Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä teillä oli tänään ruuaksi?

Vierailija
06.11.2013 |

Meillä oli päivällä perunasalaattia, jossa oli perunaa, vihreitä linssejä, fetaa, sipulia ja rucolaa (maustettu mustapippurilla, suolalla, oliiviöljyllä ja viinietikalla). Illalla oli avokadopastaa, siis sitä avokadopastaa.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Nyt se on todistettu. Olen TYHMÄ. Ihan oikeesti. Ei hemmetti voi olla todellista edes että mun pitää av-palstalta kuulla, että saman ruuan voi jakaa mausteisempaan ja miedompaan osaan. Mutta kas, näin kävi. Nyt hävettää. Taitaa olla tosissaan meidän uhmis valvottanut liiaksi tai sitten vaan on tän mamman paletti niin sanotusti hajoamassa.  Pelottavaa.

T. se makaronilaatikkoahdistuja

Vierailija
42/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:32"]

Juu. Nyt se on todistettu. Olen TYHMÄ. Ihan oikeesti. Ei hemmetti voi olla todellista edes että mun pitää av-palstalta kuulla, että saman ruuan voi jakaa mausteisempaan ja miedompaan osaan. Mutta kas, näin kävi. Nyt hävettää. Taitaa olla tosissaan meidän uhmis valvottanut liiaksi tai sitten vaan on tän mamman paletti niin sanotusti hajoamassa.  Pelottavaa.

T. se makaronilaatikkoahdistuja

[/quote]

Olet ihana, hali <3! Ja hus pois palstalta nukkumaan nyt jos ot väsy, kauniita unia :0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:36"]

Sori, mut kyllä minusta se, että sanoo jonkun ruoan olevan "järkkyä" on haukkumista. Itse tykkään hirveästi makaronilaatikosta (soijasta+porkkanasta), tekisin sitä varmaan lähes joka päivä, mutta ei sitä pastaa voi joka päivä syödä.

[/quote]Ymmärtäkää nyt, että en haukkunut tuon kirjoittajan ruokia, vaan kerroin mielipiteeni perinteisestä makaronilaatikosta.

[/quote]

Sä et sitten ilmeisesti osaa tehdä perusmakaronilaatikkoa hyvin? Hyvä kotona tehty makaronilaatikko on taivaallista, ihan ilman cayennepippureita ja chilejä...

(Ahdistuneelle makaronilaatikon tekijälle: miten olis lasagne? Se tulee myöskin uunissa ja sooseihin voi tunkea melkein mitä vain, kunhan vain on juustoa päällä. :D On melkein makaronilaatikkoa helpompi, kun ei tarvitse keittää makaroneja etukäteen, sen kuin latoo lasagnelevyt tai vaihtoehtoisesti näkkileipälevyt kerroksittain.)

Vierailija
44/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on se ongelma että kaikki laadukas ruoka ja raaka-aine on hiton kallista ja huonosti saatavilla. Lähikaupat ja marketit notkuu vain Saarioisten ja Valion yms eineksiä.

Ei paljon naurata. Ihmekös se jos ruoka on simppeliä ja siihen kyllästyy.

Ikävä Euroopan pikku ruokaputiikkeja ja toreja.

Vierailija
45/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkarakeittoa. Koko perheen lempiruokaa =)

Vierailija
46/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme utopiassa elatte jos luulette etta salaatilla ja kurkulla on kovasti ravintoarvoa, enemman on siina purkkitomaatissa.

Vierailija
47/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilistä spagettivuokaa lämmitettynä

Vierailija
48/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään kasslerpihviä, ruusukaalia, paprikaa, jälkkärinä puolukkavaahto

Vierailija
49/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:01"]

Hehe,

ja toisessa ketjussa miehet valitti kun ei vaan kaikki naiset osaa tehdä hyvää ruokaa ja saivat täällä niskaansa haukut siitä että eivät osaa arvostaa oikeita ominaisuuksia naisissa ja tehkööt itse ruokansa.

Mutta en mä näitä lueskeltuani kyllä ihmettele jos jotkut kovin kaipaa kunnollista maukasta ruokaa

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:50"]

Aamupala: neljän viljan puuro mansikkahillolla tai voisilmällä valinnan mukaan

Lounas: eilistä nakkikeittoa

Päivällinen: makaronilaatikko + salaatti (salaattivihannes, tomaatti, paprika, kurkku)

Iltapala: kauraleipää kinkulla + juustolla + salaatilla, keitetty kananmuna, kaakao (harvinainen ekstra, yleensä meillä juodaan vaan maitoa tai vettä).

T. mamma ja muksut 8v,5v ja 3v plus mies joka muuten tuntuu olevan ainoa koko katraasta joka syö tarjottavan ruuan valittamatta. Sivumennen sanoen oon hemmetin kyllästynyt tähän ruokahuoltoon kun pennut vaan vikisee ja valittaa ruuasta joka saatanan päivä (anteeksi purkaus, äiti on vähän väsynyt)

[/quote]

[/quote]

Useimmissa perheissä miehillä on vapaa pääsy keittiöön joten ei muuta kuin sinne väkäämään ruokaa. Ei tartte narista vauvapalstalla paskoja ruokia.

Vierailija
50/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 01:32"]

Ihme utopiassa elatte jos luulette etta salaatilla ja kurkulla on kovasti ravintoarvoa, enemman on siina purkkitomaatissa.

[/quote] Ja enemmän ketsupissa kuin siinä purkissa.

Vierailija
51/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hevosen lihan takia ei myytäis? Muutenkin ainakin Cittari oikeen mainostaa isoilla kirjaimilla että hevosen jauhelihaa.

Vierailija
52/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi syötiin hedelmiä - bansua, mandariineja ja kiiviä. Vähän rusinoita ja manteleita. Ei olla raskaan aamiaisen ystäviä kukaan tässä perheessä.

Parin tunnin päästä lounaalla on lihapullia ja perunaa, näitä jäi eiliseltä päivälliseltä yli. Lautaselle pilkon eilisen tapaan tomaattia, kurkkua, paprikoita ja kukkakaalia, muutaman oliivin molemmalle lapselle. Säästää aikaa kun jättää isommiksi lohkoiksi, ja lapset ei ole niin kranttuja etteivät söisi ihan yhtä hyvin kuin sekoitettua salaattiakin.

Välipalan syövät kerhossa, siellä on aika usein marjakiisseliä ja leipää. Tai marjapuuroa. Jos olisivat kotona, surauttaisin varmaan blenderillä mansikoita ja herukoita + jogurttia ja maitoa "pirtelöksi".

Päivälliselle teen salaatin ja leivon voitaikinasta kierteitä eri täytteillä. Meille tulee isovanhemmat käymään, niin muunnan päivällisen sellaiseksi että mumml ja pappa voi juoda siinä kylkiäisinä kahvia tai teetä. 

Iltapalalla varmaan hedelmää ja sämpylää, jos mulla on sämpylöitä vielä pakkasessa. Muuten saavat varmasti sitten syödäkseen lisää niitä kierteitä :)

Vierailija
53/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bansu = bansKu = banaani. 

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 08:55"]

Aamupalaksi syötiin hedelmiä - bansua, mandariineja ja kiiviä. Vähän rusinoita ja manteleita. Ei olla raskaan aamiaisen ystäviä kukaan tässä perheessä.

Parin tunnin päästä lounaalla on lihapullia ja perunaa, näitä jäi eiliseltä päivälliseltä yli. Lautaselle pilkon eilisen tapaan tomaattia, kurkkua, paprikoita ja kukkakaalia, muutaman oliivin molemmalle lapselle. Säästää aikaa kun jättää isommiksi lohkoiksi, ja lapset ei ole niin kranttuja etteivät söisi ihan yhtä hyvin kuin sekoitettua salaattiakin.

Välipalan syövät kerhossa, siellä on aika usein marjakiisseliä ja leipää. Tai marjapuuroa. Jos olisivat kotona, surauttaisin varmaan blenderillä mansikoita ja herukoita + jogurttia ja maitoa "pirtelöksi".

Päivälliselle teen salaatin ja leivon voitaikinasta kierteitä eri täytteillä. Meille tulee isovanhemmat käymään, niin muunnan päivällisen sellaiseksi että mumml ja pappa voi juoda siinä kylkiäisinä kahvia tai teetä. 

Iltapalalla varmaan hedelmää ja sämpylää, jos mulla on sämpylöitä vielä pakkasessa. Muuten saavat varmasti sitten syödäkseen lisää niitä kierteitä :)

[/quote]

Vierailija
54/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullia ja kesäkurpitsa-fetasalaattia. Jos olen viitseliäs niin hillarahkaa jälkkäriksi. (lakkarahka siis teille eteläsuomalaisille..) Päivällä syön eilisen Aloo Gobin jäänteet. 

Vierailija
55/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 07:28"]

Miksi hevosen lihan takia ei myytäis? Muutenkin ainakin Cittari oikeen mainostaa isoilla kirjaimilla että hevosen jauhelihaa.

[/quote]

No tuostahan oli iso kohu, ettekö nyt muista? Että lihapullista oli löydetty hevosta vaikka sitä ei oltu ilmoitettu, vetivät silloin myynnistä kaikki lihapullansa. Teki mieli vinkua Ikeassa että heppaa pöytään vaan, mua ei haittaa, mä HALUUN niitä lihapullia kun ne on niin HYVIÄ!

Vierailija
56/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Mutta tosi harva taitaa olla oikeesti perehtynyt siihen missä on ravintoarvot kohdallaan, antioksidantteja, vitamiineja ja hivenaineita hyvin yms.

Ja jotkut ovat suomalaiset ovat tosi vastahakoisia edes kokeilemaan mitään yhtään erikoisempaa kuin makaroni- ja perunalinja.

THL ja Valio yms aivopesee mennen tullen kansaa propagandallaan, terveydenhoitajat nielee sen kaiken ja toitottaa jotain puuta heinää ihmisille sitten.

Itse enää edes kuuntele ja noteeraa sitä mitä mainostetaan ja totuutena julistetaan esim jossain terveyskeskuksissa, hankin tietoni tieteellisiä tutkimuksia ja ulkomaista mediaa enemmän seuraten.

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 01:32"]

[/quote]

Vierailija
57/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tultiin reissusta illalla eikä jaksettu laittaa ruokaa, joten Saarioisen Perinteisellä maksalaatikolla täytettiin mahat. Puolukkasurvosta ja porkkanaraastetta kylkeen.

Tänään oli aamupalaksi maustamatonta jogurttia, marjoja pakastimesta, pellavansiemenrouhetta ja hunajaa, juomaksi valkoista teetä.

Lounaaksi on vaniljaista kukkakaalikeittoa ja paahdettuja sekalaisia siemeniä, mitä jääkaapista sattuu löytymään.

Välipalaksi samaa jogurttisettiä kuin aamulla ja/tai raakaa porkkanaa raasteena tai tikkuina.

Päivälliseksi on uunipunajuurista, pinjansiemenistä ja yrteistä tehty lämmin salaatti ja kanaa. Kastiketta balsamicosta, öljystä ja nokareesta kirsikkahilloa. Lisäksi on vihreitä papuja.

Iltapalaksi varmaan teetä ja jotain hedelmiä.

Huomenna onkin sit nuudelipäivä.

Vierailija
58/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoja, perunamuusia ja porkkanaraastetta. Tiedän, olen tylsä. Ap, mäkin haluisin muuten teille syömään.

Vierailija
59/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kanakeittoa.

Vierailija
60/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakeittoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä