Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitteko yhteyttä koulukavereiden vanhempiin vai ei

Vierailija
07.11.2013 |

Nyt on toistuvasti 2 tyttöä kiusanneet mun tyttöä, ovat tokalla. Nimitellään pissikseksi (koska tytöllä on kivat vaattet, ei mitään napapaitoja vaan esim. toppaliivi ja tuubihuivi). Nimittely on jatkunut koko syksyn. Tyttöni kulkee ihan normaaleissa koulutytön vaatteissa (joku paita, huppari, leggarit tai collegehousut, joskus farkut), mutta hänellä on hyvä värisilmä ja lainailee minun ja isosiskon huiveja.

Tehdään sellaisia ohareita, että pyydetään ensin mun tyttö mukaan leikkimään, ja sitten kun ollaan vaikka A.N pihalla, niin sitten sanotaan, että vain B saa leikkiä täällä, et sinä, että lähde kotiis vaan. Tämän tarkoitus on estää että tyttöni menisi oikeiden kavereiden kanssa ja ärsyttää.

Haukutaan kun tyttöni on pienikokoinen ja sirorakenteinen (kiusaajat yli 10 cm pidempiä, ei lihavia, mutta ei todella mitään sirojakaan).

Kaikki tuo on täysin kateudesta johtuvaa.

Turha väittää sitten, etä tytöt ovat tällaisia luonnostaan, että 2 leikkii hyvin ja kolmas on liikaa, koska tyttöni osaa itse aivan hyvin leikkiä 3 porukassa tai isommassakin.

Nyt mietin, että riittääkö se, että ollaan puhuttu oman tytön kanssa, että todennäköisesti A on kateellinen siitä toppaliivistä ja muistakin vaatteista ja nimittelee siksi ja saa B:n mukaan. Ja että älä enää mene heidän kanssa mihinkään. Tytöllä on muita, ihan hyviä ystäviäkin. Vai joko heitän viestin noiden äideillekin.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos jos oli epäselvää, niin ei ne huivit tunnilla/sisällä ole päällä. Ulkona koska joka tapauksessa pitää olla joku kaulahuivi. 

Tutustupa mitä se pissis meinaa, ja mieti onko 8-v pissis jos käyttää tuubihuivia eikä kauluria.

A: lle itselleen vaatteet on ylitärkeät silleen, että kun sataa kaatamalla vettä, tämä vetää urheasti feikki-uggeissaan, joita nimittää tyttöni mukaan tyylikengiksi :) Omani ja 99 % muista on silloin kumpareissa ( osa varmaan goreilla kaatosateessakin).

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 08:48"]

Sori vaan muuta eikös tuollain kivojen huivien kanssa touhuilu ole juurikin sitä pissis-meinikikä? Toiset on farkuissa ja tavallisissa paidoissa, niin kyllähän siinä vähän huiveineen erottuu joukosta.

[/quote]

Vierailija
82/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 08:39"]

Meillä oli samanlaista ongelmaa. Kaksi pullukkaa typerystä kiusasi jatkuvasti tyttöäni koulussa. Ja kuten teillä, meillä myös tyttö on siro. On luokassa ja muutenkin sosiaalinen, kavereita on koulussa ja harrastuksissa. Harrastaa kilpaurheilua ja menestyy siinä ja koulussa hyvin. Palaset siis kohdillaan. Minä tykkään katsoa, että tytöllä on siistiä, puhdasta ja nättiä päällä. Jo joskus jopa (hui kauhistus) joku huivi, jopa sävysävyyn jos oikein hurjaksi ruvetaan.

Tämä jotenkin tuntui hiertävän kahta luokkalaista tyttöä. Jatkuvasti nälvimistä hyvistä koulunumeroista, vaatteista, pienikokoisuudesta, väärin vastaamisesta tunnilla. Ihan ihme touhua.

Ja kyllä, tiedän nämä tytöt. En ole heihin aiemmin mitään huomiota kiinnittänyt kylillä, mutta tottakai sitä alkaa tarkemmin katsoa kun oman lapsen ottavat kynsiinsä. Ja mitä havaintoja tein: Molemmat sellaisia mitään urheilua harrastamattomia pönäköitä karkkivatsoja. Polvet jo linkussa painon alla ja kävely sellaista löntystelyä. Ilmeisen keskitasoisia ellei jopa heikohkoja koulussa. Vaatteet ihan perus kauraa, ei pistänyt silmään. Tukka usein rasvanen kammottava luiru, ainakin kesällä joka kerta kun kohtasimme. Olemus kaikin puolin rähnäinen ja hiirenharmaa.

Että vedin itse johtopäätöksen myös kateudesta. Ottaa vissiin päähän kun tyttöni pärjää koulussa ja liikunnassa, on kivoja vaatteita ja kavereita paljon. On iloinen ja pidetty ja leikkimään kyselevät tytöt ja pojat.

Totesin vain tytölle, että älä välitä niistä ja ole iloinen oikeista ystävistä.

Soitin näiden vanhemmille kun kiusaamista oli jatkunut jo pidemmän aikaa. Sanoin, että tytöt haukkuvat omani ulkonäköä, nimittelevät erilaisilla pienuutta korostavilla nimillä, ivaavat vaatteista ja koulumenestyksestä. Toinen ymmärsi ja toisen äiti ei ollenkaan. Ihmetteli,että mitä pahaa siinä nyt on jos vähän pienikokoisuudesta sanoo, että kun eihän se salaisuus ole että tyttöni on lyhyt. No ei ole ei. Hiljeni kun sanoin, että kyllähän sen nyt näkee kilometrin päähän, että omasi on ylipainoinen ja pelkkä ylämäen kiipeäminen on raskasta. Mutta että ei siitä ole tapana haukkua, vaikka kuinka olisi fakta. Ja omani olen opettanut kyllä siihen, ettei pitkiä haukuta hujopeiksi, lyhyempiä kääpiöiksi ja ylipainoisia nimitellä läskeiksi jne. Koska ihmisillä on myös etunimi, jolla kutsua jos asiaa on. Ylipäänsä ulkonäöstä ei huomautella, ellei meinaa sanoa jotain ystävällistä. Ja ettei myöskään normaalit ihmiset hauku vaatteista. Ja että meillä ainakin koulussa pärjääminen ja kiinnostus oppimiseen on tärkeää, koulu on lapsen työtä ja en pidä siitä, että asiasta pilkataan. Sanoin myös, että omana kouluaikanani kovimpia koulumenestyksen parjaajia oli luokan heikoimmat ja lahjattomimmat. Että ehkä kyse onkin vain kateudesta. Hiljaiseksi meni mamma. Ja kiusaaminen loppui.

Suosittelen.

[/quote]

Jaahas, lisää kiusaajia liittynyt ketjuun! Ymmärrän hyvin, jos lastasi kiusataan. Karmanlaki. Äiti haukkuu pikkulikkoja nimettömänä netissä. 

Tutkimusten mukaan, kyllä se vaan on niinpäin, että ne menestyjät kiusaavat enemmän, kuin ne luokan heikoimmat ja lahjattomimmat.

Meneppä lukemaan tuota kiusattujen ketjua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, tyttöjen äiti siinä vaan huutelee eli nyt yhteyttä mummoon sitten. Okei, mä puran tän auki kun ette tajua kuitenkaan eli tuollainen nainen kasvattaa tuollaisia tyttöjä. Ja hänen äitinsä (mummo) on unohtanut vastaavasti kasvattaa tuon äidin tai antanut muuten huonon mallin. 

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:16"]

Häh???

Ei ne tokaluokkalaiset mua kiusaa, vaan tyttöäni.

ap

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:12"]

Ilman muuta menet tapaamaan niitä vanhempia, että näkevät hoikan ja siron olemuksesi, jonka olet verhonnut kivaan toppaliiviin, siihen sointuvaan puseroon ja somaan huiviin sekä katseenkestäviin farkkuihin. Muita ottaa joku kiva laukku (Vuitton tms.) että vanhemmat tajuavat, mistä oikein on kyse.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
84/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä ap tiedät, että "kiusaamisen" laukaisee kateus? Valehtelet lapsellesi ja näinollen kiusaat itse näitä luokkakavereita kun haukut heitä kateellisiksi. Kiusaamista en todellakaan siedä missään muodossa, mutta asenteesi paistaa läpi niin pahasti, että oli pakko kirjoittaa.

Mikäli lapsesi vahingossakaan syyttää luokkakavereitaan kateellisiksi ja mainitsee vielä, että varmasti olette kateellisia kun äitini niin on sanonut! Silloin on peli menetetty ja se on ihan sinun oma syysi. Tarkasta asennettasi ja mieti tarkkaan, että mikä on todellinen syy, että tyttäresi osaa ärsyttää muita...oletko katsomassa, että miten tyttäresi puhuu näille kiusaajiksi leimaamillesi tytöille?

Mikäli todellista kiusaamista on niin silloin asiaan pitää tietenkin puuttua, ketään ei saa kiusata, et myöskään sinä.

Oma tyttäreni on toisella luokalla. Tietääkseni heillä ei mitään kiusaamistilanteita ole ollut, mutta he ovat sen ikäisiä, että eivät todellakaan ole kateellisia vielä kenenkään liiveistä ja huiveista, kyllä se on luonne joka saattaa joissakin ärsyttää, eli opeta myöskin tyttäresi käyttäytymään, äläkä missään nimessä syytä ketään kateellisiksi, mikäli et siitä 100%:n varma ole.

Vierailija
85/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä ap tiedät, että "kiusaamisen" laukaisee kateus? Valehtelet lapsellesi ja näinollen kiusaat itse näitä luokkakavereita kun haukut heitä kateellisiksi. Kiusaamista en todellakaan siedä missään muodossa, mutta asenteesi paistaa läpi niin pahasti, että oli pakko kirjoittaa.

Mikäli lapsesi vahingossakaan syyttää luokkakavereitaan kateellisiksi ja mainitsee vielä, että varmasti olette kateellisia kun äitini niin on sanonut! Silloin on peli menetetty ja se on ihan sinun oma syysi. Tarkasta asennettasi ja mieti tarkkaan, että mikä on todellinen syy, että tyttäresi osaa ärsyttää muita...oletko katsomassa, että miten tyttäresi puhuu näille kiusaajiksi leimaamillesi tytöille?

Mikäli todellista kiusaamista on niin silloin asiaan pitää tietenkin puuttua, ketään ei saa kiusata, et myöskään sinä.

Oma tyttäreni on toisella luokalla. Tietääkseni heillä ei mitään kiusaamistilanteita ole ollut, mutta he ovat sen ikäisiä, että eivät todellakaan ole kateellisia vielä kenenkään liiveistä ja huiveista, kyllä se on luonne joka saattaa joissakin ärsyttää, eli opeta myöskin tyttäresi käyttäytymään, äläkä missään nimessä syytä ketään kateellisiksi, mikäli et siitä 100%:n varma ole.

Vierailija
86/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 08:48"]

Sori vaan muuta eikös tuollain kivojen huivien kanssa touhuilu ole juurikin sitä pissis-meinikikä? Toiset on farkuissa ja tavallisissa paidoissa, niin kyllähän siinä vähän huiveineen erottuu joukosta.

[/quote]

Ei ole pissis-meinikikä ei...fiksu, siisti ja kauniskin ulkoasu kertoo useimmiten ihmisen sivistyneisyydestä. Toisilla sitä on enemmän kuin toisilla, mutta suu pidetään silti kiinni.

Vierailija
87/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:51"]

"Haukutaan kun tyttöni on pienikokoinen ja sirorakenteinen (kiusaajat yli 10 cm pidempiä, ei lihavia, mutta ei todella mitään sirojakaan)."

Mutta "sulle on ihan sama minkä kokoisia ko. tytöt ovat"... mutta sä kerrot tarkat speksit tyttöjen koosta, jopa kengän numerot. Sä saat kiusata nimettömänä netissä kunhan sun tyttöäsi ei kiusata..

[/quote]

OMG...

Vierailija
88/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaan jatkaa länkyttämistään.

A: lle itselleen vaatteet on ylitärkeät silleen, että kun sataa kaatamalla vettä, tämä vetää urheasti feikki-uggeissaan, joita nimittää tyttöni mukaan tyylikengiksi :) Omani ja 99 % muista on silloin kumpareissa ( osa varmaan goreilla kaatosateessakin).

Kai sun tyttösi Hai-saappaat jalassa muistaa kertoa A:lle kuinka nolot feikki UGG:it EI ole tyylikengät :)

Vierailija
89/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se nimittely alkaa aina, kun tytöllä on jotain uutta.

Oma tyttöni kuvaili tilannetta niin, että hän tuli kouluun se toppaliivi päällä, A näki hänet, ja hän näki heti A :n kasvoista että suuttui ja tuli saman tien koulun pihan poikki haukkumaan häntä pissikseksi. Oli myös kysynyt mistä liivi on saatu. Tyttöni ei provosoinut mitenkään.

Siitä arvaan että kateus siinä iski.

Sinusta ei ole kiusaamista nimitellä toista pissikseksi tai puuttua toisen kokoon? Tai pyytää mukaan leikkimään ja vannoa että nyt ollaan kunnolla, vain saadakseen toisen mukaan ja heti sitten tylyttää, että et sinä saa täällä leikkiä, lähde kotiisi?

Tyttäreni ei ärsytä muita kiusaamaan. Siis häntä ei kiusaa kukaan muu, vain tämä A ja B ja b: kään ei silloin kun A on poissa. Jos hän olisi yleisesti ärsyttävä, niin luulisi että muutkin tytöt ärsyyntyisi, eikä olisi kavereita. 

Vaikea uskoa ettei teidän tokaluokkalaiset olisi kateellisia toisilleen jos toisella on kiva vaate tai jotkut kivat kirjoitusvälineet, täällä sitä on kyllä ollut.

Minä en ole kiusannut ketään edes koulussa. Miten mä nyt kiusaan ja ketä? noita tyttöjäkö, joita en edes näe? Vai kun kirjoitin, että ovat luokan isoimmat ja vanhimmat tytöt?

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:30"]

[/quote]

Vierailija
90/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kävi  kun käytiin katselemassa kenkiä talveksi ja tyttöni kysyi onko nuo tyylikengät? näyttäen feikki-uggeja rivissä. Sanoin, että ovat ne kai vieläkin muotia. Kysyin mistä hän tuon nimityksen keksi ja kävi ilmi, että A:lla on just tuollaiset ja nimittää niitä tyylikengiksi.

Mua hymyilytti mutten puhunut niistä sen kummemmin. Tyttö sovitti niitä, muttei halunnut, ei kuulemma ollut kivat jalassa.

Tytölläni on jotkut isosiskon vanhat markettikumpparit, ei ole Hai-kenkiä, mulla kyllä on :) ja kunhan jalka kasvaa pari numeroa, perii siskon pieneksi jääneet Hait. Ei hän osaa kumppareista sanoa, mitkä on sen kummemmat kuin toisetkaan.

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:45"]

AP vaan jatkaa länkyttämistään.

Kai sun tyttösi Hai-saappaat jalassa muistaa kertoa A:lle kuinka nolot feikki UGG:it EI ole tyylikengät :)[/quote]

Vierailija
91/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ihmetyttää miten tuot kiusaajien kengän koon ym. esille. Voi kyynel, minunkin tytölläni on iso jalka :O

Vierailija
92/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:06"]

Asia kävi  kun käytiin katselemassa kenkiä talveksi ja tyttöni kysyi onko nuo tyylikengät? näyttäen feikki-uggeja rivissä. Sanoin, että ovat ne kai vieläkin muotia. Kysyin mistä hän tuon nimityksen keksi ja kävi ilmi, että A:lla on just tuollaiset ja nimittää niitä tyylikengiksi.

Mua hymyilytti mutten puhunut niistä sen kummemmin. Tyttö sovitti niitä, muttei halunnut, ei kuulemma ollut kivat jalassa.

Tytölläni on jotkut isosiskon vanhat markettikumpparit, ei ole Hai-kenkiä, mulla kyllä on :) ja kunhan jalka kasvaa pari numeroa, perii siskon pieneksi jääneet Hait. Ei hän osaa kumppareista sanoa, mitkä on sen kummemmat kuin toisetkaan.

ap

Sä oot AP niin nolo. Kiva, kun muistit vielä kertoa, että sulla ja isosiskolla on Hai-saappaat.

Sitten, kun erottaa Hait markettikumppareista, villi veikkaukseni on, että Pikku-rinsessasi saattaa olla A.. 

Vierailija
93/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani ketjun, vastaukseni AP:n alkuperäiseen kysymykseen on: En ottaisi yhteyttä vanhempiin. Miettisin omaa asennettani. Ja juttelisin tyttäreni kanssa.

Näiden AP:n kommenttien valossa, hän vaikuttaa kiusaajalta itse.

Vierailija
94/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengän on yksi asia, mistä A on haukkunut tyttöäni.

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:17"]

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ihmetyttää miten tuot kiusaajien kengän koon ym. esille. Voi kyynel, minunkin tytölläni on iso jalka :O

[/quote]

Vierailija
95/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä A kun erotat? Tai minä? Tai jokainen aikuinen nainen?

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:21"]

ap

Sä oot AP niin nolo. Kiva, kun muistit vielä kertoa, että sulla ja isosiskolla on Hai-saappaat.

Sitten, kun erottaa Hait markettikumppareista, villi veikkaukseni on, että Pikku-rinsessasi saattaa olla A.. 

[/quote]

Vierailija
96/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:34"]

ap

ap

[/quote]

[/quote]

Sinä olet A! Minä saatoin olla B..

Vierailija
97/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ottanutkaan. Enkä ole itse mikään kiusaaja. Heitin seuraavan viestin opelle wilmaan (lukee kun palaa saikulta):

"Hei, ikävä kyllä nyt poissaolosi aikana pissis-nimittely on tullut takaisin. Samat tytöt tekijöinä, eli A ja B. Puuttuvat myös X:n kokoon, että on vauvamaista olla noin pieni ja että pienet jalat ovat surkeat.

Lisäksi on ollut useamman kerran sellaista vedättämistä, jossa A ja B pyytämällä pyytävät X:n  mukaan leikkimään heti koulun jälkeen A:n pihalle. X on epäillyt tarkoitusperiä ekan kerran jälkeen, mutta tytöt ovat vannoneet, että ollaan kiltisti ja leikitään. Kuitenkin heti kun ollaan A:n pihalla, X:lle sanotaan, että vain A ja B saavat leikkiä sillä pihalla ja lähde kotiisi siitä. Tähän X ei enää mene mukaan, vaikka pyytäisivät kuinka, mutta ei sekään kivaa käytöstä ole.

En viitsinyt pyytää sijaista puhuttelemaan tyttöjä, mutta toivon, että puhuttelet nyt  tytöt erikseen, eikä koko luokkaa. Koko luokkaakin voi toki muistuttaa, että saako puuttua toisen ulkonäköön ja nimitellä.

Jos tätä toistuu nyt vielä poissaolosi loppuaikana, niin kirjoitan uuden viestin.

terveisin N.N."

-----

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:32"]

Luettuani ketjun, vastaukseni AP:n alkuperäiseen kysymykseen on: En ottaisi yhteyttä vanhempiin. Miettisin omaa asennettani. Ja juttelisin tyttäreni kanssa.

Näiden AP:n kommenttien valossa, hän vaikuttaa kiusaajalta itse.

[/quote]

Vierailija
98/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku tyttö olisi nykypäivänä kateellinen lyhyydestä ja pienikokoisuudesta? Kaikki tytöt tietävät, että naisihanteena julkisuudessa ja kauneus- ja muotialalla on tietenkin pitkä nainen, jolla on pitkät sääret ja raajat ja sporttinen, ei ruipelo, olemus. Muutenkin koulussa usein ne varhain kehittyvät tytöt ovat niitä kaikkien poikien päiväunia, joille muut tytöt ovat kateellisia. Pienikokoiset näyttävät vielä yläasteellakin rimpoilta, kun varhemmin kehittyneet alkavat jo olla nuoria naisia.

Kuulostaa kyllä siltä, että aplla ja tyttärellä on omat kompleksinsa pienikokoisuudesta, joita sitten yrittävät kääntää muiden kateudeksi...aika epätoivoista! 

Vierailija
99/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

B käy minulle sääliksi. Ei uskalla yhtään panna hanttiin A:lle ja joutuu leimatuksi kiusaajaksi ja ikäväksi tytöksi A:n vanavedessä.

A ei nimittäin ole tänä syksynä saanut yhtään synttärikutsua luokan tytöiltä. Tyttöni on ollut niissä kaikissa.

Minä en ollut lapsenakaan A, enkä B, vaan sellainen joka puutuin jos jotain kiusataan ja eristetään. Paritöissäkin otin vapaaehtoisesti näitä hyljeksittyä pariksi ja välkällä mukaan. Muistan kun oma openi kerran joskus kutosella kiitti kun teen niin ja otan ujot ja hiljaiset mukaan. Sain jonkun stipendinkin siitä, tsemppari tms.

Itse en ollut siinä suosittujen ytimessä, vaan mulla oli omat kaverini. Olin hyvä koulussa ja ehkä vähän nörtti, mutta sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut. Myöhemmin yläasteella sain herätyksen ja musta tuli sellainen maailmanparantaja, kävin mielenosoituksissa ja kehitysmaakaupassa vapaaehtoistyössä. Ja kuljin maiharit jalasa ja palestiinalaishuivissa ja kuuntelin indierokkia :)

Meillä oli tuollaisia A- ja B-tyttöjä kyllä, jotka koettivat muutamaa eristää sosiaalisesti, silloin siksi kun eivät tajunneet/välittäneet muodista mitään.

ap

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:34"]

ap

ap

[/quote]

[/quote]

Sinä olet A! Minä saatoin olla B..

[/quote]

Vierailija
100/137 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Ensinnäkin mainitsin, että B:n äiti ja minä olemme samanlaisissa töissä. Yhtä keskiluokkalaisia ollaan. Alue jossa asutaan on oikea keskiluokkaisuuden perikuva. Mies on kaikkea muuta kuin lyhyt tai siro. Suomalaiseksikin pitkä mies.

Ja lapsethan eivät halua olla pieniä, vaan isoja tuossa iässä.

Vaatteista tai niiden metsästyksestä emme muuten puhu kuin joskus jos joku on antanut lahjaksi housut, joiden malli ei sovi tytöille. Tai jos katsovat kaupassa jotain mallia, ja tiedän, että ei tuu olemaan kivat näköiset vyötäröltä tai pysymään päällä.

Suurin osa vaatteista on ihan näistä ketjumyymälöistä kuten H&M, KappAhl Lindex, Seppälä, Name It... Niillä on melko vaikeaa kehuskella imho.

ap

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:31"]

Ap onnistuu ihan huomaamattaan joka ikisessä viestissään mainitsemaan, että hän ja lapsensa ovat keskiluokkaisia, urheilullisia, siroja ja hoikkia, eteläeurooppalaisen kapeita. Ilmeisesti ihan hyvässä tarkoituksessa ja ilman aikomusta ärsyttää, mutta kun se lukijasta kuulostaa itsekorostukselta. Ok, varmasti teidän perheessänne on korkeapalkkaesmmat ja henkisesti hyvinvoivat ihmiset verrattuna A:n ja B:n perheisiin. Mutta mieti ap hetki miltä tuo jatkuva itsekorostaminen voi kuulostaa ulkopuolisen korvissa?

Ettei vaan olisi niin että aloittajan tyttökin oikein hokee koulussa sitä, että hän on niin pieni ja siro, vaatteitakin täytyy metsästää että löytyy sopivan kapeat ja pienet jne. Ei varmasti tyttö mitään pahaa tarkoita, mutta jos on samanlainen hyvää tarkoittava itsekorostaja kuin ap (ja saa kotona kuulla jatkuvasti "me ollaan niin pieniä, siroja...") niin tuohon asiaan on helppo isokokoisemman (ja ehkä itsetunnoltaan heikomman) kiusaajatytön tarttua?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme