Huijattiinko minua Gigantissa vai miksi en saanut maksaa ostostani käteisellä?
Olin kai tyhmä kun suostuin mutta olisin siis voinut ja halunnut maksaa tietokoneen Gigantissa käteisellä, mutta se oli muka jotenkin pakko ottaa laskulla että lasku tulee jälkikäteen ja jotenkin tässä on nyt joku rahalaina Handelsbankenista tai Aktiivirahasta otettu. Mitä oikein tapahtui ja onko muilta vaadittu samaa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sut pakotettiin tai painostettiin ottamaan Aktiiviraha, niin kyllä reklamoisin myyjästä. Ne näkee ostamasi tuotteen perusteella, että kuka oli tuo myyjä. Se myyjähän kirjoitti sun tiedot sinne koneelle, kuten ne aina tekee, että kuitti jää talteen. Aktiiviraha on lisäpalvelu, ihan kuten se vakuutus mitä aina tarjotaan. Mutta ei niihin yhtään asiakasta saa pakottaa.
Kenelle reklamoisit? Pomolle, poliisille? ...
No miten olisi ihan sinne Giganttiin? Turha tässä on poliisille soitella. Luuletko ettei niitä kiinnosta vai?
Juu kyllä olin kokematon asiakas, en koskaan ennen oo ostanut mitään osamaksulla just kun oon toivoton laskujen ja päivämäärien kanssa. Olin ostanut samasta liikkeestä hiljakkiin myös telkun ja kännyn eikä niihin vaadittu tuollaista, niin luulin että tuollainen nyt heillä vain kuuluu tuohon tietokoneen ostamiseen. luulin että Gigantti on joku ihan entiseen anttilaan verrattava firma jossa varmasti halutaan antaa parasta mahdollista asiakaspalvelua ja ajatella asiat asiakkaan kannalta hyviksi. Mutta nytkö se on joku huijarikelmien markkinapaikka missä pitää kytätä ja vahtia ettei kukaan huijaa... tosi ikävää jos ei voi luottaa myyjään, hänhän on siinä se asiantuntija.
Anteeksi vaan, mutta mikään liike ei nyt ole lähtökohtaisesti sellainen, mikä ajattelee vaan asiakkaan parasta jne.
Tyhmien jujuttaminen kannattaa aina.
Onneksi on luottotiedot menneet, jotain iloa tuostakin siis. Meillä gigantissa myyjä myy ja kassa rahastaa. Ja täällä susirajalla käy kyllä käteinen.
Pitäkää periaatteesta kiinni käteisen käyttömahdollisuudesta, muuten se todella viedään pikkuhiljaa pois.
Sanokaa (te, jotka käteisellä haluatte maksaa), ettei teillä ole korttia tai se ei ole mukna eikä mobiilimaksua.
Käteisen tulee säilyä yhtenä vaihtoehtona muiden malsumuotojen rinnalla. Suurin osa maailmastakäyttää sitö, se on vapain tapa maksaa.
Törmäsin samaan Gigantissa ostaessani juurikin tietokonetta. Tajusin jossain vaiheessa mikä on homman nimi (paperit/hakemusta oltiin jo väsäämässä) ja ilmoitin että ostan koneen käteisellä (debit-kortilla) suoraan ja piste. Myyjää harmitti mutta minua ei. Kummaa toimintaa, muissa liikkeissä en ole moiseen toimintaan tutustunut. Kesällä ostin Verkkokaupasta uuden telkun ilman mitään ongelmaa. Gigantti on pahin asiakkaan k*settaja!
No, käteistä setelirahaa ne ei ota ja se on laillista kyllä. Mutta miksi et maksanut debitillä
Nuohan yrittää saada vaikka mitä lisämyyntiä keinolla tai toisella. Minä ostin tuolta imurin ja yrittivät sopia sähkösopimuksen siinä samalla ja olisin saanut alennusta. Näissä pitää olla tarkka ja kieltäytyä kaikista lisäjutuista tai sanoa lähteväsi muualle.
Ei hän mitenkään esitellyt erilaisia maksuvaihtoehtoja, olisinhan voinut Itiksessä käydä myöskin automaatilla tallentamassa pankkitililleni sen käteisen rahan, jos paperiraha oli ongelma ja pankkikortilla olisin voinut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan yrittää saada vaikka mitä lisämyyntiä keinolla tai toisella. Minä ostin tuolta imurin ja yrittivät sopia sähkösopimuksen siinä samalla ja olisin saanut alennusta. Näissä pitää olla tarkka ja kieltäytyä kaikista lisäjutuista tai sanoa lähteväsi muualle.
Itse en ole mennyt giganttiin sitten viimevuoden Black Fridayn jälkeen, koska siellä ollessa mulle yritetiin lähes pakolla myydä sähkösopimusta ja sitten nettisopimusta ja puhelinsopimusta... Ja vaikka kuinka yritti miljoonakertaa sanoa, että EN HALUA niin silti tuli "No mutta jos... Miksi ei?" ja kai ne jotain vakuutustakin kauppasivat... Ihan turhaa joudun siellä seisomaan puolituntia ja jankuttaa "Ei kiitos ei kiitos", kunnes sitten vihdoinkin ärähdin että nyt lähden jos en saa sitä saatanan tuotetta. Sitten vasta loppui se sopimuksien pakonomainen myyminen ja sain tuotteen.
Powerissa on lähes samat hinnat kuin gigantissa, eikä siellä ole joutunut ainakaan vielä tuollaisen pakkomyynnin kohteeksi.
Musta ton myyjän linja mun kanssa oli, että en VOI maksaa sitä mitenkään muuten kuin tuolla luottosysteemillä. Todella en kunnolla edes lukenut paperia, koska luotin myyjän sanaan että ylimääräistä maksettava ei tule, mutta nyt joku arvioitu luottosumma on siinä reilusti yli tietokoneeni hinnan mitä en ymmärrä ja siitä kyllä kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Siis meininki oli se, että jos en suostu niin kävelen kaupasta ilman sitä konetta joka oli oikein vaivalla etsi ja löydetty sitten se oikea hyvä ja oikean hintainen.
Siis.... taidat olla aika helposti höynäytettävä, hyppäät varmaan kaivoonkin jos joku niin vaatimalla vaatii. Gigantilla ei ole mitään koneita, mitä ei löytyisi jostain muualta. Olisit kävellyt ulos ilman konetta.
Maksa tuo kone heti pois ja sulje sinulle tehty luotto samantien.
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin samaan Gigantissa ostaessani juurikin tietokonetta. Tajusin jossain vaiheessa mikä on homman nimi (paperit/hakemusta oltiin jo väsäämässä) ja ilmoitin että ostan koneen käteisellä (debit-kortilla) suoraan ja piste. Myyjää harmitti mutta minua ei. Kummaa toimintaa, muissa liikkeissä en ole moiseen toimintaan tutustunut. Kesällä ostin Verkkokaupasta uuden telkun ilman mitään ongelmaa. Gigantti on pahin asiakkaan k*settaja!
Itse menin ostamaan tarjouksessa ollutta läppäriä. Aivan järkyttävä jankkaaminen alkoi myyjällä siitä, että miten huono juuri tuo kone on ja miten pitäisi ostaa toinen. En antanut periksi, vaan sanoi että haluan sen halvimman. Sitten sitä ei kuulemma ollut varastossa ja menisi viikkoja ennen kuin koneen voisi saada. Että osta nyt vain tuo kalliimpi. Sanoin että kun en vaan nyt osta ja tuossa Powerilla naapurissa oli seuraavaksi halvin, menen sitten sinne. NO KAS KUMMAA!! Yhtäkkiä läppäri olikin varastolla, että just yksi kappale "vapautunut". Sitten alkoi jankkaaminen siitä miten siihen pitää ehdottomasti ostaa "käyttövalmis PC-palvelu" ja ties mitä virustorjuntoja. Sanoin että kun en osta niitäkään. Tiedän että windows asentaa itse itsensä kun sen laittaa päälle. Lopulta myyjä "suostui" myymään koneen ja haki sen jopa varastolta, mutta olipahan sellainen kokemus, että jos gigantista ostaminen on noin vaikeaa, niin ensi kerralla menen kyllä muualle.
Käteistä, siis setelirahaa yms. ei taida olla mikään pakko ottaa, eikä kyllä varmaan pankkikorttimaksuakaan, myyjähän sen päättää, mutta asiakkaan ei ole myöskään pakko tuotetta ostaa.
Olisin jättänyt ostamatta ja reklamoinut asiasta tai jos myyjä olisi suostunutkin lopulta tavalliseen pankkikorttimaksuun, niin olisin ehkä silti reklamoinut liian hyökkäävästä ja jopa valheellisesta luottokorttifirman myyntikonstista.
Taisi olla bonukset nyt myyjälle tärkeämmät, kuin itse myyminen ja gigantin omistajan kannaltahan tämä ei ole mikään hyvä juttu.
Myyjät tosiaan saavat jotain hyötyä itselleen erilaisten rahoitusten kauppaamisesta, itsekin vähän tyhmänä olen joskus jonkun "rahoituksen" ottanut ostoksen yhteydessä mutta näistä viisastuu, enpä tee enää niin. Autokaupallakin myyjän naama venähti, kun hinnan sopimisen jälkeen selvisi että en tarvitse rahoitusta vaan maksaan auton saman tien pois.
Miksiköhön nää ihme ongelmat on aina Giganttiin liittyviä. Joku aggressiivinen myyntikoulutus siellä myyjillä?
Vierailija kirjoitti:
Musta ton myyjän linja mun kanssa oli, että en VOI maksaa sitä mitenkään muuten kuin tuolla luottosysteemillä. Todella en kunnolla edes lukenut paperia, koska luotin myyjän sanaan että ylimääräistä maksettava ei tule, mutta nyt joku arvioitu luottosumma on siinä reilusti yli tietokoneeni hinnan mitä en ymmärrä ja siitä kyllä kysyn.
Kyllä sinä voit maksaa sen kerralla pois ja irtosanoa kortin. Ei tässä ole hätää, tai sitten voit palauttaa tuotteen ja purkaa kaupan. Mutta osaatpa ensi kerralla varoa noita. Hyvin voi ostaa Gigantistakin, jos siellä on sopiva tuote sopivaan hintaan, mutta pitää osata pitää puolensa ja ostaa vain sitä mitä haluaa ostaa.
Gigantin asiakaspalveluun ja hei, eikö sinne Giganttiin voi ihan ilman syitä ja selityksiä palauttaa tuotteen jonkun tietyn ajan kuluessa ja sanoa, että kauppa puretaan? Ei se voi olla ainoa hyvä kone? Osta muualta.