Ottaisitteko yhteyttä koulukavereiden vanhempiin vai ei
Nyt on toistuvasti 2 tyttöä kiusanneet mun tyttöä, ovat tokalla. Nimitellään pissikseksi (koska tytöllä on kivat vaattet, ei mitään napapaitoja vaan esim. toppaliivi ja tuubihuivi). Nimittely on jatkunut koko syksyn. Tyttöni kulkee ihan normaaleissa koulutytön vaatteissa (joku paita, huppari, leggarit tai collegehousut, joskus farkut), mutta hänellä on hyvä värisilmä ja lainailee minun ja isosiskon huiveja.
Tehdään sellaisia ohareita, että pyydetään ensin mun tyttö mukaan leikkimään, ja sitten kun ollaan vaikka A.N pihalla, niin sitten sanotaan, että vain B saa leikkiä täällä, et sinä, että lähde kotiis vaan. Tämän tarkoitus on estää että tyttöni menisi oikeiden kavereiden kanssa ja ärsyttää.
Haukutaan kun tyttöni on pienikokoinen ja sirorakenteinen (kiusaajat yli 10 cm pidempiä, ei lihavia, mutta ei todella mitään sirojakaan).
Kaikki tuo on täysin kateudesta johtuvaa.
Turha väittää sitten, etä tytöt ovat tällaisia luonnostaan, että 2 leikkii hyvin ja kolmas on liikaa, koska tyttöni osaa itse aivan hyvin leikkiä 3 porukassa tai isommassakin.
Nyt mietin, että riittääkö se, että ollaan puhuttu oman tytön kanssa, että todennäköisesti A on kateellinen siitä toppaliivistä ja muistakin vaatteista ja nimittelee siksi ja saa B:n mukaan. Ja että älä enää mene heidän kanssa mihinkään. Tytöllä on muita, ihan hyviä ystäviäkin. Vai joko heitän viestin noiden äideillekin.
Kommentit (137)
Ottamatta nyt kantaa pukeutumisiin ja kokoihin ja mihin tahansa muihin sivuseikkoihin, niin jos kerran kiusaamista on ollut koulussa, niin ilmoittaisin opettajallekin kyllä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 13:48"]
Tästä näkee mistä kaateelliset lapset ottaa mallia.. kateellisilta aikuisilta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:12"]
Ilman muuta menet tapaamaan niitä vanhempia, että näkevät hoikan ja siron olemuksesi, jonka olet verhonnut kivaan toppaliiviin, siihen sointuvaan puseroon ja somaan huiviin sekä katseenkestäviin farkkuihin. Muita ottaa joku kiva laukku (Vuitton tms.) että vanhemmat tajuavat, mistä oikein on kyse.
[/quote]
[/quote]
Eiköhän toi ollut ihan puhdasta kuittaillua Ap:lle. huh.
Omia lapsia seuranneena harvoin ristiriitatilanteet on yksipuolisia. Kysyn silloinkin kun joku kiusannut lastani: mitä sinä teit ensin tai sanoitko jotain?
Saan kuvan perheestäsi ap että olette melko tarkkoja kuitenkin ulkonäöstä ja ihan se ja sama mistä vaatteet ostat mutta kun lainaat lapsellesi vaatteita niin tyttäresi saattaa mennä niillä prassailemaan: "Sain tämän äidiltä lainaksi" No onko se sitten ihme että se alkaa muita ärsyttämään?
Pyytäisin opettajaa hiukan seuraamaan lapsen käytöstä muiden lapsien kanssa, siis nimenomaan nämä aamun ekat kohtaamiset toisten lapsien kanssa eikä olla vielä luokassa. Olisin itse huolissani siitä että lapseni syrjäytyy ja jää yksin. Se voi olla meinaan nyt seuraus lapsen omasta käytöksestä.
12 vielä jatkaa. Kyllähän sinä ap olet sitä mieltä, että kiusaajat ovat kateellisia. Ja teit tämän lapsellesikin selväksi. Eli itse pilkkaat kiusaajia.
Onneksi meidän tapauksessa kaikilla aikuisilla on järki päässä. Tiedetään tasan tarkkaan, että molemmat kiusaajat ovat yhtä syyllisiä vaikka yrittivät luikerrella asioista vierittämällä syyt kaverin niskaan. Näin ne parhaat kamutkin toimii kun on oma napa kyseessä. Onneksi aikuisilla on taitoa tulkita tilannetta.
Mutta jos sanallakin olisin kuullut, että kiusatun vanhempi korostaisi lapsensa erinomaisuutta tai vaatteita niin varmaan olisin viitannut kintaalla koko tilanteelle. Silloin voisi kai sanoa: sitä saa mitä tilaa.
Oh my, miten te (jotkut) aikuiset ihmiset viitsitte puolustaa kiusaajaa? Tsiisus.
Pitäisikö ap:n ja hänen tyttären kulkea jätesäkeissä, jotta kiusaamiseen saisi puuttua..?
Nyt on kiire, mutta tyttöni ei ole yksinäinen, hänellä on luokalla & rinnakkaisluokalla ja vielä kotipiirissä hyviä kavereita, joiden kanssa tytötkin osaavat leikkiä kolmistaan jne.
Omalle tytölle olen syynä esittänyt, että syy on kateus. Koska se sen laukaisee tuon A:n päässä. Mitä pilkkaa se on? Onhan noita aikuisiakin, joilla on kateuksia esim. toisen talosta tai autosta, tai vaatteista, tai milläiset hiukset joku on luonnonlahjana saanut, tai muuta vastaavaa.
Omani on kiva tyttö, tuskin täydellinen hänkään. Mutta ei kiusaaja eikä edes provokatiivinen. Todennäköisesti aika hyväuskoinen, luulee toisista liian hyvää, siis vaikeaa käsittää että joku haluaa pahaa. Mutta maailma opettaa.
Oikeasti ap, miksi kukaan haluaisi varastaa teidän kenkiä eteisestä? Kuulostat ihan mun teini-ikäiseltä tytöltä, joka myös puhuu tyyyliin "Se melkein varasti mun kengät.."
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:36"]
Oikeasti ap, miksi kukaan haluaisi varastaa teidän kenkiä eteisestä? Kuulostat ihan mun teini-ikäiseltä tytöltä, joka myös puhuu tyyyliin "Se melkein varasti mun kengät.."
[/quote]
lukutaito? AP:han naureskeli, että hän saa olla varuillaan, ettei "varasta" tyttärensä kavereiden kenkiä eteisestä kun ovat saman kokoisia kuin AP:n omat kengät.
Ja sä puolustat ap:ta, joka tekee ihan samaa itse.
Yhteydenpito vanhempiin ei auta tuossa tilanteessa yhtään. Yritä löytää tytölle uusi leikkikaveri, jota kutsutte useammin kylään ja jonka kanssa tyttö voi tehdä jotain kivaa asioita. (Kokemuksen syvällä rintaäänellä).
Huomasin juuri, että lapseni luokalla on yksi josta muut eivät niin pidä. Kysyin lapseltani, että kiusataanko sitä yhtä lasta. Lapseni sanoi, ettei kiusata. Kysyin huomaako se lapsi, etteivät muut pidä hänestä. Vastaus oli, että huomaa. Siinä sitten keskusteltiin kiusaamisen eri muodoista. Lapseni ei itsestään ollut tajunut, että syrjiminen on kiusaamista. Eli kissa pitää nostaa aina pöydälle ja rautalangasta vääntää asiat, niin että varmasti selviää.
No, katsotaan.
Tytöllä on paljon muita leikkikavereita, nämä ovat luokkakavereita joiden kanssa ei ole paljon tekemisissä koulun ulkopuolella. Heidänkin kanssa pitää joku sopu saada.
Näiden 2 kanssa on oikeastaan vain koulussa ja heti koulun jälkeen joskus. Nyt ei varmaan enää, kun sai taas eilen tuntea että kuinka systemaattista tuo A: n homma on. Hän siis maanittelee mukaan leikkimään, vannoo, että nyt ei tule mitään vedätystä, ja heti pihalla sama tyly vedätys alkoi.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 16:01"]
Yhteydenpito vanhempiin ei auta tuossa tilanteessa yhtään. Yritä löytää tytölle uusi leikkikaveri, jota kutsutte useammin kylään ja jonka kanssa tyttö voi tehdä jotain kivaa asioita. (Kokemuksen syvällä rintaäänellä).
[/quote]
Koulu hoitaa. Oikeusmurhien ja vanhempien välisen riitelyn ehkäisemiseksi, meillä ainakin koulu haluaa ehdottomasti hoitaa kiusaamiset! Vanhemmilla kun usein tuppaa menemään tunteen puolelle, kuten tästäkin ketjusta voidaan havaita...
Vaikea uskoa ettei ettei nuo huomaa kiusaavansa, kun se on nimittelyä josta opekin on puhunut, ja vedätystä jossa valehdellaan päin naamaa.
Tytöllääni on luokalla 5 hyvää kaveria, joiden kanssa yleensä viettää iltapäiviä ja joskus iltojakin, ja lisäksi 4 ihan naapurista olevaa kaveria, joista 1 on se tärkein. Joten ei hän ole mikään kaikkien syrjimä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 16:10"]
Huomasin juuri, että lapseni luokalla on yksi josta muut eivät niin pidä. Kysyin lapseltani, että kiusataanko sitä yhtä lasta. Lapseni sanoi, ettei kiusata. Kysyin huomaako se lapsi, etteivät muut pidä hänestä. Vastaus oli, että huomaa. Siinä sitten keskusteltiin kiusaamisen eri muodoista. Lapseni ei itsestään ollut tajunut, että syrjiminen on kiusaamista. Eli kissa pitää nostaa aina pöydälle ja rautalangasta vääntää asiat, niin että varmasti selviää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:24"]
Oh my, miten te (jotkut) aikuiset ihmiset viitsitte puolustaa kiusaajaa? Tsiisus.
Pitäisikö ap:n ja hänen tyttären kulkea jätesäkeissä, jotta kiusaamiseen saisi puuttua..?
[/quote]
Eihän tässä ketjussa kukaan ole kiusaajia puolustellut, lähinnä arvostellut ap:n asennetta, joka kielii ihan omaa tarinaa. Ap itse sortuu kiusaamiseen ja hän on sentään aikuinen..
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:16"]
12 vielä jatkaa. Kyllähän sinä ap olet sitä mieltä, että kiusaajat ovat kateellisia. Ja teit tämän lapsellesikin selväksi. Eli itse pilkkaat kiusaajia.
Onneksi meidän tapauksessa kaikilla aikuisilla on järki päässä. Tiedetään tasan tarkkaan, että molemmat kiusaajat ovat yhtä syyllisiä vaikka yrittivät luikerrella asioista vierittämällä syyt kaverin niskaan. Näin ne parhaat kamutkin toimii kun on oma napa kyseessä. Onneksi aikuisilla on taitoa tulkita tilannetta.
Mutta jos sanallakin olisin kuullut, että kiusatun vanhempi korostaisi lapsensa erinomaisuutta tai vaatteita niin varmaan olisin viitannut kintaalla koko tilanteelle. Silloin voisi kai sanoa: sitä saa mitä tilaa.
[/quote]
Ei voi muuta sanoa, kuin että
VITTU SÄ OOT PELLE ÄMMÄ.
SIis ihan oikeasti sä antaisit oman lapsesi kiusata toista lasta sen takia, että tämän äiti ei mielestäsi osaa tarpeeksi nöyrästi esittää sulle, että sun lapsesi on nimitellyt yms? No, av-lehmältä nyt ei voi paljoa enempää odottaakaan.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:16"]
[/quote]
Ei voi muuta sanoa, kuin että
VITTU SÄ OOT PELLE ÄMMÄ.
SIis ihan oikeasti sä antaisit oman lapsesi kiusata toista lasta sen takia, että tämän äiti ei mielestäsi osaa tarpeeksi nöyrästi esittää sulle, että sun lapsesi on nimitellyt yms? No, av-lehmältä nyt ei voi paljoa enempää odottaakaan.
[/quote]
Huh-hei, rauhoitu hyvä ihminen.
Sulla on vihanhallinta ongelma, hae apua!
Sinä kiusaat. (veikkaan, että olet Ap)
Huh huh tätä ketjua. En todellakaan ole kirjoitellut mitään asiattomuuksia tänne. Voitte vaikka pyytää ylläpitoa tutkimaan ip:t.
Miehen kanssa puhuttiin ja päädyttiin että kirjoitan opelle. Odotellaan, kunnes tulee saikulta. Laitan siihen, että toivon että näitä 2 tyttöä puhutellaan nyt myös erikseen kunnolla eikä koko luokkaa yleisesti, että ei saa nimitellä.
En muuten ymmärrä tuota ajatusta, että pilkkaan kiusaajia sanomalla, että sen laukaisee kateus. Mitä pilkkaa tai edes kovin erikoista siinä on? Kun miettii kuinka yleistä se kateus on aikuistenkin keskuudessa. Ja lasten. Esim. ihan normaali tunne esim. sisaruskateus.
Ap
Tästä näkee mistä kaateelliset lapset ottaa mallia.. kateellisilta aikuisilta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:12"]
Ilman muuta menet tapaamaan niitä vanhempia, että näkevät hoikan ja siron olemuksesi, jonka olet verhonnut kivaan toppaliiviin, siihen sointuvaan puseroon ja somaan huiviin sekä katseenkestäviin farkkuihin. Muita ottaa joku kiva laukku (Vuitton tms.) että vanhemmat tajuavat, mistä oikein on kyse.
[/quote]