Siivoojana työskennelleet: ällöttävintä, mitä olette työssänne kohdanneet?
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:25"]
Junan alle jääneen ihmisen jämät junavaunun pohjarakenteissa. Siihen ei totu koskaan. Mutta jonkun on ne sieltä putsattava.
[/quote] kauheeta!
[/quote]
Niinpä. Vaikka eikös poliisi kerää talteen kaiken lihasilppua myöten? Uskoakseni puhdistettavaksi jää vain veri- yms. nestetahrat, niitä kun ei saa mitenkään otettua talteen viranomaisten toimesta.
Tuskinpa siis siivoojan tarvitsee alkaa lihaa, aivoja ja luita sieltä junan alta puhdistelemaan. Itse olen leikkaussaleja puhdistellut ja onhan siellä verta ja muuta eritteitä ollut, mutta eipä ole minua haitanneet. Ihan normaalina asiana olen pitänyt.
[/quote]
Kuule kun ei ne poliisit todellakaan saa niitä kaikkia kimpaleita sieltä junan rakenteista tapahtumapaikalla kerättyä. Vaitiolovelvollisuus kyllä nyt tulee vastaan, joten en voi tässä alkaa sen tarkemmin asiaa avaamaan. Sen vaan sanon, että kyllä sieltä palojakin tipahtelee. Haju on aivan kamala.
[/quote]
Minä olen kuvitellut että junan pestään itsemurhan tekijän verestä painepesurilla.
[/quote]
Niin minäkin.
Mitenhän se on, jos vaikka lihanpaloja, kallonpaloja yms löytyy siivouksen yhteysessä niin eihän niitä roskikseen saa heittää vai? Kai ne toimitetaan poliisille?
Kaupungin työntekijät pitivät synttäribileet. Kaiken muun sotkun lisäksi oli oksennusvana aulassa, joka jatkui aina naisten vessan ovelle saakka. Oven avattuani meinasin oksentaa itsekin, sillä lavuaari, puinen allastaso, peili ja lattia oli täynnä punaviini-spagettioksennusta. Jouduin soittamaan huoltomiehen paikalle avaamaan tukkeutuneen lavuaarin. Muistaakseni sain 10€ likaisen työn lisän tuosta keikasta.
Nykyään siivoan koulussa, ja siellä nyt ei sen suurempia katastrofeja ole sattunut. Kusitahrat ja paskaroiskepöntöt on yleisiä, mutta niihinkin on jo tottunut. Eniten ällöttää lattiakaivojen pesu ja limaisten hiustukkojen onkiminen kesähelteellä.
Miesten vessat korkean tason hotellissa ja yökerhossa. Yäk. Ja paitsi että nämä miehet eivät osuneet pönttöön, olivat myös kusipäisiä. Ihan tahallista sotkemista, rasvaisia juttuja jne. Opiskeluaikana tienasin siivoamalla, ja nyt nautin siististä sisätyöstäni.
Pahimpia ovat kyllä tosiaan miesten vessat. Siivosin opiskeluvuosina miesvaltaisessa konttorissa, jossa tyypit olivat 8--16 virka-ajassa selvinpäin hommissa, ja käsittämättömän paljon ehtaa paskaa ja kusta niistäkin sai siivota myös wc-pöntön ulkopuoleltakin. Voin vain kuvitella, missä kunnossa vessat on sitten hotelleissa ja yökerhoissa, kuten vastaajalla 35...
Olen ihan järkyttynyt. Noinko sairaita ihmiset ovat?
Mikä niitä miehiä sitten vaivaa? Eivätkö he osu pönttöön paskoessaan? Luulisi toimituksen olevan miehen itsensäkin kannalta mukavampaa, jos ei paskat leviä pitkin lattioita.
Minua alkoi kiinnostaa ihan todella tämä aihe. Yritin miettiä, voisiko joku tuntemistani miehistä mitenkään olla tällainen pöntön ohi paskantaja, mutta en millään pysty uskomaan tuntevani yhtäkään. Minkä verran näitä on ja miksi ihmeessä sotkevat tuolla tavalla??
Heh. Olen siivoskellut hyvin miesvaltaisella alalla, ja ihan siistejä kavereita oli. :) Onneksi! Hyi kauhea mitä joudutte sietämään.
Nämä on puhtaita kuulojuttuja, korjatkaa te jotka alalla olette työskennelleet minua enemmän.
- Naisten vessoissa nämä roiskeet (tuskin ovat pahimpia mutta epämiellyttäviä toisen vessassa asioijan kantilta): joillakin naisilla (ulkomaisilla? Eikö siihen ole varoituskyltitkin joskus?) on tapana kiivetä pytyn reunalle kyykkimään ja hoitamaan tarpeensa "yläilmoista", ettei tule mitään sukupuolitauteja kannesta Ja tämän ansiosta sitten reuna on täynnä ällöttäviä roiskeita, kun tähtäys on ollut vähän niin ja näin.
- Tätä sillä itsellään vessan seiniä laveeraavat ovat kyllä inhottavuuden huippu. Luojan kiitos en ole sellaiseen itse törmännyt mutta kuullut ihan liikaa.
- Verisiteet, tamponit tukkimassa pyttyä, ja lisänä joukossa vielä sitä itseään.
- Tätä en ole käsittänyt: ilmeisesti kaupoissa useinkin tulee vastaan näitä, jotka OIKEASTI paskovat pukukoppiin!? En voi yksinkertaisesti käsittää. Kenellä edes riittää pokka ruveta vääntämään torttua verhojen tai pienen oven takana!?
Nämä yökerho- ja htellisotkijat olivat ihan siis pukumiehiä, varakasta väkeä.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 18:58"]
[/quote]
Hassua, ja heistä luulisi että "osaavat nyt käyttäytyä hienosti". Itse olen siivoskellut siis rakennusalalla, raavaiden karvaisten (:D) miesten keskuudessa. Ja aina on ollut siistiä. Kuraiset lattiat (ihan hiekka-kuraa, ei lantaa!).
Ei liity aiheeseen, mutta pakko kertoa suloisin löytöni: siivosin ihan rakennustyömaata, ja löysin... tittidii: sydämeksi taitellun sähköjohdon pätkän! Tuskin oli minulle henkilökohtaisesti tarkoitettu, mutta kyllä se kummasti piristi päivää.
Mieluummin löytäisin noita johdonpätkiä vaikka kymmenen kuin sontaa seinistä ja katosta. Hyi olokohon.
* Kuraiset lattiat (ihan hiekkakuraa, ei lantaa!), mutta muuten ihan siistiä.
Kirjoitin liian hätäiseen.
Junan alle jääneen ihmisen jämät junavaunun pohjarakenteissa. Siihen ei totu koskaan. Mutta jonkun on ne sieltä putsattava.
[/quote] kauheeta!
[/quote]
Niinpä. Vaikka eikös poliisi kerää talteen kaiken lihasilppua myöten? Uskoakseni puhdistettavaksi jää vain veri- yms. nestetahrat, niitä kun ei saa mitenkään otettua talteen viranomaisten toimesta.
Tuskinpa siis siivoojan tarvitsee alkaa lihaa, aivoja ja luita sieltä junan alta puhdistelemaan. Itse olen leikkaussaleja puhdistellut ja onhan siellä verta ja muuta eritteitä ollut, mutta eipä ole minua haitanneet. Ihan normaalina asiana olen pitänyt.
[/quote]
Kuule kun ei ne poliisit todellakaan saa niitä kaikkia kimpaleita sieltä junan rakenteista tapahtumapaikalla kerättyä. Vaitiolovelvollisuus kyllä nyt tulee vastaan, joten en voi tässä alkaa sen tarkemmin asiaa avaamaan. Sen vaan sanon, että kyllä sieltä palojakin tipahtelee. Haju on aivan kamala.
Siivosin koulua, kyseessä yläkoulun ja lukion yhteistilat. Ihmettelin paskan hajua vessassa. Siivosin, mutta paskan haju vain säilyi. Sitten hoksasin katsoa ylös. Joku sankari on kiinnittänyt nuppineuloilla kakkapökäleitä vessan pahvikattoon.
Ripulikakat isossa pallomeressä. Ihan uskomaton sotku ja haju (kuumana kesäpäivänä). Tilanteen hehkeyttä lisäsi todella (!) vihaisten äitien ja isien lauma valittamassa miksi pallomeri ei ole käytössä.
Olen ollut hotelli- ja ravintola-alalla useamman vuoden ja siivonnut tukkiutuneita vessanpönttöjä ja oksennuksia matoilta. Mitään aivan järkyttävää en ole kohdannut (kuten jotkut edellä olevat tapaukset), mutta on muutama, joka on jäänyt mieleen:
- sitä itseään hotellin yleisen naistenvessan lattialla. Ja joku oli vielä astunut siihen paskaläjään ja kengänjälkiä saattoi sitten seurata ympäri vessaa. Kumihanskat kädessä ja siivousliinat suoraan roskiin, niin kyllä siitäkin selvittiin
- joku hotelliasiakas (nainen muistaakseni tämäkin) oli oksentanut kännipäissään lakanoille ja sitten laittanut nämä likaiset lakanat kuuman lämpöpatterin päälle. Kun avasin oven huoneeseen se haju vei melkein tajun mukanaan. Punaviinioksennusta vielä, enkä ole sen jälkeen punaviiniä juonut. Huone oli poissa käytössä viikon verran.
- Pahin on kuitenkin muutaman päivän siivoamatta ollut roskis, jossa ollut ruoantähteitä. Kyllä senkin siivottua sai, mutta se haju oli jotain sanoinkuvaamatonta. Kuukausien ajan yökkäilin aina roskiksia vaihtaessani.
Itse lopetin alkoholin juomisen lähinnä siksi, että vuosia näitä kännikaloja ja heidän sotkujaan katseltuani vihaan alkoholia ja kaikkea, mitä sen juominen saa aikaan.
[/quote] kauheeta!
[/quote]
[/quote]
"jäämiin" liittyen:
kaverini teki joskus sivutöitä siivoojana ja joutui siistimään asunnon, missä mies oli hakattu kuoliaaksi. pään palasia oli esim. jumittunut patterin väliin (semmoinen vesikiertoinen rautapatteri) ja pintoihin ym.
en tiedä sitten johtuuko siitä, että jos tapaus on ns. selvätapaus, niin kaikkea kudosta ei kerätä poliisin toimesta talteen, pelkät näytteet ja kuvat otetaan.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 18:58"]
[/quote]
Kuulostaa ihan minun tuttavapiiriltäni! :D Tosin nykyisin käyvät enää harvakseltaan yökerhoissa. Paskantavatkohan samat miehet muidenkin vessojen lattioille, vai liittyykö harraste ainoastaan yökerhoissa käymiseen?
t. 38
Millaista lisäpalkkaa noista ihmisjäänteiden siivoamisista (junan alle jääneet, hakatut) saa? Älkää vaan sanoko että ei minkäänlaista...
Entä prepataanko työhön jotenkin?
[/quote] kauheeta!
[/quote]