Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviopari kommentoi fb:n välityksellä, asuvatko eri osoitteissa?

Vierailija
11.11.2013 |

Ihmettelen yhtä pariskuntaa, joiden olen kuvitellut olevan onnellisesti naimisissa. Mutta nyt isänpäivä toivotukset tulivat naiselta fb:n kautta. Oli siis kirjoittanut miehensä seinälle hyvää isnpäivää ja toivottajina lapsensa ja hän itse.

Mua alkoi nyt epäilyttää että on tainnut tulla käärme paratiisiin ja asuvatkin eri osoitteissa. En kyllä kehtaa asiasta kysyäkään. Harmillista heille, jos näin on käynyt!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
2/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisi hei kokeilla sitä kommentointia niin et olisi niin surullinen :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitus tosiaan tuli aivan kuin sellaiselta joka ei tajua kuinka puolisonsa kanssa voi viestitellä myös internetissä..

Vierailija
4/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta MIKSI puolison kanssa täytyy keskustella netin välityksellä, jos kumppani istuu vieressä sohvalla tai on muuten samassa huushollissa sillä hetkellä? Eihän siinä ole mitään järkeä. Kyllä mä mieluiten puhun suullisesti tai vaikka lähetän tekstaria jos mies on vaikka matkoilla, enkä mene hänen fb-sivuilleen kirjoitttamaan "mun oma rakas kultsipuppeli, mulla on niiin ikävä sua <3 <3 <3 !!!". Niin teinimeininkiä, kun pitää sitä omaa suhdetta ja keskusteluja esitellä muille. 

Meillä ei ole mitään tarvetta elää elämäämme facebookissa, jännitystä elämään ja suhteeseen saa muualtakin. Toki jos mies on esim. ladannut jonkun hauskan kuvan sinne mitä en ole ennen nähnyt, saatan siitä tykätä tms. mutta mitään keskusteluita jne. ei ole mitään tarvetta seinillä käydä. Teineillä on tarve korostaa omia poika/tyttökavereitaa facessa, mutta ei aikuisilla.

Vierailija
5/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kysyä asianosaisilta tietenkään. Ihan ekana kannattaa pistää huhut liikkeelle, huolehtia siitä että kaikki facebookissa ja sitä ympäröivässä oikeassa maailmassa on tietoisia siitä että nuo kaksi ovat asumuserossa. Kaikista parasta on kun tuo aviopari saa kuulla jostain 867:ltä osapuolelta että ovat asumuserossa. Saavat nauraa makeasti ihmisten idiotismille.

Vierailija
6/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näyttää välillä, että mies kuuluu minulle. Flirttailijat häviävät miehen sivuilta, kun muistavat, että tämä tyyppi on naimisissa. :)

Vierailija
7/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen seinälle voi kommentoida ihan ilman niitä ihkutuksiakin? Kyllä mä ainakin piristyn jos huomaan mieheni kommentoineen johonkin. Vaikka ihan livenäkin on ihana ja huolehtivainen niin kyllä se pieni "extra"kommentti siellä ilahduttaa arjen keskellä. Miksi te olette niin kielteisiä pientä höpsöttelyä vastaan? Kuulostaa tosi tylsältä elämältä...

Vierailija
8/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäb avoparin joka lepertelee toisilleen fbssä julkisesti, keskustelee "mennäänkö hanipöö kohta suihkuun yhdessä<3<3", "olipa ihana yö <3" ym ym toistensa seinille, että kaikki näkee.. Ja tosiaan samankaton alla erikoneilla..

Vierailija
9/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kommentoidaan usein toistemme juttuja ja asutaan silti onnellisesti yhdessä ja ollaan kihloissa, hohhoijaa.

Vierailija
10/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 12:15"]

Tiedäb avoparin joka lepertelee toisilleen fbssä julkisesti, keskustelee "mennäänkö hanipöö kohta suihkuun yhdessä<3<3", "olipa ihana yö <3" ym ym toistensa seinille, että kaikki näkee.. Ja tosiaan samankaton alla erikoneilla..

[/quote]

No tälläisessä tapauksessa käytös menee kyllä yli.. Mutta kaikesta on olemassa kultainen keskitie :)

/34

Vierailija
11/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voin kuvitella isänpäivä toivotuksen fbm seinällä puolisolle ilman että suhtessa on mitään kriisiä meneillään siis:) piti vielä laittaa. Samoin kun synttäri onnittelut ym.

/35

Vierailija
12/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 11:47"]

Mutta MIKSI puolison kanssa täytyy keskustella netin välityksellä, jos kumppani istuu vieressä sohvalla tai on muuten samassa huushollissa sillä hetkellä? Eihän siinä ole mitään järkeä. Kyllä mä mieluiten puhun suullisesti tai vaikka lähetän tekstaria jos mies on vaikka matkoilla, enkä mene hänen fb-sivuilleen kirjoitttamaan "mun oma rakas kultsipuppeli, mulla on niiin ikävä sua <3 <3 <3 !!!". Niin teinimeininkiä, kun pitää sitä omaa suhdetta ja keskusteluja esitellä muille. 

Meillä ei ole mitään tarvetta elää elämäämme facebookissa, jännitystä elämään ja suhteeseen saa muualtakin. Toki jos mies on esim. ladannut jonkun hauskan kuvan sinne mitä en ole ennen nähnyt, saatan siitä tykätä tms. mutta mitään keskusteluita jne. ei ole mitään tarvetta seinillä käydä. Teineillä on tarve korostaa omia poika/tyttökavereitaa facessa, mutta ei aikuisilla.

[/quote]

Amen to this! Tulee väistämättäkin sellainen teinimeininki mieleen tuollaisesta, ei voi mitään. Usein tällaiset ihmiset ovat vielä sellaisia, että ovat tosielämässä kovin ujoja ja hiljaisia, mutta sosiaalisessa mediassa sitten ihkutetaan ja hehkutetaan kaikkea. Mielummin halailen miestäni ja juttelen hänen kanssaan ihan ääneen kuin omilta koneilta saman katon alta.

Ja synttäri-/isänpäivätoivotukset ym: jos on jo aamulla onnitellut toista ja sitä vielä jopa juhlistetaan jotenkin, miksi oi miksi sinne fb-seinällekin täytyy vielä postailla aiheesta? En myöskään ihan oikeasti ymmärrä tällaista, vaikka kovin yritän!

Vierailija
13/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen siskokset jotka asuvat kimppakämpässä mutta kommunikoivat jatkuvasti facen kautta milloin mitäkin asiaa. Yksi ilta riitelivät reaaliaikaisesti facepäivityksillä, niillä oli vissiin muuten mykkäkoulu mutta facessa rähisivät toisilleen. Outoa.

Vierailija
14/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se niin häiritsee, että joku kommentoi puolisonsa seinälle jotain? MIKSI?

Se ei ole yllätys, että jotain ei ymmärrä. Suuri osa ihmisistä ei tunnu ymmärtävän yhtään mitään.

Vierailija
15/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä onnittelin myös tytärtäni syntymäpäivänä fb:ssä, kuten kaikki muutkin ystävät ja sukulaiset, olisihan se outoa jos kaikki muut paitsi oma äiti kommentoi jotain kun jollain on syntymäpäivä, samoin tyttäreni laittoi viestin mun seinälle jo keskiyöllä, vaikka illalla mentiin yhdessä syömään koko perhe (meillä on tyttären kanssa sama syntymäpäivä) Minä voin myös antaa ihmiselle vaikka onnittelukortin, vaikka olen ihan siinä vieressä ja sanon sen onnittelun myös ääneen, siitä onnittelusta jää kortin muodossa konkreettinen muisto, sama juttu fb:ssä. Sitäpaitsi, mulla ei ole fb kavereina satoja outoja ihmisiä, vaan n. 50 perheenjäsentä, sukulaista ja oikeaa ystävää ja kaveria, joten ketään ei varmasti häiritse vaikka tyttäreni tai mieheni laittaa joskus mun seinälle jonkun asian, meidän suvussa ja kaveripiirissä fb on yhteydenpito ja seurustelupaikka, enkä ymmärrä miksi pitäisi välttää puolison kanssa seurustelua.

Vierailija
16/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mun tyttäreni kyseli tässä yhtenä päivänä, oonko jo käynyt kaupassa. Tekstarilla. Omasta huoneestaan, kun itse istuin viereisessä huoneessa eli olohuoneessa. Se on varmaankin huomaamattani huostaanotettu. Ai kauhee.

Vierailija
17/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ei varmaan huostaanotettu, mutta jokuhan tuossa suhteessanne on pielessä jos ei voi naamakkain jutella vaan asiat pitää tekstarilla hoitaa. Jos mun teini tuhlaisi tekstiviestejään siihen, että lähettelisi niitä viereisessä huoneessa olevalle henkilölle niin kyllä puuttuisi asiaan. Ei ne tekstarit sitä varten ole ja noin tavallisista asioista pitää pystyä puhumaan naamakkain.

Ja kyllä, on todellakin teinimeininkiä ihkuttaa ja jutella oman puolison kanssa fb:n seinillä. Suurimmaksi osin ihmiset jotka tekee niin ovat heitä, joilla suhde todellisuudessa menee huonosti, mutta kulissia on vaan jotenkin pidettävä yllä. Oikeassa elämässä ei keskusteluja ja hellyyttä ole, mutta fb:ssa on kuitenkin esitettävä, että loistavasti menee. Niin säälittävää, niin teiniä.

Vierailija
18/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on, että lähettää puolisolleen positiivisia viestejä, kuten nyt vaikka Faceen onnitteluita jostakin? Se toinenhan saattaa olla vaikka töissä. Ei välttämättä edes samassa kaupungissa tai maassa, vaikka onkin naimisissa.

Kyllä on kumma kun pitää avioliiton tilaa jo ruveta arvioimaan sen perusteella ketä Facebookissa onnittelee.

Vierailija
19/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset jutut, jotka on selvästi tarkoitettu kahdenkeskisiksi, ovat jotenkin hassuja - tässäkin keskustelussa mainitut mennäänkö suihkuun/olipa ihana yö -tyyliset siis. ymmärrän kuitenkin osallistumisen, jos puolison päivitykset on tarkoitettu yleisesti kaikille luettaviksi ja osallistuttaviksi. siinä tapauksessahan ei enää keskustella sen oman kumppanin kanssa, vaan yleisesti keskusteluun osallistuneitten kanssa. meillä tällaisia on harvemmin, koska kumpikaan ei juuri tee päivityksiä feissariin - lähinnä käydään katselemassa lasten linkittämiä uusia kuvia lapsenlapsista tai kuulemassa heidän arkielämästään sellaista, jota ei tule puhelimessa juteltua. 

Vierailija
20/58 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa tuo yksi kommentoi, että olisi outoa jos tyttären syntymäpäivänä hänen fb:sivuilleen laittaisi onnittelut kaikki muut kuin äiti. MIKSI se on outoa? Tässä juuri tulee ilmi se, että tehdään asioita koska mietitään mitä MUUT ajattelee. Jos et laittaisi onnittelua faceen, niin ajatteletko, että sua pidetään huonona äitinä, joka ei välitä lapsestaan ja hänen merkkipäivästään? Oikeasti?

Ei FB ole mitään ns. normaalia elämää. Se normaali elämä eletään, toivottavasti ainakin, aivan jossain muualla kuin netissä. Jos mä onnittelen halauksin ja lahjoin tytärtäni syntymäpäivänään aamulla ja vielä illalla mennään leffaan ja syömään yhdessä, niin ei mulla ole mitään tarvetta vielä facessakin onnitella. Sehän olisi vain niitä vieraita ihmisiä varten, tytär kyllä tietää että hänet on huomioitu.

Minusta tuntuu, että siellä fb:n seinillä käydään niin suurta esitystä ja teatteria että kansallisteatterikin vihertyy kateudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan