Äiti soittaa jatkuvasti
Muutin tyttöystäväni kanssa yhteen pari kuukautta sitten. Nyt äiti on alkanut soittamaan monta kertaa viikossa ja puheluiden sisältö on yleensä pelkkää valittamista kuinka en käy siellä ja kuinka muutin tyttöystäväni kanssa yhteen liian nopeasti tms. On myös valehtelija ja jos puhelin alussa sanon, että tyttöystävä on vieressä niin vastaa, että tämä sopii, mutta jos tyttöystävä kuuluu taustalla puoli tuntia myöhemmin valittaa kuinka hänen yksityisyyttään on loukattu salakuuntelemalla ja väittää, että en kertonut tyttöystävän olevan vieressä. Soittaa viikonloppuna usein kännissä ja jos vastaa niin tulee juoruja sukulaisista, jotka on yleensä valheita.
Kommentit (13)
Sulla on sentään äiti huolehtimassa.
Sulla on oma elämä mistä sun täytyy pitää huolta. Ja sun äidilläsi pitäisi myös olla sellainen, eikä tukeutua ainoastaan oman lapsen seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti ja valehtelija? Että kehtaat. Eri
Estoon ensin vuodeksi ja jos jatkuu, lopullisesti.
Estäisin. Olen äitkni estänytkin kun ei kunnioita rajojani lainkaan.
Tyttöystäväsi on nykyään avovaimosi. Kumpaa haluat enemmän ajatella tässä kohtaa? Kuoppia ja räyhäävää äitiäsi vai avovaimoasi?
Ensin yrität jutella asiasta äitisi kanssa. Jos ei onnistu, mykistät äidin ja tarvittaessa estoon.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se huolehtii?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oma elämä mistä sun täytyy pitää huolta. Ja sun äidilläsi pitäisi myös olla sellainen, eikä tukeutua ainoastaan oman lapsen seuraan.
Äidillä ei hirveästi omaa elämää ole, kun sukulaiset ja kaverit eivät näitä juttuja jaksa kuunnella.
-ap
Että tälläinen tarina tällä kertaa....
Äiti soittaa kerran viikossa ja puhuu nopeesti omat kuulumiset, mun asioita ei kerkiä kuunteleen kun puhelu kestää noin 3 min. Kun mää soitan niin sama juttu, puhelun pitää päättyä nopeesti että ei tule laskua. Ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidillä ei hirveästi omaa elämää ole, kun sukulaiset ja kaverit eivät näitä juttuja jaksa kuunnella.
-ap
Oon siis toi ylempi vastaaja. Näköjään on täysin identtinen tilanne äidin suhteen kuin mitä itselläni, olen yli 30 vuotta. Mulla on itsellä 2 lasta joiden etävanhempi olen. Pahimmillaan kun meidän perhe oli vielä kasassa, saattoi tilanne olla se että yritettiin keskittyä pienten lasten ruokailuun ja sitten alkoi se puhelimen spämmäys vaikka oltiin sanottu että ei näihin kellonaikoihin. No sitten tottakai tuli sitä valitusta että kun ei ole aikaa ja uhriutumista että kun ei hänelle voida soittaa. Nykyään valittaa myös siitä että lasten lähivanhemmalla ei ole aikaa lasten kanssa soitella hänelle. Olen sanonut monta kertaa että asia ei edes liity minuun millään lailla.
Ja sitten kun soittaa minulle, niin se on isoilta osin sitä valitusta ja päivittelyä ja tottakai uutiset mukaanlukien. En aina edes jaksa alkaa kertomaan omista asioistani, jos edes puhelussa ehtisi.
Ihan hirveän raskasta kun tuntuu että kaikki omat jutut jää taka-alalle, eikä motivoi useinkaan mun soitella "muuten vaan". Kumppanivalinnan suhteen ei ole onneksi ikinä tullut ongelmia, mulla menisi ehdoton raja siinä että sen kritisoinnin jälkeen ei olisi mitään asiaa kylään eikä hetkeen edes soitella. Jotkut vanhemmat ovat ihmistyyppinä sellaisia että luulevat tietävänsä kaikki paremmin kuin oma lapsi, vaikka olisi jo täysi-ikäinen ja reippaasti siitä ylikin. Kumppanin valinta on harvinaisen yksiselitteisesti sellainen asia, joka ei kuulu toiselle. Edes vaikka olisi oma vanhempi.
Ei ole todellakaan helppo tilanne kestää, kovasti tsemppiä.
Suuttuu jos en vastaa ja laittaa monta viestiä perään. Laitanko estolistalle rauhoittumaan?
-ap