Huijattiinko minua Gigantissa vai miksi en saanut maksaa ostostani käteisellä?
Olin kai tyhmä kun suostuin mutta olisin siis voinut ja halunnut maksaa tietokoneen Gigantissa käteisellä, mutta se oli muka jotenkin pakko ottaa laskulla että lasku tulee jälkikäteen ja jotenkin tässä on nyt joku rahalaina Handelsbankenista tai Aktiivirahasta otettu. Mitä oikein tapahtui ja onko muilta vaadittu samaa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhön nää ihme ongelmat on aina Giganttiin liittyviä. Joku aggressiivinen myyntikoulutus siellä myyjillä?
Kyllä tuo on ihan sama vaikka Powerilla, käytiin vastikään ostamassa opiskelijapojalleni pesukonetta. Tarjoustuotetta ei tietenkään ollut, mutta vähän parempi ja kalliimpi tietty oli, kaupattiin sähkösopimusta ja Aktiivirahaa, vai mikä se nyt olikaan. Olin terottanut pojalle, että ovesta ulos, jos ei tuote ole se, mitä on tultu ostamaan ja kaikki härpäkkeet jätetään ottamatta. Naapurikaupasta ostettiin, siitä Gigantista. Kyllä sielläkin kaikkea lisäpalaa oltiin myymässä, mutta ei on ei ja sillä siisti.
Huijattiin, tämä on ihan yleistä Gigantissa. Nuorelle ihmiselle inttävät ettei sulla ole varaa maksaa tätä kerralla.
Gigantissa on kyllä rasittavaa tuo ja sen lisäksi liittymien, vakuutusten, kalliimpien mallien ja maksullisen käyttöönottopalvelun tuputtaminen.
Itse olin ostamassa puhelinta. Olin katsonut netistä mallin valmiiksi. Luulin, että puhelimen ostaminen on niin helppoa, että sanon myyjälle mallin, hän hakee sen ja menen kassalle maksamaan. Väärin luulin. Seuraavan ostan netistä, paljon helpompaa.
Gigantista ostellut erilaisia laitteita ja usein ovat kysyneet kiinnostustani johonkin lisäpalveluun. Ovat hyväksyneet kerrasta vastaukseni, etten halua tai tarvitse kyseistä palvelua. Kertaakaan ei ole jankattu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ton myyjän linja mun kanssa oli, että en VOI maksaa sitä mitenkään muuten kuin tuolla luottosysteemillä. Todella en kunnolla edes lukenut paperia, koska luotin myyjän sanaan että ylimääräistä maksettava ei tule, mutta nyt joku arvioitu luottosumma on siinä reilusti yli tietokoneeni hinnan mitä en ymmärrä ja siitä kyllä kysyn.
Kyllä sinä voit maksaa sen kerralla pois ja irtosanoa kortin. Ei tässä ole hätää, tai sitten voit palauttaa tuotteen ja purkaa kaupan. Mutta osaatpa ensi kerralla varoa noita. Hyvin voi ostaa Gigantistakin, jos siellä on sopiva tuote sopivaan hintaan, mutta pitää osata pitää puolensa ja ostaa vain sitä mitä haluaa ostaa.
Tyhmä kauppa tuollainen missä "pitää pitää puolensa", ei mene nyt ihan oikein.
Taidan pysyä kaukan gigantista, en siksi, etten pystyisi pitämään puoliani, vaan siksi, etten halua ostotapahtuman olevan mikään taistelutilanne.
No kun tässä on sitten se ongelma että itse pitäisi olla kaiken asiantuntija. Itse en todellakaan ole mikään digiekspertti ja tiedän, että olen kyllä pulassa esim rikki menevän tietokoneen kanssa. Niin kyllä se silloin kuulostaa ihan hyvältä idealta ottaa joku vakuutus jolla saa sitten korjauksen siihen koneeseen.
Tosi inhottavaa että ihmisen luottamusta suomalaisiin käytetään törkeästi hyväksi :( :( :(
Ja onks toikaan nyt edes totta että käteisellä ei voisi maksaa mitään Gigantissa??..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ton myyjän linja mun kanssa oli, että en VOI maksaa sitä mitenkään muuten kuin tuolla luottosysteemillä. Todella en kunnolla edes lukenut paperia, koska luotin myyjän sanaan että ylimääräistä maksettava ei tule, mutta nyt joku arvioitu luottosumma on siinä reilusti yli tietokoneeni hinnan mitä en ymmärrä ja siitä kyllä kysyn.
Kyllä sinä voit maksaa sen kerralla pois ja irtosanoa kortin. Ei tässä ole hätää, tai sitten voit palauttaa tuotteen ja purkaa kaupan. Mutta osaatpa ensi kerralla varoa noita. Hyvin voi ostaa Gigantistakin, jos siellä on sopiva tuote sopivaan hintaan, mutta pitää osata pitää puolensa ja ostaa vain sitä mitä haluaa ostaa.
Tyhmä kauppa tuollainen missä "pitää pitää puolensa", ei mene nyt ihan oikein.
Taidan pysyä kaukan gigantista, en siksi, etten pystyisi pitämään puoliani, vaan siksi, etten halua ostotapahtuman olevan mikään taistelutilanne.
Onhan se kyllä noinkin. :)
Nykyään moni kauppa ei ota käteistä vastaan. Pelätään koronaa, väärennettyä rahaa , rahanpesua...
Mä en ihan oikeasti enää viitsi edes käydä Gigantissa niiden aggressiivisen lisämyynnin takia. Mieluummin ostan vastaavat tavarat Verkkokauppa.com:sta, jossa ei mitään tuputuslisämyyntiä harrasteta.
Gigantissa kun tuntuu, ettei puhelinta voi ostaa ilman, että tuputetaan vakuutuksia ja liittymäsopimuksia samoin kuin tietokoneen kylkeen tuputetaan asennuspalvelua ja vakuutusta ja virusturvaa jne eikä riitä, vaikka sanoo, että kiitos osaan itse ja kiitos on jo virusturva-asiat kunnossa ja liittymätkin on tsekattu ihan vasta. Helpompi ajaa Verkkikseen kun pärjää "tarvitsisin tuotteen x - minäpäs käyn hakemassa varastosta, tässä olkaa hyvä, tarvitsetko jotain muuta - ei kiitos tällä kertaa" ja kassan kautta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää periaatteesta kiinni käteisen käyttömahdollisuudesta, muuten se todella viedään pikkuhiljaa pois.
Mitä nopeammin homeisista seteleistä päästään eroon, sen parempi.
Tämän takia en osta ikinä Gigantin kivijalkaliikkeestä mitään. Tilaan Gigantin verkkokaupasta ja käyn vain noutamassa, varaston puolella ei ilmeisesti ole lisämyyntitavoitteita kun koskaan ei ole tyrkytetty mitään ylimääräistä.
Kerran kävi tosi niin että pölynimurista puuttui jokin lisäpaketti ja mua pyydettiin noutamaan se myymälän puolelta. Samalla alkoi jäätävä vakuutuksen kauppaaminen, kun ”tää imuri hajoo ihan tosi helposti, varsinkin lapsiperheessä vakuutus tähän on ihan ehdoton”. No eipä oo imuri kyllä hajonnut vielä kertaakaan eikä vakuutusta otettu.
Noita aktiivirahoja myös tyrkytetään (koskee myös muita kun Giganttia) ja aina nekin olen teilannut. Käteistä liikkeiden ei ole pakko hyväksyä, mutta debit tai credit kortilla pitäisi kyllä onnistua ihan joka paikassa.
Tuo on niin totta, kaupanteko ei saa olla mikään strategiapelitilanne. Se ei lopulta palvele kenenkään etua. Ylämiehet pistää kansalaiset keskenään tappelemaan ja riistämään itselleen rahat. En luota enää kuin Jeesukseen ja tämä on kyllä vakava totuus.
Minulle myytiin elektroniikkaa osamaksusopimuksella ja sanottiin, että saan lahjakortteja kotiin jälkikäteen eli hyötyisin taloudellisesti ostamalla tuotteen rahoitussopparilla. Sain kuitenkin vain alekuponkilappuset, joissa ehtona oli ostaa suurella summalla jotain, että ne saisi käytettyä. Myyjä siis valehteli törkeästi.
Soitin firmaan. Esimiehelle ei millään suostuttu välittämään soittopyyntöäni, vaan käskettiin saapumaan liikkeeseen paikan päälle. Luottofirman numerosta puolestaan ei meinannut päästä läpi, onneksi useamman yrityksen jälkeen sain jonkun kiinni ja sopimuksen irtisanottua. Uskomattoman röyhkeää toimintaa myyjältä.
Eikö teillä ole suuta ja ettekö saa sitä auki kun pitäisi? Ostin gigantista keskiviikkona astianpesukoneen ja mulle myös kaupattiin luotolla maksua. Minä suostuin koska voin itse päättää maksanko kerralla vai osissa. Mikä ihme pelko suomalaisilla on ostaa luotolla?
Vierailija kirjoitti:
Jos sut pakotettiin tai painostettiin ottamaan Aktiiviraha, niin kyllä reklamoisin myyjästä. Ne näkee ostamasi tuotteen perusteella, että kuka oli tuo myyjä. Se myyjähän kirjoitti sun tiedot sinne koneelle, kuten ne aina tekee, että kuitti jää talteen. Aktiiviraha on lisäpalvelu, ihan kuten se vakuutus mitä aina tarjotaan. Mutta ei niihin yhtään asiakasta saa pakottaa.
Nut pitäisi vain todistaa
A. Pakotus tai painostus, ettei syyllisty kunnianloukkaukseen ja
B. Todistaa, ettei ole älykääpiö. Se tuskin onnistuu kun on älykääpiö
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt ne laskuttaa korot ja muut kulut ja tilinavausmaksun
Just näin kävi.
Seisoit puoli tuntia kuuntelemassa sitä pölinää....mä olisin HETI sanonut ei.