Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän nykyään on niin paljon ihmisiä, jotka ovat ihan pihalla oman identeettinsä kanssa?

Vierailija
17.09.2020 |

Jotenkin alkanut tuntua, että nämä identiteettiongelmat, esim. oman sukupuolen kanssa ovat vain oire jostain syvemmästä ongelmasta ja pahoinvoinnista yhteiskunnassa. Keino hakea omaa ryhmää, sulautua ja saada hyväksyntää tietynlaisissa tiedostavissa piireissä.

Sitä miettii, mitä ihmiset ajattelevat 10 vuoden kuluttua näistä ajatuksista. Esim. oma tuttava, joka on lapsesta lähtien ollut todella naisellinen, on ollut 2 vuotta masentunut ja nyt päättänyt, että käy poistamassa rintansa Virossa. Rinnoissa ei ole mitään sairautta, miksi hän niin tekisi. Ei aio mennä kuitenkaan sukupuolenkorjaukseen.

Onhan se niin, että jokainen saa tehdä, mitä haluaa, mutta mun mielestä moni vetää nyt pahasti yli :(.

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut pitkään ajatus, että tahtoisin olla mies ja ei se varmaan ikinä  lähde kokonaan pois. Kuitenkin tiedän, että se kaikki jää vaan ajatuksen tasolla, mutta siinä mielessä ymmärrän jos jollakin on samankaltaisia ajatuksia. Itse tavallaan "ihailen" miehiä ja monesti mietin, että jos olisin mies niin tahtoisin näyttää esim joltakin näkemältäni mieheltä ja tehdä eri asiota, jotka eivät tavallaan olisi sitten outoja tehdä, kun olisin mies. En siis tarkoita, että naisen olisi outoa thedä mitään, mutta monella tuntuu olevan edelleen ajatuksena se, että on naisten ja miesten jutut joita ei saa poiketa. Onneksi ajattelu muuttuu silti. En sillä tavalla ole sinut itseni kanssa ollut pitkään aikaan ja uskon, että kiusaamisella yms on vaikutusta tähän myös. Siinä mielessä helppo ajatella, että ihmisen elämä sinänsä ja sen tapahtumatkin muokkaavat varmaan ihmisen ajattelua ja vaikuttavat siihen miten kokee itsensä. Kelpaako sellaisenaan vai tuleeko se ajatus, että olen ihan "vääränlainen" jos vielä joku pilkkaa tai muuten kokee ikäviä juttuja. Identiteetti sinänsä on minulle myös vaikea asia ja en siis tarkoita sukupuolen  kannalta vaan yleensäkin. Vaikeaa tietää mistä pitää ja kertoa muille millainen olen. Olen vähän sellainen irrallinen ihminen ja ei ole niin vahvaa persoonaa ja en ehkä "tunne" itseäni niin hyvin. Tämäkin johtuu varmasti paljon kokemistani asioita ja siitä, kun ei tavallaan ole saanut hyvää palautetta ja on oppinut ehkä pelkäämään sitä, että jos paljastaa joitakin asioita muille niin ei enää kelpaakaan. Ei myöskään ole saanut kuulua joukkoon ja olen ollut liian yksinäinen. Joskus jossain lehdessä olikin juttua, että nykyään monen ihmisen identiteetti on muutenkin aika hukassa ( ei siis vaan sukupuolen kannalta yms) ja ei tunneta itseään ja omia persoonallisia piirteitään niin hyvin. Samaistuin siihen kyllä paljon ja joskus ajattelen, että olisi kiva todellakin tietää itsestään enemmän ja olla ehkä sitäkin kautta oma itsensä paremmin. Persoonattomuus ja sellainen epävarmuus ei ole mikään kiva asia. Ehkä myös yksinäisyys on sellainen asia mikä pitää ihmisen vähän ulkopuolisena ja olisin  nuorenpanakin tarvinnut jotakin porukkaa ja vieläkin sellaisia hyväksyviä ihmisiä ympärilleni. Samalla en silti halua suostua mihin vaan ja en enää ole valmis muuttamaan itseäni, että minut hyväksyttäisiin, mutta kyllä silti kaipaankin ihmisiä. Samalla tietysti se rohkeus ja sellainen rentous muiden kanssa karisee koko ajan mitä enemmän tulee oltua omissa oloissaan ja siinä mielessä ei ole ihme, että jääkin yksin. Sori nyt vähän ohiskin, mutta identiteetti käsittää muitakin asioita kuin sukupuoleen liittyviä juttuja ja sekin on hyvä muistaa.

Vierailija
122/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sai olla rauhassa mitä oli, ja muut hyväksyivät, mutta asiasta ei tehty huutomerkkiä. Nykyään "katsokaa kaikki, minäkin olen täällä" on se oletusarvo kun jokaisen pitäisi saada itsensä näkyviin ja kuuluviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sukupuolihan on nimenomaan sitä, mikä sukuelin sulla on. Siitä se koko sana sukupuoli tulee?

Miten nyt yhtäkkiä sukupuoli ei enää tarkoitakkaan sitä, mikä sukuelin sinulla on, jos kerta sana sukupuoli viittaa sukupuolielimeen?

Vierailija
124/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sukupuolesta on tehty näin iso numero nykyisin? Joskus 50 vuotta sitten sukupuoli on tärkeä asia elämässä koska silloin sukupuolet olivat erilaisia rooleineen,käyttäytymisellään,ajatukseltaan yms.. mutta nykyään sukupuolet ovat jo melko samanlaisia ja käytännössä ainot eroavaisuudet nykyisin sukupuolilla on ulkonäkö ja vaatetus.

Vaikka sukupuolet ovat muuttuneet samankaltaisiksi niin miksi silti "ongelmat" sukupuoleen liittyvissä asioissa on kasvanut?

Vierailija
125/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika loukkaavaa väittää, ettei sukupuolella ole väliä, kun naiset ovat saaneet laillisesti tasa-arvoisen statuksen suomessakin vasta puolisen vuosisataa sitten (en laske äänioikeuden alusta, vaan mm. avioliitossa raiskauksen kriminalisoinnista). Nykyäänkin naiset tietävät miten meitä kohdellaan eri tavoin ja huonompina kuin miehiä lapsesta saakka. Naiset ovat olleet 10 000 vuotta ali-ihmisiä miesten silmissä, ja nyt kun on vähän tasa-arvoisempi meininki, niin alkaa jotkut metafyysiset väittelyt siitä onko sukupuolta edes olemassa ja onko sillä väliä. Just.

Vierailija
126/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika loukkaavaa väittää, ettei sukupuolella ole väliä, kun naiset ovat saaneet laillisesti tasa-arvoisen statuksen suomessakin vasta puolisen vuosisataa sitten (en laske äänioikeuden alusta, vaan mm. avioliitossa raiskauksen kriminalisoinnista). Nykyäänkin naiset tietävät miten meitä kohdellaan eri tavoin ja huonompina kuin miehiä lapsesta saakka. Naiset ovat olleet 10 000 vuotta ali-ihmisiä miesten silmissä, ja nyt kun on vähän tasa-arvoisempi meininki, niin alkaa jotkut metafyysiset väittelyt siitä onko sukupuolta edes olemassa ja onko sillä väliä. Just.

Sukupuolia on olemassa ja sukupuolia ei voi häivyttää pois oikein millään keinolla maapallolta.

Kyse taitaa olla enemmän siitä että nykyään ihmisen sukupuoli on todella merkityksetön asia yhteiskunnassa ja normaalissa elämässä, jos mietitään naisia ja miehiä niin ulkonäkö on asia mikä heidät erottaa toisistaan niin miksi se ihmisen sukupuoli on niin tärkeä asia enään ja miksi ihmisen sukupuolen korostaminen on tärkeää?

Itse en oikein näistä sukupuoli asioista niin tiedä mutta oman sukupuoleni jo tiedän ja muistan jopa ulkoa sen koska olen elämäni aikana katsonut peiliin aika monta kertaa.

Vierailija
127/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolia on olemassa ja sukupuolia ei voi häivyttää pois oikein millään keinolla maapallolta.

Kyse taitaa olla enemmän siitä että nykyään ihmisen sukupuoli on todella merkityksetön asia yhteiskunnassa ja normaalissa elämässä, jos mietitään naisia ja miehiä niin ulkonäkö on asia mikä heidät erottaa toisistaan niin miksi se ihmisen sukupuoli on niin tärkeä asia enään ja miksi ihmisen sukupuolen korostaminen on tärkeää?

Itse en oikein näistä sukupuoli asioista niin tiedä mutta oman sukupuoleni jo tiedän ja muistan jopa ulkoa sen koska olen elämäni aikana katsonut peiliin aika monta kertaa.

Miten voi väittää, ettei sukupuolella olisi väliä nykyyhteiskunnassa? Tottakai sukupuolella on väliä nykyäänkin. Naiset ovat -yhä- fyysisesti heikompia kuin miehet, pojat ja tytöt kehittyvät yhä ihan eri tavalla nuoruudessa. 

Mielestäni se, että esitetään etteikö muka sukupuolilla ole eroja on paljon haitallisempaa kuin se, että hyväksytään ne eroavaisuudet ja erilaisuudet. 

Vierailija
128/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyyden nimissä, en tyttöjen vaatteisiin pukeutuviin poikiin useinkaan törmännyt

Niin, oletko miettinyt johtuisiko siitä että maskuliiniset asiat nähdään arvokkaampina ja parempina joten jos nainen koittaa olla miesmäinen, sitä yleensä arvostetaan (tiettyyn rajaan saakka), kun taas feminiinisyys nähdään heikkoutena ja niinpä mies joka tykkää naisiin yhdistetyistä asiasta nähdään ei-miesmäisenä ja siten heikkona ja naurettavana.

Pointtini on se, että ihan sama minulle, joten miksi nostaa äläkkä? Ja kyllä niitäkin jo sillion oli. Ja vietin aikaa myös sekaporukassa, missä pari tiedettiin homoksi ja se oli ihan ok. Niin kuin sanoin, ihmiset eivät välittäneet siitä, kuka oli ja mitä. Jotenkin se n nyt sitten ongelma.

Vierailija
129/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saivartelet tätä sivutolkulla? Joo, olisi kiva jos sukupuoli olisi nykyään merkityksentön asia, mutta mielestäni olet tässä väärässä ja se ei ole. Arvaan, että olet mies. Minulle sukupuoli ei ole merkityksetön asia, koska minuun on mm. koskettu luvatta ja tehty aika pahoja asioita vain siksi, että olen syntynyt naiseksi. Minut on opetettu olemaan kiltti ja sievä ja hoivaamaan muita, kun pojat saivat rellestää ja pitää hauskaa. Sukupuoli on läsnä minun normaalissa elämässäni, valitettavasti, en haluaisi että se olisi mutta niin kauan kuin osa miehistä näkee minut ensin naisena ja vasta sitten (jos ollenkaan) ihmisenä, sukupuoli ei ole yhdentekevä asia.

Vierailija
130/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ollaan liian ulkonäkökeskeisiä ainakin. Luullaan että se tuo onnen kun saavuttaa jonkun täydellisen median ihannoiman ulkonäön.

Kyllä se tuokin.

Vierailija
131/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyyden nimissä, en tyttöjen vaatteisiin pukeutuviin poikiin useinkaan törmännyt

Niin, oletko miettinyt johtuisiko siitä että maskuliiniset asiat nähdään arvokkaampina ja parempina joten jos nainen koittaa olla miesmäinen, sitä yleensä arvostetaan (tiettyyn rajaan saakka), kun taas feminiinisyys nähdään heikkoutena ja niinpä mies joka tykkää naisiin yhdistetyistä asiasta nähdään ei-miesmäisenä ja siten heikkona ja naurettavana.

Pointtini on se, että ihan sama minulle, joten miksi nostaa äläkkä? Ja kyllä niitäkin jo sillion oli. Ja vietin aikaa myös sekaporukassa, missä pari tiedettiin homoksi ja se oli ihan ok. Niin kuin sanoin, ihmiset eivät välittäneet siitä, kuka oli ja mitä. Jotenkin se n nyt sitten ongelma.

Oikeastaan, miksipä viitsiä jatkamaan tätä juupas eipäs keskustelua. Tulen aina sanomaan kikkelityyppiä mieheksi ja pimppityyppiä naiseksi. Jos löytyy synnynnäisesti jokin fyysinen kehityshäiriö (oliko se promillen luokkaa), perustan mielipiteeni sitten muihin tekijöihin ja määrittelen naiseksi/mieheksi  -  tai saatan jopa kysyä ao. ihmiseltä, jos tulee ajankohtaiseksi. Ristiinpukeutujat ja muut sitten erikseen. Saa pahoittaa mielensä ja loukkaantua. Peca & Love & Out

Vierailija
132/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi saivartelet tätä sivutolkulla? Joo, olisi kiva jos sukupuoli olisi nykyään merkityksentön asia, mutta mielestäni olet tässä väärässä ja se ei ole. Arvaan, että olet mies. Minulle sukupuoli ei ole merkityksetön asia, koska minuun on mm. koskettu luvatta ja tehty aika pahoja asioita vain siksi, että olen syntynyt naiseksi. Minut on opetettu olemaan kiltti ja sievä ja hoivaamaan muita, kun pojat saivat rellestää ja pitää hauskaa. Sukupuoli on läsnä minun normaalissa elämässäni, valitettavasti, en haluaisi että se olisi mutta niin kauan kuin osa miehistä näkee minut ensin naisena ja vasta sitten (jos ollenkaan) ihmisenä, sukupuoli ei ole yhdentekevä asia.

Sivutolkulla? Tuo oli minun eka viesti tähän ketjuun.

Vierailija
133/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivutolkulla? Tuo oli minun eka viesti tähän ketjuun.

No, eikös vastikään ollut lehdessä, että Ruotsiin tulleet ingenjöörit olivat ns. koskeneet poikiin luvatta ja rankemman kautta. Tämä siis tuolle edelliselle. Syvät pahoittelut hänelle, että näin on tehty, mutta sillä verukkeella oman sukupuoli-identiteetin hakeminen tuntuu vähintäänkin oudolta. Enemmänkin kuulostaa siltä, että mieli on järkkynyt oman menneisuuden tapahtumista johtuen.

Vierailija
134/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka nämä sukupuoliasiat vaikuttaa ihmisten pariutumiseen,syntyvyyteen,eroihin tai vaikka ihan seksielämään sekä ulkonäköpaineisiin.

Jotenkin itse uskoisin että ulkonäköpaineita on nykyään aika paljon koska ulkonäöllä korostetaan omaa sukupuolta(?).

Voiko pariutumiseen liittyviin asioihin vaikuttaa se asia että nykyisin moni näkee sen vastakkaisen sukupuolen vain ulkonäön kautta eli nähdään naiseus sekä miehisyys siten miltä toinen näyttää?

Nykyään länsimaissa entistä useampi kamppailee sukupuoli-identiteetti ongelmien kanssa.

Vierailija
135/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi väittää, ettei sukupuolella olisi väliä nykyyhteiskunnassa? Tottakai sukupuolella on väliä nykyäänkin. Naiset ovat -yhä- fyysisesti heikompia kuin miehet, pojat ja tytöt kehittyvät yhä ihan eri tavalla nuoruudessa. 

Mielestäni se, että esitetään etteikö muka sukupuolilla ole eroja on paljon haitallisempaa kuin se, että hyväksytään ne eroavaisuudet ja erilaisuudet. 

Naiset ovat keskimäärin fyysisesti heikompia koska naisilla ja miehillä on keskimäärin erilainen keho/ulkonäkö, miehet ovat siis keskimäärin isompi kokoisia.

Tytöt ja pojat kehittyvät eritavalla siinä mielessä että niiden ulkonäkö muuttuu erilaisiksi ja tyttöjen murrosikä alkaa yleensä hiukan aikaisemmin kuin poikien.

Sukupuolieroja sukupuolilla on mutta ne eroavaisuudet ovat ulkonäössä/kehossa.

Kun luin viestisi niin sinä taidat olla kanssani samaa mieltä siitä että sukupuolierot on ulkonäössä/kehossa eikä missään muualla?

En minä ole kieltämässä sukupuolieroja vaan hyväksyn sukupuolierot.

En hyväksy sitä että väitetään sukupuolilla olevan mitään henkisiä eroavaisuuksia.

Menikö jakeluun?

Vierailija
136/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista.

Ennenmuinoin asiat meni niin että:

Nainen=näyttää naiselle,tekee naisten töitä/asioita ja ajateltiin niin että nainen on erilainen henkisesti ja kyvyiltään kuin mies.

Mies=näyttää miehelle,tekee miesten töitä/asioita ja ajateltiin että mies on erilainen henkisesti ja kyvyiltään kuin nainen.

Nykypäivänä ihmisen sukupuoli on se miltä ihminen näyttää ja ne ihmiset ketkä ei tiedä omaa identiteettiään ajattelevat sukupuolen samalla kaavalla mitä ajateltiin "ennenmuinoin" eli vaikka 1950 luvulla.

Kyllä voi keskustelijat ollakin kujalla!!! Oletko tutustunut toisten sukupuolien historiaan? Kautta ihmiskunnan historian on ollut muunsukupuolisia, transsukupuolisia, kaikkea muuta miesten ja naisten lisäksi. Intiaaneilla two-spiritit, intialaisilla hijrat jne. Suomessakin on ihan todennetusti elänyt muita kuin kaksinapaiseen järjestelmään mukautuneita. Aiemmin transsukupuolisuutta pidettiin herkemmin esim lesboutena vaikka kyse ei ollut siitä.

Voi että ärsyttää miten tässä ketjussa he, joilla on aina ollut tavallinen ja norminmukainen sukupuolikokemus, tuöevat selittämään sen OMAN KOKEMUKSENSA pohjalta sitä mistä johtuvat eri ilmiöt. Ymmärtäkää nyt jo ettei teillä ole sen oman kokemuksen perusteella valmiutta ymmärtää toisenlaisella tavalla kokevia jollei ole sitä halua ottaa selvää. Transsukupuoliselle se kokemus oman kehon vieraudesta on aito. Ihan sama miten yhteiskunta kohtelee tai on kohdellut naisia tai mitä itse ajattelette naisista. Käyttäisitte tämänkin länkytykseen kuluvan ajan sivistämällä itseänne. Trans- ja homohistoriasta on kyllä kirjoitettu ja toisenlaisia sukupuolia on aina ollut vaikkei niitä olekaan teidän kuplassanne näkynyt. Huoh. Ihan vaikka jos minä menisin jollekin mopoilua harrastavalle pätemään että kuule sinä ihan oikeasti haluat harrastaa ratsastusta, olet vaan ymmrtänyt nyt väärin kun näet joka paikassa mopoja. Ei omalla kokemuksella voi mennä päsmäröimään toisten olemista.

Vierailija
137/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista.

Ennenmuinoin asiat meni niin että:

Nainen=näyttää naiselle,tekee naisten töitä/asioita ja ajateltiin niin että nainen on erilainen henkisesti ja kyvyiltään kuin mies.

Mies=näyttää miehelle,tekee miesten töitä/asioita ja ajateltiin että mies on erilainen henkisesti ja kyvyiltään kuin nainen.

Nykypäivänä ihmisen sukupuoli on se miltä ihminen näyttää ja ne ihmiset ketkä ei tiedä omaa identiteettiään ajattelevat sukupuolen samalla kaavalla mitä ajateltiin "ennenmuinoin" eli vaikka 1950 luvulla.

Kyllä voi keskustelijat ollakin kujalla!!! Oletko tutustunut toisten sukupuolien historiaan? Kautta ihmiskunnan historian on ollut muunsukupuolisia, transsukupuolisia, kaikkea muuta miesten ja naisten lisäksi. Intiaaneilla two-spiritit, intialaisilla hijrat jne. Suomessakin on ihan todennetusti elänyt muita kuin kaksinapaiseen järjestelmään mukautuneita. Aiemmin transsukupuolisuutta pidettiin herkemmin esim lesboutena vaikka kyse ei ollut siitä.

Voi että ärsyttää miten tässä ketjussa he, joilla on aina ollut tavallinen ja norminmukainen sukupuolikokemus, tuöevat selittämään sen OMAN KOKEMUKSENSA pohjalta sitä mistä johtuvat eri ilmiöt. Ymmärtäkää nyt jo ettei teillä ole sen oman kokemuksen perusteella valmiutta ymmärtää toisenlaisella tavalla kokevia jollei ole sitä halua ottaa selvää. Transsukupuoliselle se kokemus oman kehon vieraudesta on aito. Ihan sama miten yhteiskunta kohtelee tai on kohdellut naisia tai mitä itse ajattelette naisista. Käyttäisitte tämänkin länkytykseen kuluvan ajan sivistämällä itseänne. Trans- ja homohistoriasta on kyllä kirjoitettu ja toisenlaisia sukupuolia on aina ollut vaikkei niitä olekaan teidän kuplassanne näkynyt. Huoh. Ihan vaikka jos minä menisin jollekin mopoilua harrastavalle pätemään että kuule sinä ihan oikeasti haluat harrastaa ratsastusta, olet vaan ymmrtänyt nyt väärin kun näet joka paikassa mopoja. Ei omalla kokemuksella voi mennä päsmäröimään toisten olemista.

Sukupuoli ei ole kokemus eikä identiteetti. Se, että joku identifioituu muuhun kuin omaan sukupuoleensa ei muuta tämän sukupuolta. Aivan kuten henkinen ikä ei vaikuta todelliseen ikääni, vaikka kokisin sen miksi hyvänsä.

Vierailija
138/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani mies kun olen miehen näköinen ja minulla on erilainen pissavärkki kuin naisilla.

Jos vertaan itseäni naisiin niin meidät erottaa toisistaan pissavärkit ja erilainen ruumiinrakenne.

Tykkään naisista seksuaalisessa mielessä koska he näyttävät hyvältä.

Koen oman ja muiden sukupuolen ulkonäön kautta.

Olenko minä nyt sukupuoleton,taisteluhelikopteri,nainen,mies vai jotain siltä väliltä?

M28

Vierailija
139/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin naisissa on aina ollut yhtä paljon sukupuli-identiteettinsä kanssa pihalla olevia. Jos lukee vaikka Anna-lehden Matka naiseksi-sarjaa, todella moni haastateltava kertoo olleensa poikatyttö. Nykyään nuo poikatytöt saavat vaihtaa sukupuoltaan, ja se on erittäin hyvä asia.

Vierailija
140/152 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin naisissa on aina ollut yhtä paljon sukupuli-identiteettinsä kanssa pihalla olevia. Jos lukee vaikka Anna-lehden Matka naiseksi-sarjaa, todella moni haastateltava kertoo olleensa poikatyttö. Nykyään nuo poikatytöt saavat vaihtaa sukupuoltaan, ja se on erittäin hyvä asia.

Ja miksi se on hyvä asia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi