Sivut

Kommentit (77)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
minulla auttoi työttömyys, mutta juominen alkaa aina kun työelämä näyttää huonon sairaan puolensa.

Työttömyys on ainoa stressitön tila, jossa tulot ovat vakaat ja kukaan ei huuda tai uhkaile, eikä vaadi ylisuorituksia.

Mulla on työasiat tosi hyvässä kunnossa toistaiseksi. Pidän työstäni eikä ole mitään stressiä, mutta tämä on yksi asia mitä pelkään eniten, että juominen alkaa vaikuttaa työhöni jossain vaiheessa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin juomisen lopettamalla juomisen. Ei siihen ole mitään oikotietä, ja siihen tulee takapakkia kun lähtee yrittämään.

Lopettaminen on todennäköisesti erittäin vaikeaa, jos edelleen pitää olosta ja viini maistuu. Ap joutuu todennäköisesti muutettamaan suurta osaa elämästään, jos haluaa lopettaa alkoholin juomisen.

Tsemppiä.

Juuri näin se menee. Mutta yksin se onnistuu harvoin. Tarvitaan apuja.
Kannattaa ensin katkaista juominen. Siis mene katkaisuhoitoon.
Kestää n. Viikon.
Ja SIELLÄ tehdään jatkosuunnitelma, miten tästä eteenpäin.
Kuntoutukseen joka kestää väh 8 viikkoa.
AA- kokoukset, kannattaa tutustua niihin.
Keinoja on kyllä, mutta viinapirun ote niskasta on luja.
Ja se pysyy koko loppuelämän.

Apua miten lapsellinen oletus että katkaisuun noin vaan pääsee. Suht helppoa jos on rahaa mutta sinne on oikeasti todella vaikeaa päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Älä osta alkoholia kotiin.   Päätä olla juomatta tiettyinä päivinä viikosta.

Minulla pari kertaa viikossa kaljoittelu loppui siihen kun lääkäri sanoi, että älä juo alkoholia äläkä polta jos haluat elää.

Tippaakaan en ole juonut enkä polttanut yhtään.

Helppoa se on jos haluaa elää.

Korvaava toiminta on myös hyvää.  Rupea vaikka virkkaamaan aina kun tekee mieli alkoholia.  Kohta sulla on patalappuja paljon, ompele ne yhteen ja saat peiton !  :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla pari kertaa viikossa kaljoittelu loppui siihen kun lääkäri sanoi, että älä juo alkoholia äläkä polta jos haluat elää.

Korvaava toiminta on myös hyvää.  Rupea vaikka virkkaamaan aina kun tekee mieli alkoholia.  Kohta sulla on patalappuja paljon, ompele ne yhteen ja saat peiton !  :)

Joo pitää nyt keksiä jotain, mutta mistä saan samanlaisen tunteen tai tarviiko sitä edes saada vaan tyytyy siihen mitä on.  Ongelma on vaan etten hukuta tunteita alkoholiin vaan ihan oikeasti pidän sen mausta ja sen tuomasta tunteesta. Toinen menee vuoristorataan ja minä otan pari lasia viiniä tyyliin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo pitää nyt keksiä jotain, mutta mistä saan samanlaisen tunteen tai tarviiko sitä edes saada vaan tyytyy siihen mitä on.  Ongelma on vaan etten hukuta tunteita alkoholiin vaan ihan oikeasti pidän sen mausta ja sen tuomasta tunteesta. Toinen menee vuoristorataan ja minä otan pari lasia viiniä tyyliin. 

Minulla oli tuota samaa muutama vuosi sitten. Tissuttelu vain lähti laajenemaan päivittäiseksi. Kun tämän huomasin, VÄHENSIN alkoholikertoja, pariin kolmeen kertaan kuukaudessa. Sittemmin ei ole ollut enää ongelmaa asian suhteen. En nähnyt mitään syytä lopettaa kokonaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SSRI-lääkkeet voi auttaa joillekin, mutta varmaan on muitakin keinoja. Mikä on taustalla alkoholin juomisessa? Jos on kyse esim. stressin lieventämisestä, niin sitten pitää pureutua tuohon stressin lieventämiseen jotenkin muuten.

En tiedä mitään tuosta lääkkestä, mutta pitääpä ottaa selvää. No se tässä on ongelma, ettei ole mitään ongelmaa. Kaikki asiat ovat hyvin, mutta jotenkin vain pidän alkoholin mausta ja sen tuomasta tunteesta. 

Hiprakassa olo tuntuu mukavalta. Ehkä minulla on liian tylsää sitten selvinpäin. 

Olet riippuvainen, siksi juot.

Vierailija

Ajattelen usein vitsikkäästi siten, että ihmisen on hyvä tehdä mitä tahtoo – kunhan tahtoo hyvää. Toisin sanoen vastuun vaa'ankieli soi vasta tämän 'hyvän' määrittelyn kohdalla, ja sitä voi soittaa monella sävelellä, eritoten kun kukaan ulkopuolinen ei sitä kuule.

Tuntematta sinua, elämääsi, työtäsi ja niin edelleen, on mahdotonta sanoa mitään kovin järkevää (paras ja ainoa järkevä ehdotus tähän saakka on ollut lopettaa juominen lopettamalla juominen). Tuota 'hyvän' määritelmää voi sen sijaan tarkastella:

Ne asiat, joiden ratkaisun koet motivoivaksi – tai haasteet joita olet kenties pitänyt ylitsepääsemättöminä – tuovat verrattain suuret dopamiinikiksit. Alkoholi yhdistettynä genetiikkaan tuo toki varmasti vähätöisemmät, mutta siitä ei nyt ole kyse – sellaisella vaa'alla punnittuna koukkuun tähtäävät tuotteet pesevät aina kaiken muun.

Kuulostaa siltä, että joko jatkat tai sitten et jatka. Sellaisen päätöksen teet kuitenkin itse. Mainitsit kokevasi projisoitua riskiä tulevaisuudessa työsi kannalta – riittääkö tämä motivaatioksi vai haluatko katsoa kortit myöhemmin, mahdollisesti erilaisella kädellä? Mainitsit pitäväsi pienten alkoholimäärien tuomasta olosta – se on asia joka yhdistää suurinta osaa ihmiskunnasta, joten et ole yksin. Tämän kanssa sitten elät tavallasi: Mikäli koet että alkoholi hallitsee sinua, lienee parasta jättää alkoholi juomatta.

Olen itse siinä mielessä onnellinen, että kaapissani on 1/5 viinapullosta, jonka ostin itselleni syntymäpäivälahjaksi keväällä 2019 ja pidän krapulaa niin epämiellyttävänä olotilana, että juominen ei maistu. Puhumattakaan alkoholin sisältämän energian vaikutuksesta rasva–aineenvaihduntaan, menetetyistä tunneista, rahan kulutuksesta sekä alentuneesta arvostelukyvystä. Toisin sanoen itselleni tämä kyseinen aine näyttäytyy ajanhukkana ja tuntuu ajanhukalta. Mutta näin täällä – tiedän, että helposti saisin elimistöni tottumaan jokailtaiseen viinilasiin mikäli aloittaisin, ja toisihan se toki hetkellistä mielihyvää. Sen sijaan huonontuneena unena (arvostan hyvää lepoa varsin paljon), siten kumuloituvana väsymyksenä ja nopeasti syntyvänä, koukkuun johtavana tottumuksena nämä tulevaisuuteen projisoituvat riskit käyvät NIIN suuriksi, etten edes harkitse.

Toiv.tästä sinulle jotakin hyötyä.

–old–school–satanisti

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin juomisen lopettamalla juomisen. Ei siihen ole mitään oikotietä, ja siihen tulee takapakkia kun lähtee yrittämään.

Lopettaminen on todennäköisesti erittäin vaikeaa, jos edelleen pitää olosta ja viini maistuu. Ap joutuu todennäköisesti muutettamaan suurta osaa elämästään, jos haluaa lopettaa alkoholin juomisen.

Tsemppiä.

Juuri näin se menee. Mutta yksin se onnistuu harvoin. Tarvitaan apuja.
Kannattaa ensin katkaista juominen. Siis mene katkaisuhoitoon.
Kestää n. Viikon.
Ja SIELLÄ tehdään jatkosuunnitelma, miten tästä eteenpäin.
Kuntoutukseen joka kestää väh 8 viikkoa.
AA- kokoukset, kannattaa tutustua niihin.
Keinoja on kyllä, mutta viinapirun ote niskasta on luja.
Ja se pysyy koko loppuelämän.

Ei lopettaminen ole vaikeaa. Suhtaudu positiivisesti muutokseen. Jos lähtökohta on "pakko lopettaa, mutta se on niin vaikeaa😭😭😭" niin tulee repsahtamaan satavarmasti. Muutosta ja vapautumista riippuvuudesta pitää haluta

Vierailija

Katso tubesta This Naked Mind kanavaa. Puhuu samaa kuin Allen Carr.

Juomisen hallitseminen on helppoa ja vaivatonta kun tietää miten 🙂

Vierailija

Ap on tapatissuttelija. Ei alkoholisti!
Kuvatunlainen tissuttelu ei todellakaan ole maailmanloppu. Eikä ole suuri terveysriski.
Lopeta viinin ostaminen kotiin. Juo pois jo otetut. Siitä se on aloitettava.
Olen lopettanut tissuttelun, ja tunnen monta kaltaistani. Ei ollut vaikeaa ollenkaan.
Voin ottaa viiniä illallisella tai oluen saunoessa.
Syyni lopettaa, oli tissuttelun hinta. Liikaa meni rahaa alkolle.

Vierailija

Verrattuna vuosia kestäneeseen opiaattien käytön lopettamiseen alkoholin käytön lopettaminen on täysin lasten leikkiä. Tein sen kauan sitten itse ja sen jälkeen alkoholi on vain naurattanut. Toki viinaankin syntyy oma koukkunsa, jos liian usein juo mutta kevyt koukku se on silti. Jos ei ole vahvemmasta kokemuksia, niin silloin alkoholi toki tuntuu ääripäältä. Hyvä keino välttää liika riippuvuuden synty viinaan on välttää ns. sivistynyttä tapaa juoda, eli helvettiin se tissuttelu. Kunnon lärvit kun otetaan, mutta harvoin. Se on monessa mielessä parempi tapa, mutta nykyään on syntynyt tämä keskiluokkainen tissuttelukulttuuri, mikä tuhoaa terveyden nopeiten sekä aiheuttaa riippuvuuden nopeiten.

Lakatkaa leikkimästä sivistynyttä ja juokaa niin kuin telakkatyöläinen, jos pakko juoda on. Harvoin ja paljon.

Vierailija

Tärkeintä on, että ette juo päivittäin, ettekä edes joka toinen päivä. Sitä yhtä olutta tai lasillista. Se on se joka tuhoaa terveyden ja aiheuttaa riippuvuuden. Toleranssi kasvaa nopeasti kun keho tottuu.

Joka toinen viikko sitten kunnon lärvit, se on se parempi tapa. Niin suomalaiset joivat ennen, jolloin alkoholin kulutus oli murto-osa nykyisestä sekä alkoholisairaudet. Alkoholi ei ole mikään päivittäinen juoma, se on huume, ja mitä pidempiä ovat käyttövälit, sitä parempi.

Vierailija

Motivoin itseni lopettamaan katsomalla tulevaisuuteen. Suoriutuminen töissä ja terveys tästä 5v. eteenpäin.

Vähensin ensin vaikka mieli teki juoda joka päivä. Kun olin tottunut harvempaan tahtiin, vähensin taas hiukan. Motivaatiota lisäsi kun huomasin miten kuivina päivinä kiukutti ja mieli suuntautui siihen seuraavaan annokseen. Minähän olen riippuvainen! Tuo ajatus säikäytti lisää.

Vierailija

Viestit 32 ja 33.

Joo tuossa voisi olla ideaa juoda kunnon lärvit ja sitten ei varmaan tekisi mieli juoda vähän aikaan. 

Tissuttelusta on nyt vain tullut tapa. 

Vierailija

Pikkuhiljaa. Olin kerrallaan viikon tai pari kokonaan ilman. Vähitellen riippuvuus katosi ja huomasin, ettei tee mieli. Riippuvuuden ymmärsin vasta silloin, kun olin alkanut vähentää. Juominen lisäsi "halua" juoda.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
minulla auttoi työttömyys, mutta juominen alkaa aina kun työelämä näyttää huonon sairaan puolensa.

Työttömyys on ainoa stressitön tila, jossa tulot ovat vakaat ja kukaan ei huuda tai uhkaile, eikä vaadi ylisuorituksia.

Mulla sama juttu, ikinä en ole juonut niin paljon kuin töissä ollessa. Arkisinkin usein töiden jälkeen suoraan baariin nollaamaan sitä ketutusta jonka sain töistä. Ja ikinä en ole ollut henkisesti ja fyysisesti niin hyvässä kunnossa kuin työttömänä. On aikaa kuntoilla ja syödä säännölliseti ja eikä tee baareihin mieli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ajattelen usein vitsikkäästi siten, että ihmisen on hyvä tehdä mitä tahtoo – kunhan tahtoo hyvää. Toisin sanoen vastuun vaa'ankieli soi vasta tämän 'hyvän' määrittelyn kohdalla, ja sitä voi soittaa monella sävelellä, eritoten kun kukaan ulkopuolinen ei sitä kuule.

Tuntematta sinua, elämääsi, työtäsi ja niin edelleen, on mahdotonta sanoa mitään kovin järkevää (paras ja ainoa järkevä ehdotus tähän saakka on ollut lopettaa juominen lopettamalla juominen). Tuota 'hyvän' määritelmää voi sen sijaan tarkastella:

Ne asiat, joiden ratkaisun koet motivoivaksi – tai haasteet joita olet kenties pitänyt ylitsepääsemättöminä – tuovat verrattain suuret dopamiinikiksit. Alkoholi yhdistettynä genetiikkaan tuo toki varmasti vähätöisemmät, mutta siitä ei nyt ole kyse – sellaisella vaa'alla punnittuna koukkuun tähtäävät tuotteet pesevät aina kaiken muun.

Kuulostaa siltä, että joko jatkat tai sitten et jatka. Sellaisen päätöksen teet kuitenkin itse. Mainitsit kokevasi projisoitua riskiä tulevaisuudessa työsi kannalta – riittääkö tämä motivaatioksi vai haluatko katsoa kortit myöhemmin, mahdollisesti erilaisella kädellä? Mainitsit pitäväsi pienten alkoholimäärien tuomasta olosta – se on asia joka yhdistää suurinta osaa ihmiskunnasta, joten et ole yksin. Tämän kanssa sitten elät tavallasi: Mikäli koet että alkoholi hallitsee sinua, lienee parasta jättää alkoholi juomatta.

Olen itse siinä mielessä onnellinen, että kaapissani on 1/5 viinapullosta, jonka ostin itselleni syntymäpäivälahjaksi keväällä 2019 ja pidän krapulaa niin epämiellyttävänä olotilana, että juominen ei maistu. Puhumattakaan alkoholin sisältämän energian vaikutuksesta rasva–aineenvaihduntaan, menetetyistä tunneista, rahan kulutuksesta sekä alentuneesta arvostelukyvystä. Toisin sanoen itselleni tämä kyseinen aine näyttäytyy ajanhukkana ja tuntuu ajanhukalta. Mutta näin täällä – tiedän, että helposti saisin elimistöni tottumaan jokailtaiseen viinilasiin mikäli aloittaisin, ja toisihan se toki hetkellistä mielihyvää. Sen sijaan huonontuneena unena (arvostan hyvää lepoa varsin paljon), siten kumuloituvana väsymyksenä ja nopeasti syntyvänä, koukkuun johtavana tottumuksena nämä tulevaisuuteen projisoituvat riskit käyvät NIIN suuriksi, etten edes harkitse.

Toiv.tästä sinulle jotakin hyötyä.

–old–school–satanisti

Työ on kyllä suuri motivaatio lopettaa juominen, koska pidän siitä kuitenkin tosi paljon, ja tiedän ettei tämä voi jatkua näin pitemmän päälle kuitenkaan. 

Vierailija

Sinulla ei ole syytä juoda mutta kehollasi on. Alkoholialtistus synnyttää ruumiillisen riippuvuuden samaan tapaan kuin heroiini, morfiini, nikotiini ja bentsot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Katso tubesta This Naked Mind kanavaa. Puhuu samaa kuin Allen Carr.

Juomisen hallitseminen on helppoa ja vaivatonta kun tietää miten 🙂

Kiitos. Pitääpä katsoa. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat