Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinkohan tasa-arvoinen asevelvollisuus tulee?

Vierailija
16.09.2020 |

Tai kansalaispalvelus mikä liekän.SDP otti asian puheen aiheeksi ja siitä on jatkuvasti puhetta. Milloin luulette että sen lain käsittely alkaa? Itse luulen että 5-10v päästä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisi jo pikku hiljaa aika. Tuntuu että aina on jotain kiireellisempää. Tai sitten kaatuu rahoitukseen. Pitäisi keksiä tapa luoda tasa-arvoinen palvelus ilman lisäkustannuksia. Kolme vuotta, vastaan.

ww

Vierailija
2/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ennen kuin miehet synnyttävät puolet tulevista veronmaksajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eräs edesmennyt sukulainen sanoi minulle kun olin pieni tyttönen, että se on todennäköisesti minullakin edessä. Nyt olen keski-ikää lähestyvä jo eikä todennäköisesti ole omankaan tyttären uhkakuvana. UNISEX-WC:tkin tulevat ennen. Ihan vihoviimeisenä tuo asia muutetaan sitten kun ei kertakaikkiaan löydy enää yhtään selitystä.

Vierailija
4/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei ennen kuin miehet synnyttävät puolet tulevista veronmaksajista.

Suomalainen nainen ei edes synnytä 

Vierailija
5/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olisi jo pikku hiljaa aika. Tuntuu että aina on jotain kiireellisempää. Tai sitten kaatuu rahoitukseen. Pitäisi keksiä tapa luoda tasa-arvoinen palvelus ilman lisäkustannuksia. Kolme vuotta, vastaan.

ww

50-50 järjestely olisi kai iham hyvä mutta he saavat itse pohtia

Vierailija
6/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Niin väsynyttä. Kukaan ei pakota yhtään naista synnyttämään. Eikä kukaan nainen tee sitä maan vuoksi uhrautuen! :D

Vierailija
7/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijasssa oli muuten ihan hemmetin helppoa. Aliupseeninakin se oli joteenkin niiin selkeää ja jotenkin selllaista että koki itsensä jokseenkin aikuiskeksi.

Vierailija
8/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen ei edes synnytä 

Todella vähän joo ja tosi harvalla on 18-19v lapsi

Vierailija
9/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei milloinkaan. Jos kaikki aikuiset sotii, pitävätkö lapset sitten yhteiskuntaa pystyssä?

Vierailija
10/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida maksaa vaivaa ruveta uudistamaan järjestelmää, joka kohta lakkautetaan kuitenkin. Eli uskoisin, että miesten asevelvollisuudesta rauhan aikana luovutaan ennen kuin tasa-arvoinen asevelvollisuus saadaan aikaiseksi.

Vierailija
11/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei milloinkaan. Jos kaikki aikuiset sotii, pitävätkö lapset sitten yhteiskuntaa pystyssä?

Mikäs oikeus naisilla on valita, mutta miehillä ei?

Vierailija
12/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki miehetkään sodi samaan aikaan. Kuinka esim. Israelin yhteiskunta pysyy pystyssä, kun siellä sotivat sekä naiset että miehet?

Vierailija
13/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ihan tasaveroisia vanhempia!

Vierailija
14/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä suoraan asiaan liittyen, mutta jos nainen olisi esimiehenä armeijassa, niin en lopsauttaisi korvaakaan sen käskyille. Viekööt vaikka putkaan/linnaan, kyllä jämpti on näin (tuntemattoman Lahtisen sanoin)

Vierailija
15/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä suoraan asiaan liittyen, mutta jos nainen olisi esimiehenä armeijassa, niin en lopsauttaisi korvaakaan sen käskyille. Viekööt vaikka putkaan/linnaan, kyllä jämpti on näin (tuntemattoman Lahtisen sanoin)

Sama mulla, mutta miehistä. Niin kauan kun miehet siellä häärää, ihan saatanan sama mitä sellainen huutaa. Minua ei miehet määräile.

n19

Vierailija
16/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla, mutta miehistä. Niin kauan kun miehet siellä häärää, ihan saatanan sama mitä sellainen huutaa. Minua ei miehet määräile.

n19

Mitä väliä sen sukupuolella on? Minä kuuntelisin nais- ja miesupseeria. Ei sillä sukupuolella oikeestsi ole väliä.

Vierailija
17/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida maksaa vaivaa ruveta uudistamaan järjestelmää, joka kohta lakkautetaan kuitenkin. Eli uskoisin, että miesten asevelvollisuudesta rauhan aikana luovutaan ennen kuin tasa-arvoinen asevelvollisuus saadaan aikaiseksi.

Haha!

Niin kauan kuin Venäjä on rajan takana ja vallassa on Putler tai muu kusipää diktaattori niin asevelvollisuus ei katoa. Eli ei katoa ikinä.

Nytkin sotivat Ukrainan kanssa ja yrittävät varastaa Krimiä itselleen.

Vierailija
18/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin jo pohdittu onko armeijahullu jo luovuttanut  tai muuttanut maata, esim. Israeliin .

Vierailija
19/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha!

Niin kauan kuin Venäjä on rajan takana ja vallassa on Putler tai muu kusipää diktaattori niin asevelvollisuus ei katoa. Eli ei katoa ikinä.

Ne valloitti jo krimin

Vierailija
20/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha!

Ne varastivat Krimin jo 6 vuotta sitten.

On Venäjällä muitakin naapureita, muun muassa pienet Baltian maat, joissa ei ole Suomen kaltaista asevelvollisuutta. Ne ovat Naton jäseniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme