Milloinkohan tasa-arvoinen asevelvollisuus tulee?
Tai kansalaispalvelus mikä liekän.SDP otti asian puheen aiheeksi ja siitä on jatkuvasti puhetta. Milloin luulette että sen lain käsittely alkaa? Itse luulen että 5-10v päästä.
Kommentit (33)
Toivottavasti ei ennen kuin miehet synnyttävät puolet tulevista veronmaksajista.
Heh, eräs edesmennyt sukulainen sanoi minulle kun olin pieni tyttönen, että se on todennäköisesti minullakin edessä. Nyt olen keski-ikää lähestyvä jo eikä todennäköisesti ole omankaan tyttären uhkakuvana. UNISEX-WC:tkin tulevat ennen. Ihan vihoviimeisenä tuo asia muutetaan sitten kun ei kertakaikkiaan löydy enää yhtään selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ennen kuin miehet synnyttävät puolet tulevista veronmaksajista.
Suomalainen nainen ei edes synnytä
Vierailija kirjoitti:
Joo, olisi jo pikku hiljaa aika. Tuntuu että aina on jotain kiireellisempää. Tai sitten kaatuu rahoitukseen. Pitäisi keksiä tapa luoda tasa-arvoinen palvelus ilman lisäkustannuksia. Kolme vuotta, vastaan.
ww
50-50 järjestely olisi kai iham hyvä mutta he saavat itse pohtia
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Niin väsynyttä. Kukaan ei pakota yhtään naista synnyttämään. Eikä kukaan nainen tee sitä maan vuoksi uhrautuen! :D
Armeijasssa oli muuten ihan hemmetin helppoa. Aliupseeninakin se oli joteenkin niiin selkeää ja jotenkin selllaista että koki itsensä jokseenkin aikuiskeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen ei edes synnytä
Todella vähän joo ja tosi harvalla on 18-19v lapsi
Ei milloinkaan. Jos kaikki aikuiset sotii, pitävätkö lapset sitten yhteiskuntaa pystyssä?
Ei taida maksaa vaivaa ruveta uudistamaan järjestelmää, joka kohta lakkautetaan kuitenkin. Eli uskoisin, että miesten asevelvollisuudesta rauhan aikana luovutaan ennen kuin tasa-arvoinen asevelvollisuus saadaan aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei milloinkaan. Jos kaikki aikuiset sotii, pitävätkö lapset sitten yhteiskuntaa pystyssä?
Mikäs oikeus naisilla on valita, mutta miehillä ei?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehetkään sodi samaan aikaan. Kuinka esim. Israelin yhteiskunta pysyy pystyssä, kun siellä sotivat sekä naiset että miehet?
Vierailija kirjoitti:
Miehet on ihan tasaveroisia vanhempia!
Ei välttämättä suoraan asiaan liittyen, mutta jos nainen olisi esimiehenä armeijassa, niin en lopsauttaisi korvaakaan sen käskyille. Viekööt vaikka putkaan/linnaan, kyllä jämpti on näin (tuntemattoman Lahtisen sanoin)
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä suoraan asiaan liittyen, mutta jos nainen olisi esimiehenä armeijassa, niin en lopsauttaisi korvaakaan sen käskyille. Viekööt vaikka putkaan/linnaan, kyllä jämpti on näin (tuntemattoman Lahtisen sanoin)
Sama mulla, mutta miehistä. Niin kauan kun miehet siellä häärää, ihan saatanan sama mitä sellainen huutaa. Minua ei miehet määräile.
n19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla, mutta miehistä. Niin kauan kun miehet siellä häärää, ihan saatanan sama mitä sellainen huutaa. Minua ei miehet määräile.
n19
Mitä väliä sen sukupuolella on? Minä kuuntelisin nais- ja miesupseeria. Ei sillä sukupuolella oikeestsi ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida maksaa vaivaa ruveta uudistamaan järjestelmää, joka kohta lakkautetaan kuitenkin. Eli uskoisin, että miesten asevelvollisuudesta rauhan aikana luovutaan ennen kuin tasa-arvoinen asevelvollisuus saadaan aikaiseksi.
Haha!
Niin kauan kuin Venäjä on rajan takana ja vallassa on Putler tai muu kusipää diktaattori niin asevelvollisuus ei katoa. Eli ei katoa ikinä.
Nytkin sotivat Ukrainan kanssa ja yrittävät varastaa Krimiä itselleen.
Täällä olikin jo pohdittu onko armeijahullu jo luovuttanut tai muuttanut maata, esim. Israeliin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha!
Niin kauan kuin Venäjä on rajan takana ja vallassa on Putler tai muu kusipää diktaattori niin asevelvollisuus ei katoa. Eli ei katoa ikinä.
Ne valloitti jo krimin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha!
Ne varastivat Krimin jo 6 vuotta sitten.
On Venäjällä muitakin naapureita, muun muassa pienet Baltian maat, joissa ei ole Suomen kaltaista asevelvollisuutta. Ne ovat Naton jäseniä.
Joo, olisi jo pikku hiljaa aika. Tuntuu että aina on jotain kiireellisempää. Tai sitten kaatuu rahoitukseen. Pitäisi keksiä tapa luoda tasa-arvoinen palvelus ilman lisäkustannuksia. Kolme vuotta, vastaan.
ww