neuvokaa: mitä vanhempainvapaan jälkeen?
Olen 23 -vuotias ja minulla on nyt 5kk vanha vauva. Olen käynyt lukion ja ½ amk tasoista tutkintoa. Keskeytin ammattikorkeakoulussa (tradenomi) ja vaihdoin yliopiston puolelle lukemaan kaupan alaa. Se koulu oli vielä aika alkutekiöissä, kun tulin raskaaksi ja menin synnytykseen asti töihin.
Nyt kotona ollessa olen todennut, etten ehkä haluaisi jatkaa opiskeluja. Haluaisin töihin mahdollisimman pian, en >4 vuoden päästä. Haluaisin kuitenkin jotain muuta kuin esimerkiksi siivoustyötä, jota on helppo saada ilman koulutustakin. Jotain, josta tienaisi ehkä n. 2000€ brutto, ja olisi kohtuullisen leppoisaa ja kevyttä työtä. Olen todella stressiherkkä ihminen.
Vanhempainvapaan jälkeen olen kotona luultavasti kunnes vauva on 1-vuotias, mies on vakityössä joten tämä on mahdollista. Mutta mitä sen jälkeen? Olen varannut aikaa keskustelemaan mahdollisesta jatkosta tämän jälkeen, jos en palaa enää yliopistolle. Mutten tiedä mitä haluaisin tehdä, kaupan ala ei suuremmin edes kiinnosta, eksyin sitä alaa lukemaan lähinnä siksi, että kouluun oli helppo päästä.
Millaisia ammatteja voisin ajatella, jos palkka saisi olla n. tuo 2000€, työhön pitäisi päästä oppisopimuksella /aikuiskoulutuksella /muuta "nopeampaa" reittiä, toivoisin mielellään klo 6-20 välillä olevia työpäiviä, mielellään "siistiä sisätyötä". Onko ainut vaihtoehto käydä pitkä koulutus loppuun?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:26"]
Jos sinun oli helppoa päästä kauppakorkeaan, niin mitä järkeä tyytyä 2000€ palkkaan? Selvästi sinulla on lahjoja alalle. Muutaman vuoden satsaus koulutukseen ja loppuelämä aikaa painaa duunia.
[/quote]samaa mieltä! olet nuori, hyvä koulutus kannatta aina
Lue puutarhuriks :) tai floristiks.. En kyllä oo satavarma työllistymisestä.
Mä kans liputan koulutuksen puolesta. Duunarihommissa ei juurikaan edetä mihinkään ja palkkakin on sen mukainen.
kaupan alassa huolestuttaa vain ainainen tuloshakuisuus, pelkään sen olevan liian stressaava ala itselle. Pidän kyllä monista puolista alalla, mutta vaadin itseltäni aika paljon, ja olen alkanut pelätä että sillä alalla minua odottaisi hyvin pian burn out tai vastaava. Jotenkin tässä kotona ollessa, ilman jatkuvaa stressiä ja suorittamista, olen alkanut haaveilla rauhallisemmasta työstä. :)
-ap
Jos sinun oli helppoa päästä kauppakorkeaan, niin mitä järkeä tyytyä 2000€ palkkaan? Selvästi sinulla on lahjoja alalle. Muutaman vuoden satsaus koulutukseen ja loppuelämä aikaa painaa duunia.