Oudoimmat/kummallisimmat/kamalimmat tietämäsi parisuhdekuviot - peukutusketju
Onko suvussasi, ystäväpiirissäsi tai tuttaviesi joukossa joku outo/kummallinen/kamala parisuhdekuvio, jota ihmettelet? Paheksutko jotain parisuhdekuviota, jonka tiedät? Kerätään ketjuun näitä parisuhteita. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä parisuhteessa on?
A ja B ovat jo vuosia eläneet pariskuntana ja asuvat yhdessä. A ja B eivät kuitenkaan voi mennä naimisiin, koska B on yhä naimisissa C:n kanssa, joka on hänen ensimmäinen puolisonsa. B haluaa pysyä naimisissa pitkäaikaissairaan C:n kanssa, jotta hän voi toimia omaishoitajana, lain silmissä olla lähiomainen ja saada kaiken tiedon puolisonsa hoidosta. Itse ihmettelen tuota kuviota suuresti, eikö muka lähiomaisena/omaishoitajana voisi toimia joku muukin kuin virallinen puoliso.
Ap
Kommentit (323)
Nainen pettänyt pitkän avion aikana miestään kymmeniä, kymmeniä kertoja. Hissukkamies antanut aluksi anteeksi, mutta sitten kimpaantunut ja hakenut eroa.. Ero vahvistettu naisen vastustuksesta huolimatta, mutta virallisen eron jälkeen mies leppynytkin ja nyt on, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sormuksia eivät koskaan poistaneet, eivätkä muuttaneet koskaan erilleen, vaikka virallisesti ovat eronneet. Erosta tietävät vain lapset ja lasten lähipiiri.
Tiedän läheisesti tapauksen, jossa Jarmo ja Tiina elävät platonisessa suhteessa - ovat asuneet yhdessä n. 17 vuotta. Samaan aikaan Jarmolla ja Villellä on suhde, jota he kutsuvat viritykseksi. Näin on ollut suunnilleen 21 vuotta, jonka aikana Jarmolla ja Villellä on ollut seksiä muutaman kerran. Jarmo haluaisi enemmän seksiä Villen kanssa, mutta jostain syystä Villeä ei kiinnosta. Jarmo haluaisi, että he kaikki kolme muuttaivat asumaan yhdessä. Mielenkiintoista on myös se, että Jarmo on alkanut pukeutua kotona naisten vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluaikana luokkakaverini (13 v) seurusteli ranskalaisen miehen (27 v) kanssa. En tajua, miten asia oli tytön perheelle ok. Perhe tiesi seurustelusta, kutsui miehen kyläänkin.
Kaverin sisko oli 14 vuotias ja seurusteli 25 vuotiaan miehen kanssa. Kaveri kertoi, että jotenkin v**utti aamulla huomata, että miehen kengät oli siskon huoneen oven vieressä. Vanhemmat eivät sanoneet mitään. Tapahtui -80 luvulla, mutta kyllä silloinkin laki oli voimassa ja tyttö oli alaikäinen. Eniten vaan ihmettelen sitä vanhempien suhtautumista. Aikuinen mies yökyläilee säännöllisesti alaikäisen tytön luona.
Meilläpäin oli sallittua seurustella, kun oli päässyt ripille. Itse seurustelin, mutta ei harrastettu seksiä. Aika moni kaverikin seurusteli, mutta ei harrastanut seksiä. Jotenkin oli saatu iskostettua, että kunnon tytöt ja pojat eivät seksiä heti harrasta. Ehkä sekin vaikutti eikäeroihin, että pikku kylässä ei kauheasti ollut samanikäisiä. Ala-asteella meitä oli 6. luokalla 4 kappaletta.
Nuori pari päätynyt avioeroon viiden vuoden jälkeen. Nainen aloittanut uuden suhteen jota on takana n. puolitoista vuotta. Mies ei vieläkään tiedä naisen menoista, mutta haluaa edelleen yrittää kovasti. Voi toista....
Vierailija kirjoitti:
Varmaan oma entinen parisuhteeni.
Tapasin melkein kivan miehen, johon olisin saattanut rakastua, mutta en rakastunutkaan. Silti siitä kehkeytyi parisuhde, jossa oli alusta asti kummallisia merkkejä ilmassa. Heti jo tapaamisiltana mies seisotti minua pihalla samalla kun hän kävi yksin yhteisten ystävien luona sisätiloissa, ja kun pyrin hänen peräänsä, niin mies hääsi minut takaisin pihalle. Paha merkki. Vain kaksi vuotta myöhemmin olin kotona neljän seinän sisällä, kuljin kuusi numeroa liian suurissa vaatteissa meikkaamattomana ja ryysyisenä, ja anelin lupaa käydä edes kaupassa. Mies saattoi pidättää minua sisällä, jollen pukeutunut miten hän haluaa.
Myöhemmin miestä ei näkynyt missään viikkokausiin ja hän saattoi tulla käymään saunassa ja häipyä taas vastaamatta puhelimeen tai viesteihin. Normaalioloissa tuon tietäisi eroksi, mutta hänen kohdallaan se oli vain uppiniskaista vallankäyttöä, eli hän ei saanut millään eroa tehdyksi vaikka kuinka yritin puhua hänen kanssaan. Lopulta hän kävi jättämässä minut pienieleisesti.
Muistan et kelpasin kyllä sänkyyn ja hän heitti minut ulos joka kerta kun kieltäydyin seksistä. Joskus maistoin hänestä että siellä oli käyty jossain eikä oltu edes peseydytty välissä mutten uskaltanut sanoa mitään koska pelkäsin häntä liikaa.
Lopulta pääsin hänestä eroon ja tämä kultakimpale oli ihmeissään etten surrut häntä minuuttiakaan kauempaa. Ihmiset luulevat edelleen, että se olin minä joka roikuin eksässä, vaikka todellisuudessa taivaanlahjana tuli sekin että mies ampui suutareita.
Niiniviita????
Teini-ikäinen tyttö meni nelikymppisen perheellisen miehen firmaan töihin. Aloittivat miehen kanssa suhteen tytön ollessa vielä alaikäinen (lukioikäinen) ja mies erosi lopulta vaimostaan. Tyttö ja mies ovat olleet jo vuosikymmeniä yhdessä ja menneet naimisiinkin, kun tyttö ollut täysi-ikäinen. Välit ex-vaimoon ja osaan lapsista poikki. Tapahtunut ihan tällä vuosituhannella.
Mulla sukulaisia ( onneksi välimatkaa useampi sata kilsaa ). Mies , nainen ja lapsi. Päällepäin kaikki luulee että siinä on perhe , totuus on että mies ja nainen ovat sisaruksia ja lapsi on naisen toisen sisaren synnyttämä ja tämä toinen sisar on adoptoinut lapsen. Huhhuh , asuvat kolmestaan yhdessä ja nyt ihmettelevät kun lapsi on murrosiässä ja poliisin vakiasiakas ( alko+muut aineet ). Ihmettelevät mikä lapsella on , kun kaikki on hyvin ja kaikki ostetaan. Työssäkäyviä ihmisiä ovat , itse eivät alkoon koske. Korostan että pysyn kaukana heistä : D
Vierailija kirjoitti:
Mulla sukulaisia ( onneksi välimatkaa useampi sata kilsaa ). Mies , nainen ja lapsi. Päällepäin kaikki luulee että siinä on perhe , totuus on että mies ja nainen ovat sisaruksia ja lapsi on naisen toisen sisaren synnyttämä ja tämä toinen sisar on adoptoinut lapsen. Huhhuh , asuvat kolmestaan yhdessä ja nyt ihmettelevät kun lapsi on murrosiässä ja poliisin vakiasiakas ( alko+muut aineet ). Ihmettelevät mikä lapsella on , kun kaikki on hyvin ja kaikki ostetaan. Työssäkäyviä ihmisiä ovat , itse eivät alkoon koske. Korostan että pysyn kaukana heistä : D
Mitä outoa tuossa on, panevatko ne sisarukset siis keskenään ja siksi lapsi on ihan sekaisin vai mitä siellä on meneillään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluaikana luokkakaverini (13 v) seurusteli ranskalaisen miehen (27 v) kanssa. En tajua, miten asia oli tytön perheelle ok. Perhe tiesi seurustelusta, kutsui miehen kyläänkin.
90-luvun alussa yläasteen seiskaluokalla luokkakaverini seurusteli kolmekymppisen miehen kanssa. He olivat vakavissaan ja suunnittelivat kihloihin menoa ja yhteen muuttamista. Tytön vanhemmilla ei tuntunut olevan mitään tätä vastaan, ja kaikki ajattelivat vaan että onpa tuo 13-vuotias tyttö kypsä ikäisekseen.
Pakko olla jostain perähikiältä pohjanmaalla. Etelässä ei olisi kukaan täyspäinen teini eikä teinin vanhempi tuota hyväksynyt.
Pienillä paikkakunnilla 90-luvulla tämä oli todella yleistä. Yksi syy varmasti on se, että lapset aikuistuvat nopeammin. Siirtymä alakoulusta yläasteelle tarkoitti koulun vaihtoa, todennäköisesti "kirkonkylälle". Siirtymäriitti kuudennelta luokalta seiskalle oli iso hyppäys henkisesti.
Maalla myös kaikki tiesivät lapsesta lähtien että yläasteen jälkeen muutetaan omilleen, joten kasvettiin kai sitten nopeammin aikuisiksi.
Kaikkein omituisin kuvio oli yhden entisen kaverin juttu. Kaveri (mies, vaikka Jouni) alkoi seurustella erään naisen kanssa (vaikka Henna) Jouni on lievästi kehitysvammainen, joten varmaan sen takia tämä homma eteni miten eteni.
He menivät parin vuoden seurustelun ja yhteen muuton jälkeen naimisiin. Kaikki oli päällisin puolin hyvin. Sitten Henna alkoi sukupolen korjausprosessiin kertomatta Jounille. Kun Jouni ihmetteli (hormonihoidoista johtuvaa) karvan ja lihasmassan kasvua Hennalla, Henna väitti sen johtuvan uusista e-pillereistään. Sen jälkeen Henna kävi äänihuulileikkauksessa. Tätä selitti Jounille pitkään johtuvan influenssan jälkitaudista.
Sitten Henna poistatti rintansa. Selitti Jounille että heidän suvussaan esiintyy rintasyöpää ja että poistatti rinnat varmuuden vuoksi.
Jounin vanhemmat yrittivät takoa järkeä poikansa päähän, että mitä on meneillään, mutta Jouni uskoi sokeasti Hennaa.
Henna oli jo aiemmin vaihtanut nimensä *Heikiksi ja Jouni ihmetteli Heikin nimellä tulevaa postia. Henna väitti Heikin olevan hänen serkkunsa ja että posti on sekoittanut osoitteet.
Vasta kun Henna kävi genitaalikirurgiassa (hänelle rakennettiin penis) Jouni ymmärsi mistä on kyse. Mitään seksuaalista ei ollut koko tänä aikana ollut heidän välillään ollut.
Sittenkin homma meni niin, että Henna jätti Jounin, ja kertoi ettei ole koskaan viehättynyt miehistä seksuaalisesti.
Olin melkoisen monttu auki kun kuulin tuon jutun.
Vastaan , tämä jolla sukulaisena sisko , sen veli ja toisen siskon lapsi. Eivät varmaan paneskele sisarukset keskenään , mutta ajattelepa lasta kun saa tietää että asuu tädin ja sedän kanssa. Voipi pikkasen ahdistaa jos on on pitänyt tätiä äitinään. Uskon että tämä on syynä häiriökäytökseen. Asuvat isossa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan , tämä jolla sukulaisena sisko , sen veli ja toisen siskon lapsi. Eivät varmaan paneskele sisarukset keskenään , mutta ajattelepa lasta kun saa tietää että asuu tädin ja sedän kanssa. Voipi pikkasen ahdistaa jos on on pitänyt tätiä äitinään. Uskon että tämä on syynä häiriökäytökseen. Asuvat isossa kaupungissa.
Ovatko nämä vanhemmat siis pitäneet asian salassa lapselta? Ei tullut esille aikaisemmasta viestistäsi niin ihmettelin. Minusta on outoa että pidät heihin etäisyyttä tuon perusteella tai arvostelet tilannetta. Sisarukset ovat adoptoineet lapsen jonka vanhempi ei häntä halua tai kykene kasvattamaan, eivät he tässä mielestäni ole tehneet mitään väärää tai outoa. Lapselle on varmasti tärkeintä että löytyy koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä vanhemmat siis pitäneet asian salassa lapselta? Ei tullut esille aikaisemmasta viestistäsi niin ihmettelin. Minusta on outoa että pidät heihin etäisyyttä tuon perusteella tai arvostelet tilannetta. Sisarukset ovat adoptoineet lapsen jonka vanhempi ei häntä halua tai kykene kasvattamaan, eivät he tässä mielestäni ole tehneet mitään väärää tai outoa. Lapselle on varmasti tärkeintä että löytyy koti.
Kyllä niinkin jos lapselle ollaan rehellisiä alusta saakka sillä tavalla kuin lapsi ikänsä puolesta pystyy ymmärtämään.
Tuosta ei käynyt ilmi tämä että mitä lapsi tietää.
Rehellisyys on kaiken a ja o ja sen puuttuminen aiheuttaa helposti monenlaista ongelmaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niinkin jos lapselle ollaan rehellisiä alusta saakka sillä tavalla kuin lapsi ikänsä puolesta pystyy ymmärtämään.
Tuosta ei käynyt ilmi tämä että mitä lapsi tietää.
Rehellisyys on kaiken a ja o ja sen puuttuminen aiheuttaa helposti monenlaista ongelmaa.Eri
Niinpä. Jos lapselle on oltu rehellisiä en näe ongelmaa kuviossa. Sisarukset ovat ottaneet vanhempien roolit ja vaikuttavat turvallisilta vanhemmilta, vaikkei perhe ole perinteinen ydinperhe.
Jaahas. Taisin tänne kirjoittaa joskus eräästä toosi kummallisesta parisuhdekuviosta. Se kesti vähän reilu 10 vuotta. Aluks oli mulla sellainen villi veikkaus tai valistunut arvaus, ettei tule kestämään. Ja mulle sanottiin, että katsotaanpas kestää ikuisesti.
Sittemmin en ole ollut tämän parin tai heidän tuttujen kaa missään tekemisissä, koska todella pimeetä toimintaa. Nyt sain kun sainkin kuulla, että toinen osapuoli niin tehnyt niin sanotusti pesäeron foor good. Eli radikaali ratkaisu.
Sitä vaan että huono parisuhde tappaa. Jos on tarpeeksi huono, jatkuvaa pettämistä valheita, valtapeliä jne. Sekaan vielä sallitut aineet, niin soppa on valmis. Lapsia heille ei tullut ja hääsuunnittelut jäi kesken nelisen vuotta sitten, kuulin. Yritin aikoinaan varoittaa heitä, mutta eivät ottaneet kuuleviin korviin. Kevyet mullat, nuorena lähti.
Vierailija kirjoitti:
Sanni1997 kirjoitti:
No näiden kaikkien rinnalla tää mun juttu on aika normi. Siis mulla oli yks aika sexu mies ja väliin vähän ihmettelin et se oli niin ku ei olis muistanu jotai juttui ja sil oli välill jotenki erillainen tyyli taik haju. No sit tuli kesä ja mä yhtäkkii tajuun et se oli sen broidi ollu. Nää miehet oli jakaneet mua väliin ja mä olin sit ihan sekasin et kumman kans mä sit niin kuin seukkasin kun ne oli ihan saman näkösii. Mä sit aloin sen jota sanon vanhemmaksi, kun se oli jonkui minuuttei vanhempi, oleen ja meillä meni ihan mukavaa oli ja sit breikit. No meni aikaa ja alkaa toinen kesä niin mä sit aloin sen nuoremman kans kun tavattiin leiril ja mä olin jotenki yksinäinen ja siit oli turvallinen olo. Mä jonkun aikaa oltiin, mut se meni sit poikki kait ja mä tos aloin funtsaan et oikeesti mä en yhtään tiedä kumman kaa mä olin milloinki. Mut ne silmät oli aivan yhtä tuliset kummallaki ja aivan ihanii hetkii meil oli. Ne oli niin huomaavaisii ja tosi miehiä kahdestaan ku olt.
Mene kouluun ja opettele kirjoittamaan, tuollaisesta mongerruksesta ei kukaan saa mitään selvää.
Tyhmää haukkua toisen kirjoitusta. Minusta kirjoitit ihanan omaperäisesti ja taitavasti. Tunnut nuorelta ja kivalta sekä lahjakkaalta kirjoittajalta. Jatka samaan tyyliin. Tsemppiä, älä välitä tyhmistä kommenteista.
Teemu oli seurustellut Johannan kanssa jo useamman vuoden ja lapsiakin oli siunaantunut Johannan kanssa jo kolme. Johanna ei tosin tiennyt - lue: halunnut uskoa - että Teemun ideologia oli p anna niin monta naista paksuksi, että Teemun lapsia olisi joka pitäjässä. Teemu halusi valloittaa maailman Teemun lapsilla.
Tämä päivänä Teemulla on lapsia 12, joista edellä mainitut 3 on Johannalle ja muut yksittäiset lapset muille yksittäisille naisille, mutta koska Teemu on yhä edelleen myös työtön alkoholisti, ei lapset tee Teemun budjettiin lovea.
Ja mikä parasta (lue: kauheinta) - Teemu seuraa isänsä ideologiaa, kuten myös yksi Teemun monista veljistä.
En tiedä ketä näistä nyt säälisi. Teemua, Teemun sisaruksia, naivia Johannaa vaiko lapsia.