pyöräilykypärä
Kuinka rärkeä sinun mielestä pyöräilykypärä on pyöräilessä?
Lapsi pitää aina käyttää vai myös aikuinen?
Kommentit (28)
Musta on noloa pyöräillä ilman kypärää. Mies ei käytä kypärää vaikka räpätän sille siitä, ei kuulemma ole löytänyt hyvää (meillä on ainakin 4 aikuisten kypärää). Meillä lapsi 4v käyttää Aina kypärää. Lapsella on pyörä myös mummolassa ja kerran jäi pyöräilykypärä kotiin. Isä sanoi lapselle että tämän kerran voi pyöräillä ilman mutta lapsi 3v ei suostunut pyöräilemään ilman kypärää:)
He käyttävät joiden mielestä omat aivot ovat suojelun arvoiset.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 18:50"]
Musta on noloa pyöräillä ilman kypärää. Mies ei käytä kypärää vaikka räpätän sille siitä, ei kuulemma ole löytänyt hyvää (meillä on ainakin 4 aikuisten kypärää). Meillä lapsi 4v käyttää Aina kypärää. Lapsella on pyörä myös mummolassa ja kerran jäi pyöräilykypärä kotiin. Isä sanoi lapselle että tämän kerran voi pyöräillä ilman mutta lapsi 3v ei suostunut pyöräilemään ilman kypärää:)
[/quote]
sama ongelma täällä miehen kanssa, ei suostu käyttämään
Ajattelin olevani yksin asian kanssa. Ei se voi kovin normaalia olla, että aikuiselle ihmiselle täytyy painostaa heijastin mukaan joka kerta kun on pimeää ja kypärää ei suostu käyttämään ollenkaan pyydän millä äänellä tahansa. Mitään perusteluja en ole myöskään saanut, vaikka itse olen mielestäni esittänyt hyviä perusteluja käytön puolesta: itsensä suojelu, puolisosta välittäminen, se etten halua omaehtoisesti aivovamman hankkineen miehen omaishoitajaksi saati mahdollisten tulevien lasteni isäksi miestä, joka käyttäytyy kuin pahainen teini kypäräasiassa. Luulin että asia helpotti, kun hankimme mieheni toiveiden mukaisen kypärän, mutta nyt sekin vain lojuu tuolla ylähyllyllä. Puhumattakaan siitä, että meillä harrastetaan työpyöräilyä ympäri vuoden.. Mistä johtuu, että moni mies laiminlyö tällä tavoin itsestään huolehtimista? Jotakin piilevää itsetuhoisuuttako? Enkä puhu nyt pelkästään kypärästä ja heijastimesta vaan myös esimerkiksi huonoista ruokatavoista (eineksiä ja kebabbia söisi yksinomaan, jos en laittaisi nenän eteen salaattia ja vihanneksia jne.). Vai onko vika meissä naisissa? Onko laiminlyönnit ikäänkuin kapinoimista meidän nalkutusta vastaan tai jonkinlaista huomion hakemista? Kohtelemmeko miehiä liian helposti kuin lapsia?
Olen keski-ikäinen mies ja harrastan nykyään vähän pyöräilyä, nuorena enemmän. Käytän aina kypärää pyöräillessä. Aloitin sen nuorena, kun hankin kypärän ensimmäisen maastopyöräni kanssa. Muutaman kerran kypärä on joutunut töihin ja ainakin kerran olisi voinut käydä pahasti, kun löin pään kiveen, mutta onneksi yhdestäkään kerrasta ei ole jäänyt muuta pysyvää kuin lisämotivaatio panna se potta päähän.
En istu autossa ilman turvavyötä, joten en myös pyöräile ilman kypärää.
Varsin tärkeä. Mun mielestä noloa pyöräillä ilman - laitoin kypärän myös silloin, kun sen hihna oli rikki eikä koko kypärästä olisi ollut mitään hyötyä, jos olisin kaatunut. Mut kun on niin nolon näköistä jos ajaa ilman kypärää, NIIN 80-lukuista! Samalla tavalla noloa on myös se, jos ei käytä pipoa pakkasella. Edelleen erittäin 1986.