Aviopari kommentoi fb:n välityksellä, asuvatko eri osoitteissa?
Ihmettelen yhtä pariskuntaa, joiden olen kuvitellut olevan onnellisesti naimisissa. Mutta nyt isänpäivä toivotukset tulivat naiselta fb:n kautta. Oli siis kirjoittanut miehensä seinälle hyvää isnpäivää ja toivottajina lapsensa ja hän itse.
Mua alkoi nyt epäilyttää että on tainnut tulla käärme paratiisiin ja asuvatkin eri osoitteissa. En kyllä kehtaa asiasta kysyäkään. Harmillista heille, jos näin on käynyt!
Kommentit (58)
Vinkki: kannattaa pysyä pois sieltä Facebookista, jos noin kovasti ahdistaa se, mitä muut minnekin kommentoivat.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 12:12"]
Toisen seinälle voi kommentoida ihan ilman niitä ihkutuksiakin? Kyllä mä ainakin piristyn jos huomaan mieheni kommentoineen johonkin. Vaikka ihan livenäkin on ihana ja huolehtivainen niin kyllä se pieni "extra"kommentti siellä ilahduttaa arjen keskellä. Miksi te olette niin kielteisiä pientä höpsöttelyä vastaan? Kuulostaa tosi tylsältä elämältä...
[/quote]
Juuri näin! Hassua miten ihmiset tekevät päätelmiä täälläkin katkeruuksissaan että tälläisillä pareilla menee huonommin ja sitä yritetään todistaa facebookissa. Mutta entä jos ei mene!! Mielestäni toisilleen kirjoittelevat parit ovat juuri sellaisia jotka huomioivat toisensa sekä virtuaalisesti että myös kasvotusten. :) Hyvä pointti oli tuossa että sillä on ehkä tarkoitus piristää toisen päivää. Kertooko se tosiaan siitä että parilla menee huonosti? :O :O :O
No, on tullut huomattua, että ne toisilleen fb-seinillä kirjoittavat ja ihquttavat parit ovat juuri niitä, joilla oikeassa elämässä menee huonosti. Eli ei parane kadehtia heitä. Kulissia on ylläpidettävä, no matter what. Onneksi ei tarvi sellaiseen pelleilyyn osallistua.
Muistan elävästi yhden fb-keskustelun kaverini seinällä. Kaveri kirjoitti "Mä lähden tässä kaupungille rentoutumaan, Muru jää kotiin viettämään omaa ihanaa laatuaikaa <3" ja siihen puoliso oli vastannut sydänhymiöllä. Ja sitten myöhemmin selvisi, ettei "Muru" ollut lähtenyt mukaan vaikka oli pyydetty ja siitä oli kehkeytynyt kunnon riita. Mutta toki fb:ssa oli esitetty asia näin :( . FB:ssa voi esittää mitä vain.
Minä kyllä ihmettelen, jos pariskunta ei kommentoi mitään toisilleen FB:n välityksellä. Melkein kaikki minun ihan aikuiset tuttavapariskunnat näin tekevät (jos muutenkin kerran päivittävät sinne jotain). Kyse on osallistumisesta keskusteluun ystävinä ja muiden kavereidenkin kesken. Hyvin harvoin mitään teini-ihkutusta olen todistanut, ja sekin on yleensä ollut vain leikkiä kahden lapsen vanhemmilta.
Se ainoa pari, joka ei kommentoi tai huomioi toisiaan fb:ssä, ei tee myöskään sitä muuten. Mies ei vastaa edes naisen halaukseen, saati sitten, että huomioisi tätä muuten edes kaverina siinä samassa porukassa.
Aamen 53! Juuri tätä olen täällä hakenut kun olen kirjoittanut siitä että jos pariskunta osoittaa huomiota toiselle netissä niin luultavasti myös livenä. Aina on tietysti näitä jotka esittävät ja ihkuttavat todella läpinäkyvästi, mutta normaalissa keskustelussa ja pikku huumorissa ei ole mitään väärää.
Luulen, että nämä jotka kerta toisensa jälkeen kirjoittavat tänne että tälläiset parit peittelevät jotain, ovat luultavasti itse vain katkeria kun heidän miekkosensa eivät kommentoi heidän juttujaan ja osoita huomiota.
Pidätkö AP yhtä paheksuttavana jos vanhempi onnittelee lastaan Fb:ssä?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 09:51"]
Minä en myöskään ymmärrä miksi ei pariskunta livenä toisiaan onnittele vaan netin välityksellä o.O
[/quote]
Niin, mitenkäs se fb:ssa onnittelu nyt estää sen livenä onnittelun?
Tällaista tosin näkee, että onnitellaan ja lisätään "nyt sit vielä tätäkin kautta" tms, että kaikki varmasti ymmärtäisi, että muutenkin on nähty ja merkkipäivä huomioitu.
Vau! :D Mä ekan kerran kuuteen vuoteen kommasin miehen seinällä juurikin nyt isänpäivä onnittelut ja rakkaudenosoitukseni, kiitollisuuteni jne. Hetken mielijohteesta, vaikka mies lähes vieressä olikin ja isänpäivä lounaat ja lahjat, halipusit oli livenä jo toimitettu. Tuli tarve huutaa rakkauteni ÄÄNEEN!
Vinkeetä TAAS huomata kuinka tosissaan toiset ottaa fb:n. Ei niitä viestejä tarvi puhki miettiä.
Vau! :D Mä ekan kerran kuuteen vuoteen kommasin miehen seinällä juurikin nyt isänpäivä onnittelut ja rakkaudenosoitukseni, kiitollisuuteni jne. Hetken mielijohteesta, vaikka mies lähes vieressä olikin ja isänpäivä lounaat ja lahjat, halipusit oli livenä jo toimitettu. Tuli tarve huutaa rakkauteni ÄÄNEEN!
Vinkeetä TAAS huomata kuinka tosissaan toiset ottaa fb:n. Ei niitä viestejä tarvi puhki miettiä.
Jospa keskittyisit ihan oman elämäsi seuraamiseen, vai onko se jo saavuttanut täydellisyyden?
Ajatella. Tiedän muuten yhden pariskunnan, joka työskentelee samassa huoneessa ja kommenotoivat toisilleen facebookissa. Joskus olen seurannut mm. keskustelua siitä, mitä tänään tehdään lounaaksi.
Ja sitten lisää skenaarioita, mitäs jos mies oli vaikka reissussa? Tai äiti lasten kanssa reissussa vaikka oman isänsä luona? Tai sitten ihan muuten vaan päätti laittaa FB:n kautta onnittelut (niin minäkin laitoin omalle isälleni, vaikka käytiin ihan paikan päälläkin onnittelemassa).
Ai kauheeta. Mun tuttavaperheessä myös onniteltiin FB:n kautta. Asuvat kyllä ihan tiiviisti yhdessä, ja muita päivityksiä tuli yhteisistä aterioista ja muista menoista.
Norminykynainen. Tärkeämpää kuin onnittelu itse, on tehdä se niin, että kaverit huomaa asian tapahtuneen.
Hieno gourmet-illallinen voidaan sopia feispuukissa. Hernarit sovitaan soittamalla, ja vielä puhutaan varmuuden vuoksi kuistaten.
Näin se menee nykyaika, tervetuloa tähän päivään.
Ai kamala. Taidan mäkin asua mun puolison kanssa erillään sitten, kun laitoin onnittelut myös facebookissa. Pitääpä muistaa sanoa hänelle illalla, kun tulee töistä kotiin, että sen koti ei oo enää täällä :DD
Kertokaa mulle tyhmemmälle mitä tällä haetaan, että kommentoidaan saman katon alla asuvina pariskuntina toisille facebookissa!
Olen tätä ihmetellyt monet kerrat, mutta kun en keksi mitään järkevää selitystä.
Kertokaa minulle mikä tarkoitus tällä julkisella viestittelyllä on.
Onko heillä omat koneet ja kommentoivat toisilleen toiseen huoneeseen tai samalle sohvalle?
Minä en tajua, en.
Mies voi olla reissussa tai perhe vaikka mummolassa. Meinasin itsekin laittaa miehelle facebookiin onnittelut itseltäni ja lapsilta mutta jäi tekemättä. Asutaan yhdessä.
Hei käärme; luepa se päivitys tarkemmin.
T: vaimo ja lapset
Syntymäpäiväonnittelut asettavat todella omittuiseen valoon monet perheet. Eivät varmasti asu samassa perheessä, vaan lapsetkin on huostaanotettu.
Olipas taas tyhmä provo.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 14:22"]
^ Ei varmaan huostaanotettu, mutta jokuhan tuossa suhteessanne on pielessä jos ei voi naamakkain jutella vaan asiat pitää tekstarilla hoitaa. Jos mun teini tuhlaisi tekstiviestejään siihen, että lähettelisi niitä viereisessä huoneessa olevalle henkilölle niin kyllä puuttuisi asiaan. Ei ne tekstarit sitä varten ole ja noin tavallisista asioista pitää pystyä puhumaan naamakkain.
Ja kyllä, on todellakin teinimeininkiä ihkuttaa ja jutella oman puolison kanssa fb:n seinillä. Suurimmaksi osin ihmiset jotka tekee niin ovat heitä, joilla suhde todellisuudessa menee huonosti, mutta kulissia on vaan jotenkin pidettävä yllä. Oikeassa elämässä ei keskusteluja ja hellyyttä ole, mutta fb:ssa on kuitenkin esitettävä, että loistavasti menee. Niin säälittävää, niin teiniä.
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit, mutta kyllä 5000 tekstarissa on niin paljon varaa käyttää että ei haittaa vaikka tekstaisi toisesta huoneesta. Joten en välittäisi vaikka teini tekstaisikin.
Ja tuo teiniksi haukkuminen kuulostaa niin mummolta :D