Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luunapin lapselleen antanut äiti tuomittiin pahoinpitelystö

Vierailija
06.11.2013 |

Oikein. Minunkin tekisi mieli ilmiantaa eräs äiti joka teki saman 4-vuotiaalleen.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288617996380.html

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen pieni kurittaminen on aivan eri asia kuin lyöminen ja hakkaaminen, ne ovat sitä pahoinpitelyä.

Itse sain lapsena muutaman kerran tukkapöllyä, ja ihan hyvä minusta tuli. Ymmärrän jälkikäteen että jokaikinen niistä muutamasta tukkapöllystä oli kyllä ihan ansaittu. Varmasti jokainen vanhempi pyrkii ruumiillista kurittamista välttämään niin pitkään kuin mahdollista, mutta varmasti joskus se on ihan aiheellista. En kyllä tiedä oliko tuon uutisen tapauksessa se aiheellista, kuulostaa melko erikoiselta kun perhetyöntekijä paikalla jne.

Vierailija
62/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisko hellittelymielessä läpsäiseminen hiukkasen eri asia kuin kuritusmielessä annettu luunappi? Kuinka hölmö täytyy olla että vertaa noita keskenään?

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:27"]

Annatteko puolisolle, vanhemmillenne jne. myös luunappeja, jos ne kerran ei satu eivätkä ole väkivaltaa?

[/quote]

kyllä mun mies välillä läpsäsee pyllylle kun ohi kävelee...pitäisköhän nostaa syyte...

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen keskiluokkainen perhe me oltiin - ja ollaan. Eipä jääny traumoja. Ja kyllä olen omallekin lapselleni tukkapöllyä antanut muutamaan otteeseen - ja ihan aiheesta!

Vierailija
64/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:51"]

No oisko hellittelymielessä läpsäiseminen hiukkasen eri asia kuin kuritusmielessä annettu luunappi? Kuinka hölmö täytyy olla että vertaa noita keskenään?

Annatteko puolisolle, vanhemmillenne jne. myös luunappeja, jos ne kerran ei satu eivätkä ole väkivaltaa?

[/quote]

kyllä mun mies välillä läpsäsee pyllylle kun ohi kävelee...pitäisköhän nostaa syyte...

[/quote]

[/quote]

Ymmärrätkö sinä - idiootti huumoria?

Vierailija
65/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ruumillinen kuritus sitten on teidän mielestä aiheellista?

Mun lapset on jo kouluiässä enkä kertaakaan ole ollut tilanteessa jossa edes olisin harkinnut fyysistä rangaistusta.

Vierailija
66/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt vuonna -68 enkä ole koskaan saanut selkääni tai luunappeja tai tukkapöllyä. En ole itsekään oppinut kurittamaan lapsiani fyysisesti. Minulla on neljä lasta, enkä ole koskaan tukistanut tai antanut luunappeja. Kyllä aikuisella tulee olla eri keinot lapsen kasvatuksessa. Lapsen täytyy kokea kotona turvallisuutta, lapsen ei tule kotonaan kokea pelkoa siitä, että väärin tehdessään, hän voi saada vaikkapa niitä luunappeja. Et kai anna työkaverillekaan luunappeja, jos hän tekee väärin? Antakaa lapsen luottaa omiin vanhempiin ja siihen, että edes kotona saa olla turvassa kaikelta pahalta.

Vierailija
67/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä kuvitella tilanteen - varmasti stressaavaa jos perhetyöntekijä paikalla "vahtimassa" kokoajan ja suorastaan ajaa tekemään jonkin pienen virheen. Olis auttanut tuota äitiä tuon syytteen sijaan...

Vierailija
68/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pahoinpitely ei mielestäni koskaan oel huumoria.

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ymmärrätkö sinä - idiootti huumoria?

[/quote]

Vierailija
69/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla näiden kirjoitusten perusteella sukuvika tuo lasten pahoinpitely: "Ei minustakaan huonoa tullut, vaikka piestiin". Sinänsä kyllä aika surullista että omaa väkivaltaisuuta perustellaan sillä että ennenkin on näin tehty.

Vierailija
70/71 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan lasten ruumiillista kuritusta, mutta eipä sivusta seuranneena voin todeta, ettei se oikeudenkäyntiprosessikaan ole lapselle kovin mieltäylentävä kokemus. Siksi toivoisin vähän suhteellisuudentajua siitä, mitkä tapaukset kannattaa lähteä viemään eteenpäin. Yleisesti ottaen joku muu lähestymistapa voisi olla parempi.

Vierailija
71/71 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Eikos suomalaisissa kouluissakin ole ongelmia lasten kanssa nykyisin kun elavat kun pellossa ja puhuvat rumasti opettajilleen. Ei se kuule yksi luunappi ole vain osatotuus, vaan luunappi ja silla siisti. Itse en tykkaa luunapeista, mutta monessa maassa ulkomailla lapset saavat tukkapollyn. Jopa rehtori saa antaa tukkapollyn taalla vanhempien luvalla. Sillee....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi