Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa on jatkuvasti retkiä...

Vierailija
08.11.2013 |

Siis joo, ymmärrän kyllä, että on kiva että päivissä on vaihtelua. Mutta musta tuntuu, että sitä on jo ihan liikaa. Enemmän on kohta niitä päiviä, jolloin lapsille pitää pakata mukaan sitä ja tätä lippulappua, istuinalustaa, retkievästä, valokuvaa jne. tai muistaa että lapsi pitää jonain päivänä tuoda jo ennen kahdeksaa että ehtii muiden mukana bussiin tai retkelle.

Minä en ole mikään erityisen aktiivinen vanhempi, mutta huolehdin kyllä ihan itse lapseni kulttuuririennot, teatterit, elokuvat, retket jne. Sitähän sitä vapaa-ajalla lapsen kanssa juuri tehdään. En vaadi päivähoidolta muuta kuin perushoitoa ja turvallista kasvuympäristöä.  

Olenko mä nyt ihan ainoa jota ärsyttää se, että kalenteriin pitää joka kuun alussa, muiden miljoonan muistettavan asian lisäksi, merkitä pitkä lista ylimääräistä muistettavaa? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:40"]

Se on varhaiskasvatusta ei päivähoitoa, josta lapset nauttivat päiväkodissa, yrittäkää ymmärtää ero. Jos ette jaksa retkiä ym. niin viekää ne lapset pph:n hoitoon. Eivät tee retkiä ja ulkoilevat max pari tuntia päivässä.

[/quote]

Eli kun menen lapseni kanssa Linnanmäelle, niin varhaiskasvatan ja kun luemme kotona satuja, teemme palapelejä, rakennamme majan jne. niin se on lapsen säilyttämistä eli päivähoitoa?

Vierailija
22/24 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:55"]

No ainakin Espoossa asuvana olisin kyllä onnellinen jos jotain retkiä olisi noin paljon. Ei todellakaan olisi ongelma, päinvastoin.

[/quote]

Tekevät kyllä. Tietysti se riippuu myös hoitajan omasta aktiivisuudesta.

Mutta on myös ihan hyvä kysymys, mikä koetaan kasvatukseksi. Sinulle se on ilmeisesti jatkuvaa viihdytystä, retkeilyä ja laatuaikaa. Monille muille se taas on arkea, rutiineja ja jatkuvuutta sekä retkeilyä hyvin maltillisesti. Sellaista yleensä pienet lapset tuntuvat kaipaavan, ja arkikin sujuu leppoisammin, kun ei ole koko ajan uuvuttavia ärsykkeitä ja pitkiä retkipäiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:40"]

Se on varhaiskasvatusta ei päivähoitoa, josta lapset nauttivat päiväkodissa, yrittäkää ymmärtää ero. Jos ette jaksa retkiä ym. niin viekää ne lapset pph:n hoitoon. Eivät tee retkiä ja ulkoilevat max pari tuntia päivässä.

[/quote]

Mun mieheni äiti on pph ja kyllä he tekevät retkiä. Esim. bussilla lähikaupungin isoon leikkipuistoon, yms.

[/quote]

Poikkeus vahvistaa säännön! Ei kaikista päiväkodeistakaan varmasti tehdä retkiä.

Espoossa oleva ostopalvelupäiväkoti;

viisivuotiaiden ryhmä tekee retken joka viikko, osa on bussiretkiä Helsingin kohteisiin ja osa kävellen lähialueelle, mutta joka viikko on retkipäivä.

3-4v ryhmä on tehnyt tänä syksynä 3 bussiretkeä ja 2 tai 3  pidempää retkeä kävellen ja metsä- ja  leikkipuistoretkiä vähän väliä.

Eväitä ei ole tarvinnut kertaakaan, mutta osa retkistä sellaisia, että pitää olla klo 8 päiväkodissa.

Vierailija
24/24 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi menee hoitoon klo 8.30. Retkelle saavat lähteä sitä ennenkin, mutta meille päivähoito on palvelu, jota tarvitaan vanhempien työssäolon vuoksi eikä siksi, että lapsen elämysmaailmaa pitää laajentaa. Saavat ihan itse järjestellä aikataulunsa sen mukaan, että päiväkodissa on joku ottamassa lapsen vastaan ja järjestää lapselle ikäkautensa mukaista päivähoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän