Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yleiseen valituksen aiheeseen et pysty samaistumaan?

Vierailija
17.09.2020 |

Minä siihen, kun lapsiperheen vanhemmat valittavat, kuinka "koko ajan on hirveä sotku ja kaaos" ja "hirveä pyykkivuori". Meillä on kolme lasta. Joka päivä siivotaan vähän: tavarat paikoilleen, keittiön siivous, jos jotain roiskuu, heti pyyhitään pois jne. Pyykkiä pestään useampana päivänä viikossa ja kuivat viikataan heti pois. Kerran viikossa isompi siivous. Ihan kohtuullista minusta. Paikat pysyy siistinä eikä vie tuhottomasti aikaa.

Kiusallista, kun monesti joku alkaa valittaa em.aiheesta yrittäen saada minusta jonkin hengenheimolaisen. Hymähtelen vaan kohteliaasti "eh joo niin, sellaista se on", vaikkei ole.

Kommentit (542)

Vierailija
481/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä pyörätuolilla liikkuvien valitusta siitä, että pitäisi olla esteetön kulku. Itselläni toimii jalat ja kädet normaalisti niin pääsen ilman ramppeja ja sellaisia ihan hyvin.

Mitä mahdat sanoa sitten, kun joudut pyörätuoliin?

Ai niin. Alat valittamaan esteettömästä pääystä.

Valittaja valittaa vaikka valittamisesta.

Älkää tällaisista ruvetko vääntämään, 0/5 provo

Se, mihin vastasin, oli huono provo.

Toi mun vastine oli lähinnä potku munille...

Tuo pyörätuoliviesti oli satiiri. Täällä on näitä viestejä, että "en ymmärrä valitusta että ei saa tiskattua/siivottua jne. itse saan ihan hyvin hoidettua noi hommat." Ei ollenkaan ymmärretä, että toisen elämässä on aivan eri muuttujat kuin omassa elämässä. Ihmisellä voi olla toiminnanohjauksen haasteita.. Mitä vaan. Niin mielestäni on typerää esittää sankaria, että kyllä minä saan siivottua, käytyä lenkillä, tehtyä sitä ja tätä, kun ihmisillä on eri olosuhteet ja haasteet. Tuolle minä tällä viestilläni naureskelin. Ei ollut provo, vaan turhautumisesta kummunnut ääriesimerkki, jonka tarkoitus oli naljailla ihmisten empatiakyvyttömyydelle muiden ongelmista.

Sitten se oli todella huonosti kerrottu.

Mikään siinä ei edes etäisesti viitannut satiiriin.

Vierailija
482/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinä en ymmärrä puoliakaan niistä 50+ naisten ainaisesta valituksista ja vaivoista. Päästä ne johtuvat.

Oletko gynekologi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskottikeisari kirjoitti:

Siihen, että joka jumalan vuosi valitetaan uudenvuoden raketeista. Sama juttu, jos joulunavaukseen tai Venetsialaisiin liittyy ilotulitus. Tämä iloton maa tarvitsisi paljon nykyistä enemmän karnevaalimeininkiä eikä mitään turhaa ulinaa tyhjänpäiväisistä asioista. Jos et tykkää raketeista, älä osta niitä.

- Ja syystä valitetaan. Entisenä koiranhuoltajana vammailu-uudenvuodenpaukuttelut olivat yhtä kärsimysnäytelmää eläimille.

Jep ja kaikki muutkin eläimet. Ei niissä raketeissa ole mitään järkeä jumalaton meteli ja roskat jätetään mihin nyt sattuvatkaan jäämään. Jotkut ovat vieläpä niin tyhmiä että räjäyttelevät itseltään sormet ja silmät. Tässä maassa on niin idioottivarmat lait etten käsitä miten tuo voi olla laillista touhua kenen tahansa ostaa raketteja ja sitten sikailla niiden kanssa miten huvittaa.

-

Uudenvuodenpäivän sika-sotkua lukemattomia kertoja nähneenä ja tuttu Comet-bomb:sta loukkaantuneena tuosta ei voi olla kuin samaa mieltä.

Vierailija
484/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen, että joka jumalan vuosi valitetaan uudenvuoden raketeista. Sama juttu, jos joulunavaukseen tai Venetsialaisiin liittyy ilotulitus. Tämä iloton maa tarvitsisi paljon nykyistä enemmän karnevaalimeininkiä eikä mitään turhaa ulinaa tyhjänpäiväisistä asioista. Jos et tykkää raketeista, älä osta niitä.

- Ja syystä valitetaan. Entisenä koiranhuoltajana vammailu-uudenvuodenpaukuttelut olivat yhtä kärsimysnäytelmää eläimille.

Oiskohan vika koiran omistajassa? En tunne naapurustostani yhtään "koira-perhettä" joiden koirilla olisi jotenkin vaikeaa uutena vuotena.  Osa koirista jopa mukana puhalla, kun raketteja ammutaan.  Ai niin miten meni sodissa, kun koiria oli rintamalla käytössä? Siellä se räiske kesti "tovin" pidempään, kuin uuten vuotena

Vierailija
485/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ruikutusta, että aikuisen ihmisen pitäisi ihan itse elättää itsensä. Että muilla muka olisi velvollisuus elättää loputtomiin laiskimusta.

Vierailija
486/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä pyörätuolilla liikkuvien valitusta siitä, että pitäisi olla esteetön kulku. Itselläni toimii jalat ja kädet normaalisti niin pääsen ilman ramppeja ja sellaisia ihan hyvin.

Tuo pyörätuoliviesti oli satiiri. Täällä on näitä viestejä, että "en ymmärrä valitusta että ei saa tiskattua/siivottua jne. itse saan ihan hyvin hoidettua noi hommat." Ei ollenkaan ymmärretä, että toisen elämässä on aivan eri muuttujat kuin omassa elämässä. Ihmisellä voi olla toiminnanohj8auksen haasteita.. Mitä vaan. Niin mielestäni on typerää esittää sankaria, että kyllä minä saan siivottua, käytyä lenkillä, tehtyä sitä ja tätä, kun ihmisillä on eri olosuhteet ja haasteet. Tuolle minä tällä viestilläni naureskelin. Ei ollut provo, vaan turhautumisesta kummunnut ääriesimerkki, jonka tarkoitus oli naljailla ihmisten empatiakyvyttömyydelle muiden ongelmista.

Aijaa, no ei sit varmaan

Vierailija
487/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukuelimien epäyhteensopivuus

Vierailija
488/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukraina vahvistaa onnistuneen iskun Venäjälle Smolenskiin

ILKKA AHTOKIVI

JULKAISTU 02.10.2023 | 12:52

PÄIVITETTY 02.10.2023 | 12:53

UKRAINAN SOTA

Lennokkien kerrotaan osuneen lentokonetehtaaseen.

– 1. lokakuuta 2023 Smolenskin lentokonetehtaan isku keskeytti Kh-59-ohjusten tuotannon, kertoo Ukrainan puolustusministeriön päätiedusteluosaston (GUR) lehdistöpalvelu Ukrinform raportoi.

– Vahvistettujen tietojen mukaan kolme neljästä lennokista osui kohteeseen aiheuttaen merkittäviä vahinkoja hyökkääjävaltion sotilasyrityksen tuotantolaitoksille, GUR sanoo.

Ukrainan sotilastiedustelun mukaan Kh-59 on ilmasta maahan ammuttava ohjus, jonka kantama on jopa 280 kilometriä. Se on yksi ohjuksista, joita Venäjän ilmailuvoimat käyttävät useimmiten sotilas- ja siviilikohteita vastaan Ukrainassa.

Tšernihivin, Sumyn, Harkovan, Dnipropetrovskin, Zaporižžjan ja Hersonin alueet ovat kärsineet eniten tällaisten aseiden käytöstä.

Vierailija
489/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kuunnella valitusta opiskelijoiden tukien määrästä. Pitää ottaa lainaa.

Tuttu valitti, kun lapsi muutti kotoa 17 vja ei kelpaa mikään kotoa. Pitää olla kaikki jotain tiettyä.

Meillä lapsi on 21 v ja asuu kotona. Ei halua nostaa lainaa

Vierailija
490/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo pyörätuoliviesti oli satiiri. Täällä on näitä viestejä, että "en ymmärrä valitusta että ei saa tiskattua/siivottua jne. itse saan ihan hyvin hoidettua noi hommat." Ei ollenkaan ymmärretä, että toisen elämässä on aivan eri muuttujat kuin omassa elämässä. Ihmisellä voi olla toiminnanohj8auksen haasteita.. Mitä vaan. Niin mielestäni on typerää esittää sankaria, että kyllä minä saan siivottua, käytyä lenkillä, tehtyä sitä ja tätä, kun ihmisillä on eri olosuhteet ja haasteet. Tuolle minä tällä viestilläni naureskelin. Ei ollut provo, vaan turhautumisesta kummunnut ääriesimerkki, jonka tarkoitus oli naljailla ihmisten empatiakyvyttömyydelle muiden ongelmista.

Aijaa, no ei sit varmaan

Aina ei onnistu. Seuraavalla kerralla paremmin!

Vierailija
491/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan vika koiran omistajassa? En tunne naapurustostani yhtään "koira-perhettä" joiden koirilla olisi jotenkin vaikeaa uutena vuotena.  Osa koirista jopa mukana puhalla, kun raketteja ammutaan.  Ai niin miten meni sodissa, kun koiria oli rintamalla käytössä? Siellä se räiske kesti "tovin" pidempään, kuin uuten vuotena

-

"Oiskohan vika koiran omistajassa?"

- Ei ole, kyllä se on koira, joka sängyn alla vapisee ja ulisee. Edes ulkonakäyttö 17 jälkeen ei onnistunut kun nöösit eivät saaneet oltua ampumatta rakettejaan tuntia etuajassa. 

"Viime uutenavuotena jo aaton aattona raketti aiheutti vakavan onnettomuuden ja nuori mies sai palovammoja, ruhjehaavoja, repeämän silmämunaan ja silmäkuopan luiden murtumia."

Yksiselitteisesti, ilotulitteet ammattilaisille. Jo siksi että niitä päätgyvät ampumaan lapset ja mikä pahinta, lapselliset aikuiset.

https://yle.fi/a/74-20011895

492/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky hallituksen moittimiseen.

Vierailija
493/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

"Oiskohan vika koiran omistajassa?"

- Ei ole, kyllä se on koira, joka sängyn alla vapisee ja ulisee. Edes ulkonakäyttö 17 jälkeen ei onnistunut kun nöösit eivät saaneet oltua ampumatta rakettejaan tuntia etuajassa. 

"Viime uutenavuotena jo aaton aattona raketti aiheutti vakavan onnettomuuden ja nuori mies sai palovammoja, ruhjehaavoja, repeämän silmämunaan ja silmäkuopan luiden murtumia."

Yksiselitteisesti, ilotulitteet ammattilaisille. Jo siksi että niitä päätgyvät ampumaan lapset ja mikä pahinta, lapselliset aikuiset.

https://yle.fi/a/74-20011895

Kaupungit ovat ihmisille ja eläimet joko sopeutuvat tai eivät asu kaupungeissa. Jopa villieläimet sopeutuvat ukkoseen. Vika ei ole Fifistä vaan sen neuroottisessa naisomistajassa.

-

Jopa on jakomielitautinen vastaus. Kyllä ne maalaiskoiratkin inhoavat lapsellista uudenvuoden räimettä ja paukuttelua. Ja mitä tekemistä luonnonilmiöillä on uudenvuodenaattoina tapahtuvalle aikuislasten taantumiselle kymmenvuotiaan tasolle?

Vierailija
494/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kuuden lapsen yh ei tule toimeen

Vierailija
495/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kuunnella valitusta opiskelijoiden tukien määrästä. Pitää ottaa lainaa.

Tuttu valitti, kun lapsi muutti kotoa 17 vja ei kelpaa mikään kotoa. Pitää olla kaikki jotain tiettyä.

Meillä lapsi on 21 v ja asuu kotona. Ei halua nostaa lainaa

On fiksua asua kotona pitkään jos mahdollista. Se ei tarkoita ettei voi itsenäistyä.

Vierailija
496/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että miehet olisivat muka etuoikeutettuja mitä nyt heitä koskee vankilan uhalla pakollinen intti/sivari, huonommat terveyspalvelut, isompi työttömyys, heidän kokemaa väkivaltaa vähätellään jopa feministien ja politiikkojen toimesta yms.

Alapeukuttajat siis kieltävät sen että miehiä syrjitään? Eläisitte edes päivän miehenä niin mieli muuttuisi.

Olen koko ikäni elänyt miehenä. En koe tulleeni syrjityksi tai vähätellyksi. Väkivaltaa välttää kun ei tappele. Terveyspalveluita Suomessa saa kyllä. Töitä saa kun on asiallinen. Sivaria en kokenut ongelmana.

Väkivaltaa välttää kun ei tappele.

Niinhän sitä luulis, kunnes ajautuu parisuhteeseen väkivaltaisen naisen kanssa ja joutuu tossun alle. Jos toinen jatkuvasti haastaa riitaa täysin mitättömistä aiheista, eikä suostu keskustelemaan, vaan huutaa ja haukkuu naama punaisena, niin miten siihen voi järkevästi suhtautua? Tiedän kyllä nykyään. Ero heti. Nuorena en tajunnut, olin liian kiltti ja yritin aina sovitella.

Vierailija
497/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ehkä yleinen mutta omassa harrastuspiirissäni eli hevosharrastuksessa yleinen: en pysty samaistumaan että koko ajan stressaa ja ahdistaa hevosen puolesta. En voi samaistua tuohon, mulle se oma hevonen nimenomaan tuo rauhaa ja stressi haihtuu. Tottakai silloin kun on jotain terveysongelmaa niin stressaa mutta se myös lähtee kun asia on ratkennut. En turhaan koko ajan pelkää "ennakkoon" että koska jalka katkeaa tai tulee ähky jonka takia hevonen pitää lopettaa tms. mitä muut sanovat koko ajan stressaavansa. Kaikki aina varoittelee uusia hevosenomistajia tuosta asiasta mutta en voi yhtään samaistua. Kyllä niitä kamalia asioita "ehtii" stressaamaan sittenkin kun ne tapahtuu. Sillä aikaa nautitaan kun asiat menee hyvin.

Vierailija
498/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset valittavat jo etukäteen hallituksen tukimuutoksista vaikka nämä eivät ole edes alkaneet??

Whaaat the faaaak?

Saman rahan he ovat saaneet kokoajan.

Muutos on vasta ensivuonna,eli kaukana tulevaisuudessa.

Vierailija
499/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että miehet olisivat muka etuoikeutettuja mitä nyt heitä koskee vankilan uhalla pakollinen intti/sivari, huonommat terveyspalvelut, isompi työttömyys, heidän kokemaa väkivaltaa vähätellään jopa feministien ja politiikkojen toimesta yms.

Alapeukuttajat siis kieltävät sen että miehiä syrjitään? Eläisitte edes päivän miehenä niin mieli muuttuisi.

Olen koko ikäni elänyt miehenä. En koe tulleeni syrjityksi tai vähätellyksi. Väkivaltaa välttää kun ei tappele. Terveyspalveluita Suomessa saa kyllä. Töitä saa kun on asiallinen. Sivaria en kokenut ongelmana.

Väkivaltaa välttää kun ei tappele.

Niinhän sitä luulis, kunnes ajautuu parisuhteeseen väkivaltaisen naisen kanssa ja joutuu tossun alle. Jos toinen jatkuvasti haastaa riitaa täysin mitättömistä aiheista, eikä suostu keskustelemaan, vaan huutaa ja haukkuu naama punaisena, niin miten siihen voi järkevästi suhtautua? Tiedän kyllä nykyään. Ero heti. Nuorena en tajunnut, olin liian kiltti ja yritin aina sovitella.

Naiset on hyvin usein välivaltaisia miehiä kohtaan,mutta sitä piilotellaan ja hyssytellään ihan turhaan.

Naiset harrastavat niin fyysistä kuin henkistä väkivaltaa miehiä kohtaan hyvinkin yleisesti ja se on vain lisääntymään päin.

Miehet ovat jostain syystä peloissaan alistuneet naisten tunteettomuuden ja tunnekylmyyden alle.

Vierailija
500/542 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitetaan Suomessa asumisesta! Mihin ihmemaahan sitten haluaisit muuttaa? Kuule, Suomessa KAIKKI on niin hyvin kuin olla voi. Täällä ei esim. kukaan kuole nälkään, ei ole oikeasti asunnottomia kyllä kunnat, kaupungit huolehtii katon pään päälle ellet itse koko ajan sössi elämääsi. Terveyden- sairaanhoito maailman huippua, samoin koulutus. Suomi on hyvinvointivaltio ja jossa asuu maailman onnellisimmat ihmiset. Älkää valittako.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi