Mieshoitaja pesemään naisvanhusta
Isotäti on ollut viikon verra paniikissa. Kahdesti viikossa käy kodinhoito vähän auttelemassa ja varsinkin suihkupäivä on tärkeä, kun ikää on 90+ eikö oikein uskalla kylpeä yksinään.
Nyt tuli viikko sitten muuten ihan kiva ja tuttu musta mieshoitaja, mutta mummo kauhistui kun pesu osui sille päivälle. Neiti-ihmisenä on muutenkin ujo ja ajatus että joku tuntematon (tai tuttukin) mies pesee, ei oikein ollut mukavan tuntuista.
Nyt on puhunut sitten kokemuksesta peloissaan ja puistellut päätä, että kun se pesi myös haarojen välistä.
Soitettiin kodinhoitoon ja pyydettiin, etteivät lähetä pesupäivinä miehiä, ei minkään värisiä.
Tuli mieleen että sama mummo kun oli joku vuosi sitten kotitutunut sairaalasta ja tarvitsi kotisairaanhoitoa toipumisen ajaksi, niin mukana oli tosi suloinen somaliperushoitaja. Kun samassa talossa oli miespotilas, niin mukana oli aina ylimääräinen hoitaja, somalityttö kun ei voinut hoitaa miestä.
Kommentit (227)
Yksi asia kiinnostaa...
Miten hitossa tämäkin asia saatiin väännettyä hoitajien viaksi? Ei hoitajat päätä, ketä hoitavat työvuoronsa aikana. Työsuunnittelu on ihan muiden homma.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 19:25"]
mutta hoito- ja palvelu suunnitelmaan on. Palvelun tarjoajalla ei ole velvollisuutta tarjota palvelua toisena päivänä. Resursseja on rajallisesti.
[/quote]
Juuri lähihoitajien jäykkää lukujärjestyksen lukemista. Kun yhtenä päivänä lukee suihku, sitä ei osata tehdä toisena päivänä. Kumma kuinka se taito katoaa, kun sitä ei luekaan siinä suunnitelmassa.
Aivan ihmeellinen ketju. Tuntuu, että jollain ei ole ollenkaan ammattiylpeyttä puhumattakaan minkäänlaista empatiaa. Hakekaa muihin töihin, jos ette tykkää pestä naisia.
[/quote]
Ymmärrätkö sinä, että asiakkaiden suihkut on jaettu arkipäiville? Jos asiakas
A ei halua suihkuun, silloin kun on hänen suihkupäivänsä, niin silloin se vaan siirtyy viikolla eteenpäin, koska muina päivinä on muiden asiakkaiden suihkut. Ei vaan yksinkertaisesti ehdi!
KoHon hoitaja
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 14:47"]
> Isotäti on ollut viikon verra paniikissa.
...
> ikää on 90+
...
> Nyt on puhunut sitten kokemuksesta peloissaan ja puistellut päätä, että kun se pesi myös haarojen välistä.
Kröhöm... Mummot keksivät yhtenään tarinoita, jotka eivät ole totta. "Eihän meidän suloinen mummo." Kyllä vaan. Tämä on niin nähty.
[/quote]Nonniipä mummot etenkin tosi vanhat sellaiset on pahimpia valehtelijoita
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:06"]
Kyllä on kokemusta siitä että nuo tuon ikäiset eivät enää ole ujoja neiti-ihmisiä, vaan useimmiten he juuri ottavat pesutkin kaikkein rennoimmin.
[/quote]
Juuri näin, itse olen jo melko pitkään pessyt oman äitini, ensimmäisellä kerralla vähän mietin että kuinkahan tässä käy saanko pestyä, ei mitään ongelmaa ollut, olen hänen poikansa.
Vanhukset jotka on olleet sairaalassa ja tk:ssa pidempää ovat jo tottuneet pesuihin ja muihin toimenpiteisiin.
no olkoot ilman suihkua sitte, iha sama mulle. En minä tee hoitsun hommia auttamisen halusta ,vaan palkan takia.
Toiset puhuu aidasta ja toiset seipäästä. Vanhuksen kotiin lähetetään käytössä oleva hoitaja ja jos vanhus ei halua peseytyä hänen kanssaan, niin ei pakoteta. Lakia ei rikota missään kohtaa. Itsemääräämisoikeutta ei rikota, eikä intimiteettisuojaa t a i seksuaalista koskemattomuutta.