Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat/kummallisimmat/kamalimmat tietämäsi parisuhdekuviot - peukutusketju

Vierailija
16.09.2020 |

Onko suvussasi, ystäväpiirissäsi tai tuttaviesi joukossa joku outo/kummallinen/kamala parisuhdekuvio, jota ihmettelet? Paheksutko jotain parisuhdekuviota, jonka tiedät? Kerätään ketjuun näitä parisuhteita. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä parisuhteessa on?

A ja B ovat jo vuosia eläneet pariskuntana ja asuvat yhdessä. A ja B eivät kuitenkaan voi mennä naimisiin, koska B on yhä naimisissa C:n kanssa, joka on hänen ensimmäinen puolisonsa. B haluaa pysyä naimisissa pitkäaikaissairaan C:n kanssa, jotta hän voi toimia omaishoitajana, lain silmissä olla lähiomainen ja saada kaiken tiedon puolisonsa hoidosta. Itse ihmettelen tuota kuviota suuresti, eikö muka lähiomaisena/omaishoitajana voisi toimia joku muukin kuin virallinen puoliso.

Ap

Kommentit (323)

Vierailija
261/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

herra x sääti naisen a kanssa kunnes tapasi naisen b jonka kanssa alko seurustella oikeena. nyt viiden vuoden jälkeen säätää silti myös naisen a kanssa ja lapsenkin saanut hänen kanssaan. nainen b ei tästä tiedä ja mies luulee ettei kukaan muukaan vaikka koko kylä tietää

Vierailija
262/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bi-seksuaali tuttuni eheytyi yllättäen ja alkoi heteroksi. Tähän ympärille nostettiin iso koko suomea puhuttanut eheytymiskampanja. Meni naimisiin, muutama vuosi tämän jälkeen ero, ja alkoi seurustella samaa sukupuolta olevan kanssa. Nyt kuuluttaa polyamorian ilonsanomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on naimisissa ja panee muita miehiä vaimon selän takana.

Näitä on oikeesti paljon, te ette edes usko kuinka paljon! Varmasti suurimmasta osasta ei edes uskois päällepäin, ne ei vaan ole sillä lailla homo romanttisia. Käykää vaikka katsomassa se cruisingmap niin näette oman paikkakuntanne tilanteen.

Vierailija
264/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, isä ja kaksi lasta, yhdessä n. 10 vuotta. Somessa hehkutettiin tasaisesti parisuhdetta ja rakkautta toiseen, pelkkää idylliä. Lasten ollessa pieniä pariskunta muutti asumaan miehen äidin luo, hehkuttivat kuinka kiva olla yhdessä, lapset nauttivat ja tuntuu luontevalta tällainen monisukupolvinen asuminen. Ei mennyt kauaakaan kun nainen muutti lasten kanssa pois. Mies romahti täysin, meni terapiaan ja joutui rakentamaan elämäänsä uudelleen. Nainen vaikutti eron jälkeen onnelliselta ja tapasi samaan aikaan uuden miehen. Tutut paheksuivat, miten nainen kehtasi tehdä näin, epäilivät pettämistä. Mies tilitti ja itki, ystävät ja sukulaiset tsemppasivat ja säälivät.

Totuus kiiltävien kulissien takana: mies oli arvaamaton ja väkivaltainen, nainen sai lopulta tarpeekseen. Miehen äidin luoksekin oli muutettu turvattoman tilanteen vuoksi. Miehen suku ja ystävät ovat edelleen siinä uskossa, että nainen petti miestä ja jätti sen vuoksi.

Kuinkahan moni näistä tässäkin ketjussa olevista pettämistarinoista ovat jätetyn osapuolen keksintöä, kun omaa osuutta parisuhteen kaatumiseen ei myönnetä.

Vierailija
265/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvet... Tätä Pirkkoa jäin suu auki, kun luin tarinan HUH!

Enpä kertonut vielä ihan kaikkea, Pirkolla on kaksi lasta, molemmat eri miehille, ja arvaat varmaan mistä nämä miehet löysi ;)

Pirkko ei sitten ole tajunnut sitä seikkaa että tässähän on perus annoskateudesta kyse.

Itse kukin valkkaa listalta mitä valkkaa ja saa mitä saa, mutta jos ei ymmärrä mitä itse haluaa ja tarvitsee, ei ole ihmekään että naapurin annos vaikuttaa paremmalta.

Vierailija
266/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta on ollut yhdessä yli 15 vuotta, naimisissakin melkein 10 vuotta. Nainen maksaa vuokraa miehelle, koska asuvat miehen omistamassa vanhassa kyläkoulussa. Jos ovat onnellisia näin, mikäs siinä. Mutta miten rouvalle käy, jos tulee ero? On lyhentänyt vuosia miehen asuntolainaa, mutta jää itse tyhjän päälle?

Vierailija
267/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvet... Tätä Pirkkoa jäin suu auki, kun luin tarinan HUH!

Enpä kertonut vielä ihan kaikkea, Pirkolla on kaksi lasta, molemmat eri miehille, ja arvaat varmaan mistä nämä miehet löysi ;)

Pirkko ei sitten ole tajunnut sitä seikkaa että tässähän on perus annoskateudesta kyse.

Itse kukin valkkaa listalta mitä valkkaa ja saa mitä saa, mutta jos ei ymmärrä mitä itse haluaa ja tarvitsee, ei ole ihmekään että naapurin annos vaikuttaa paremmalta.

No siltähän se vaikuttaa. On tietojeni mukaan kuitenkin edelleen tämän viimeisimmän kanssa yhdessä, jonka löysi kaverini jälkeen. Jospa nyt olisi riittävän hyvä mies valittuna niistä kavereiden miehistä :) Yhden kerran yritti saada mieheni kanssa kahdenkeskistä jutteluaikaa, kun hänellä oli vaikeaa, mutta mieheni älykkäästi hoiti homman niin että vastasi viestiin vain että vaimoni on parempi näissä kuunteluhommissa, että kannattaa laittaa hänelle tämä viesti. Ei laittanut :D

Vierailija
268/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ehkä lievemmästä päästä. Mieheni siskon miesystävä ei suostu menemään naimisiin koska on varakkaasta perheestä. Siis ei halua vaara ntaa omaisuuttaan erotilanteessa. Kaksi lasta on kuitenkin suostunut tekemään. Käyttää omat rahansa autoihin (n. 5 kpl) ja sijoitusasuntoihin sekä elektroniikkaan. Kälyni joutuu tekemään kahta työtä ostaakseen la stentarvikkeet ja ruokaa. Mieh eni äiti on hoit anut tyttöjä varmaan enemmän kuin hei dän oma äitinsä. Ei ole minun asiani mutta surettaa, käly on aina pahalla tuulella ja mulkoilee kun minä ja mieheni osoitamme toisillemm e hellyyttä, eli varmasti vaikuttaa heidän parisuhteeseensa.

Liitto ei ole onnellinen. Nainen voisi erota varakkaasta miehestänsä, niin saisi kunnon elarit ja mies joutuisi osallistumaan lastentarvikkeiden ja harrastusten maksuun. Nainen pärjäisi luultavasti yhtä työtä tekemällä.

Vierailija
269/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskunta on ollut yhdessä yli 15 vuotta, naimisissakin melkein 10 vuotta. Nainen maksaa vuokraa miehelle, koska asuvat miehen omistamassa vanhassa kyläkoulussa. Jos ovat onnellisia näin, mikäs siinä. Mutta miten rouvalle käy, jos tulee ero? On lyhentänyt vuosia miehen asuntolainaa, mutta jää itse tyhjän päälle?

Öö... Yhtälailla "jää tyhjän päälle" kuin kuka tahansa vuokralla eläjä? Eikä tuollainen vanha kyläkoulu ole minkään arvoinen, jos rehellisiä ollaan. JOS tulee ero, niin parempi ettei jää riesaksi tälle naiselle.

Vierailija
270/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärinuori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikana luokkakaverini (13 v) seurusteli ranskalaisen miehen (27 v) kanssa. En tajua, miten asia oli tytön perheelle ok. Perhe tiesi seurustelusta, kutsui miehen kyläänkin.

Joskus ysärillä oli vielä okei seurustella tosi paljon itseään vanhemman kanssa. Meidän yläasteella oli ihan normaalia, että 15-vuotiaalla oli 25-vuotias poikaystävä. Silloin tuota pidettiin jotenkin normaalimpana, enää ei.

No ei kyllä ollut meillä päin ainakaan (Suomen suurimpia kaupunkeja). Todella olisi ihmetelty suuresti yläkoulujassa ja lukiossa aikuisen kanssa seurustelevaa, ja ihmeteltiinkin. Itse muistan pitäneeni hyvin outona laulaja-Janitan muuttoa alaikäisenä USAan yhdessä 3-kymppisen tuottajansa kanssa.

Minulla on omilta nuoruusvuosiltani jäänyt sellainen mielikuva, että pikkukaupungeissa ja maaseudulla tällaiset ikäerosuhteet olivat ihan suhteellisen tavallisia ja hyväksyttyjä, kun taas isommissa kaupungeissa sellaisia ei katsottu läheskään niin hyvällä. Molemmissa ympäristöissä olisi kyllä ollut kamala shokki ja skandaali, jos vanhempi osapuoli olisi ollut kolmekymppinen nainen ja nuorempi vaikka 15-vuotias teinipoika.

Juuri yläkouluikäisiä tyttöjä kävivät aikuiset poikaystävät hakemassa autoilla koulusta eikä kukaan erityisemmin ihmetellyt. Kyseessä Jari Tervonkin kirjoista tuttu arktinen pikkukaupunki.

Heh, juuri samasta kaupungista olen kotoisin ja muistan kyllä itsekin yläasteen, joissa tyttöjä tuli kouluun komeasti jollain Datsunilla..tämä oli 1980-lukua. Muistan myös sen, että lestadiolainen puutyönopemme tuijotti paheksuvasti..

Vierailija
271/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aikuisen pariskunnan, jossa toinen viettää talvet etelän lämmössä. Sattumoisin erittäin tunnetussa "seura"matkakohteessa.

Vierailija
272/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän aikuisen pariskunnan, jossa toinen viettää talvet etelän lämmössä. Sattumoisin erittäin tunnetussa "seura"matkakohteessa.

Kamalaa, kuinka pääset yli tästä?

Vierailija
273/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, kuinka pääset yli tästä?

En tiedä, kyllähän toi kateelliseksi vetää.

Vierailija
274/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32; Niinpä.

Jotkut ihmiset vielä ajattelevat, että he tekevät "palveluksen" kun avittavat sitä pariutumista.

Heille riittää, että on kaksi vapaata ihmistä.

Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä nämä asianosaiset itse ajattelevat tai tuntevat.

Ja jos ei jostain syystä kiinnostu tai kehtaa??

vielä sanoa omia ajatuksiaan julki, niin saa kuulla olevansa nirso yms.

On kokemusta tällaisista puolitutuista ihmisistä, jotka eivät edes kunnolla tiedä minusta mitään.

Ahdistavaa ja typerää...

En tiedä juuri tätä tapausta, mutta tuo sekatyömies voisi siltikin olla satakertaa parempaa aviomiesmatskua, kun joku yliopistosta valmistunut Aasiassa työmatkoilla käyvä insinööri. Ei vaikka tämä insinööri olisi jopa siellä ulkomailla muutaman vuoden jopa asunut.

Jos ihminen on hyvä ja kunnollinen ja hän on edes suht käytännön älykäs se on paljon tärkeämpää kun joku titteli ja entiset asuinpaikat.

Vierailija
275/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömiä parisuhdekuvioita nykyään löytyy kasoittain nettitreffipalveluissa:

"Polyamoriset" pariskunnat jotka ovat "päättäneet avata suhteensa ulkopuolisille".

Jos 98% ihmisistä on sellaisia joihin en alkaisi, on todennäköisyys sille että miellyttävän henkilön puoliso olisi mua miellyttävä on semmoinen 0.04%.

Ei mua polyamoria haittaa, mutta mua haittaa nää pelkurit jotka sieltä "avoimesta" suhteestaan vähän testailee vesiä ja kuvittelee että kaikki ihmiset haluaa juosta kelkan perässä poimimassa niitä muruja joita kyytiläiset suostuvat pudottelemaan.

Vierailija
276/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärinuori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikana luokkakaverini (13 v) seurusteli ranskalaisen miehen (27 v) kanssa. En tajua, miten asia oli tytön perheelle ok. Perhe tiesi seurustelusta, kutsui miehen kyläänkin.

Joskus ysärillä oli vielä okei seurustella tosi paljon itseään vanhemman kanssa. Meidän yläasteella oli ihan normaalia, että 15-vuotiaalla oli 25-vuotias poikaystävä. Silloin tuota pidettiin jotenkin normaalimpana, enää ei.

No ei kyllä ollut meillä päin ainakaan (Suomen suurimpia kaupunkeja). Todella olisi ihmetelty suuresti yläkoulujassa ja lukiossa aikuisen kanssa seurustelevaa, ja ihmeteltiinkin. Itse muistan pitäneeni hyvin outona laulaja-Janitan muuttoa alaikäisenä USAan yhdessä 3-kymppisen tuottajansa kanssa.

Minulla on omilta nuoruusvuosiltani jäänyt sellainen mielikuva, että pikkukaupungeissa ja maaseudulla tällaiset ikäerosuhteet olivat ihan suhteellisen tavallisia ja hyväksyttyjä, kun taas isommissa kaupungeissa sellaisia ei katsottu läheskään niin hyvällä. Molemmissa ympäristöissä olisi kyllä ollut kamala shokki ja skandaali, jos vanhempi osapuoli olisi ollut kolmekymppinen nainen ja nuorempi vaikka 15-vuotias teinipoika.

Juuri yläkouluikäisiä tyttöjä kävivät aikuiset poikaystävät hakemassa autoilla koulusta eikä kukaan erityisemmin ihmetellyt. Kyseessä Jari Tervonkin kirjoista tuttu arktinen pikkukaupunki.

Heh, juuri samasta kaupungista olen kotoisin ja muistan kyllä itsekin yläasteen, joissa tyttöjä tuli kouluun komeasti jollain Datsunilla..tämä oli 1980-lukua. Muistan myös sen, että lestadiolainen puutyönopemme tuijotti paheksuvasti..

Meidän koulussa alettiin alettiin vahtimaan, että koulun loputtua eivät aivan ylimääräiset kuskit päässet koulun pihaan tarjoamaan kyytejä.

Vierailija
277/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempaa poikaystävää pidettiin kypsempänä ja turvallisempana kuin samanikäistä teiniä.

Aikoinaan tytöt saivat mennä naimisiin 15-vuotiaina, mutta pojilta vaadittiin 21 vuoden ikä. Nuorempia ei pidetty kelvollisina. Nämä ikävaatimukset olivat voimassa vuoteen 1911 saakke, mutta poikkeuksiin jouduttiin taipumaan.

"Vuoden 1734 yleinen laki yritti vihdon yhdenmukaistaa säädökset: "Mies eli Waimo ei mahda awiokäskyyn itsens andaa, ennen cuin mies on täyttänyt yxicolmattakymmendä, ja waimo wijsitoistakymmendä wuotta; ellei Cuningas löydä cohtullisexi, siihen lupaa andaa." (Naimiskaari, 1. luku, 6. pykälä). Käytännössä tästä miesten 21 vuoden iästä oli pakko tinkiä. Jo 1700-luvun puolivälissä erilaisin säädöksin sallittiin seuraavat poikkeukset miesten naimaikään: Lapin miehet, jotka osasivat kristinoppinsa, voitiin vihkiä jo 17-18 -vuotiaina; koko valtakunnassa ne 18-vuotiaat, joilla on joku tilanosa tai torpanpaikka viljeltävänä ja asuttavana; koko valtakunnassa vakituisessa vuosipalveluksessa tai käsityöammatissa olevat 18-vuotiaat.

Pääsääntöiset ikärajat 21 ja 15 olivat voimassa aina vuoteen 1911."

http://www.kysy.fi/kysymys/muistettava-etta-laillinen-ja-saadyllisena-p…

Vierailija
278/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisen tuttavani mies aloitti suhteen tuttavan tyttären kanssa. Tyttö oli lapsesta asti kasvanut tän miehen kanssa mutta silti ne aloitti suhteen. Tuttavani sai tietää asiasta ja nakkasi sekä tyttären että miehen ulos.

Heillä on miehen kanssa yhteinen lapsikin, mutta lapsi ei ole kai isänsä kanssa missään tekemisissä eikä tää tuttavani enää pidä vanhinta tytärtään lapsenaan. Mies ja tyttö on edelleen yhdessä.

Täähän oli joskus Iltalehdessäkin.

Vierailija
279/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen tuttavamies jätti perheensä, pitkän avioliittonsa, ja meni naimisiin oman lukioikäisen poikansa, saman ikäisen tyttöystävän kanssa. Mies työskenteli nuoriso-ohjaajana paikassa, jossa poikansa tyttöystävineen ja kavereineen olivat hengailleet.

Vierailija
280/323 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä vaikka mitä tarinoita, huh huijaa! Itse en tiedä mitään muita kuin erään miespuolisen tuttavan, jolla oli pitkä nuoruudessa alkanut avoliitto ja siitä 3 yhteistä lasta. No, jotain 35-v hujakoilla alkoi rakoilemaan ja vaihtoi avokin parhaaseen ystävättäreen, jolla myös 3 lasta.. Sitten eleli onnellisena uusperheensä kanssa, tossa vuosituhannen vaihteessa. Nykyään en tiedä yhtään, miten menee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän