Aviopari kommentoi fb:n välityksellä, asuvatko eri osoitteissa?
Ihmettelen yhtä pariskuntaa, joiden olen kuvitellut olevan onnellisesti naimisissa. Mutta nyt isänpäivä toivotukset tulivat naiselta fb:n kautta. Oli siis kirjoittanut miehensä seinälle hyvää isnpäivää ja toivottajina lapsensa ja hän itse.
Mua alkoi nyt epäilyttää että on tainnut tulla käärme paratiisiin ja asuvatkin eri osoitteissa. En kyllä kehtaa asiasta kysyäkään. Harmillista heille, jos näin on käynyt!
Kommentit (58)
Kyllä minäkin onnittelin eilen miestäni facen kautta. Ja siellä meidän seinillä on paljon muutakin yhteistä kivaa. Kuvia aterioista, lomista jne.
Olemme onnellisesti naimisissa ja asumme saman katon alla.
Miksi aloitus olisi provo?
Olen itse miettinyt samaa. Mulla on mieheni fb-kaverinani, mutten ikinä laita sinne mitään onnitteluja miehelleni vaan onnitellaan ihan livenä. Minusta on tyhmää onnitella netin kautta ihmistä joka asuu saman katon alla ja kenties vielä päivityksen aikanakin on siinä lähellä.
Muutenkaan en ymmärrä sitä, että pariskunta keskustelee omista asioistaa fb-seinillä. Tulee fiilis, että halutaan vaan esittää "onnellista" netissä, vaikka oikea elämä olisikin ihan surkeaa ja kommunikaatio pahasti pakkasen puolella.
Toki tällainen pariskuntien välinen fb-kommunikointi on niin yleistä, että suurin osa pitää sitä ihan normaalina (kuten tämäkin keskustelu osoittaa). Kukin tyylillään, mutta ihmettelen silti.
Ei ole narsu paroilla nykyään oikeeta elämää katsos, feisbuukissa vaan eletään jotain saippuaoopperaa.
Olipa asia mikä tahansa, sitä mietitään miten tämänkinvoisi jakaa somessa, twiitata, laittaa kuva instagrammiin tai päivittää statusta. Sit kaikki tykkää ja paukuttavaa ja ah elämä on niin onnellista ja auvoisaa :)
Nih.
Huomionhakuisuutta tyhjään elämään, eipä se muuta ole.
No siinä mielessä ap on provo, että teeskentelee olevansa niin typerä ettei tiedä että monet tekevät noin, että viestivät fb:ssä julkisesti vaikka istuisivat vierekkäisillä tuoleilla.
Mutta siis sinänsä voi kyllä keskustella siitä mitä järkeä tuossa tavassa on. Itse olen kyllä joskus myös laittanut julkiset synttärionnittelut miehelleni, vaikka yhdessä asutaankin, tosin ollaan juuri sillä hetkellä oltu molemmat töissä (mutta aamulla on onniteltu ihan livenä). Olen kyllä laittanut hänelle joskus myös ystävänpäiväpostikortin, edelleen samassa osoitteessa asuvana ja kotona (ei esim matkoilla) olevana. Ei kai kaikkea tarvitse niin tarkkaan analysoida. Tarkalleen ottaen, kaiken viestinnänhän pitäisi olla yksityistä eikä mitään saisi viestiä julkisesti fb:n seinällä kaverien kanssa, jos ajattelee noin suppeasti kuin jotkut tässä ketjussa.
Minä en myöskään ymmärrä miksi ei pariskunta livenä toisiaan onnittele vaan netin välityksellä o.O
Jotain mätää täytyy parisuhteessa olla, jos sitä täytyy korostaa sosiaalisessa mediassa. Miettikää nyt ihan tosissanne!
Itse en näe sitä mitenkään muuten, kuin halutaan pitää kulissia ulospäin kunnossa. Sanokaa mitä sanotte.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:54"]
Jotain mätää täytyy parisuhteessa olla, jos sitä täytyy korostaa sosiaalisessa mediassa. Miettikää nyt ihan tosissanne!
Itse en näe sitä mitenkään muuten, kuin halutaan pitää kulissia ulospäin kunnossa. Sanokaa mitä sanotte.
[/quote]
Tuohan kertoo vain omasta rajoittuneisuudestasi :)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:54"]
[/quote]
Tuohan kertoo vain omasta rajoittuneisuudestasi :)
[/quote]
En ole kyllä koskaan ajatellut, että olisin jotenkin rajoittunut, jos en toivota miehelleni hyvää syntymäpäivää tai isänpäivää, kun hän istuu sohvalla vieressä. Ei ole tullut mieleenikään näin tehdä.
Eli olen rajoittunut :)
17
minä tapasin mieheni netissä aikoinaan ja meille ainakin jäi jotenkin "päälle" se, että toisen juttuja kommentoidaan, ei nyt feissarissa, mutta harrastuksiimme liittyvillä keskustelufoorumeilla. meni ehkä 6-7 vuotta ennen kuin tuosta tavasta jotenkin oppi eroon. nykyään luen aika harvoin mieheni feissaripäivityksiä, koska kuulen ne samat asiat kotonakin.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:05"]
En ole kyllä koskaan ajatellut, että olisin jotenkin rajoittunut, jos en toivota miehelleni hyvää syntymäpäivää tai isänpäivää, kun hän istuu sohvalla vieressä. Ei ole tullut mieleenikään näin tehdä.
17
[/quote]
Olet rajoittunut, jos et pysty ymmärtämään ja hyväksymään, että on muitakin tapoja toimia kuin omasi. Ja että se on ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:27"]
17
[/quote]
Olet rajoittunut, jos et pysty ymmärtämään ja hyväksymään, että on muitakin tapoja toimia kuin omasi. Ja että se on ihan ok.
[/quote]
Ok, olen rajoittunut. Sovitaan niin :)
Mutta olisit kertonut hyviä järki-syitä miksi viestittelet miehesi kanssa fB:ssa vaikka hän on samassa talossa. Sitten voisin ymmärtää vähän paremmin "teitä".
Välillä mekin mieheni kanssa kommentoimme toistemme päivityksiä pitkin keskusteluin :D Joskus jopa silloin kun istutaan sohvalla vierekkäin. Se tuo hauskaa säpinää suhteeseen ja tulee seurusteluajat mieleen kun odottaa toisen vastausta siihen mitä on itse kirjoittanut.. Kannattaa joskus kokeilla ihan vaan jo pienen lisäkipinän vuoksi ;)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:27"]
17
[/quote]
[/quote]
Ok, olen rajoittunut. Sovitaan niin :)
Mutta olisit kertonut hyviä järki-syitä miksi viestittelet miehesi kanssa fB:ssa vaikka hän on samassa talossa. Sitten voisin ymmärtää vähän paremmin "teitä".
[/quote]
Vaikkapa siksi, että muitakin ihmisiä voi osallistua keskusteluun. En varsinaisesti onnittele jonkin asian johdosta, mutta saatan kommentoida jotain sellaista, mihin voi olla odotettavissa muiltakin mielenkiintoa.
Itse tulkitsen sen aikamoiseksi välinpitämättömyydeksi jos kumppanit eivät koskaan osallistu toistensa päivityksiin tai muutenkaan näy millään muotoa kumppaninsa "fb-elämässä".
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:55"]
Itse tulkitsen sen aikamoiseksi välinpitämättömyydeksi jos kumppanit eivät koskaan osallistu toistensa päivityksiin tai muutenkaan näy millään muotoa kumppaninsa "fb-elämässä".
[/quote]
Olemme mieheni kanssa molemmat fb:ssa. Ei parisuhde-statusta kummallakaan. Mies ei koskaan kirjoita mitään ja minä itse todella harvoin. Emme koskaan kommentoi toistemme asioita fb:ssa.
Olemme välinpitämättömiä toisiamme kohtaan. Auttaisiko enää parisuhdeterapia vai eroammeko heti? Mitä mieltä olette?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 10:55"]
[/quote]
Olemme mieheni kanssa molemmat fb:ssa. Ei parisuhde-statusta kummallakaan. Mies ei koskaan kirjoita mitään ja minä itse todella harvoin. Emme koskaan kommentoi toistemme asioita fb:ssa.
Olemme välinpitämättömiä toisiamme kohtaan. Auttaisiko enää parisuhdeterapia vai eroammeko heti? Mitä mieltä olette?
[/quote]
Ehkä ei tarvitse vielä erota mutta ainakin tylsimyksiä ja kaavoihinne kangistuneita olette.
Mekään emme mieheni kanssa kommentoi toisillemme facebookissa. En ole tajunnut että meille menee noin huonosti :-(
Onhan se tavallaan melko hölmöä kommunikoida FB:ssa kun asutaan kimpassa, muutamia tällaisia tapauksia tiedän ja onhan se vähän outoa.
Toki ei siinäkään ole mitään taivastelemista jos aviopari asuu erillään, niin mekin ollaan asuttu enin osa meidän avioliitosta.