Siivoojana työskennelleet: ällöttävintä, mitä olette työssänne kohdanneet?
Kommentit (63)
Hotellihuoneen vessassa niin iso pökäle ettei vessa vetänyt. Itkien ja oksennusta pidätellen henkarilla tökkisin sitä pienemmäksi että saisin vessan vedettyä ja siivottua loppuun.
Hotellihuoneen vessassa niin iso pökäle ettei vessa vetänyt. Itkien ja oksennusta pidätellen henkarilla tökkisin sitä pienemmäksi että saisin vessan vedettyä ja siivottua loppuun.
Olin siivoomassa nuorella miehellä.
Ei muuten mitään, mutta se ääliö oli
tukkinut pytyn sanomalehdillä!
Paskaa sovituskopissa. Siis CM:ssä, jossa kokolattiamatto sovituskopissa.
Huoh.
No tuli kyllä nähtyä kaikenlaista. Siivosin mm. putkia jossain vaiheessa. Ihanaa.
Hyi hitto. Ei koskaan enää!
Ravintolan keittiössä oli hiirenloukkuja. Ja oli vieläpä maineeltaan ja hinnoiltaan aika tasokas ravintola.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:25"]
Junan alle jääneen ihmisen jämät junavaunun pohjarakenteissa. Siihen ei totu koskaan. Mutta jonkun on ne sieltä putsattava.
[/quote] kauheeta!
[/quote]
Niinpä. Vaikka eikös poliisi kerää talteen kaiken lihasilppua myöten? Uskoakseni puhdistettavaksi jää vain veri- yms. nestetahrat, niitä kun ei saa mitenkään otettua talteen viranomaisten toimesta.
Tuskinpa siis siivoojan tarvitsee alkaa lihaa, aivoja ja luita sieltä junan alta puhdistelemaan. Itse olen leikkaussaleja puhdistellut ja onhan siellä verta ja muuta eritteitä ollut, mutta eipä ole minua haitanneet. Ihan normaalina asiana olen pitänyt.
[/quote]
Kuule kun ei ne poliisit todellakaan saa niitä kaikkia kimpaleita sieltä junan rakenteista tapahtumapaikalla kerättyä. Vaitiolovelvollisuus kyllä nyt tulee vastaan, joten en voi tässä alkaa sen tarkemmin asiaa avaamaan. Sen vaan sanon, että kyllä sieltä palojakin tipahtelee. Haju on aivan kamala.
[/quote]
Minä olen kuvitellut että junan pestään itsemurhan tekijän verestä painepesurilla.
Siis karseeta! Onko ihmiset tosiaan noin oksettavia?! Joka joutuu työkseen tollasia siivota ansaitsis kyllä semmoset bonukset kuin joku Nokian johtaja!!!
Kaikki siivousfirmat eivät todellakaan kalmasiivouksia tee (eli kuolleiden jäänteitä). Ne yritykset jotka tekevät kyllä keskustelevat siivoojiensa kanssa onko siihen valmis. Ja halutessaan saa kyllä sanoa että kiitos ei. Kalmasiivouksesta maksetaan reilusti enemmän kuin tavan toimistojen putsaamisesta.
Myös hotelleissa joissa olen työskennellyt on koulutettu myös tilanteisiin joissa huoneesta voi tulla vastaan vaikka se itsarin tehnyt nainen kylpyammeessa, mutta nuo tapaukset ovat TODELLA harvinaisia.
Minulla ei ole kokoemusta junien siivoamisesta, mutta tuskin se ulkopuolen pesu millekkään siivousfirmalle kuuluu...
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 00:22"]
Minulla ei ole kokoemusta junien siivoamisesta, mutta tuskin se ulkopuolen pesu millekkään siivousfirmalle kuuluu...
[/quote]
Ai miksei kuuluis, kaikkihan nykyään on ulkoistettu. Ihan hyvin voisi kuvitella, että saman firman työntekijät siivois sieltä ulkopuolelta ku sisäpuoleltakin.
Kaikki siivousfirmat eivät todellakaan kalmasiivouksia tee (eli kuolleiden jäänteitä). Ne yritykset jotka tekevät kyllä keskustelevat siivoojiensa kanssa onko siihen valmis. Ja halutessaan saa kyllä sanoa että kiitos ei.
[/quote]
Isäni joutui työpaikallaan tilanteeseen, jossa löysi henkilön joka oli ruhjoutunut ja kuollut. Verta oli joka paikassa. Ruumis vietiin pois ja tällaisiin tilanteisiin erikoistunut siivooja tuli paikalle. Eipä tuo nuori tyttö kuitenkaan ollut pystynyt työtään hoitamaan, vaan isäni siivosi paikan. Isälleni siivoaminen ei mitenkään kuulunut, mutta shokissa ollessaan hänellä oli vain ajatus että veri on saatava pois. Isä joutui käymään tilanteen jälkeen työterveyspsykologilla.
Kaikki siivousfirmat eivät todellakaan kalmasiivouksia tee (eli kuolleiden jäänteitä). Ne yritykset jotka tekevät kyllä keskustelevat siivoojiensa kanssa onko siihen valmis. Ja halutessaan saa kyllä sanoa että kiitos ei. Kalmasiivouksesta maksetaan reilusti enemmän kuin tavan toimistojen putsaamisesta.
Myös hotelleissa joissa olen työskennellyt on koulutettu myös tilanteisiin joissa huoneesta voi tulla vastaan vaikka se itsarin tehnyt nainen kylpyammeessa, mutta nuo tapaukset ovat TODELLA harvinaisia.
[/quote]
Ei noi niin harvinaisia ole. Tiedän erään hotellin, jossa oli vuoden aikana kolmekin kertaa vastaavanlaista tapahtunut, että joku oli hirttäytynyt tms... Meitä ei ainakaan perehdytetty tähän hotellisiivouksessa. Teillä on ehkä vähän ammattitaitoisempi esimies sitten.
Junan alle jääneen ihmisen jämät junavaunun pohjarakenteissa. Siihen ei totu koskaan. Mutta jonkun on ne sieltä putsattava.
Baarin vessassa juomalasi pöntössä ja pönttö piripintaan täynnä kusta/paskaa/oksennusta. Sitä lasia ei saa pois muuten kuin upottamalla käsi siihen moskaan.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:25"]
[/quote] kauheeta!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:27"]
Baarin vessassa juomalasi pöntössä ja pönttö piripintaan täynnä kusta/paskaa/oksennusta. Sitä lasia ei saa pois muuten kuin upottamalla käsi siihen moskaan.
[/quote]
Kylläpä saa. Ota ämpäri ja kauha, äyskäröi moskaa sen verran pois, että saat lasin otettua pois. Sitten kun pytty taas vetää, kaada moska takaisin pyttyyn ja jatka siivoamista normaalisti.
Ällöttäviä on myös veriset siteet, jotka on jätetty roskiin avonaisena. Kerran oli moinen liimattu vessan ovenkahvaan. Hyi...
Siivoojana sitä todella oppii, kuinka sairaita ihmiset keskimäärin ovat.
Eräs vessan lattia oli jonkin keltaisen peitossa, kun menin sinne. Siivottuani lattian minulla oli täysin keltainen pyyhe ja lattia vaihtanut väriään violetiksi.
Hei 12
Juu toki saatiin Extrapalkka tuosta "paskapervon" sotkusta ja en olisi kyllä muuten sitä siivonnutkaan...olisi saanut pomo vaikka itse kuurata ;)