Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä alkoholista eroon

Vierailija
16.09.2020 |

Viimeisen puolenvuoden aikana minulla on alkoholin käyttö lähtenyt täysin käsistä ja nyt pitäisi tehdä jotain, kun naamastakin jo näkee ongelman.
Mulla ei ole edes mitään syytä juoda, kun kaikki asiat ovat kunnossa, mutta pidän vain alkoholista ja sen tuomasta tunteesta. Viini maistuu hyvälle ja pienessä hiprakassa on mukava olla.
Miten olet päässyt juomisesta eroon?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuki.

Vierailija
102/104 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä10879 kirjoitti:

Liikunnalla, teellä ja irtokarkeilla(kohtuuden rajoissa) , se voi helpottaa. Siihen joku koukuttava sarja kylkeen. Suosittelen myös tarvittaessa rauhoittavaa alkuun, varsinkin illalle/yölle.

Liikun ja juon teetä lähes joka päivä join tai en. Irtokarkit ei välttämättä sen parempia mitä alkoholin kohtuukäyttö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mää jokaiselle aloittelevalle alkoholistille, jolla hommat etenee reippaasti ryypäten, sanon ensimmäisenä neuvona, että kannattaa ryypätä lisää. Oikein urakalla. Vasta sitä kautta löytyy se pohja ja paraneminen, jos on löytyäkseen. " - Martti Syrjä

Tämä on totta, ainakin minä raitistuin juomalla niin kauan, että lopulta tuli kiintiö täyteen.

Vierailija
104/104 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viinilasillista illassa ei ole paljon. Siihen nähden ihan älyttömiä nämä viinamäen miesten ohjeet kunnon känneistä. Ei mitään järkeä.

Vähennät vaan juomistasi, laita itsellesi säännöt. Esim. Kolme iltaa viikossa ilman. Juomisen sijaan teet jotain muuta: lähdet lenkille, uimahalliin, kirjastoon, leivot jotain, vierailet ystävän luona, järjestät kaappejasi tms. Älä jää kotiisi pyörimään turhautuneena vaan otat tilalle jotain muuta. Opetat itsesi saamaan mielihyvää muistakin asioista kuin siitä viinistä. Eikä sitten herkuttelusta myöskään.

Tätä pitää tosiaan opetella, vanhat tavat ovat vaikeita muuttaa. Kun on tykännyt juomisesta n 30 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan