa ja tilanne eteni liian pitkälle ilman minun kunnollista suostumusta koska olin lähes sammunut. Asia ahdisti pitkään, ahdisti niin paljon ettei puhettakaan että olisin halunnut olla tyypin kanssa missään tekemisissä saati lähetellyt tuollaisia viestejä. En syytä miestä mistään, olin humalassa ja olin pussaillut hänen kanssaan, varmaan hänellekin humalatila vaikutti ettei esimerkiksi tajunnut kuinka humalassa minä olin jne.

Tämä on aika lievä tapaus, mitään ei ole oikeastaan käynyt, nainen on selkeästi ollut Roopen kanssa ihan läheinen viesteistä ym. Päätellen, joten melko kohtuutonta että asia tuodaan vuosia myöhemmin poliisitutkintaan.

Mites jos roope olisi samalla käyttänyt sormeaan tiedottoman uhrin pillussa, niin eihän siinäkään olisi oikeastaan mitään käynyt. Eikös juu?

Tuskin sormi on pillussa pyörinyt, Roope on kuitenkin herrasmies.

Vierailija
524/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei puhettakaan siitä, että tarvitsisi enää epäillä, onko syyllinen vai ei, vaan puhutaan korvaussumman määrästä."

Joo, USA:ssa asia olisi näin. Suomessa oikeuslaitos on huomattavasti lepsumpi tällaisissakin asioissa.

Vierailija
525/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se naislaulaja on?

Vierailija
526/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outo tapaus. Viestien perusteella ei ole pahempaa tapahtunut, mutta tytöllä on morkkis ja vanhemmatkin on vihaisia kun tyttö on vielä seuraavana iltapäivänä kännissä. Sitten hän masentuu ja koulukin kärsii.

En juurikaan välitä Salmisesta, mutta nyt on oikeusmurha tapahtumassa. Kannattaa olla todella tarkka, että hengailee vain psyykeltään ehjien ihmisten kanssa. Tai jos he ovat kännissä, niin ei koske pitkällä lusikallakaan heihin, ettei joudu heidän ongelmien kohteeksi myöhemmin.

Tuo viimeinen lause on se pointti.

Vierailija
527/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjäkkäk käk kjäkkäk kjäk kjäk. Good, goooood!

Vierailija
528/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vanhemmat veivät hänet lääkäriin, niin kyllähän se tilanne on heidänkin silmiinsä näyttänyt kammottavalta: tyttö herää alapää paljaana eikä tiedä mitä yön aikana on tapahtunut. Sitten kun vielä yhtälöön lisätään se, että syytetty on reilusti vanhempi ja käytännössä "pomo" tytölle (eikö tämä ollut vieraileva esiintyjä bändissä), niin tästä rapsahtaisi jenkeissä miljoonalasku Salmisen pojalle. Ei puhettakaan siitä, että tarvitsisi enää epäillä, onko syyllinen vai ei, vaan puhutaan korvaussumman määrästä.

Siis vanhemmatko nää yllätti sängystä? No se kertoo paljon. Kyllä siinä kohtaa tulisi hirveä morkkis ja häpeä, jos vanhemmat, tai yhtään kukaan, olisi nähnyt ilman housuja ja vielä tuollaisessa tilanteessa, ja varatun julkkiksen kanssa. Kyllä tulisi hirveä olo ja häpeä, ja tarve sanoa miten tuo ällö varattu yritti raiskata neitseellinen viattoman tyttären hui apua huh en kestä kuolen häpeästä.

Vierailija
529/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on selvä, että jos rikolliset itse jakaisivat tuomioita oikeusistuimissa, vankilat tyhjenisivät heti. Syyttömillähän ne on täytetty... Ainakin jos konnilta itseltään kysytään!

Vierailija
530/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta loppuu TV-juontajat kohta 😳

Vierailija
531/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei puhettakaan siitä, että tarvitsisi enää epäillä, onko syyllinen vai ei, vaan puhutaan korvaussumman määrästä."

Joo, USA:ssa asia olisi näin. Suomessa oikeuslaitos on huomattavasti lepsumpi tällaisissakin asioissa.

Onneksi on tulossa pelkästään päiväsakkoja, mikä korostaa tapahtuneen mitätöntä luonnetta. Näistä päiväsakoistakin Roopen kannattaa ehdottomasti valittaa ennen kuin suostuu mitään maksamaan.

Vierailija
532/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vanhemmat veivät hänet lääkäriin, niin kyllähän se tilanne on heidänkin silmiinsä näyttänyt kammottavalta: tyttö herää alapää paljaana eikä tiedä mitä yön aikana on tapahtunut. Sitten kun vielä yhtälöön lisätään se, että syytetty on reilusti vanhempi ja käytännössä "pomo" tytölle (eikö tämä ollut vieraileva esiintyjä bändissä), niin tästä rapsahtaisi jenkeissä miljoonalasku Salmisen pojalle. Ei puhettakaan siitä, että tarvitsisi enää epäillä, onko syyllinen vai ei, vaan puhutaan korvaussumman määrästä.

Onhan se tyttö voinut masentua vaikka tuosta syystä, että vanhemmat tekee asiasta isomman kuin se onkaan. Ihan kuin nuorilla ei saisi olla seksikokemuksia. Ja viedä vielä lääkäriin ihan kuin olisi katastrofi tapahtunut.

Vierailija
533/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan olemaan Putous All starsissa? XD

Vierailija
534/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outo tapaus. Viestien perusteella ei ole pahempaa tapahtunut, mutta tytöllä on morkkis ja vanhemmatkin on vihaisia kun tyttö on vielä seuraavana iltapäivänä kännissä. Sitten hän masentuu ja koulukin kärsii.

En juurikaan välitä Salmisesta, mutta nyt on oikeusmurha tapahtumassa. Kannattaa olla todella tarkka, että hengailee vain psyykeltään ehjien ihmisten kanssa. Tai jos he ovat kännissä, niin ei koske pitkällä lusikallakaan heihin, ettei joudu heidän ongelmien kohteeksi myöhemmin.

Koska tuon pahempaa ei tapahtunut, on tuomiokin noin lievä; vain sakkoja. Kuitenkin on rikos ja väärin tehty uhria kohtaan. Ei sakkotuomio tuosta ole mikään oikeusmurha.

Vierailija
535/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo on vuosi. Ensin korona, sitten huomaan puolustavani Päivi Räsästä ja nyt olen Salmisen puolustuksessa.. tätä olisi vielä viime vuonna uskonut.

Luin IL julkaisemat viestit ja pakko sanoa, että niiden perusteella tuomio on vähän ylireagointia. Aiheenomistaja on oikeudessa sanonut, ettei heidän välillään ollut mitään flirttiä aiemmin, mutta viestien perusteella pientä pusuttelua ja orgasmi (!?). Selvästikin tyttöä on asia painanut, mutta vaikuttaisi olevan enemmän yhteistyön takia, tai mahdollisesti on tuolloin seurustellut/Salminen ollut varattu mikä tekee tilanteesta moraalisesti väärin.

Samat ajatukset, veikkaan että hirveän montaa ihmistä ei löydy joka mua vähemmän tykkäis Roope Salmisesta, mutta tässä tapauksessa kyllä huomaan vähän puolustavani tätä ärsyttävää ihmistä. Siis nuo viestit luettuani tilannekuva muuttui kokonaan siitä mitä se oli ollut ensin uutiset luettuani. Itselläni on kerran käynyt niin että aivan liian humalassa tulin kämpilleni yhden opiskelututun kanssa ja tilanne eteni liian pitkälle ilman minun kunnollista suostumusta koska olin lähes sammunut. Asia ahdisti pitkään, ahdisti niin paljon ettei puhettakaan että olisin halunnut olla tyypin kanssa missään tekemisissä saati lähetellyt tuollaisia viestejä. En syytä miestä mistään, olin humalassa ja olin pussaillut hänen kanssaan, varmaan hänellekin humalatila vaikutti ettei esimerkiksi tajunnut kuinka humalassa minä olin jne.

Tämä on aika lievä tapaus, mitään ei ole oikeastaan käynyt, nainen on selkeästi ollut Roopen kanssa ihan läheinen viesteistä ym. Päätellen, joten melko kohtuutonta että asia tuodaan vuosia myöhemmin poliisitutkintaan.

Eikä ole! Jos epäillään seksuaalirikosta, eikä asia ole lain silmissä vanhentunut ja syytteen voi nostaa, niin tutkinta ja syytteen nostaminen EI OLE millään lailla kohtuutonta. Vaan täysin lain ja moraalin mukaista toimintaa.

Vaikka jokin rikos olisi tapahtunut 30 vuotta sitten, eikä sitä siis enää oteta tutkintaan eikä viedä oikeuteen, ei tarkoita että rikosta ei olisi tapahtunut. Itsekin olen tällaisen rikoksen tuonut lähipiirissäni julki, vaikka oikeusjuttua siitä ei enää saakaan. Rikos silti tapahtui, ja minä kerroin siitä sitten kun siihen kykenin. Eipä ollut sana sanaa vastaan, vaan tekijä tunnusti lähipiirilleen, joka ei enää ole hänen lähipiirinsä...

Minulla oli siis oikeus puhua totta, myös pitkän ajan jälkeen.

Eli onko vallassasi päättää milloin rikos on tapahtunut?

Vierailija
536/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kaltaiset rikokset tulisi vanhentua puolessa vuodessa, jotta vältyttäisiin näiltä vuosien takaisten kännimokien muistelemisilta ja penkomisilta ja mahdollisista kostoista.

Tämä voisi toimia. Kuka itse muistaa vaikka kolmen vuoden takaisia sammumisia ja sanomisia?

Jos sinua käytetään seksuaalisesti hyväksi/raiskataan/piestään niin varmasti muistat jos ja kun siitä trauma jää.

Vierailija
537/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tyttö voinut masentua vaikka tuosta syystä, että vanhemmat tekee asiasta isomman kuin se onkaan. Ihan kuin nuorilla ei saisi olla seksikokemuksia. Ja viedä vielä lääkäriin ihan kuin olisi katastrofi tapahtunut.

Veikkaan että tyttö ollut tolaltaan ja vanhemmat silsi vieneet lääkäriin.

Vierailija
538/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo viestiketju mikä on julkaistu, niiden viestittely tapahtuneen jälkeen.

Ei siis millään tule ajatusta, että Roope olis tehnyt mitään väärää.

Sitten tullaan siihen että naisetkin voivat tehdä humalassa asioita mitä jälkeenpäin katuvat.

Mutta tuomio tuli, joten varmaan/toivottavasti oikeudessa oli jotain kunnon todisteita sitten.

Päinvastoin viestiketju paljastaa sen, että Salminen on itsekin tajunnut mitä on tullut tehtyä ja yrittää kaikin voimin normalisoida tilannetta, ja vääristellä tapahtumien kulkua hänelle edulliseen suuntaan.

Missä tämä viestiketju on nähtävillä?

Vierailija
539/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatumakunnossa kannattaakin lähteä juhlimaan, en halua puolustella ketään mutta ei kannata juoda liikaa että on selvillä mikä meno missäkin. Ei ihmisiin voi luottaa.

Vierailija
540/1969 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole! Jos epäillään seksuaalirikosta, eikä asia ole lain silmissä vanhentunut ja syytteen voi nostaa, niin tutkinta ja syytteen nostaminen EI OLE millään lailla kohtuutonta. Vaan täysin lain ja moraalin mukaista toimintaa.

Vaikka jokin rikos olisi tapahtunut 30 vuotta sitten, eikä sitä siis enää oteta tutkintaan eikä viedä oikeuteen, ei tarkoita että rikosta ei olisi tapahtunut. Itsekin olen tällaisen rikoksen tuonut lähipiirissäni julki, vaikka oikeusjuttua siitä ei enää saakaan. Rikos silti tapahtui, ja minä kerroin siitä sitten kun siihen kykenin. Eipä ollut sana sanaa vastaan, vaan tekijä tunnusti lähipiirilleen, joka ei enää ole hänen lähipiirinsä...

Minulla oli siis oikeus puhua totta, myös pitkän ajan jälkeen.

Eli onko vallassasi päättää milloin rikos on tapahtunut?

Mitäh? Asiasta ei ollut epäselvyyttä kenelläkään, ei edes tekijällä. Minä en määrittele rikosta, mutta jos tapahtunut vastaa täysin sitä mitä laissa sanotaan, niin aika tyhmä saa olla jos tuota vastaan rimpuilee.

Voithan väittää taivasta vihreäksi, jos se on kivempi niin. Meillä se on aina ollut sininen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä