Roope sai tuomion
Roope Salminen tuomittiin pakottamisesta seksuaaliseen tekoon https://www.is.fi/viihde/art-2000006640400.html
Kommentit (1969)
Vierailija kirjoitti:
Nämä naiseutensa hukassa olevat femakkonaiset täytyy laittaa ruotuun tässä maassa. Ilmankos maalla menee huonosti kun naiset on näin hukassa.
Naiset eivät ole hukassa mutta jotkut miehet valitettavasti ovat. Mutta kyllä se siitä.
Roopella on asiat kuitenkin melkoisen hyvin, koska on kova vihervassari ja kaikki Roopen alalla kuuluu samaan sakkiin, joten selkääntaputtajia kyllä löytyy. Valtamedia tulee myöskin käsittelemään tapausta silkkihanskoin tämän päivän jälkeen. Auta armias jos Roope olis oikeistolaisena tunnettu, ura olisi silloin taputeltu välittömästi ja lokaa lentäisi joka ikisessä Veitolan ym. miesvihaajan ohjelmissa ja kolumneissa ja Pamela Tola tanssisi riemusta. Nyt Tola on taatusti hiljaa, samoin Veitola, joka syytti Metsäketoa täysin perusteetta ja on siis käytännössä itse syyllistynyr rikokseen toisen maineen lokaamisesta.
Ihan kerta kaikkisesta uteliaisuudesta mietin, että joko Maria Veitola on Facebookissa etsimässä Roopen muita mahdollisia uhreja (vrt. tapaus Metsäketo)? Vai eikö omaan pesään ja piireihin paskotakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä taas on ihan hemmetin outoa, että viisi vuotta sitten tapahtunutta asiaa käsitellään vasta nyt. Jos tuo Roopen antama tapahtumakuvaus pitää paikkansa edes sinnepäin, niin tulee fiilis, että minäkin voisin ihan vaan vit tuillessani nostaa samanmoisen syytteen jotain ärsyttävää eksää vastaan. Väittäisi vaan että nyt vuosia myöhemmin olen tajunnut että se loukkasi itsemääräämisoikeuttani. En siis missään nimessä puolusta seksuaalirikollisia tai vähettele, mutta silti mulla on tästä vähän sellaiset vibat.
Rikoksen uhri ei kykene toimimaan rationaalisesti ja suunnitelmallisesti. On tn vaikeassa kriisissä, häpäisty ja loukattu syvältä hänen ihmisarvoaan ja koskemattomuuttaan. Valtaosa rikoksista ei etene poliisille lainkaan tai etenee pitkällä viiveellä, kun uhrilla ei ole voimia eikä kykyä viedä asiaa eteenpäin.
Mulle on nuorena tapahtunut jotain vastaavaa, vasta paljon myöhemmin tajusin, että sehän oli rikos. En ole koskaan pystynyt kertomaan siitä kenellekään.
Hyi v*ttu! Ihan kuvottava koko jätkä. Toivottavasti ei pääse enää telkkariin.
Ei niitten viestien perusteella kannata yrittää vetää liikaa johtopäätöksiä.
Kyllä miesten kannataisi löytää itsestään se BI-puoli. Niin vois känissä vedellä toisiaan. Säästyis naisetkin raiskauksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miesten kannata kenenkään asunnolle mennä ennenkuin joku soppari allekirjoitettu. Näitä on näköjään yhtenään että vuosien jälkeen perästä kuuluu.
Eli kun paperi on allekirjoitettu ei saa enää muuttaa mieltään ja mies saa tehdä naiselle mitä vaan (paperissa lukee) sen jälkeen? Yök, ei kiitos. Miten kahden ihmisen välinen aito suostumus ja vapaa tahto on niin monelle vaikea käsittää.
Totuus kiihottaa! Meitä on kokonainen puolue vaatimassa avioraiskausta sallituksi. Älä meille ala.
Suomen kansan enemmistö kannattaa avioliiton sisäisen raiskauksen dekriminalisointia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä femakkonaisten sotaa valkoista heteromiestä vastaan. Oksettavia äijämäisiä naisia.
Ei ole. On ainoastaan kyse siitä että hyväksikäytöstä on nykyään onneksi seuraamuksia.
Miehille myös:
olet peliporukan poikien kanssa juhlimassa. Ilta venyy pitkäksi ja pilkun jälkeen kutsut pari kaveria luoksesi, sinulla on asunto tyhjänä ja kaapissa lisää juomista. Meno on railakasta ja juomaa kuluu. Alat olemaan jo siinä kunnossa että on pakko mennä nukkumaan, ei oiken jalat edes enää kanna. Rojahdat petiin ja päässä pyörii vimmatusti, ehkä oksettaakin, mutta sinusta ei olisi enää nousemaan edes vessaan. Et edes enää tiedä etkä välitä siitä, onko muut jo lähteneet koteihinsa vai jatkuuko ryyppääminen olohuoneessa.
Havahdut tajunnan rajamaita ja huomaat porukan uusimman tuttavuuden parimetrisen kuulantyöntäjä- Jarin kiskovan sinulta housuja jalasta. Et ole varma onko tilanne totta vai houretta, niin kännissä olet ja haluaisit vain sammua. Jari on riisunut itsensä munasilleen ja painautuu sinua vasten lusikkaan.
Olisko tämä ihan ok? Olethan itse kutsunut kaverin luoksesi? Et laita vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Miehille:
Vietätte ystävien kanssa iltaa, mutta kodissanne on perhe paikalla ja sekin osallistuu jutteluun, pelailuun tms.. Teini-ikäinen tyttäresi on mennyt omaan huoneeseen nukkumaan paljon ennen illanvieton loppumista.
Jossain vaiheessa etsit jotakuta (aikuista) mieskaveriasi ja löydät hänet housuitta umpiunessa olevan tyttäresi vierestä "lusikassa". Onpa vielä tytön nukkuessa riisunut tämänkin housut pois.
On täysin varmaa, että raivo iskee ja nyrkit puhuu. Tilanne on verrannollinen salmisen keissiin, mutta omalla kohdalla ette hyväksyisi sitä mistään hinnasta! Kun uhri on joku muu kuin oma tyttö tai vaimo, teille on ihan sama ja miehet nyt saa tehdä mitä ne haluu ja nainen ei oo koskaan oikeassa. Paitsi se oma tyttö tai vaimo. Ei muut.
Muuten hyvä, mutta tämähän ei ollut tilanne.
Pidetään edelleen isä ja tytär tarinassa mukana, mutta mieskaverin tilalla olisi tytön poikapuolinen ystävä, ja he pusuttelevat silloin tällöin. Toki vanhempi nyt ei halua tietää oman lapsensa seksuaalisuudesta, ja viha johtuisi enemmänkin siitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on vuosi. Ensin korona, sitten huomaan puolustavani Päivi Räsästä ja nyt olen Salmisen puolustuksessa.. tätä olisi vielä viime vuonna uskonut.
Luin IL julkaisemat viestit ja pakko sanoa, että niiden perusteella tuomio on vähän ylireagointia. Aiheenomistaja on oikeudessa sanonut, ettei heidän välillään ollut mitään flirttiä aiemmin, mutta viestien perusteella pientä pusuttelua ja orgasmi (!?). Selvästikin tyttöä on asia painanut, mutta vaikuttaisi olevan enemmän yhteistyön takia, tai mahdollisesti on tuolloin seurustellut/Salminen ollut varattu mikä tekee tilanteesta moraalisesti väärin.
Samat ajatukset, veikkaan että hirveän montaa ihmistä ei löydy joka mua vähemmän tykkäis Roope Salmisesta, mutta tässä tapauksessa kyllä huomaan vähän puolustavani tätä ärsyttävää ihmistä. Siis nuo viestit luettuani tilannekuva muuttui kokonaan siitä mitä se oli ollut ensin uutiset luettuani. Itselläni on kerran käynyt niin että aivan liian humalassa tulin kämpilleni yhden opiskelututun kanssa ja tilanne eteni liian pitkälle ilman minun kunnollista suostumusta koska olin lähes sammunut. Asia ahdisti pitkään, ahdisti niin paljon ettei puhettakaan että olisin halunnut olla tyypin kanssa missään tekemisissä saati lähetellyt tuollaisia viestejä. En syytä miestä mistään, olin humalassa ja olin pussaillut hänen kanssaan, varmaan hänellekin humalatila vaikutti ettei esimerkiksi tajunnut kuinka humalassa minä olin jne.
Tämä on aika lievä tapaus, mitään ei ole oikeastaan käynyt, nainen on selkeästi ollut Roopen kanssa ihan läheinen viesteistä ym. Päätellen, joten melko kohtuutonta että asia tuodaan vuosia myöhemmin poliisitutkintaan.
Eikä ole! Jos epäillään seksuaalirikosta, eikä asia ole lain silmissä vanhentunut ja syytteen voi nostaa, niin tutkinta ja syytteen nostaminen EI OLE millään lailla kohtuutonta. Vaan täysin lain ja moraalin mukaista toimintaa.
Vaikka jokin rikos olisi tapahtunut 30 vuotta sitten, eikä sitä siis enää oteta tutkintaan eikä viedä oikeuteen, ei tarkoita että rikosta ei olisi tapahtunut. Itsekin olen tällaisen rikoksen tuonut lähipiirissäni julki, vaikka oikeusjuttua siitä ei enää saakaan. Rikos silti tapahtui, ja minä kerroin siitä sitten kun siihen kykenin. Eipä ollut sana sanaa vastaan, vaan tekijä tunnusti lähipiirilleen, joka ei enää ole hänen lähipiirinsä...
Minulla oli siis oikeus puhua totta, myös pitkän ajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kaltaiset rikokset tulisi vanhentua puolessa vuodessa, jotta vältyttäisiin näiltä vuosien takaisten kännimokien muistelemisilta ja penkomisilta ja mahdollisista kostoista.
Tämä voisi toimia. Kuka itse muistaa vaikka kolmen vuoden takaisia sammumisia ja sanomisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille:
Vietätte ystävien kanssa iltaa, mutta kodissanne on perhe paikalla ja sekin osallistuu jutteluun, pelailuun tms.. Teini-ikäinen tyttäresi on mennyt omaan huoneeseen nukkumaan paljon ennen illanvieton loppumista.
Jossain vaiheessa etsit jotakuta (aikuista) mieskaveriasi ja löydät hänet housuitta umpiunessa olevan tyttäresi vierestä "lusikassa". Onpa vielä tytön nukkuessa riisunut tämänkin housut pois.
On täysin varmaa, että raivo iskee ja nyrkit puhuu. Tilanne on verrannollinen salmisen keissiin, mutta omalla kohdalla ette hyväksyisi sitä mistään hinnasta! Kun uhri on joku muu kuin oma tyttö tai vaimo, teille on ihan sama ja miehet nyt saa tehdä mitä ne haluu ja nainen ei oo koskaan oikeassa. Paitsi se oma tyttö tai vaimo. Ei muut.
Olen mies ja mielestäni tämä roope on rikollinen sika.
Älä nörtti höpötä. Yritä nyt edes saada se ensimmäinen naiskokemus.
Koska vanhemmat veivät hänet lääkäriin, niin kyllähän se tilanne on heidänkin silmiinsä näyttänyt kammottavalta: tyttö herää alapää paljaana eikä tiedä mitä yön aikana on tapahtunut. Sitten kun vielä yhtälöön lisätään se, että syytetty on reilusti vanhempi ja käytännössä "pomo" tytölle (eikö tämä ollut vieraileva esiintyjä bändissä), niin tästä rapsahtaisi jenkeissä miljoonalasku Salmisen pojalle. Ei puhettakaan siitä, että tarvitsisi enää epäillä, onko syyllinen vai ei, vaan puhutaan korvaussumman määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on vuosi. Ensin korona, sitten huomaan puolustavani Päivi Räsästä ja nyt olen Salmisen puolustuksessa.. tätä olisi vielä viime vuonna uskonut.
Luin IL julkaisemat viestit ja pakko sanoa, että niiden perusteella tuomio on vähän ylireagointia. Aiheenomistaja on oikeudessa sanonut, ettei heidän välillään ollut mitään flirttiä aiemmin, mutta viestien perusteella pientä pusuttelua ja orgasmi (!?). Selvästikin tyttöä on asia painanut, mutta vaikuttaisi olevan enemmän yhteistyön takia, tai mahdollisesti on tuolloin seurustellut/Salminen ollut varattu mikä tekee tilanteesta moraalisesti väärin.
Samat ajatukset, veikkaan että hirveän montaa ihmistä ei löydy joka mua vähemmän tykkäis Roope Salmisesta, mutta tässä tapauksessa kyllä huomaan vähän puolustavani tätä ärsyttävää ihmistä. Siis nuo viestit luettuani tilannekuva muuttui kokonaan siitä mitä se oli ollut ensin uutiset luettuani. Itselläni on kerran käynyt niin että aivan liian humalassa tulin kämpilleni yhden opiskelututun kanssa ja tilanne eteni liian pitkälle ilman minun kunnollista suostumusta koska olin lähes sammunut. Asia ahdisti pitkään, ahdisti niin paljon ettei puhettakaan että olisin halunnut olla tyypin kanssa missään tekemisissä saati lähetellyt tuollaisia viestejä. En syytä miestä mistään, olin humalassa ja olin pussaillut hänen kanssaan, varmaan hänellekin humalatila vaikutti ettei esimerkiksi tajunnut kuinka humalassa minä olin jne.
Tämä on aika lievä tapaus, mitään ei ole oikeastaan käynyt, nainen on selkeästi ollut Roopen kanssa ihan läheinen viesteistä ym. Päätellen, joten melko kohtuutonta että asia tuodaan vuosia myöhemmin poliisitutkintaan.
Mites jos roope olisi samalla käyttänyt sormeaan tiedottoman uhrin pillussa, niin eihän siinäkään olisi oikeastaan mitään käynyt. Eikös juu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu kirjoitti:
Mulle tuli jotenkin sellainen fiilis että voisiko kyse olla jopa serkuksista..kun viesteissä luki jotain että ollaan käytännössä ××××
Mulle ei kyllä auennut tuo peitetty sana, tämä voisi olla yksi vaihtoehto.
Voihan se olla esim. "työkavereita" tai "naapureita".
Tai varattuja, tai bi, tai homoja, tai sisarpuolia, tai..
Vierailija kirjoitti:
Miehille myös:
olet peliporukan poikien kanssa juhlimassa. Ilta venyy pitkäksi ja pilkun jälkeen kutsut pari kaveria luoksesi, sinulla on asunto tyhjänä ja kaapissa lisää juomista. Meno on railakasta ja juomaa kuluu. Alat olemaan jo siinä kunnossa että on pakko mennä nukkumaan, ei oiken jalat edes enää kanna. Rojahdat petiin ja päässä pyörii vimmatusti, ehkä oksettaakin, mutta sinusta ei olisi enää nousemaan edes vessaan. Et edes enää tiedä etkä välitä siitä, onko muut jo lähteneet koteihinsa vai jatkuuko ryyppääminen olohuoneessa.
Havahdut tajunnan rajamaita ja huomaat porukan uusimman tuttavuuden parimetrisen kuulantyöntäjä- Jarin kiskovan sinulta housuja jalasta. Et ole varma onko tilanne totta vai houretta, niin kännissä olet ja haluaisit vain sammua. Jari on riisunut itsensä munasilleen ja painautuu sinua vasten lusikkaan.
Olisko tämä ihan ok? Olethan itse kutsunut kaverin luoksesi? Et laita vastaan?
Jos olisin pusutellut tämän kuulantyöntäjän kanssa ja muutenkin ollut ns. iholla, hiukan ns. antaen ymmärtää niin saattaisin kenties ymmärtää mörssärin aikeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on oikeus vetää täyskänni ilman että kukaan tulee siihen "lusikoimaan". Ei ole ylireagointia. Jos kyse olisi omasta siskostasi tai tyttärestäsi, olisiko ylireagointia?
Ihmisellä on oikeus vetää täyskänni, mutta täyskännissä muistikuvat eivät voi olla tarkkoja. Jos kyseessä on sana sanaa vastaan tilanne, niin miten omien sanojen mukaan täysin humalassa olleen ihmisen lausunto voidaan ottaa kiistattomana näyttönä tapahtuneesta ja vielä monen vuoden jälkeen. Henkilöiden välinen viestittelykin viittaa ennemmin Roopen syyttömyyteen. Jos itse vedän täysikännin, niin en todellakaan muista juuri mitään ja muutenkin muistikuvat voivat olla hyvin vääristyneitä.
En edes pidä Roopesta millään tasolla, mutta tämä on jäätävä oikeusmurha.
Roope on toistaiseksi syytön ja tuomio ei ole lainvoimainen. Jos työtehtävät vähenevät on kyse syrjinnästä tai suorastaan rasismista. Odotetaan lainvoimaista päätöstä ja annetaan sillä aikaa Roopelle työrauha.