Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat/kummallisimmat/kamalimmat tietämäsi parisuhdekuviot - peukutusketju

Vierailija
16.09.2020 |

Onko suvussasi, ystäväpiirissäsi tai tuttaviesi joukossa joku outo/kummallinen/kamala parisuhdekuvio, jota ihmettelet? Paheksutko jotain parisuhdekuviota, jonka tiedät? Kerätään ketjuun näitä parisuhteita. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä parisuhteessa on?

A ja B ovat jo vuosia eläneet pariskuntana ja asuvat yhdessä. A ja B eivät kuitenkaan voi mennä naimisiin, koska B on yhä naimisissa C:n kanssa, joka on hänen ensimmäinen puolisonsa. B haluaa pysyä naimisissa pitkäaikaissairaan C:n kanssa, jotta hän voi toimia omaishoitajana, lain silmissä olla lähiomainen ja saada kaiken tiedon puolisonsa hoidosta. Itse ihmettelen tuota kuviota suuresti, eikö muka lähiomaisena/omaishoitajana voisi toimia joku muukin kuin virallinen puoliso.

Ap

Kommentit (323)

Vierailija
121/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko se, kun paritetaan kotona asuvia aikamiespoikia/tyttöjä tai ne laittavat vanhempansa kalastelemaan puolestaan? :D Nimimerkillä asuin pari vuotta töiden takia pikkupaikkakunnalla ja sain eläkeikäisiltä asiakkailta todella paljon tällaisia kommentteja:

"Kuule, sinä sopisit niin hyvin yhteen meidän Jarmon kanssa. Jarmo sanoo, että vaimon pitäisi olla juuri tuollainen kuin sinä, reipas ja ahkera. Jarmo on kunnon poika. 40 v, asuu kotona. Jarmo on työtön, ei juo paljon, rassaa välillä autoaan ja pelaa playstationillaan. Teillä on Jarmon kanssa niin paljon yhteistä ja teistä tulisi hyvä pari!"

Mitäs yhteistä meillä Jarmon kanssa on, postinumero? :D

Tällaisille parittajille riittää, että molemmat on (näennäisesti) sinkkuja. Siinä on se suurin yhteinen tekijä.

Itse muut8n joksikinmaikaa työn,perässä eräälle pikkupaikkakunnalle, olin tuolloin 32- vuotias, naimisissa ja kolmen lapsen isä. Eräs kollega kyseli, että olenko naimisissa, hänellä olisi vapaana 17- ja 25- vuotiaat vanhapiikatyttäret.

Aika outoa puhua 17- ja 25-vuotiaista vanhoista piioista. Tiedätkö mitä se tarkoittaa?

Maalla tätä tosiaan edelleen harrastetaan, naimattomien naisten vanhapiioittelua. Itse tulkitsin että tuossa se tyttäriään tyrkyttänyt kutsui omia lapsiaan tuolla nimityksillä. Minusta kyseltiin kotikylällä jo vähän päälle parikymppisenä miksei ole ketään miestä, olisi kuulemma pitänyt ukko hommata ja heti pari mukulaa pyöräyttää. 

Vierailija
122/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän pikkukunnan yksi rikkaimmista miehistä on ollut avioliitossa jo miltei 30 vuotta, mutta ei ole asunut virallisen vaimonsa luona sitten 90-luvun. Mies jätti naisen huvitellakseen muiden naisten kanssa ja niiden naikkosten joukosta löytyi sitten uusi "vaimo", jonka kanssa hän on asunut yhdessä nyt n. 10 vuotta.

Mies ei halua erota virallisesta vaimostaan, koska joutuisi silloin luopumaan osasta omaisuuttaan ja maitaan. Virallinen vaimo ei myöskään halua erota koska hän nauttii tilanteesta jossa hänellä on valtaa ja kuvitteellinen status, jonka omaa "pohatan" vaimona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin yksi nainen alkoi tinderöimään, sillä aikaa kun puoliso kulki reissuhommissa kaivoksella. Kävi useammallakin miehellä yökylässä, kunnes löytyi sopiva ja tapailivat sitten viikolla naisen luona, usein oli jopa miehen lapset mukana.  Nainen jätti ex:nsä, otti lopputilin ja muutti lapsen kanssa samaan kaupunkiin, missä tämä uusi mies oli. Paitsi että paljastukin, että miehellä olikin vaimo ja suhde kaatui siihen.

No, jatkettiin tinderöintiä, mihin oli nyt työttömänä hyvin aikaa. Löytyi uusi mies seuraavasta kaupungista ja taas muutto lapsen kanssa sinne. Nyt suoraan miehen luo.  Tämä mies paljastui alkoholistiksi.

Sitten muutettiinkin takaisin kotiin, alkuperäisen miehen luo, osin kiristämällä rikki olevaa miestä lasten tapaamisella yms. "Otat takaisin, tai et näe lastasi enää ikinä"

Nyt ollaan lähtötilanteessa, eli mies tekee reissuhommia ja nainen tinderöi kotona, tosin työttömänä.

Vierailija
124/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen perinteinen suomalainen parisuhdetarina...

Nainen A seurusteli henkilö T:n kanssa lyhyen aikaa romanssina, tosin henkilö T oli tuon koko ajan parisuhteessa toisen naisen kanssa. Romanssin jälkeen Nainen A löysi avopuolisokseen mies B:n, mutta on silti jo vuosien ajan säännöllisesti harrastanut haureutta tämän lyhyen romanssinsa T:n kanssa. T:llä on jo oman naisensa kanssa useita lapsia, jotka syntyneet tässä salasuhteen varrella.

Neljättä vuotta kun tätä jatkuu, näin A:n ystävänä tätä sivusta seuraan. Sääliksi käy B:tä, hän ei ansaitse tulla näin säälimättömästi ja säännöllisesti petetyksi.

Vierailija
125/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nainen oli parisuhteessa. Kutsutaan naista nyt vaikka Maisaksi. Maisalle koitti ero häiden alla. Päätti silti pitää kiinni hääsuunnitelmista, mies vain välissä vaihtui ja pari kuukautta myöhemmin meni naimisiin...

Hei mä tiedän tälläsen jutun kans. Eikä oo vissiin ees vanha juttu. Tässä tää vaihtoon mennyt ex mies joutui muijan häiden maksumieheksi

Vierailija
126/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tapahtunut jo joskus 90 luvulla, ovat sukulaisia mutta ei lähisukua. Maija ja Pekka ovat naimisissa, heillä on 3 lasta. Maijan äiti Sirkka jää leskeksi Maijan isän kuoltua. Sirkka ja Pekka aloittavat salasuhteen Maijan selän takana, jäävät siitä tietenkin kiinni. Maija ottaa eron ja muuttaa lastensa kanssa Ruotsiin, Pekasta ei ole näköhavaintoa tämän episodin jälkeen. Sirkka jää yksin paikkakunnalle kehitysvammaisen tyttärensä kanssa. Tällä hetkellä Sirkka homehtuu yksinään jossain vanhainkodissa. Maijalla menee nykyään ihan hyvin elämässä.

Vierailija
127/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikana luokkakaverini (13 v) seurusteli ranskalaisen miehen (27 v) kanssa. En tajua, miten asia oli tytön perheelle ok. Perhe tiesi seurustelusta, kutsui miehen kyläänkin.

Joskus ysärillä oli vielä okei seurustella tosi paljon itseään vanhemman kanssa. Meidän yläasteella oli ihan normaalia, että 15-vuotiaalla oli 25-vuotias poikaystävä. Silloin tuota pidettiin jotenkin normaalimpana, enää ei.

Tuolloin seurustelu ei tarkoittanut samaa kuin seksin harrastaminen.

Vierailija
128/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kotoisin pienestä maalaiskylästä ja 80- ja 90-luvun taitteessa oli tosi yleistä, että teinitytöille oli huomattavasti vanhempi poikaystävä. Itsellänikin oli 15-vuotiaana 25-vuotias poikaystävä, mutta mä olin hänen ensimmäinen tyttöystävä. Aika usein oli niin, että tytöt aloittivat seurustelun yläasteella ja pojat vasta myöhemmin. Nyt omia lapsia seuratessa niin seurustellaan enemmän oman ikäisten kanssa.

Ja vanhemmat tunsi poika-/tyttöystävän vanhemmat ja isovanhemmatkin oli vähintäin koulukavereita. Yläasteella suositut tytöt eivät seurustelleen yläasteelaisten poikien kanssa. Poikaystävät olivat yleensä lukiossa tai ammattikoulussa. Muistan vanhempien puhuvan kuinka oli hyvä, että erään tytön poikaystävällä oli ajokortti, kun voi viedä tyttöä harrastuksiin.

Vierailija
129/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan pikkupaikkakunnalla nämä ison ikäeron suhteet oli nuorilla täysin normaaleja vielä ysärillä ja 2000-luvun taitteessakin. Tämäkin kyseinen kunta josta nämä tapaukset ovat on keski-suomessa: 

Pelkästään omalla luokallani oli 2 tyttöä jotka yläasteikäisenä seurustelivat selkeästi itseään vanhemman pojan kanssa. Toinen oli alkanut 13-vuotiaana seurustelemaan 17-vuotiaan pojan kanssa ja tuli 2 kertaa yläasteen aikana tahattomasti raskaaksikin. Toinen seurusteli 15-vuotiaana 20-vuotiaan miehen kanssa. 

Rinnakkaisluokalla ollut tyttö sai kesken yhdeksännen luokan lapsen 30-vuotiaan miehen kanssa. 

Ei näitä suhteita kukaan silloin ihmetellyt eikä vanhemmat paheksuneet. Hyvä että nyt ollaan valveutuneempia, varmasti kaikenlaista emotionaalista, taloudellista tai seksuaalista hyväksikäyttöä on ollut näissä "suhteissa". Kun miettii ikäerot toisin päin että 30-vuotias nainen olisi hankkinut yhdeksännesluokkalaisen pojan kanssa vauvan niin olisi varmasti aikamoiset lööpit tulleet. 

Ei ole pelkästään pikkupaikkakuntien juttu. Kuulostaa täysin tutulta meiningiltä näin 90-luvun nuoruuden Tampereella viettäneenä.

Vierailija
130/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan pikkupaikkakunnalla nämä ison ikäeron suhteet oli nuorilla täysin normaaleja vielä ysärillä ja 2000-luvun taitteessakin. Tämäkin kyseinen kunta josta nämä tapaukset ovat on keski-suomessa: 

Pelkästään omalla luokallani oli 2 tyttöä jotka yläasteikäisenä seurustelivat selkeästi itseään vanhemman pojan kanssa. Toinen oli alkanut 13-vuotiaana seurustelemaan 17-vuotiaan pojan kanssa ja tuli 2 kertaa yläasteen aikana tahattomasti raskaaksikin. Toinen seurusteli 15-vuotiaana 20-vuotiaan miehen kanssa. 

Rinnakkaisluokalla ollut tyttö sai kesken yhdeksännen luokan lapsen 30-vuotiaan miehen kanssa. 

Ei näitä suhteita kukaan silloin ihmetellyt eikä vanhemmat paheksuneet. Hyvä että nyt ollaan valveutuneempia, varmasti kaikenlaista emotionaalista, taloudellista tai seksuaalista hyväksikäyttöä on ollut näissä "suhteissa". Kun miettii ikäerot toisin päin että 30-vuotias nainen olisi hankkinut yhdeksännesluokkalaisen pojan kanssa vauvan niin olisi varmasti aikamoiset lööpit tulleet. 

Kyllä niitä paheksuttiin, varsinkin, jos poikaystävä ei ollut ns. kiltti kunnon poika.

Vierailija
131/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eräs mies oli naimisissa, erosi ja otti uuden naisen. naiset olivat siskoksia. eikö todella muita vaihtoehtoja löytynyt?

Naiset aina valittaa, että miehelle kelpaa kuka tahansa ja nyt kun selvästikin on tarkoituksella valittu se haluttu, niin siitäkin valitetaan?

Vierailija
132/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eräs mies oli naimisissa, erosi ja otti uuden naisen. naiset olivat siskoksia. eikö todella muita vaihtoehtoja löytynyt?

Naiset aina valittaa, että miehelle kelpaa kuka tahansa ja nyt kun selvästikin on tarkoituksella valittu se haluttu, niin siitäkin valitetaan?

Vierailija
133/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko se, kun paritetaan kotona asuvia aikamiespoikia/tyttöjä tai ne laittavat vanhempansa kalastelemaan puolestaan? :D Nimimerkillä asuin pari vuotta töiden takia pikkupaikkakunnalla ja sain eläkeikäisiltä asiakkailta todella paljon tällaisia kommentteja:

"Kuule, sinä sopisit niin hyvin yhteen meidän Jarmon kanssa. Jarmo sanoo, että vaimon pitäisi olla juuri tuollainen kuin sinä, reipas ja ahkera. Jarmo on kunnon poika. 40 v, asuu kotona. Jarmo on työtön, ei juo paljon, rassaa välillä autoaan ja pelaa playstationillaan. Teillä on Jarmon kanssa niin paljon yhteistä ja teistä tulisi hyvä pari!"

Mitäs yhteistä meillä Jarmon kanssa on, postinumero? :D

Eipä Jarmo-parka tiennytkään, että nainen on luonteeltaan ylimielinen.

Vierailija
134/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikana luokkakaverini (13 v) seurusteli ranskalaisen miehen (27 v) kanssa. En tajua, miten asia oli tytön perheelle ok. Perhe tiesi seurustelusta, kutsui miehen kyläänkin.

90-luvun alussa yläasteen seiskaluokalla luokkakaverini seurusteli kolmekymppisen miehen kanssa. He olivat vakavissaan ja suunnittelivat kihloihin menoa ja yhteen muuttamista. Tytön vanhemmilla ei tuntunut olevan mitään tätä vastaan, ja kaikki ajattelivat vaan että onpa tuo 13-vuotias tyttö kypsä ikäisekseen.

Pakko olla jostain perähikiältä pohjanmaalla. Etelässä ei olisi kukaan täyspäinen teini eikä teinin vanhempi tuota hyväksynyt.

Olen Pohjanmaan perähikiältä ja tiedän yhden tuollaisen parin nuoruudestani.

Ja minä sentään ravasin tansseissa ja muissa nuorten menoissa.

Ei ollut tavallista .

Vierailija
135/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen uusnatsipomo (tai joku grüppenführer) avovaimoineen. Asuivat kaupungin vuokrakaksiossa ja herttaisesti kaikki kolme nukkuivat samassa sängyssä ja kai he näkivät unia paremmasta maailmasta

Tarinassa ei vielä kolmannellakaan lukemisella oli kuin se Gruppenführer ja hänen avokkinsa. Kaksi ihmistä.

Vai oliko niitä avokkeja siis kaksi? Tarinankerrontasi kaipaa harjoitusta.

Vierailija
136/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärinuori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ysärillä oli vielä okei seurustella tosi paljon itseään vanhemman kanssa. Meidän yläasteella oli ihan normaalia, että 15-vuotiaalla oli 25-vuotias poikaystävä. Silloin tuota pidettiin jotenkin normaalimpana, enää ei.

No ei kyllä ollut meillä päin ainakaan (Suomen suurimpia kaupunkeja). Todella olisi ihmetelty suuresti yläkoulujassa ja lukiossa aikuisen kanssa seurustelevaa, ja ihmeteltiinkin. Itse muistan pitäneeni hyvin outona laulaja-Janitan muuttoa alaikäisenä USAan yhdessä 3-kymppisen tuottajansa kanssa.

Minulla on omilta nuoruusvuosiltani jäänyt sellainen mielikuva, että pikkukaupungeissa ja maaseudulla tällaiset ikäerosuhteet olivat ihan suhteellisen tavallisia ja hyväksyttyjä, kun taas isommissa kaupungeissa sellaisia ei katsottu läheskään niin hyvällä. Molemmissa ympäristöissä olisi kyllä ollut kamala shokki ja skandaali, jos vanhempi osapuoli olisi ollut kolmekymppinen nainen ja nuorempi vaikka 15-vuotias teinipoika.

Juuri yläkouluikäisiä tyttöjä kävivät aikuiset poikaystävät hakemassa autoilla koulusta eikä kukaan erityisemmin ihmetellyt. Kyseessä Jari Tervonkin kirjoista tuttu arktinen pikkukaupunki.

Helsinki?

Vierailija
137/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolloin seurustelu ei tarkoittanut samaa kuin seksin harrastaminen.

Ei tietenkään. Seksin keksi itse asiassa se Iris, jonka kanssa Touko Aalto petti vaimoaan.

Eihän ysärillä mitään seksiä toki harrastettu, herra varjele.

Vierailija
138/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkulta n. 30 v naiselta kysyttiin, toivooko hän parisuhdetta. Nainen sanoi joo, mutta sanoi haluavansa vain jo kertaalleen naimisissa olleen miehen, jotta "mies on hyväksi todettu".

Piti päänsä. Kun vuosia myöhemmin kuulin hänestä, oli löytänyt tuollaisen miehen ja mennyt naimisiin. Kriteerinsä kullakin.

Eikös tuollainen kertaalleen naitu ja hylätty ole huonoksi todettu? Vai leskikö oli kyseessä?

Vierailija
139/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni1997 kirjoitti:

No näiden kaikkien rinnalla tää mun juttu on aika normi. Siis mulla oli yks aika sexu mies ja väliin vähän ihmettelin et se oli niin ku ei olis muistanu jotai juttui ja sil oli välill jotenki erillainen tyyli taik haju. No sit tuli kesä ja mä yhtäkkii tajuun et se oli sen broidi ollu. Nää miehet oli jakaneet mua väliin ja mä olin sit ihan sekasin et kumman kans mä sit niin kuin seukkasin kun ne oli ihan saman näkösii. Mä sit aloin sen jota sanon vanhemmaksi, kun se oli jonkui minuuttei vanhempi, oleen ja meillä meni ihan mukavaa oli ja sit breikit. No meni aikaa ja alkaa toinen kesä niin mä sit aloin sen nuoremman kans kun tavattiin leiril ja mä olin jotenki yksinäinen ja siit oli turvallinen olo. Mä jonkun aikaa oltiin, mut se meni sit poikki kait ja mä tos aloin funtsaan et oikeesti mä en yhtään tiedä kumman kaa mä olin milloinki. Mut ne silmät oli aivan yhtä tuliset kummallaki ja aivan ihanii hetkii meil oli. Ne oli niin huomaavaisii ja tosi miehiä kahdestaan ku olt.

Mene kouluun ja opettele kirjoittamaan, tuollaisesta mongerruksesta ei kukaan saa mitään selvää.

Itse en jaksanut lukea kuin puolitoista riviä.

Vierailija
140/323 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin yksi nainen alkoi tinderöimään, sillä aikaa kun puoliso kulki reissuhommissa kaivoksella. Kävi useammallakin miehellä yökylässä, kunnes löytyi sopiva ja tapailivat sitten viikolla naisen luona, usein oli jopa miehen lapset mukana.  Nainen jätti ex:nsä, otti lopputilin ja muutti lapsen kanssa samaan kaupunkiin, missä tämä uusi mies oli. Paitsi että paljastukin, että miehellä olikin vaimo ja suhde kaatui siihen.

No, jatkettiin tinderöintiä, mihin oli nyt työttömänä hyvin aikaa. Löytyi uusi mies seuraavasta kaupungista ja taas muutto lapsen kanssa sinne. Nyt suoraan miehen luo.  Tämä mies paljastui alkoholistiksi.

Sitten muutettiinkin takaisin kotiin, alkuperäisen miehen luo, osin kiristämällä rikki olevaa miestä lasten tapaamisella yms. "Otat takaisin, tai et näe lastasi enää ikinä"

Nyt ollaan lähtötilanteessa, eli mies tekee reissuhommia ja nainen tinderöi kotona, tosin työttömänä.

Naurahdin. ”Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän