Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä teillä oli tänään ruuaksi?

Vierailija
06.11.2013 |

Meillä oli päivällä perunasalaattia, jossa oli perunaa, vihreitä linssejä, fetaa, sipulia ja rucolaa (maustettu mustapippurilla, suolalla, oliiviöljyllä ja viinietikalla). Illalla oli avokadopastaa, siis sitä avokadopastaa.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisitte jotain ravinnerikkaampaa ruokaa kuin pelkkää makaronihöttöä, niin ymmärtäisitte lukemastannekin jotain. Aivot näes tarvitsevat muutakin kuin durumvehnää. Tomaattimurskassa esim. on erittäin paljon terveellistä lykopeenia.

Vierailija
22/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:36"]

Sori, mut kyllä minusta se, että sanoo jonkun ruoan olevan "järkkyä" on haukkumista. Itse tykkään hirveästi makaronilaatikosta (soijasta+porkkanasta), tekisin sitä varmaan lähes joka päivä, mutta ei sitä pastaa voi joka päivä syödä.

[/quote]Ymmärtäkää nyt, että en haukkunut tuon kirjoittajan ruokia, vaan kerroin mielipiteeni perinteisestä makaronilaatikosta.

[/quote]

"Kannattaisko tehdä sitten jotain sellaista ruokaa, missä on makuja? Makaronilaatikko esimerkiksi on todella tylsää ruokaa". Ei tämä ainakaan kauhean kannustava kommentti ole ihmiselle, joka kertoo olevansa väsynyt. Ja meillä ainakin etenkin uhmaikäiset on temppuilleet ruuan kanssa AINA, vaikka olen ammatiltani kokki ja pitopalveluyrittäjä, joten ei pitäisi olla osaamisessa vikaa (kun kommentoit tuolla myös, että "jotain vikaahan siinä silloin on, eikö?" Siis kun lapset valittaa ruuasta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:45"]

Söisitte jotain ravinnerikkaampaa ruokaa kuin pelkkää makaronihöttöä, niin ymmärtäisitte lukemastannekin jotain. Aivot näes tarvitsevat muutakin kuin durumvehnää. Tomaattimurskassa esim. on erittäin paljon terveellistä lykopeenia.

[/quote] Ketsuppia siihen päälle laitetaan. Luuletko että joka päivä makaronia syödään? Tavallisen idiootti...

Vierailija
24/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:38"]

Sori, mut kyllä minusta se, että sanoo jonkun ruoan olevan "järkkyä" on haukkumista. Itse tykkään hirveästi makaronilaatikosta (soijasta+porkkanasta), tekisin sitä varmaan lähes joka päivä, mutta ei sitä pastaa voi joka päivä syödä.

[/quote]Ymmärtäkää nyt, että en haukkunut tuon kirjoittajan ruokia, vaan kerroin mielipiteeni perinteisestä makaronilaatikosta.

[/quote]

"Kannattaisko tehdä sitten jotain sellaista ruokaa, missä on makuja? Makaronilaatikko esimerkiksi on todella tylsää ruokaa". Ei tämä ainakaan kauhean kannustava kommentti ole ihmiselle, joka kertoo olevansa väsynyt. Ja meillä ainakin etenkin uhmaikäiset on temppuilleet ruuan kanssa AINA, vaikka olen ammatiltani kokki ja pitopalveluyrittäjä, joten ei pitäisi olla osaamisessa vikaa (kun kommentoit tuolla myös, että "jotain vikaahan siinä silloin on, eikö?" Siis kun lapset valittaa ruuasta).

[/quote]Okei, eli henkilö B kertoo täällä näin: " muksut 8v,5v ja 3v plus mies joka muuten tuntuu olevan ainoa koko katraasta joka syö tarjottavan ruuan valittamatta. Sivumennen sanoen oon hemmetin kyllästynyt tähän ruokahuoltoon kun pennut vaan vikisee ja valittaa ruuasta joka saatanan päivä"

ja näin

"No onhan se varmaan tylsää mutta kuitenkin sellasta jota kaikki syö (vaikka sitten valittaen). meidän 8v:n maku esim on kuitenkin hurjan erilainen kuin 3-vuotiaan, joten mausteissa pitää säästellä. En kyllä tosiaan mikään huippukokki ole joten anna ihmeessä vinkkejä ruuista joissa on "makuja" ja jotka kelpais tuolle ikähaarukalle.Oisin kiitollinen."

mutta sinä onneksi tiedät paremmin, että se on sitten kuitenkin lapsissa se vika, eikä siinä ruuassa. Hienoa, olet varmaan selvänäkijä?

Vierailija
25/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin valittaisin ruuasta, jos päivä alkaisi puurolla..yäk.

Vierailija
26/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:48"]

[/quote] Ketsuppia siihen päälle laitetaan. Luuletko että joka päivä makaronia syödään? Tavallisen idiootti...

[/quote]Oi miten viiltävä argumentti! Nyt kyllä menen ja itken itseni uneen.

Vierailija
27/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lykopeenii niin tulet ymmärretyksi tai opit kirjoittamaan ymmärrettävästi...

Vierailija
28/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuka täällä on syönyt "pelkkää makaronihöttöä"? Liki joka mammalla mukana myös salaattia esim erikseen, josta olen ihan yllättynyt.

Vierailija
29/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään kalapuikkoja ja ranskalaisia. Miehen kokkauspäivä ;)

Vierailija
30/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:58"]

[/quote]

Kuka täällä on syönyt "pelkkää makaronihöttöä"? Liki joka mammalla mukana myös salaattia esim erikseen, josta olen ihan yllättynyt.

[/quote]Juu. Jäävuorisalaatti, tomaatti ja kurkku. Nam.

Vierailija
31/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mandariinikaaliraaste, peruna- ja punajuurisalaatit sen makaronilaatikon kanssa.

Vierailija
32/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaruokana syötiin silakoita, peruna-sellerimuusia ja keitettyjä ruusukaaleja.

Reissumiestä ja vettä tai maitoa ruokailijasta riippuen ohessa. Silakat pistettiin paistumaan uunivuokaan allaan ja päällään ranskankermasörsseliä, jossa oli pieneksi pilkottuna sipulia, valkosipulia, suolaa, mustapippuria, tilliä ja puolikkaan sitruunan mehut.

Hyvää oli kaikkien mielestä.

Vierailija
33/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:58"]

[/quote]

[/quote]Juu. Jäävuorisalaatti, tomaatti ja kurkku. Nam.

[/quote]

Niin? Se on salaattia ja se on terveellistä. Taatusti terveellisempää kuin purkkitomaattimurskat.

Vierailija
34/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kasvislasagnea + salaatti, ja iltapalaksi lämpimiä voileipiä.

PS Tuolle äidille, jonka lapset vaan valittaa ruuasta: Minä sanoisin, että olkaa kiitollisia kun saatte ruokaa joka päivä valmiina nassun eteen. Kertoisin Afrikan nälkää näkevistä lapsista. Kyllä, juuri näin kauhean äiti minä olen.

Vierailija
35/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastan ei tarvitse olla durumhöttöä. Hyllystä löyty paljon muutakin!

Tänään syötiin kanalasagnea, tehty täysjyväpastaan ja lisätty paljon vihanneksia. Makuakin oli ja mausteita. 

Sitäpaitsi makaronilaatikko on hyvää!! Kunnon lohturuokaa, jota kaikki lapset ja aika monet aikuisetkin rakastaa.

Vierailija
36/100 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille jonka lapset ei syö.

Meilläkin oli yhdessä vaiheessa valitusta ja kokkailu oli tosi epämotivoivaa. Kannattaa vaan kuitenkin sitkeästi tehdä ja tarjota, nyt on talossa koululaisia, joille maistuu melkein ruoka kuin ruoka. Kokeilevat tosi ennakkoluulottomasti kaikenlaista.

Vierailija
37/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 22:01"]

No onhan se varmaan tylsää mutta kuitenkin sellasta jota kaikki syö (vaikka sitten valittaen). meidän 8v:n maku esim on kuitenkin hurjan erilainen kuin 3-vuotiaan, joten mausteissa pitää säästellä. En kyllä tosiaan mikään huippukokki ole joten anna ihmeessä vinkkejä ruuista joissa on "makuja" ja jotka kelpais tuolle ikähaarukalle.Oisin kiitollinen.

[/quote]makaroni laatikkoon saat makua kun sulatat kupilliseen kiehuvaa vettä 2lihaliemi kuutioo ja noin puol litraa maitoo +1-2 munaa,pippuria,paprika jauhetta.

Vierailija
38/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 24:sta..riippuu niin tekijästä onko arkiruoka maukasta vai ei..meillä porukat teki aina niin,että teki meille pennuille samaa ruokaa mitä itekki söivät mutta miedommilla mausteilla,kunnes oltiin sen verran isoja että mausteisempi ruoka meni kaupaks. Ei vaadi paljoa tekovaiheessa vaikka puolittaa se makaronilaatikko leivinpaperilla mausteiseen ja miedompaan osioon!

Tänään tein makaronilaatikkoa täysjyvämakaroneista, boostasin jauhelihan makua kuivatuilla suppilovahveroilla. On muuten hyvää seuraavana päivänä kun sen viel paistaa :)

Vierailija
39/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin vihreät jäi mainitsematta makaroonilaatikon kyljestä; pehtoorin salaattikerä+kurkkua:) t.58

Vierailija
40/100 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mä taas välttelen sitä soijaa mahdollisimman paljon, en oikeen missään muodossa viitsi sitä kehooni tunkea, saati lapsille syöttää.

Jos joskus lihamakaronilaatikkoa teen, se on itse ajan kanssa tehtyä ja kunnon jauhelihasta. 

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi