Ottaisitteko yhteyttä koulukavereiden vanhempiin vai ei
Nyt on toistuvasti 2 tyttöä kiusanneet mun tyttöä, ovat tokalla. Nimitellään pissikseksi (koska tytöllä on kivat vaattet, ei mitään napapaitoja vaan esim. toppaliivi ja tuubihuivi). Nimittely on jatkunut koko syksyn. Tyttöni kulkee ihan normaaleissa koulutytön vaatteissa (joku paita, huppari, leggarit tai collegehousut, joskus farkut), mutta hänellä on hyvä värisilmä ja lainailee minun ja isosiskon huiveja.
Tehdään sellaisia ohareita, että pyydetään ensin mun tyttö mukaan leikkimään, ja sitten kun ollaan vaikka A.N pihalla, niin sitten sanotaan, että vain B saa leikkiä täällä, et sinä, että lähde kotiis vaan. Tämän tarkoitus on estää että tyttöni menisi oikeiden kavereiden kanssa ja ärsyttää.
Haukutaan kun tyttöni on pienikokoinen ja sirorakenteinen (kiusaajat yli 10 cm pidempiä, ei lihavia, mutta ei todella mitään sirojakaan).
Kaikki tuo on täysin kateudesta johtuvaa.
Turha väittää sitten, etä tytöt ovat tällaisia luonnostaan, että 2 leikkii hyvin ja kolmas on liikaa, koska tyttöni osaa itse aivan hyvin leikkiä 3 porukassa tai isommassakin.
Nyt mietin, että riittääkö se, että ollaan puhuttu oman tytön kanssa, että todennäköisesti A on kateellinen siitä toppaliivistä ja muistakin vaatteista ja nimittelee siksi ja saa B:n mukaan. Ja että älä enää mene heidän kanssa mihinkään. Tytöllä on muita, ihan hyviä ystäviäkin. Vai joko heitän viestin noiden äideillekin.
Kommentit (137)
Minun kolmasluokkalaiseni on pieni ja siro, todella kaunis vaalea hiuksinen tummat bambisilmät omaava tyttö, joka pukeutuu kauniisti ja on paljon vaatteita. Kukaan ei kiusaa häntä, tyttö on reilu ja mukava. Jotain ilmeilyä olen huomannut muutamassa luokkakaverissa, mutta näistä ei tyttöni välitä, hänellä on hyvä itsetunto. Jos joku puhuu pahaa toisesta selän takana vastaa tyttöni napakasti, ettei ole samaa mieltä tai jos joku yritetään jättää leikistä ulos, niin tyttöni kyllä heti puuttuu tähän.
Olen kasvattanut hänestä vahvan ja hyvän itsetunnon omaavan, se on todella tärkeä asia. Ottaisin yhteyttä vanhempiin. En antaisi kiusata omaani, enkä antaisi oman lapsen olla kiusaaja
109 ja Ap! Lukekaapa nyt vielä koko ketju ajatuksella läpi. Oma kantani on, että kiusaamista ei saa koskaan sivuuttaa, mutta Ap sortuu lähes jokaisessa viestissään nostamaan oman lapsensa jalustalle ja hyvin provokatiivisella kirjoitustyylillään (piilo)kehuu itseään. Ja sortuu myös itse toisten ulkonäön arvosteluun. AV :lla saa mitä tilaa. Olisi varmaan kannattanut puhua asiasta perheen ja kyseisten lasten kanssa. Ja jättää tämä taistelutanner omaan arvoonsa.
Hei, ehdotan teille kaikille riiteleville äideille nyt, että lukekaa tuo Meidän Perheen nettiartikkeli"Sanoisipa joku isäksi". Isät ei alennu tällaiseen keskusteluun, mitä tässä nyt käydään. Lapsia ei saa kiusata, oli pitkä tai pätkä, paksu tai laiha, tuubihuivi tai avokaulainen. Lopettakaa jooko?
Ei munkaan tyttöä ole kukaan muu kiusannut kuin tämä A ja hänen liepeilijänsä B. Ei se vaadi kuin yhden mädän munan koriin.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:28"]
Minun kolmasluokkalaiseni on pieni ja siro, todella kaunis vaalea hiuksinen tummat bambisilmät omaava tyttö, joka pukeutuu kauniisti ja on paljon vaatteita. Kukaan ei kiusaa häntä, tyttö on reilu ja mukava. Jotain ilmeilyä olen huomannut muutamassa luokkakaverissa, mutta näistä ei tyttöni välitä, hänellä on hyvä itsetunto. Jos joku puhuu pahaa toisesta selän takana vastaa tyttöni napakasti, ettei ole samaa mieltä tai jos joku yritetään jättää leikistä ulos, niin tyttöni kyllä heti puuttuu tähän.
Olen kasvattanut hänestä vahvan ja hyvän itsetunnon omaavan, se on todella tärkeä asia. Ottaisin yhteyttä vanhempiin. En antaisi kiusata omaani, enkä antaisi oman lapsen olla kiusaaja
[/quote]
Vielä kerran sun pitää, Ap! Nyt ne kiusaajat (huom.8-vuotiaat lapset) ovat mätä muna ja liepeilijä (?) Ja sinähän et kiusaa. Voisitko jo luovuttaa? Mites se sun tärkeä työjuttu? Pitäiskö sun välillä tehdä sitä duuniakin?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 13:48"]
Tästä näkee mistä kaateelliset lapset ottaa mallia.. kateellisilta aikuisilta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:12"]
Ilman muuta menet tapaamaan niitä vanhempia, että näkevät hoikan ja siron olemuksesi, jonka olet verhonnut kivaan toppaliiviin, siihen sointuvaan puseroon ja somaan huiviin sekä katseenkestäviin farkkuihin. Muita ottaa joku kiva laukku (Vuitton tms.) että vanhemmat tajuavat, mistä oikein on kyse.
[/quote]
[/quote]
Eiköhän toi ollut ihan puhdasta kuittaillua Ap:lle. huh.
[/quote]
No kun ei tarvitse kuittailla, aiheena kuitenkin koulukiusaus!!! Aivan sairasta että toisten mielestä kiusaus sallittua jos se kohdistuu ns.paremmin pukeutuvaan/hoikkaan jne..ihan yhtä törkeetä kun toiset kiusaa toisen hyvistä numeroista, ihan kateuttaan. Tuo johtuu ihan kasvatuksesta ja vanhempien asenteesta.
Mua kiusattiin 80-luvulla juuri samalla tavalla ja samoista syistä... sain sitten ahdistuneisuus ja syömishäiriöt jne....
Eli kiitos ja terveiset kaikille kateellisille mammoille että miettikää miten lapsillenne puhutte etteivät mene pilaamaan toisten lapsten elämää!!!!
Kukaan täällä ei ole puolustanut noita kiusaajia vaan kritiikki on kohdistunut vain ja ainoastaan kirjoittajaan!!
117 jatkaa vielä että mulla tuo kesti pari vuotta ja parani koulua vaihtamalla, mutta jälkensä on jättänyt. Ja todellakin v......a kaikki koulukiusaus ja vanhemmat jotka ei välitä! Ja se käsittämätön asia että jos kiusataan kateuttaan se on toisista ihan ok (tosin ei kirveelläkään myönnä kateutta joka niin läpinäkyvää)
Eli jos harhautuu sanomaan, että hitusen ruma tai keskivertoa paksumpi kiusaa, on itse kiusaaja ja tämä kiusaaja uhri? Myös pukeutumalla kivoihin vaatteisiin ansaitsee tulla kiusatuksi? Ja jos katsoo mitä päällensä laittaa on pissis? Ei ihme ettei suomalaiset pääsääntöisesti osaa edustavasti pukeutua kun kotoa jo opittu tuollainen ihme asenne, että pitää olla mahdollisimman harmaata ja tylsää massaa.
Ja jos sitten olisi tämä kiusaaja joku simpsakka kaunokainen ja täällä kertoisi hänen kiusaavan omaa pulskaa lasta, saisi haukut, että mitäs olet syöttänyt lapsestasi paksun ja tehnyt hänestä koulukiusatun. Että ainahan läskejä kiusataan jne. Teet niin tai näin, aina täällä hurskastellaan ja etsimällä etsitään jotain mihin voi vängätä vastaan.
Haluisinpa nähdä sen äidin/vanhemman, joka puhuu kauniisti oman lapsensa kiusaajasta. Tässäkin tapauksessa kiusattu ulkonäköasioista, joten on varsin luonnollista, että kiusaatujen omasta ulkonäöstä mainitaan. Jos olisi kiusattu musikaalisuudesta, olisi mainittu,että kiusaajat itse ei ole kai niin musikaalisia.
Mitä helvetin kiusaamista siinä on jos kertoo faktat lapsen kiusaajista, noin niin kuin taustatietona? Kiusaajat lällättää ja ivaa lasta, nämä taustatiedot kerrotaan anonyymina ja ne eivät kiusaajien elämää haittaa millään tapaa.
Toki kyllä jos pitkään jatkuisi kiusaaminen oman lapseni kohdalla,ei minua niin haittaisi jos saisivat maistaa omaa lääkettään. Kiusaaja on aina ruma, joko sisäisesti tai sekä sisäisesti että ulkoisesti.
Mua jäi häiritsemään se, että A käyttää feikku Uggeja ja ap:n lapsi on ilmeisesti rikkaasta perheestä ja kulkee hienommissa ja kalliimmissa vaatteissa.. eikö se kiusaaminen mene yleensä toisin päin? Että ne rikkaat lapset kiusaavat niitä, joilla ei ole merkkivaatteita?
Kai sinä aloittaja ymmärrät, että jotain vikaa on sinussakin, ei normaali mamma vahdi tyttärensä kaverin kenkiä. Selvästi sinua rassaa se, että kaverilla on feikki uggit. Harva äiti tietää edes uggien nimiä. Luuletko, että tuon ikäisellä voisi olla aidot vai miksi korostat sitä sanaa feikki? Selvästi itse kilpailet vaatteilla ja olet kilpailuhenkinen, en ihmettelisi jos tyttäresi olisi tämän oppinut.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:06"]
Asia kävi kun käytiin katselemassa kenkiä talveksi ja tyttöni kysyi onko nuo tyylikengät? näyttäen feikki-uggeja rivissä. Sanoin, että ovat ne kai vieläkin muotia. Kysyin mistä hän tuon nimityksen keksi ja kävi ilmi, että A:lla on just tuollaiset ja nimittää niitä tyylikengiksi.
Mua hymyilytti mutten puhunut niistä sen kummemmin. Tyttö sovitti niitä, muttei halunnut, ei kuulemma ollut kivat jalassa.
Tytölläni on jotkut isosiskon vanhat markettikumpparit, ei ole Hai-kenkiä, mulla kyllä on :) ja kunhan jalka kasvaa pari numeroa, perii siskon pieneksi jääneet Hait. Ei hän osaa kumppareista sanoa, mitkä on sen kummemmat kuin toisetkaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:45"]
AP vaan jatkaa länkyttämistään.
A: lle itselleen vaatteet on ylitärkeät silleen, että kun sataa kaatamalla vettä, tämä vetää urheasti feikki-uggeissaan, joita nimittää tyttöni mukaan tyylikengiksi :) Omani ja 99 % muista on silloin kumpareissa ( osa varmaan goreilla kaatosateessakin).
Kai sun tyttösi Hai-saappaat jalassa muistaa kertoa A:lle kuinka nolot feikki UGG:it EI ole tyylikengät :)[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:30"]
Mistä sinä ap tiedät, että "kiusaamisen" laukaisee kateus? Valehtelet lapsellesi ja näinollen kiusaat itse näitä luokkakavereita kun haukut heitä kateellisiksi. Kiusaamista en todellakaan siedä missään muodossa, mutta asenteesi paistaa läpi niin pahasti, että oli pakko kirjoittaa.
Mikäli lapsesi vahingossakaan syyttää luokkakavereitaan kateellisiksi ja mainitsee vielä, että varmasti olette kateellisia kun äitini niin on sanonut! Silloin on peli menetetty ja se on ihan sinun oma syysi. Tarkasta asennettasi ja mieti tarkkaan, että mikä on todellinen syy, että tyttäresi osaa ärsyttää muita...oletko katsomassa, että miten tyttäresi puhuu näille kiusaajiksi leimaamillesi tytöille?
Mikäli todellista kiusaamista on niin silloin asiaan pitää tietenkin puuttua, ketään ei saa kiusata, et myöskään sinä.
Oma tyttäreni on toisella luokalla. Tietääkseni heillä ei mitään kiusaamistilanteita ole ollut, mutta he ovat sen ikäisiä, että eivät todellakaan ole kateellisia vielä kenenkään liiveistä ja huiveista, kyllä se on luonne joka saattaa joissakin ärsyttää, eli opeta myöskin tyttäresi käyttäytymään, äläkä missään nimessä syytä ketään kateellisiksi, mikäli et siitä 100%:n varma ole.
[/quote]
Jäi ihan mietityttään tuo kun sanoit että ap:n pitäs miettiä mikä tytössään ärsyttää..... siis tuo asenne on niin väärin! Koska jos sillä perusteella saa kiusata niin jotain ärsyttää lihavuus ja toista laihuus..ja jotain tyylikäs pukeutuminen toista tyylitön.. Koittakaa kasvattaa ne lapsenne niin ettei ketään kiusata, vaikka "syynä" olisi kateus tai ärsytys tai ihan mikä vaan.
ps. ja myös minä puen lapseni kauniisiin vaatteisiin. Ei tulisi silti mieleenkään naureskella palstalla tokaluokkalaisen feikki-uggeille. Miten tuo tieto oli relevantti tässä keskustelussa? Luuletko, että tyttäresi on luokan ainoa tyttö, jolla on kivoja vaatteita? Kyllä siinä varmasti on muutakin kuin vaatteet, tyttäresi provosoi kiusaajia jotenkin. Ja olen ehdottomasti tyttäresi puolella ja itsekin inhoan tuollaisia kiusaajatyttöjä. Mutta kannattaa nyt miettiä jotain muutakin syytä tähän kuin pelkästään kateutta vaatteista.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 14:29"]
ps. ja myös minä puen lapseni kauniisiin vaatteisiin. Ei tulisi silti mieleenkään naureskella palstalla tokaluokkalaisen feikki-uggeille. Miten tuo tieto oli relevantti tässä keskustelussa? Luuletko, että tyttäresi on luokan ainoa tyttö, jolla on kivoja vaatteita? Kyllä siinä varmasti on muutakin kuin vaatteet, tyttäresi provosoi kiusaajia jotenkin. Ja olen ehdottomasti tyttäresi puolella ja itsekin inhoan tuollaisia kiusaajatyttöjä. Mutta kannattaa nyt miettiä jotain muutakin syytä tähän kuin pelkästään kateutta vaatteista.
[/quote]
Syytä? Ei saa kiusata mistään syystä, ei vaatteista,lihavuudesta jne..
Uusi käänne. Tänään koulussa A kertoi tytölleni, että ei ole enää B: n kaveri, vaan haluaa mun tytön bestikseksi.
Ollaan nyt keskusteltu, sanoin että jos olet nyt se joka A: n kaverina nimittelee ja kiusaa muita, minä tulen rankaisemaan siitä ranskasti. Ja että ole varovainen, koska A:n ystävyys voi hiipua yhtä yllättäen kuin alkoikin. Eikä kannata hylätä muita ystäviä A:n takia.
ap
Kunnon akkojen länkytysketju! Ja itsekin olen nainen.. Luin minkä jaksoin ja mielestäni ap. pysyy tosi asiallisena vaikka ämmät yrittää kiusata häntäkin, ap. tsemppiä, tytöllesi ja sinulle asian selvittelyssä!
Etkö ap huomaa, että tässä keskustellaan sinun asenteestasi eikä siitä onko kiusaaminen väärin. Tottakai se on väärin, mutta itse sait tämän keskustelun heti alkuun lähtemään ihan toiseen näkökulmaan. Toivottavasti et tätä kaikkea kirjoita vakavissasi.