Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin äsken kahden kk:n vuokran etukäteen. Kysyttävää?

Vierailija
07.11.2013 |

En keksinyt muuta käyttöä (!!!!!!) rahoille joten maksoin marras- ja joulukuun vuokran kerralla. Jää ainakin enemmän rahaa pistää haisemaan sitten jouluna, veronpalautuksen lisäksi. Arvaanpa ettei kovin moni av-palstalaisista ole tehnyt samaa vuokran tai yleensäkin laskujen kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asut vuokralla? Miltä tuntuisi maksaa pois omistussuntoa?

Vierailija
2/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olet hoitanut raha-asiasi! Toivonpa, että voisin toimia samoin vielä jonakin päivänä! :)

Aiotko myös matkustaa jonnekin? Siinä olisi hyvä käyttökohde.

T: vastavalmistunut työtön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön eikä ole sentään niin paljon rahaa että voisin ostaa omistusasunnon.

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:46"]

Miksi asut vuokralla? Miltä tuntuisi maksaa pois omistussuntoa?

[/quote]

Vierailija
4/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle tulee peruspäiväraha neljän viikon välein, samalla kun vuokranmaksu tapahtuu kerran kk:ssa (28-31pv). Maksamalla vuokran päivärahoista pääset yleensä 1-3 päivää vuokran eräpäivää karkuun joka kuukausi. Voit kerran vuodessa pitää vapaakuukauden siitä.

Siinä sinulle vihje.

-ap

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:46"]

Hyvin olet hoitanut raha-asiasi! Toivonpa, että voisin toimia samoin vielä jonakin päivänä! :)

Aiotko myös matkustaa jonnekin? Siinä olisi hyvä käyttökohde.

T: vastavalmistunut työtön

[/quote]

Vierailija
5/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en aio matkustaa mihinkään yön yli tai ulkomaille tämän vuoden puolella.

Vierailija
6/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut kämppääsi jo sähköt, Tuksu?

Vierailija
7/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen noin useinkin.

Vierailija
8/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuksu ja kämpässäni on sähköt.

Sinulla on hyvä pointti. Näin syksyisin ei aina voi luottaa siihen että sähkönjakelu pelaa ja joutuu käyttämään jääkaappia ja pakastinta täydellä teholla. Näin ruoka säilyy parhaiten mahdollisen sähkökatkoksen aikana.

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:52"]

Oletko saanut kämppääsi jo sähköt, Tuksu?

[/quote]

Vierailija
9/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, ap kuvittelee olevansa jotenkin ainutlaatuinen. Ihan kuin kukaan ei olisi koskaan tehnyt vastaavaa. Tuo nyt on vaan niin normaalia ettei ole tullut mieleenkään, että se olisi joku keulimisen aihe.

Vierailija
10/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt tätä ennenkin. Opiskeluaikana, kun lainan sai vielä kerralla ulos, maksoin koko vuoden vuokrat kerralla. Syyskuusta toukokuuhun. Huomattavasti yleisempää taitaa tosin olla että vuokranmaksu laahaa jäljessä, varsinkin työttömillä.

-ap

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:59"]

Noloa, ap kuvittelee olevansa jotenkin ainutlaatuinen. Ihan kuin kukaan ei olisi koskaan tehnyt vastaavaa. Tuo nyt on vaan niin normaalia ettei ole tullut mieleenkään, että se olisi joku keulimisen aihe.

[/quote]

Vierailija
11/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä maksoin kesällä puolen vuoden vuokrat. ihanan vapauttavaa.

Vierailija
12/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulta ap jäänyt vanhempien kehut saamatta vai mitä oikein haet tällä topikilla? Kehua ja ylistystä kun olet ihan laskut etuajassa maksanut? So? Minä teen sitä usein ja tietyt laskut maksan etukäteen koko vuoden ajalta, no big deal. En kuitenkaan koe tarpeelliseksi avata itseäni ylistäviä topikkeja aiheesta millekään nettipalstalle.

Vierailija
13/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan haluan valistaa muita ihmisiä että näinkin voi tehdä. En oikeastaan odottanut kehuja kun kirjoitin aloituksen mutta nuo muutamat alaspeukutukset vähän mietityttää.

Mitä laskuja olet maksanut vuodeksi kerralla pois? Esimerkiksi puhelimen ja sähkön kanssa se ei käy kun viidenumero ja laskun määrä vaihtuu joka kerta.

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 20:06"]

Onko sulta ap jäänyt vanhempien kehut saamatta vai mitä oikein haet tällä topikilla? Kehua ja ylistystä kun olet ihan laskut etuajassa maksanut? So? Minä teen sitä usein ja tietyt laskut maksan etukäteen koko vuoden ajalta, no big deal. En kuitenkaan koe tarpeelliseksi avata itseäni ylistäviä topikkeja aiheesta millekään nettipalstalle.

[/quote]

Vierailija
14/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt noin monta kertaa.

Vierailija
15/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä makselen aina parin kuukauden vuokrat kerralla. Tein niin jo opiskeluaikoina, laitoin opintolainan suoraan vuokraan.

Vierailija
16/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkä helkkarin takia saan alaspeukkuja?

Vierailija
17/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime joulukuussa parin kuukauden vuokran verran ylimääräistä ja maksoin kahden kuukauden vuokran. Tänä vuonna olen muuten maksanut vuokraa normaalisti, mutta heinäkuussa pidin maksuvapaan, toinen jää nyt joulukuulle.

Vierailija
18/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen järkeä? Meillä ainakin kauppiksessakin opetettiin että laskuja ei kannata koskaan maksaa etukäteen, koska se jolle maksat ne saa niistä korkotulot, ja sinä menetät, kaikki raha kannattaa pitää itsellä niin kauan kuin mahdollista, tuottamassa lisää rahaa. Tosin nykyään korot on alhaalla, silloin oli aika korkealla, mutta nousee ne korot taas joskus. Myös Keskisen Vesalla on sama tyyli, maksaa laskut mielummin aina myöhässä kuin koskaan etukäteen, hän myös kumartuu ottamaan lattialta jos näkee vaikka pennin rahan, tai nykyään 5 sentin, no siinähän on miljoonan alku.

Vierailija
19/40 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat alapeukutuksia, koska olet ylimielinen tuossa aloitusviestissäsi.

Vierailija
20/40 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin idiootti, että maksaa vuokria etukäteen. Mietippä, jos se sun vuokranantaja vaikka juo ne rahat tai kuolee saako kuolinpesästä rahoja äkkiä ulos, jos pitääkin muuttaa jonkun syyn takia aiemmin ja irtisanoa kämppä.

Mun järkeen ei mahu millään ,että joku sitoo muka ylimääräsen rahansa vuokraan. Minä pidän aina pahan päivän varalle rahani enkä siirrä niitä jollekin niin epävarmalle tekijälle kuin vuokranantaja. Ja kaiken huippu tosiaan, että joku nostaa opintolainaa, että voi maksaa vuokraa etukäteen, ei kuulosta ruutinkeksijältä. Vuokranantajat on kieroja, toisekseen ne ei välttämättä ymmärrä pätkääkään huoneenvuokralaista, ne vaan kuvittelee olevansa pisnestyypepejä, kun niillä on yks kuppanen yksiö jossain ei-halutulla alueella.

Ja jos vuokranantaja onkin tuhlannut rahat, niin kestää varmaan aika kauan saada niitä takaisin, jos haluaakin irtisanoa vuokrasopimuksen aiemmin.

Käyttäkää järkeä.