Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitteko yhteyttä koulukavereiden vanhempiin vai ei

Vierailija
07.11.2013 |

Nyt on toistuvasti 2 tyttöä kiusanneet mun tyttöä, ovat tokalla. Nimitellään pissikseksi (koska tytöllä on kivat vaattet, ei mitään napapaitoja vaan esim. toppaliivi ja tuubihuivi). Nimittely on jatkunut koko syksyn. Tyttöni kulkee ihan normaaleissa koulutytön vaatteissa (joku paita, huppari, leggarit tai collegehousut, joskus farkut), mutta hänellä on hyvä värisilmä ja lainailee minun ja isosiskon huiveja.

Tehdään sellaisia ohareita, että pyydetään ensin mun tyttö mukaan leikkimään, ja sitten kun ollaan vaikka A.N pihalla, niin sitten sanotaan, että vain B saa leikkiä täällä, et sinä, että lähde kotiis vaan. Tämän tarkoitus on estää että tyttöni menisi oikeiden kavereiden kanssa ja ärsyttää.

Haukutaan kun tyttöni on pienikokoinen ja sirorakenteinen (kiusaajat yli 10 cm pidempiä, ei lihavia, mutta ei todella mitään sirojakaan).

Kaikki tuo on täysin kateudesta johtuvaa.

Turha väittää sitten, etä tytöt ovat tällaisia luonnostaan, että 2 leikkii hyvin ja kolmas on liikaa, koska tyttöni osaa itse aivan hyvin leikkiä 3 porukassa tai isommassakin.

Nyt mietin, että riittääkö se, että ollaan puhuttu oman tytön kanssa, että todennäköisesti A on kateellinen siitä toppaliivistä ja muistakin vaatteista ja nimittelee siksi ja saa B:n mukaan. Ja että älä enää mene heidän kanssa mihinkään. Tytöllä on muita, ihan hyviä ystäviäkin. Vai joko heitän viestin noiden äideillekin.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:16"]

12 vielä jatkaa. Kyllähän sinä ap olet sitä mieltä, että kiusaajat ovat kateellisia. Ja teit tämän lapsellesikin selväksi. Eli itse pilkkaat kiusaajia.

Onneksi meidän tapauksessa kaikilla aikuisilla on järki päässä. Tiedetään tasan tarkkaan, että molemmat kiusaajat ovat yhtä syyllisiä vaikka yrittivät luikerrella asioista vierittämällä syyt kaverin niskaan. Näin ne parhaat kamutkin toimii kun on oma napa kyseessä. Onneksi aikuisilla on taitoa tulkita tilannetta.

Mutta jos sanallakin olisin kuullut, että kiusatun vanhempi korostaisi lapsensa erinomaisuutta tai vaatteita niin varmaan olisin viitannut kintaalla koko tilanteelle. Silloin voisi kai sanoa: sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Ei voi muuta sanoa, kuin että

VITTU SÄ OOT PELLE ÄMMÄ.

SIis ihan oikeasti sä antaisit oman lapsesi kiusata toista lasta sen takia, että tämän äiti ei mielestäsi osaa tarpeeksi nöyrästi esittää sulle, että sun lapsesi on nimitellyt yms? No, av-lehmältä nyt ei voi paljoa enempää odottaakaan.

[/quote]

Huh-hei, rauhoitu hyvä ihminen. 

Sulla on vihanhallinta ongelma, hae apua!

Sinä kiusaat. (veikkaan, että olet Ap)

[/quote]

Juu, en ole ap. mulla on kolme poikaa, joiden kanssa en onneksi ( koputtaa puuta) ole joutunut tähän mennessä mitään kiusaamisia setvimään.

Mutta tästä ketjustakin ja tuon Pellen Ämmän kirjoituksista näkee todella hyvin miksi tytöt kiusaa ja erityisesti niin julmasti ja henkisesti. Kuten sinunkin kirjoituksestasi. 

Onneksi ei tarvitse olla kaltaistenne narttujen kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
42/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea ap, ei kannata ottaa vanhempiin yhteyttä, koulu hoitaa asian puolueettomasti, ilman kiihkoilua, mutta toivottavasti jämäkästi. Älä anna tyttösi leikkiä näiden sankarien kanssa nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä kiusataan pihalla ja äitiä netissä. Tähänkö tämä maailma on mennyt? Huolestuttavaa.

Vierailija
44/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, miten äitiä on kiusattu?? Ap:n viesteissä hän mm. arvostelee kiusaaja tyttöjen kokoa. Eli tekee samaa, kun kiusaajat. Ja tiedoksi, tuo "PELLE ÄMMÄ" on useampi kirjoittaja.. En ole 12, vaan 39, ja mielestäni tuommoiset vitun pelleiksi huutelijat ovat kiusaajia. Ja epäilin, että Ap kilahti, kun ei saanut toivomiaan vastauksia ja kommentoi anonyyminä. 

Vierailija
45/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään koe, että mua olisi kiusattu. Semmoista tyypillistä vääntelyänja kääntelyä, mitä täällä on. Plus ihmeellistä kiusatun tytön syyllistämistä. 

Mulle on ihan sama vaikka ko. tytöt olisivat minkäkokoisia hyvänsä, mutta onko heillä oikeus arvostella mun tytön kokoa, koska tämä on pienikokoinen? kyseiset tytöt ovat luokan pisimmät ja vanhimmat myös, kummatakin tammikuussa syntyneitä.

Ei mulla ollut ennakkotoiveita vastauksista, mutta toivoin järkeviä mielipiteitä noiden kääntelyiden seassa. Tosiasia on, että he ovat kiusanneet mun tyttöä sekä suusanallinsesti että toiminnallisesti. Se ei ole sallittua.

ap

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 20:51"]

Anteeksi vaan, miten äitiä on kiusattu?? Ap:n viesteissä hän mm. arvostelee kiusaaja tyttöjen kokoa. Eli tekee samaa, kun kiusaajat. Ja tiedoksi, tuo "PELLE ÄMMÄ" on useampi kirjoittaja.. En ole 12, vaan 39, ja mielestäni tuommoiset vitun pelleiksi huutelijat ovat kiusaajia. Ja epäilin, että Ap kilahti, kun ei saanut toivomiaan vastauksia ja kommentoi anonyyminä. 

[/quote]

Vierailija
46/137 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se, jonka mies on terapiassa, ollut keväästä lähtien.

Mä otin kyllä isäni kaltaisen miehen. Ulkoisesti menestyneen, sisäisesti aivan rikki olevan.

Mies on kertonut kaikki jutut lapsuudestaan mulle. Kaikki miten äitinsä ei pitänyt yhtään huolta, sähköt katkeili, ei ollut ruokaa, vaihtuvia naimisissa olevia miesystäviä, omaa isäänsä ei oo koskaan nähnyt ja siitäkin valehdeltiin...

Anoppi vei kysymättä miehen työllä ansaitut kesätyöpalkat omiin menoihinsa jne. Miehellä on lievä lukihäiriö, ja anoppi kutsui naapureitakin kuulemaan ja naureskelemaan hänen aineitaan ( joista sai mielikuvituksen takia hyviä numeroita mutta lukihäiriön takia niissä oli "hassuja" virheitä). Mies on silti ylioppilas (oikeasti koko sukunsa ainut) ja kouluttautunut.

Lapsena miehelle ei ostettu koskaan mitään tavallistakaan kuten suksia, pyörää, luistimia. Hän ei osaa pyöräillä eikä hiihtää, ja ei mennyt armeijaan sen takia.

Että tämmöinen lapsuus on hänellä takana. Kyllä uskon, että se ottaa koville.

Paras ystävänikin on tällaisesta kodista. Äiti juoppo jolla pikkurikollisia vaihtuvia miesystäviä. Joskus kun lapsi ärsytti, niin hänen krapulainen äitinsä laittoi kaverini nukkumaan takaisin jo aamupalapöydästä. Kun lähti baariin, sulki kaverini komeroon ettei pääse perään tai tee mitään luvatonta.

Jokuhan mussakin on, että olen ottanut näitä ihmisiä lähelleni. Itse olen elänyt ulkoisesti aika keskiluokkaisen perheen elämää, mutta isäni on huonoista oloista.

Vierailija
47/137 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 21:56"]

Mä olen se, jonka mies on terapiassa, ollut keväästä lähtien.

Mä otin kyllä isäni kaltaisen miehen. Ulkoisesti menestyneen, sisäisesti aivan rikki olevan.

Mies on kertonut kaikki jutut lapsuudestaan mulle. Kaikki miten äitinsä ei pitänyt yhtään huolta, sähköt katkeili, ei ollut ruokaa, vaihtuvia naimisissa olevia miesystäviä, omaa isäänsä ei oo koskaan nähnyt ja siitäkin valehdeltiin...

Anoppi vei kysymättä miehen työllä ansaitut kesätyöpalkat omiin menoihinsa jne. Miehellä on lievä lukihäiriö, ja anoppi kutsui naapureitakin kuulemaan ja naureskelemaan hänen aineitaan ( joista sai mielikuvituksen takia hyviä numeroita mutta lukihäiriön takia niissä oli "hassuja" virheitä). Mies on silti ylioppilas (oikeasti koko sukunsa ainut) ja kouluttautunut.

Lapsena miehelle ei ostettu koskaan mitään tavallistakaan kuten suksia, pyörää, luistimia. Hän ei osaa pyöräillä eikä hiihtää, ja ei mennyt armeijaan sen takia.

Että tämmöinen lapsuus on hänellä takana. Kyllä uskon, että se ottaa koville.

Paras ystävänikin on tällaisesta kodista. Äiti juoppo jolla pikkurikollisia vaihtuvia miesystäviä. Joskus kun lapsi ärsytti, niin hänen krapulainen äitinsä laittoi kaverini nukkumaan takaisin jo aamupalapöydästä. Kun lähti baariin, sulki kaverini komeroon ettei pääse perään tai tee mitään luvatonta.

Jokuhan mussakin on, että olen ottanut näitä ihmisiä lähelleni. Itse olen elänyt ulkoisesti aika keskiluokkaisen perheen elämää, mutta isäni on huonoista oloista.

[/quote]

tuli väärään ketjuun, kun luin kahta ketjua yhtäaikaa 

Vierailija
48/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamatta lukea koko ketjua haluan  muistuttaa, että kateus on harvoin puhdasta kateutta. Miljonääriäitien Gunilla luulee kaikkien olevan nihkeitä, koska he ovat kateita. Noh, eihän se ihan niin mene. AP:n asenteen perusteella veikkaan, että kyse on ärsytyksestä ja kateudesta.

Älä riitele koskaan itse kiusaajien vanhempien kanssa. Se on koulun tehtävä. He tutkivat, selvittävät, tuomitsevat ja rankaisevat.

Vierailija
49/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 13:01"]

En ole. Mutta joku siinä tytön pienuudessakin ottaa A:ta päähän.

[/quote]

Ei pienuudessa välttämättä ota mikään päähän. Kun kiusaaja on ottanut jonkun uhrikseen, kiusaamisen aiheeksi käyvät sen jälkeen kaikki ne ominaisuudet, joissa kiusaaja ja kiusattu ovat erilaisia. Kyse ei ole tarvitse olla mistään kateudesta, mitä aloituksessa sanoit. Kiusaajaa ottaa päähän ensisijaisesti kiusattu, ei hänen pienuutensa tai suuruutensa.

Vierailija
50/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti se nimittely on aina sen jälkeen, jos tytölläni on ollut jotain uutta kivempaa päällä...  Kyllä se kiusaamisen motiivi on tuolla A:lla tasan kateus.

Pienuus voi olla kyllä asia, johon on mun tytössä helppo tarttua kuten jossakin vaikka silmälasit. Kyllä ne syyt löytyvät. Se voi olla omalla koolla kerskumista tai vain tyttöni ärsyttämistä. Koska kaikkihan nuo haluavat olla pitkiä tuossa iässä.

ap

Vierailija
51/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kulta, sä et voi ikinä tietää kiusaajan motiivia - kuten nyt väität, että se olisi kateus. Se, että opetat lapsellesi, että muut ovat hänelle kateellisia, on todellinen karhunpalvelus hänelle. Oletko itse puhunut tyttöjen kanssa? Sanonut, että te kuulemma olette haukkuneet Liisaa pissikseksi. Tiedättekö mitä se tarkoittaa? Onko joku joskus haukkunut teitä? Miltä se tuntui? Sovitaanko, että te lopetatte sen haukkumisen juuri nyt tähän.

Ja sitten omalle lapselle, jolla on niitä muita kavereita, sanot, että koska tässä näyttää aina tulevan paha mieli, älä hakeudu näiden tyttöjen seuraan ja jos ne pyytävät mukaan, keksi jotain muuta tekemistä äläkä lähde heidän mukaansa.

Problem solved.

Vierailija
52/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haukutaan kun tyttöni on pienikokoinen ja sirorakenteinen (kiusaajat yli 10 cm pidempiä, ei lihavia, mutta ei todella mitään sirojakaan!).

Kaikki tuo on täysin kateudesta johtuvaa."

"Jotain uutta kivempaa päällä..."

Hoh-hoijaa. Lopeta jo!

Vierailija
53/137 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haukutaan kun tyttöni on pienikokoinen ja sirorakenteinen (kiusaajat yli 10 cm pidempiä, ei lihavia, mutta ei todella mitään sirojakaan)."

Mutta "sulle on ihan sama minkä kokoisia ko. tytöt ovat"... mutta sä kerrot tarkat speksit tyttöjen koosta, jopa kengän numerot. Sä saat kiusata nimettömänä netissä kunhan sun tyttöäsi ei kiusata..

Vierailija
54/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tiedä tämän A:n perheen tulotasosta. Tiedän äidin työpaikan, mutta en osaa sanoa, paljonko sellainen tienaa. Luulen ettei kauhean paljon, muttei minimiäkään. Työtä on myös viikonloppuisin ja iltaisin, niin se lisää peruspalkkaa kuitenkin.

Me ollaan 2 aika normituloista korkeakoulututkinnon suorittanutta toimistorottaa, ei siis todellakaan mitään rikkaita (paitsi ehkä jonkun minimituloilla elävän mielestä). Ihan ok tulot, mutta asuntovelkaa jne. B:n äiti on hyvin samantapaisissa töissä kuin minä, niin hänen tulot voin arvailla sitä kautta.

Meillä ei ole merkkivaatteita, kalliimmat vaatteet jotain Zaraa, Mayoralia, Brumsia ja vastaavaa (pitkälti ruumiinrakenteen sanelemaa kun eteläeurooppalaiset vaatteet ovat kapeampia). Joku mekko on kalliimpi, muttei mitään Burberryjä tai mitä niitä onkaan. Ketjuvaatteita suurin osa, ja ostan aika paljon käytettyäkin. Tämä toppaliivikin on ihan Seppälästä :) 

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 14:24"]

Mua jäi häiritsemään se, että A käyttää feikku Uggeja ja ap:n lapsi on ilmeisesti rikkaasta perheestä ja kulkee hienommissa ja kalliimmissa vaatteissa.. eikö se kiusaaminen mene yleensä toisin päin? Että ne rikkaat lapset kiusaavat niitä, joilla ei ole merkkivaatteita?

[/quote]

Vierailija
55/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän on pissis, joten miksi häntä ei saisi sanoa sellaiseksi?!?

Vierailija
56/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele, miksi olisi pissis? 

Toinen en asia, että vaikka joku olisi silmälasipäinen, pullea, huono lukemaan, liian laiha, ihottumainen allergian takia, hyvin epämusikaalinen, lyhyt tai pitkä, viimeinen valinta liikuntatunnilla joukkueisiin, niin saako häntä haukkua siitä?

ap

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:30"]

Tyttöhän on pissis, joten miksi häntä ei saisi sanoa sellaiseksi?!?

[/quote]

Vierailija
57/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:53"]

Ei munkaan tyttöä ole kukaan muu kiusannut kuin tämä A ja hänen liepeilijänsä B. Ei se vaadi kuin yhden mädän munan koriin. 

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:28"]

Minun kolmasluokkalaiseni on pieni ja siro, todella kaunis vaalea hiuksinen tummat bambisilmät omaava tyttö, joka pukeutuu kauniisti ja on paljon vaatteita. Kukaan ei kiusaa häntä, tyttö on reilu ja mukava. Jotain ilmeilyä olen huomannut muutamassa luokkakaverissa, mutta näistä ei tyttöni välitä, hänellä on hyvä itsetunto. Jos joku puhuu pahaa toisesta selän takana vastaa tyttöni napakasti, ettei ole samaa mieltä tai jos joku yritetään jättää leikistä ulos, niin tyttöni kyllä heti puuttuu tähän.

Olen kasvattanut hänestä vahvan ja hyvän itsetunnon omaavan, se on todella tärkeä asia. Ottaisin yhteyttä vanhempiin. En antaisi kiusata omaani, enkä antaisi oman lapsen olla kiusaaja

[/quote]

[/quote]Tiedän. Erityisesti yksi tyttö aina ilmeilee kun tyttöni paikalla. Esim.viime viikolla jäähallilla ja kun vein kaverin synttäreille.. mutta onneksi kukaan muu ei ole lähtenyt siihen mukaan. 

Muistan kun olin itse lapsena myös pieni ja siro (olen edelleen) niin kyllä se mua häiritsi, olla aina se lyhyin ja pienin (en todellakaan ollut mikään ruipelo kuitenkaan, en edes laiha, vain pieni, siro, hoikka) mutta nykyään nähtävästi "muotia" tuo pienuus, ainakin aikuisten keskellä? Ihan hyv'ä muutos lastani ajatellen

t.edellinen

Vierailija
58/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:53"]

Ei munkaan tyttöä ole kukaan muu kiusannut kuin tämä A ja hänen liepeilijänsä B. Ei se vaadi kuin yhden mädän munan koriin. 

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:28"]

Minun kolmasluokkalaiseni on pieni ja siro, todella kaunis vaalea hiuksinen tummat bambisilmät omaava tyttö, joka pukeutuu kauniisti ja on paljon vaatteita. Kukaan ei kiusaa häntä, tyttö on reilu ja mukava. Jotain ilmeilyä olen huomannut muutamassa luokkakaverissa, mutta näistä ei tyttöni välitä, hänellä on hyvä itsetunto. Jos joku puhuu pahaa toisesta selän takana vastaa tyttöni napakasti, ettei ole samaa mieltä tai jos joku yritetään jättää leikistä ulos, niin tyttöni kyllä heti puuttuu tähän.

Olen kasvattanut hänestä vahvan ja hyvän itsetunnon omaavan, se on todella tärkeä asia. Ottaisin yhteyttä vanhempiin. En antaisi kiusata omaani, enkä antaisi oman lapsen olla kiusaaja

[/quote]

[/quote]Tiedän. Erityisesti yksi tyttö aina ilmeilee kun tyttöni paikalla. Esim.viime viikolla jäähallilla ja kun vein kaverin synttäreille.. mutta onneksi kukaan muu ei ole lähtenyt siihen mukaan. 

Muistan kun olin itse lapsena myös pieni ja siro (olen edelleen) niin kyllä se mua häiritsi, olla aina se lyhyin ja pienin (en todellakaan ollut mikään ruipelo kuitenkaan, en edes laiha, vain pieni, siro, hoikka) mutta nykyään nähtävästi "muotia" tuo pienuus, ainakin aikuisten keskellä? Ihan hyv'ä muutos lastani ajatellen

t.edellinen

Vierailija
59/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onnistuu ihan huomaamattaan joka ikisessä viestissään mainitsemaan, että hän ja lapsensa ovat keskiluokkaisia, urheilullisia, siroja ja hoikkia, eteläeurooppalaisen kapeita. Ilmeisesti ihan hyvässä tarkoituksessa ja ilman aikomusta ärsyttää, mutta kun se lukijasta kuulostaa itsekorostukselta. Ok, varmasti teidän perheessänne on korkeapalkkaesmmat ja henkisesti hyvinvoivat ihmiset verrattuna A:n ja B:n perheisiin. Mutta mieti ap hetki miltä tuo jatkuva itsekorostaminen voi kuulostaa ulkopuolisen korvissa?

Ettei vaan olisi niin että aloittajan tyttökin oikein hokee koulussa sitä, että hän on niin pieni ja siro, vaatteitakin täytyy metsästää että löytyy sopivan kapeat ja pienet jne. Ei varmasti tyttö mitään pahaa tarkoita, mutta jos on samanlainen hyvää tarkoittava itsekorostaja kuin ap (ja saa kotona kuulla jatkuvasti "me ollaan niin pieniä, siroja...") niin tuohon asiaan on helppo isokokoisemman (ja ehkä itsetunnoltaan heikomman) kiusaajatytön tarttua?

Vierailija
60/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea näitä kaikkia kommentteja, mutta olen kyllä ap:n kanssa samoilla linjoilla, että kiusaamisen syy on kateellisuus. Kateellisuus, oma epävarmuus, heikko itsetunto ja mistä nämä kaikki kumpuaa, no vanhemmista tietenkin. Jos kaikki panostaisivat lapsiensa kasvatuksen, tsemppaisivat, kehuisivat ja pitäisivät huolen, että omalla lapsella on hyvä olla, ei näitä kiusaajia tulisi. Tässäkin keskustelussa puolet syyttää ap:ta, vaikka eihän se hänen vikansa ole, että joku huonosti kasvatettu tokaluokkalainen tyttö ilkeilee ap:n ihan normaalille pikkutytölle. Minä ehkä tekisin niin, että kutsuisin molemmat ilkeilijät meille leikkimään ja katsoisin, miten tytöt käyttäytyvät meidän luona, osaavatko leikkiä kolmestaan nätisti ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi