Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta 40v nainen liian vanha saamaan vauvan?

Vierailija
06.11.2013 |

Perustele.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on mahdollisuus elää itsensä näköistä elämää välittämättä palstaviisaitten kommenteista.Kyllä  yli 40v-iässä saaneet tuttavat vanhemmat ovat rakastaneet lapsiaan erityisen paljon. Itse olen reilusti alle 50v mummo ja ihmettelen tuota pientä lasta,joka on antanut elämään aivan uudenlaista onnea ja kiitollisuutta.

Vierailija
62/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:03"]

Miksiköhän aina näitä mummoäitejä puolustavat ovat itse mummoäitejä. Siis minä en voi sille mitään, että katson aina järkytyksen/ kauhunsekaisin tuntein, kun sellainen päälle neljäkymppinen, jo hieman naama valahtanut, vaatteet kaivettu jostain kaapin pohjalta-tyyppinen mummoäiti tulee pienten lasten kanssa vastaan. Säälittää....ei tuon ikäisen kuulu enää elää tuota vaihetta. Lasten leikkikerhossa oli sellainen pari pienen poikansa kanssa, että oksat pois- olisivat voineet olla minun vanhempiani ryppyjensä perusteella.. ja itse en ole mikään teiniäiti.

[/quote]

Mun naama valahti jo kolmekymppisenä ja samoin tuli harmaita hiuksia jo silloin. Vaatteista ja ulkonäöstä en silloinkaan välittänyt. Eikö sellainen ihminen saa nuorenakaan hankkia lapsia? Varokaahan nuoret, kohta aletaan estää nuoria, mutta rumia saamasta lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedätkö, kun koko kirjoituksesi oli oikeastaan rankkaa yleistämistä. Lapsia saadaan keskimäärin jotain 28-vuotiaana eli 25-31vuotiaana. Esim. sairaanhoitajat, terkat, kätilöt ym. saavat usein lapsia aika nuorena, jo opiskeluaikana. Syynä, että ovat perhekeskeisiä. Ja ihan ovat veroja makselleet ja lapsensa hyvin kasvattaneet. Aika monet yliopisto-opiskelijoistakin hankkivat lapsia opiskeluaikana. Luuletko, että ihminen ei voi saada lapsia ja kouluttautua siinä ohessa tai myöhemmin? On sinisilmäistä ja naiivia ajatella, että nuoret äidit ovat kouluttautumattomia. Niitäkin on, mutta itse tunnen tosi monia amk- ja yliopisto-opiskelijoita, jotka ovat pitäneet äitiysloman kesken opintojen. Nimenomaanhan he tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi kuin sinä, jolle maksetaan kalliita äitiyspäivärahoja tulojen perusteella. Kotihoidontukea saatte saman verran. Ikävää, jos olet itse valmistunut jostain kauppiksesta, jossa vaalitaan kovia arvoja ja mammona on ensisijaista, mutta muualla ihmiset tekevät lapsia myös nuorina ja ovat ihan kouluttautuneita.

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 19:05"]

Anteeksi, samalla tavalla kuka tahansa lasta kotona hoitava elää yhteiskunnan varoilla. Itse asun lähiössä, olen saanut molemmat lapset nuorena (23 ja 26v.) ja olen korkeasti koulutettu. Minusta on ihanaa olla nuorekas ja itsestään hyvää huolta pitävä mamma :) Erotun ihan edukseni, jos jollain tavalla erotun.

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:31"]

Minusta alkaa kyllä olla, ihan terveysriskit niin äidin kuin lapsen ja myös se, kun lapsi menee kouluun. äiti on jo ihan mummoikäinen, moni on jo mummo siinä iässä, ei ollenkaan kiva lapselle, täytyy ottaa se lapsikin huomioon!

[/quote]

Jaa, varmaankin siellä lähiössä on näin, kun on lapset tehty kaksikymppisenä ja yhteiskunnan varoin elätetty. Ns. paremmilla asuinalueilla, joissa vanhempien koulutustaso on korkea, normi on se, että lapset saadaan yli 30-vuotiaana. Esim. meidän päiväkodissa joukosta erottuvat ne, jotka ovat saaneet lapset vähän alle 30-vuotiaana.

[/quote]

[/quote]

No, jos sinulla on yliopistotutkinto, edustat hyvin pientä vähemmistöä, kun olet lapset saanut noin nuorena. Pahoittelen, jos piikkini osui väärään paikkaan. Se oli tarkoitettu lähinnä niille täällä huuteleville "ammatikseen" lapsia hankkiville lähiöruusuille.

Toki olen itsekin nauttinut äitiyspäivärahasta ja muutaman kuukauden kotihoidon tuestakin, mutta kun sitä ennen olen yli kymmenen vuotta maksanut veroja pari tuhatta euroa kuukaudessa, niin katson kyllä, että tilanne on kohdallani ihan toinen kuin sellaisen henkilön, joka ei ole ollut ansiotyössä ennen lasten saantia, ja perheellisenä sitten "elättää" perhettään vuosikausia erilaisin sosiaalituin ja parhaassa tapauksessa vielä työllistää sosiaalitointakin. Näitäkin tapauksia kun on, ja valitettavan paljon onkin.

t. Se aiempi kirjoittaja

[/quote]

Vierailija
64/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätäkseni vielä kavereistani esim. lastentarhanopettajat ja luokanopettajat. Näillä aloilla on tuhansia ja taas tuhansia naisia Suomessa ja näillä aloilla saadaan kyllä lapsia aika nuorena, jo opiskeluaikana.

Vierailija
65/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ikä määrää sitä miten hyvin tai huonosti pukeutuu jne. Oma äitini on 60 v ja pukeutuu farkut/pitkävartiset saappaat/siisti takki tyylillä. Käy töissä eikä ole mitenkään vanha ja väsynyt. Hoikka, käy kasvohoidoissa, kynsiä laitattamassa, jalkahoidossa, kampaajalla kuukausittain jne. Hänen äitinsä eli liki 100 vuotta. Sai vikan lapsen 45v iässä. Jäi sitä aikaa elää ilman lapsiakin jaloissa :D Että sitä voi kuvitella kaikkien olevan rapakuntoisia 40 v iässä... Toiset on kaikkea muuta!

Vierailija
66/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 21:34"]

Lisätäkseni vielä kavereistani esim. lastentarhanopettajat ja luokanopettajat. Näillä aloilla on tuhansia ja taas tuhansia naisia Suomessa ja näillä aloilla saadaan kyllä lapsia aika nuorena, jo opiskeluaikana.

[/quote]

mUTTA  nehän onkin sellasia amisammatteja. Niihin lukee vain ne pupiruusut, jotka vääntää kakaroita irtosuhteisiin

Vierailija
67/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Täällä taas kuvitellaan, että nelikymppiset on jotain vanhuksia. Puuh! Toki riskit on isompia, mutta niitä varten on seuloja ja tutkimuksia. Valvomiset ei ole sen rankempia kuin nuorempanakaan. 

T:41 vuotiaana vauvan saanut

Vierailija
68/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:33"]

On ja ei.Oma äitini sai kaksi poikaa yli nelikymppisenä ja jaksoi näiden kanssa hyvin, mutta koska hän kuoli 45-vuotiaana, voi sanoa, että oli sittenkin liian vanha.

[/quote]

No tuskinpa hän vanhuuteen kuoli. Myös parikymppinen voi kuolla.

Vierailija
69/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauva on tulossa, ja ikää 41, joten toivottavasti ei. Jännittyneenä tässä odotan av:n tuomiota, saa nähdä miten käy. *vino hymy* Mitä mä sit teen, jos päätätte, että oon liian vanha? Annan vauvan pois vai?

Vierailija
70/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti alkaa olla liian vanha. Nainen on hedelmällisimmillään 20-30-vuotiaana. 35-vuotiaana hedelmällisyys laskee huomattavasti. Naisella tulee vaihdevuodet 45-55-vuotiaana, joten raskautuminen yli 40-vuotiaana ei kaikilla enää onnistu.

Vierailija
71/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian vanha. Kaverini pyöräytti esikoisensa 41-vuotiaana. Olisi keskittynyt muihin asioihin

Vierailija
72/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:29"]

On. 

En niinkään down-riskien tms. takia, vaan ihan vain sen takia että nelikymppinen ei ihan oikeasti enää jaksa niitä yöheräilyjä jne.

[/quote]

Puhu vain omasta puolestasi. Itse en olllut nelikymppisenä tuollainen jaksamaton, enkä ole vieläkään, lähes viisikymppisenä. Lapset sain 41- ja 43-vuotiaana, ei mitään jaksamis- eikä muitakaan ongelmia. Toki ymmärrän että optimaalinen ikä olisi ollut 10 v aiemmin, mutta tapasin mieheni vasta kun olin 39...

Vierailija
73/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:29"]

On. 

En niinkään down-riskien tms. takia, vaan ihan vain sen takia että nelikymppinen ei ihan oikeasti enää jaksa niitä yöheräilyjä jne.

[/quote]

Miten niin ei jaksa. Tiesitkö että unen tarve itseasiassa vähenee kun ikää tulee lisää.

Vierailija
74/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei.Oma äitini sai kaksi poikaa yli nelikymppisenä ja jaksoi näiden kanssa hyvin, mutta koska hän kuoli 45-vuotiaana, voi sanoa, että oli sittenkin liian vanha.

[/quote]

mummoni sai molemmat lapsensa yli 40-vuotiaana.  Hän ehti nähdä molemmat aivan aikuisina, pojat olivat yli 50-vuotiaita, kun mummoni kuoli. Mummo ehti nähdä myös kaksi lapsenlapsen lastaan, eli minun lapseni.

kenenkään kuolemaa ei tiedä etukäteen joten sitä ei kannata etukäteen surra. 20-vuotiaskin voi kuolla koska vaan... Onneksi omaa päivämäärää ei tiedä etukäteen!

Vierailija
75/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Täällä taas kuvitellaan, että nelikymppiset on jotain vanhuksia. Puuh! Toki riskit on isompia, mutta niitä varten on seuloja ja tutkimuksia. Valvomiset ei ole sen rankempia kuin nuorempanakaan. 

T:41 vuotiaana vauvan saanut

[/quote]

Mutta sinä olet 61v ja miehesi ehkä vanhempi, kun lapsesi on parikymppinen. Sen ikäinen tarvitsee vielä myös tukea elämässään.

Olen itse 56v ja nuorin on 19 ja lähtee armeijaan. Itse koen, että tämä on naftisti, mikä on liian vanhana tehty. Tuntuisi hullulta ajatella, että meillä elettäisiin vasta kiivainta murrosikää kotiintuloajoista riidelleen ja rajoja pitäen murkulle

Vierailija
76/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:31"]

En tiedä muista. Itse olisin. Haluan tehdä elämässäni jotain muutakin, kuin elää pikkulapsivaihetta.

[/quote]

Minä olen taas sitä mieltä että 20-30 vuotiaana oli ihanaa elää muuta kuin pikkulapsielämää. Sen sijaan nyt yli 40 vuotiaana se on ihanaa.

Vierailija
77/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mikä minua vaivaa eniten vanhoissa vanhemmissa?

Se, että ne kasvattaa kilttejä nössöjä, jotka ovat pikkuvanhoja ja liian fiksuja ikäisikseen. Olen tavannut tytöt, joiden äiti oli 43 ja 45 kun sai tyttärensä. Tytöt eivät osaa esim. leikkiä normaalisti kylässä, vaan pikkuvanhoina keskustelevat vanhempien kanssa kahvipöydässä. Lapsen pitää saada olla lapsi, eikä pikkuaikuinen.

Nuorekkaalta nelikymppiseltä voi vielä normaaliksi kasvattaminen onnistuakin.

Miksi et tehnyt lapsia heti toinen toisensa perään? Se olisi ollut järkevä vaihtoehto.

Vierailija
78/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma jälkikasvu on niin ISO asia, ettei siinä pitäisi painaa aikalaisten mielipiteet. Nämäkin arvostelijakurpat ovat 50 vuoden päästä kuolleita, mutta se ap:n "hui kauhistus yli 40-vuotiaana" saama iltatähti elelee todennäköisesti hyvää elämäänsä omia lapsiaan vaalien. En usko, että häntäkään hetkauttaisi teidän mielipiteenne piirun vertaa. Riskit on toki hyvä tiedostaa, sitä en sano. Mutta jos lapsi sopii omaan elämäntilanteeseen voi huoletta nauraa näille "mummoäiti"-fanaatikoille. 

Suurin virhe, jonka voi elämässään tehdä on elää se ainoa elämänsä muiden ihmisten mielipiteiden ja sääntöjen mukaan.

Vierailija
79/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:43"]

Se, että ne kasvattaa kilttejä nössöjä, jotka ovat pikkuvanhoja ja liian fiksuja ikäisikseen. Olen tavannut tytöt, joiden äiti oli 43 ja 45 kun sai tyttärensä. Tytöt eivät osaa esim. leikkiä normaalisti kylässä, vaan pikkuvanhoina keskustelevat vanhempien kanssa kahvipöydässä. Lapsen pitää saada olla lapsi, eikä pikkuaikuinen.

Miksi et tehnyt lapsia heti toinen toisensa perään? Se olisi ollut järkevä vaihtoehto.

[/quote]

Tuntemissani vanhoina tehdyissä lapsissa minua häiritsee se, kuinka näkymättömiä he ovat.

Ollaan hiljaa, kun äitiä väsyttää, ollaan kiltisti, ettei äiti suutu, kun sillä kolottaa lonkkaa, mennään kaverin luo, kun isi ja äiti on töiden jälkeen niin väsyneitä ja haluaa levätä.

Kun se ei riitä, että jaksatte sen vauva-ajan valvoa. Vanhojen vanhempien lapset on monesti ihan hukassa, kun se jaksaminen ei monesti riitä muuta kuin sen ihanan vauvakuumeajan ja vauva-ajan yli

Vierailija
80/141 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:43"]

[/quote]

Tuntemissani vanhoina tehdyissä lapsissa minua häiritsee se, kuinka näkymättömiä he ovat.

Ollaan hiljaa, kun äitiä väsyttää, ollaan kiltisti, ettei äiti suutu, kun sillä kolottaa lonkkaa, mennään kaverin luo, kun isi ja äiti on töiden jälkeen niin väsyneitä ja haluaa levätä.

Kun se ei riitä, että jaksatte sen vauva-ajan valvoa. Vanhojen vanhempien lapset on monesti ihan hukassa, kun se jaksaminen ei monesti riitä muuta kuin sen ihanan vauvakuumeajan ja vauva-ajan yli

[/quote]

No kyllä mä olen mieheni kanssa ihan hyvin jaksanut tuon meidän 5v kanssa. Ihan on normaali ja reipas lapsi ja saanut kehuja päiväkodista ja neuvolasta aina. Ei meitä vanhempia väsymys paina itse olen 40v mutta mieheni on minua muutaman vuoden nuorempi.ap siis.