Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitteko yhteyttä koulukavereiden vanhempiin vai ei

Vierailija
07.11.2013 |

Nyt on toistuvasti 2 tyttöä kiusanneet mun tyttöä, ovat tokalla. Nimitellään pissikseksi (koska tytöllä on kivat vaattet, ei mitään napapaitoja vaan esim. toppaliivi ja tuubihuivi). Nimittely on jatkunut koko syksyn. Tyttöni kulkee ihan normaaleissa koulutytön vaatteissa (joku paita, huppari, leggarit tai collegehousut, joskus farkut), mutta hänellä on hyvä värisilmä ja lainailee minun ja isosiskon huiveja.

Tehdään sellaisia ohareita, että pyydetään ensin mun tyttö mukaan leikkimään, ja sitten kun ollaan vaikka A.N pihalla, niin sitten sanotaan, että vain B saa leikkiä täällä, et sinä, että lähde kotiis vaan. Tämän tarkoitus on estää että tyttöni menisi oikeiden kavereiden kanssa ja ärsyttää.

Haukutaan kun tyttöni on pienikokoinen ja sirorakenteinen (kiusaajat yli 10 cm pidempiä, ei lihavia, mutta ei todella mitään sirojakaan).

Kaikki tuo on täysin kateudesta johtuvaa.

Turha väittää sitten, etä tytöt ovat tällaisia luonnostaan, että 2 leikkii hyvin ja kolmas on liikaa, koska tyttöni osaa itse aivan hyvin leikkiä 3 porukassa tai isommassakin.

Nyt mietin, että riittääkö se, että ollaan puhuttu oman tytön kanssa, että todennäköisesti A on kateellinen siitä toppaliivistä ja muistakin vaatteista ja nimittelee siksi ja saa B:n mukaan. Ja että älä enää mene heidän kanssa mihinkään. Tytöllä on muita, ihan hyviä ystäviäkin. Vai joko heitän viestin noiden äideillekin.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, sä voisit vielä lisätä tämän ketjun linkin tuohon Wilma viestiin. Niin opettajalle selviäisi myös sun asenteesi näihin " isojalkaisiin, ei todellakaan mihinkään siroihin" kiusaajiin.

Vierailija
102/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! AP:n viesti 91 paljastaa kaiken.

Noloin tyyppi vähään aikaan.. Minä, minä, minun erinomaisuuteni ja minun lapseni erinomaisuus. Anna olla, alat olla rasittava ja joo vedäppä vaikka se kateuskortti hihasasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista lukea näitä vastauksia, joissa kiusaaminen käännetään uhrin syyksi. Muistan omilta kouluajoiltani, että mikä tahansa uusi vaate sai haukkumisryöpyn aikaiseksi, niiltä tietyiltä lapsilta. Tämän kertominen kai sitten on kiusaamista niitä haukkujia kohtaan: ne haukkujat olivat niitä, joiden vanhemmat käyttivät rahansa baariin ja omiin merkkivaatteisiin, mieluummin kuin siisteihin vaatteisiin lapsille.

Olis varmaan sitten pitänyt käyttää likaisia, reikäisiä ja nuhjuisia vaatteita koulussa, niinkuin nämä haukkujat. Siis jotka eivät varmaan olleet yhtään kateellisiä mistään, eivät varmaan niin. Jännästi samat tyypit myös haukkuivat harrastuksista. Heidän perheessä kun harrastettiin kivasti kotona oloa (eli telkkarin katsomista).

Vielä lukiossakin yksi tyttö haukkui uudet verkkarini rumiksi päin näköäni. Sen jälkeen hän vielä kehaisi että osti omansa alennuksesta. Mietin hölmistyneeni pitäisikö minun kertoa että ostin nämä verkkarit kesätyöpalkallani. Käytin niitä verkkareita n. 10 vuotta. Nykyään ne ovat serkkuni lasten käytössä.

Vierailija
104/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Sillä ei nyt loppujenlopuksi ole merkitystä miksi ne tytöt kiusaavat. Saattaa olla kateutta joistakin asioista, saattaa olla ongelmia oman itsensä kanssa, kotioloissa yms. Se ei ole nyt se pointti vaan se että siihen kiusaamiseen puututaan sieltä opettajien taholta. Se mikä tässä nyt hiertää montaakin kommentoijaa on tuo sinun tyylisi. Jos vielä kerran mainitset sen kivan toppaliivin tai tuubihuivin niin menee hermo :D 

ja vielä tuo että sinä alentuvasti puhut näistä tytöistä ja heidän vaatteistaan, nostaen teidän perheen korkealle jalustalle. Kyllä, näin sinä teet ja sen voi lukea joka riviltä ja rivien välistä! Nyt on aika pieneen itsetutkiskeluun. Mitenkään väheksymättä tuota kiusausasiaa, se pitää tietenkin hoitaa. Mutta nämä sinun kirjoitukset kertovat enemmän sinusta itsestäsi..

Vierailija
105/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on, tyttöni on lyhyt ja siro, mutta ei ruipelo. Hän harrastaa yhtä lajia, jossa tästä koosta ja oikeasta ruumiinrakenteesta lajiin nähden on hyötyä, ja on sporttinen. Jalat eivät ole tikut, vaan on lihaksia.

Minä olen vain vähän normien alle, 163 cm, tyttöni tullee näille lukemille. Emme ole siis kääpiöitä. Toinen tyttöni on nyt 160, mutta hänellä alkoi jo kuukautisen, että luulen että max 5 senttiä tulee lisää.

En kauheasti sure, jos ei ole varhain kehittynyt teinipoikien päiväuni :) kyllä pienillä, sirommilla naisilla on ottajaansa.

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:54"]

Miksi ihmeessä joku tyttö olisi nykypäivänä kateellinen lyhyydestä ja pienikokoisuudesta? Kaikki tytöt tietävät, että naisihanteena julkisuudessa ja kauneus- ja muotialalla on tietenkin pitkä nainen, jolla on pitkät sääret ja raajat ja sporttinen, ei ruipelo, olemus. Muutenkin koulussa usein ne varhain kehittyvät tytöt ovat niitä kaikkien poikien päiväunia, joille muut tytöt ovat kateellisia. Pienikokoiset näyttävät vielä yläasteellakin rimpoilta, kun varhemmin kehittyneet alkavat jo olla nuoria naisia.

Kuulostaa kyllä siltä, että aplla ja tyttärellä on omat kompleksinsa pienikokoisuudesta, joita sitten yrittävät kääntää muiden kateudeksi...aika epätoivoista! 

[/quote]

Vierailija
106/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Surullista lukea näitä vastauksia, joissa kiusaaminen käännetään uhrin syyksi."

Ei tässä ketjussa ole uhrin syyksi kiusaamista käännetty. Ap:n asennetta tässä lähinnä ruoditaan. Lapset ovat lapsia ja kiusaamiseen pitää aina puuttua, mutta Ap:n oma asenne ärsyttää. 

Vierailija
107/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, vähän tämmöistä se on. Mutta ei nuo A ja B kai mitään ihan osattomia lapsia ole. Tai ainakaan tietääkseni. En ole kiinnittänyt huomiota.

Ainut mitä olen ajatellut, on se, että kumpikin on eroperheestä, ja kummallakin ero on sattunut aika vähän aikaa sitten, 1,5 v - 1 v sitten. Tämä ei nyt ole mikään yh-perheiden haukkuminen, vaan mietin siis että onko tämä kiusaamisherkkyys reagointia siihen eroon, koska taatusti se on jollain lailla vaikuttanut noihin tyttöihin. He ovat paljon mummojensa kanssa, kummankin äidin työ on epäsäännöllistä, on ilta- ja viikonloppuvuoroja. Huomion kipeyttä? Pahan olon purkua?

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:11"]

Surullista lukea näitä vastauksia, joissa kiusaaminen käännetään uhrin syyksi. Muistan omilta kouluajoiltani, että mikä tahansa uusi vaate sai haukkumisryöpyn aikaiseksi, niiltä tietyiltä lapsilta. Tämän kertominen kai sitten on kiusaamista niitä haukkujia kohtaan: ne haukkujat olivat niitä, joiden vanhemmat käyttivät rahansa baariin ja omiin merkkivaatteisiin, mieluummin kuin siisteihin vaatteisiin lapsille.

Olis varmaan sitten pitänyt käyttää likaisia, reikäisiä ja nuhjuisia vaatteita koulussa, niinkuin nämä haukkujat. Siis jotka eivät varmaan olleet yhtään kateellisiä mistään, eivät varmaan niin. Jännästi samat tyypit myös haukkuivat harrastuksista. Heidän perheessä kun harrastettiin kivasti kotona oloa (eli telkkarin katsomista).

Vielä lukiossakin yksi tyttö haukkui uudet verkkarini rumiksi päin näköäni. Sen jälkeen hän vielä kehaisi että osti omansa alennuksesta. Mietin hölmistyneeni pitäisikö minun kertoa että ostin nämä verkkarit kesätyöpalkallani. Käytin niitä verkkareita n. 10 vuotta. Nykyään ne ovat serkkuni lasten käytössä.

[/quote]

Vierailija
108/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:14"]

No, on, tyttöni on lyhyt ja siro, mutta ei ruipelo. Hän harrastaa yhtä lajia, jossa tästä koosta ja oikeasta ruumiinrakenteesta lajiin nähden on hyötyä, ja on sporttinen. Jalat eivät ole tikut, vaan on lihaksia.

Minä olen vain vähän normien alle, 163 cm, tyttöni tullee näille lukemille. Emme ole siis kääpiöitä. Toinen tyttöni on nyt 160, mutta hänellä alkoi jo kuukautisen, että luulen että max 5 senttiä tulee lisää.

En kauheasti sure, jos ei ole varhain kehittynyt teinipoikien päiväuni :) kyllä pienillä, sirommilla naisilla on ottajaansa.

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:54"]

Miksi ihmeessä joku tyttö olisi nykypäivänä kateellinen lyhyydestä ja pienikokoisuudesta? Kaikki tytöt tietävät, että naisihanteena julkisuudessa ja kauneus- ja muotialalla on tietenkin pitkä nainen, jolla on pitkät sääret ja raajat ja sporttinen, ei ruipelo, olemus. Muutenkin koulussa usein ne varhain kehittyvät tytöt ovat niitä kaikkien poikien päiväunia, joille muut tytöt ovat kateellisia. Pienikokoiset näyttävät vielä yläasteellakin rimpoilta, kun varhemmin kehittyneet alkavat jo olla nuoria naisia.

Kuulostaa kyllä siltä, että aplla ja tyttärellä on omat kompleksinsa pienikokoisuudesta, joita sitten yrittävät kääntää muiden kateudeksi...aika epätoivoista! 

[/quote]

[/quote]

Ei oo todellista, ihan kuin ap olisi jopa tosissaan! Pitkät ja perustellut näkemykset tyttären ulkonäöstä ja sen merkityksestä.

Vierailija
109/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ap tuo sinun vastaukseni nro 96. MITEN JAKSAT JAUHAA TÄSTÄ TEIDÄN PERHEEN SIROUDESTA JA MUIDEN ISOKOKOISUUDESTA? Siis ihan oikeasti, onko sinulla ollut joku kompleksi josta olet juuri päässyt 'yli' vai mikä tässä nyt oikein mättää? 

Vierailija
110/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän etten ole tyyppinä valtavan ihastunut tuohon A:n tyyppisiin tyttöihin. Kaksinaamaisiin kiusaajiin, jotka puuttuu toisten ulkoisiin piirteisiin. Voi olla että se asenne häneen näkyy. Minusta hän on huonosti kasvatettu ärsyttävä häslä, ja toivon kyllä että saa rangaistuksen.

B:tä pidän vain liepeilijänä, joka ei uskalla panna hanttiin A:lle.

Vierailija
111/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu voitaisiin kai lopettaa jo. Luulisin, että kaikki ovat sitä mieltä, että kiusaamista ei sallita ja se pitää lopettaa heti.

Kiusattua lasta ei tässä mitenkään väheksytä, eikä yritetä tehdä hänestä syyllistä. Ainoa asia joka joitakin häiritsee (minä mukaan lukien) on se, miten äiti jokaisessa viestissä korostaa niitä s**nan tuubihuiveja, hai-saappaita, toppaliivejä ja siroja muotoja  :)

Parempaa huomista kaikille!

Vierailija
112/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, jotain rajaa! Nyt sä jo ruodit näiden kiusaajien taustoja julkisesti anonyyminä ja surkuttelet yh-äitejä. Sulla on varmaan ihana sirokokoinen ydinperhe. Meneppä nyt pitämään siitä huolta. Sä puhut 8-vuotiaista kovin kehittymättömistä lapsista ja uskot 100% oman tyttösi kertomaan. 

Vierailija
113/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mä juurikin sanoin, että tämä ei ole mitään yh-äiti-dissausta... Mutta kyllähän se ero vaikuttaa lapseen ja ehkäpä siellä kotona ei ole ollut niin auvoista ennen eroakaan.

Toisin kun sinulla, minulla on työpaikka :) (päättelin siitä tilanteesi kun harva työssäkäyvä voi lähteä ennen yhtä kotiin pitämään huolta perheestään... ) odottelen yhtä tärkeää tietoa, ja sen jälkeen alkaa armoton työvääntö.

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:38"]

Ap hei, jotain rajaa! Nyt sä jo ruodit näiden kiusaajien taustoja julkisesti anonyyminä ja surkuttelet yh-äitejä. Sulla on varmaan ihana sirokokoinen ydinperhe. Meneppä nyt pitämään siitä huolta. Sä puhut 8-vuotiaista kovin kehittymättömistä lapsista ja uskot 100% oman tyttösi kertomaan. 

[/quote]

Vierailija
114/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas päättelin, että sulla ei ole duunia, kun olet aamu kasista jauhanut AV:lla. Heh.

Mä vietän hyvin ansaittua lomapäivää. Kerro vielä paljon sun palkka on.. 

Vierailija
115/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tyttäresi kuulostaakin pikku pissikseltä tuubihuiveissaan ja äidin ja isosiskon vaatteissa ;) luulee olevansa niin isoa tyttöä, hyvä että toiset vähän palauttaa maan pinnalle

Vierailija
116/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossahan tä ap asuu.

Vierailija
117/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas näkyy perus läskien av-mammojen kanta asiaan. Heti kun ulkonäöstä mainitsee jotain, se on kiusaamista. Tosin on ok ruotia ja mainita ääneen muut ulkonäköfaktat, mutta annas olla jos toteat kirosanan ylipaino, sitten olet heti kiusaaja. Taitaa se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Eli ottaa päähän kun joillakin voi olla näitä tyylikkäämpiä, sorjempia tai koulussa pärjääviä lapsia. Omat on niitä tuiki tavallisia hiirulaisia, plössöjä ja keskinkertaisia.

Minusta on ihan oleellinen asia se, että jos kiusataan ulkonäköasioista, pitää vilkaista myös miltä kiusaaja itse näyttää. Ihan turha sitä kateutta on kaunistella ja selitellä, keksiä kiertoilmaisuja ja teorioita. Jos ei niin kovin nätti ja erityisesti lihava tyttö kiusaa toista nätimpää, hoikempaa tai pärjäävämpää, kyllä siinä kateus jostain asiasta on varmasti yksi elementti.

Minä henk.koht. kyllä tekisin jo jotain tuon kiusaamisen kitkemiseksi. Olen sitä meiltä, että jos joku toistuvasti ja toistuvista puuttumisista huolimatta pahoittaa lapseni mieltä tahallisesti tai linttaa itsetuntoa, en näe syytä sääliä ja suojella tämän toisenkaan osapuolen tunteita. Olkoot sitten vaikka lapsi, mutta jos ei vanhempansa laita ruotuun, niin sitten minä laittaisin. Ja ei voisi vähempää kiinnostaa pahoittaako sanomisistani ielnsä, mahdollisuus oli korjata käytöstä henkilöllä itsellään ja vanhemmillaan lukuisia kertoja. Ottaisin vaikka kotimatkalla puhutteluun tai soittaisin kakaralle prepaid-liittymästä sellaisen puhelun, että sen koomin ei kiusaisi.

Vierailija
118/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:24"]

Oh my, miten te (jotkut) aikuiset ihmiset viitsitte puolustaa kiusaajaa? Tsiisus. 
Pitäisikö ap:n ja hänen tyttären kulkea jätesäkeissä, jotta kiusaamiseen saisi puuttua..?

[/quote]

Eihän tässä ketjussa kukaan ole kiusaajia puolustellut, lähinnä arvostellut ap:n asennetta, joka kielii ihan omaa tarinaa. Ap itse sortuu kiusaamiseen ja hän on sentään aikuinen.. 

[/quote]

Jaa... Viesteistä saa kyllä sellaisen kuvan, että aika moni syyttää AP:ta tilanteesta (vrt. esim "Mitä teit, että sait miehesi lyömään sinua?"). Tulkitsin tämän kiusaajien puolelle asettumiseksi, en kyllä oikeen ymmärrä, miten sen voi ajatella mitenkään muuten. 

Vierailija
119/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:04"]

Täällä taas näkyy perus läskien av-mammojen kanta asiaan. Heti kun ulkonäöstä mainitsee jotain, se on kiusaamista. Tosin on ok ruotia ja mainita ääneen muut ulkonäköfaktat, mutta annas olla jos toteat kirosanan ylipaino, sitten olet heti kiusaaja. Taitaa se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Eli ottaa päähän kun joillakin voi olla näitä tyylikkäämpiä, sorjempia tai koulussa pärjääviä lapsia. Omat on niitä tuiki tavallisia hiirulaisia, plössöjä ja keskinkertaisia.

Minusta on ihan oleellinen asia se, että jos kiusataan ulkonäköasioista, pitää vilkaista myös miltä kiusaaja itse näyttää. Ihan turha sitä kateutta on kaunistella ja selitellä, keksiä kiertoilmaisuja ja teorioita. Jos ei niin kovin nätti ja erityisesti lihava tyttö kiusaa toista nätimpää, hoikempaa tai pärjäävämpää, kyllä siinä kateus jostain asiasta on varmasti yksi elementti.

Minä henk.koht. kyllä tekisin jo jotain tuon kiusaamisen kitkemiseksi. Olen sitä meiltä, että jos joku toistuvasti ja toistuvista puuttumisista huolimatta pahoittaa lapseni mieltä tahallisesti tai linttaa itsetuntoa, en näe syytä sääliä ja suojella tämän toisenkaan osapuolen tunteita. Olkoot sitten vaikka lapsi, mutta jos ei vanhempansa laita ruotuun, niin sitten minä laittaisin. Ja ei voisi vähempää kiinnostaa pahoittaako sanomisistani ielnsä, mahdollisuus oli korjata käytöstä henkilöllä itsellään ja vanhemmillaan lukuisia kertoja. Ottaisin vaikka kotimatkalla puhutteluun tai soittaisin kakaralle prepaid-liittymästä sellaisen puhelun, että sen koomin ei kiusaisi.

[/quote]

AP:n alteregohan se siellä kirjoittaa. Uhkailulla ja prepaid-liittymällä tämä kuvankaunis ja hoikka omia lapsiaan leijonaemon lailla suojeleva wannabee-mamma kiusaajat laittaisi kuriin. Samaan kiusaajajengiin kuulut sinäkin.

Vierailija
120/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä mäkin sen niin tulkitsen. Että tyttäreni ansaitsee sen, kun on mennyt pukemaan mitään erityisempää päälleen. Tai on lyhyt, niin sitähän saa pilkata. Ja vedättää.

Että hyvä vaan kun joku on tiputtanut maan pinnalle, kun on kuvitellut että voi pukea mitä tahansa päälle kouluun.

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:24"]

Oh my, miten te (jotkut) aikuiset ihmiset viitsitte puolustaa kiusaajaa? Tsiisus. 
Pitäisikö ap:n ja hänen tyttären kulkea jätesäkeissä, jotta kiusaamiseen saisi puuttua..?

[/quote]

Eihän tässä ketjussa kukaan ole kiusaajia puolustellut, lähinnä arvostellut ap:n asennetta, joka kielii ihan omaa tarinaa. Ap itse sortuu kiusaamiseen ja hän on sentään aikuinen.. 

[/quote]

Jaa... Viesteistä saa kyllä sellaisen kuvan, että aika moni syyttää AP:ta tilanteesta (vrt. esim "Mitä teit, että sait miehesi lyömään sinua?"). Tulkitsin tämän kiusaajien puolelle asettumiseksi, en kyllä oikeen ymmärrä, miten sen voi ajatella mitenkään muuten. 

[/quote]