Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AARGH hiekkalaatikkomammat, ette ymmärrä mitään!!!

Vierailija
05.11.2013 |

Erehdyin tänään menemään pitkästä aikaa leikkipuistoon nuorimman lapseni kanssa. Muut ovat koulussa tai eskarissa. 

Yritin jutella niitä näitä ja olla mukana. Mutta kun yleensä leikkipuistoissa käy äidit esikoistensa kanssa, niin en oikein jaksa niitä juttuja enää. Ne olivat tosi mielenkiintoisia ja tarpeellisia silloin, kun itsellänikin oli esikoinen ja halusi jakaa asioita ja saada vertaistukea. Nyt kun on kokenut ne samat pottaharjoittelut ja ihmeelliset näppylät kuusi kertaa, haluaisi jo puhua jostain muustakin.

No minä tyhmä sitten osallistuin keskusteluun "miten vauvasi/taaperosi saa nauramaan hervottomasti". Jotkut kutittelivat, jotkut pärryyttivät naamaa mahaan jne. Ja minä idiootti menin kertomaan, että tämä reilun vuoden ikäinen poikani tykkää siitä, että sitä heitetään ilmaan. Siis tiedättehän, kainaloista kohti kattoa. TURVALLISESTI, hallitusti ja tuskin irti päästäen.

Johan riemu repesi. Kaikki toljottivat suut auki. Siis heittelen sitä lasta? Eikö sitä satu? Mitä jos pää osuu kattoon? Onko se koskaan pudonnut? Eikö siinä voi mennä käsi sijoiltaan? KAMALAA, HIRVEÄÄ, VASTUUTONTA!!!

Me sitten lähdettiin kotia kohti.

AAAAARRRGGGGHHHH!!!! 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa lapsellinen aloitus. en ihmettele, etteivät muut puistossa olijat ymmärtäneet. jäänyt jopa se ammattikoulu käymättä? 

Vierailija
22/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:00"]

Ap, miten niin "te hiekkalaatikkomammat", kun kyse oli tietystä sinun tapaamastasi porukasta, joka ei vaan ymmärtänyt sinun - mahdollisesti epäselvää - selostustasi?

Hiekkalaatikkomammat on kuulehan poikkileikkaus kaikista äideistä. Pienten taaperoiden äidit ovat jokainen joskus (ulkomailla asuvia ja muutamia psykososiaalisesti erakoituneita lukuunottamatta) olleet lapsensa kanssa leikkipuistossa.

Joukossa on siten Alepan kassoja, kirurgeja, valtiotieteiden tohtoreita, peruskoulun käyneitä kotirouvia, insinöörejä, opettajia, perushoitajia...

Vähänkö tyhmää yleistää koko sakkia jauhopäiksi, joita kiinnostaa muka PELKÄSTÄÄN lastenhoito. He usein puhuvat lastenhoidosta siksi, että se on asia, joka yhdistää noin heterogeenistä joukkoa - mutta aivan varmasti siellä on joukossa naisia, jotka mielellään puhuisivat jostain muustakin. Itse esimerkiksi ulkomaantoimittajana ja yhteiskuntatieteilijänä juttelen lasten lisäksi oikein mielelläni kansainvälisistä asioista, politiikasta, kulttuurista...

Jos taas sinua äimistytti se, ettei sinun kommenttiasi joku tietty sakki ymmärtänyt, niin ehkä kannattaa myös hiukan mennä itseensä. Ilmaisit itseäsi ehkä vähän hämärästi... en tunne yhtään perhettä, jossa lasten hyppyyttely ja heittely ja pyörittely ja paini olisivat outoja asioita. Varsinkin isät ovat tuollaisissa  hakoja ;-)

[/quote]

Sun kanssa mulla ei ainakaan olisi yhtään mitään keskusteltavaa. Vaikutat järkyttävän kuivalta ja huumorintajuttomalta ihmiseltä.

[/quote]

No, likewise I'm sure... mutta pointtihan olikin, että meitä on niin moneksi. Porukasta löytyy monenlaista ja monella taustalla. Siksi minua ärsyttää tällaiset aloitukset, joiden tavoitteena tuntuu olla haukkua toisia naisia ja korostaa kirjoittajansa erinomaisuutta.

JOS ap olisi halunnut vain hauskuuttaa, tuon olisi voinut ilmaista paljon paremminkin. Mutta ehkäpä kyse on samasta viestintätaidon heikkoudesta, jonka takia ne mammat siellä hiekkiksellä ymmärsivät häntä väärin, hmmm....

[/quote]

I rest my case. Huumorintajuton, kuiva akka, joka yrittää keskustella Obaman terveydenhuoltouudistuksesta, kun muut vertailevat kakan värejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:01"]

No satunpa tietämään yhden perheen jossa ukki noin heitteli lasta. Sattuipa sitten lipsahtamaan kerran ja ikuisen aivovaurion siitä tuo lapsi sai lyötyään päänsä lattiaan. Meillä kyllä tuon tapauksen jälkeen lopetettiin lapsien heittely, vaikka se kuinka kivaa niistä olisi ollut. Eli vahinkoja voi sattua juuri silloin kun niitä ei odota!

[/quote] Minäkin tunnen lapsia jotka ovat vammautuneet auto-onnettomuuksissa, kuolleet uidessa, saaneet aivovaurion pudotessaan rappusista, katkoneet käsia ja jalkoja harrastuksissa. Mutta kyllä meillä autoillan, heitellään, uidaan ja kävellään rappusia kuitenkin.

Vierailija
24/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:00"]

Ap, miten niin "te hiekkalaatikkomammat", kun kyse oli tietystä sinun tapaamastasi porukasta, joka ei vaan ymmärtänyt sinun - mahdollisesti epäselvää - selostustasi?

Hiekkalaatikkomammat on kuulehan poikkileikkaus kaikista äideistä. Pienten taaperoiden äidit ovat jokainen joskus (ulkomailla asuvia ja muutamia psykososiaalisesti erakoituneita lukuunottamatta) olleet lapsensa kanssa leikkipuistossa.

Joukossa on siten Alepan kassoja, kirurgeja, valtiotieteiden tohtoreita, peruskoulun käyneitä kotirouvia, insinöörejä, opettajia, perushoitajia...

Vähänkö tyhmää yleistää koko sakkia jauhopäiksi, joita kiinnostaa muka PELKÄSTÄÄN lastenhoito. He usein puhuvat lastenhoidosta siksi, että se on asia, joka yhdistää noin heterogeenistä joukkoa - mutta aivan varmasti siellä on joukossa naisia, jotka mielellään puhuisivat jostain muustakin. Itse esimerkiksi ulkomaantoimittajana ja yhteiskuntatieteilijänä juttelen lasten lisäksi oikein mielelläni kansainvälisistä asioista, politiikasta, kulttuurista...

Jos taas sinua äimistytti se, ettei sinun kommenttiasi joku tietty sakki ymmärtänyt, niin ehkä kannattaa myös hiukan mennä itseensä. Ilmaisit itseäsi ehkä vähän hämärästi... en tunne yhtään perhettä, jossa lasten hyppyyttely ja heittely ja pyörittely ja paini olisivat outoja asioita. Varsinkin isät ovat tuollaisissa  hakoja ;-)

[/quote]

Sun kanssa mulla ei ainakaan olisi yhtään mitään keskusteltavaa. Vaikutat järkyttävän kuivalta ja huumorintajuttomalta ihmiseltä.

[/quote]

No, likewise I'm sure... mutta pointtihan olikin, että meitä on niin moneksi. Porukasta löytyy monenlaista ja monella taustalla. Siksi minua ärsyttää tällaiset aloitukset, joiden tavoitteena tuntuu olla haukkua toisia naisia ja korostaa kirjoittajansa erinomaisuutta.

JOS ap olisi halunnut vain hauskuuttaa, tuon olisi voinut ilmaista paljon paremminkin. Mutta ehkäpä kyse on samasta viestintätaidon heikkoudesta, jonka takia ne mammat siellä hiekkiksellä ymmärsivät häntä väärin, hmmm....

[/quote]

I rest my case. Huumorintajuton, kuiva akka, joka yrittää keskustella Obaman terveydenhuoltouudistuksesta, kun muut vertailevat kakan värejä.

[/quote]

Ai jaha, siis kakan väri on huumorintajuista, Obaman ulkopolitiikka ei?

Kuulehan, kannattaa edes yrittää keskittyä olennaiseen viestinnässä. Jos jäät jumiin omiin fiiliksiisi ja johonkin yksityiskohtaan kertomuksessa, et koskaan ymmärrä muita kunnolla, etkä opi myöskään viestimään niin, että muut ymmärtävät sinua.

Vierailija
25/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt myöskään oikein jaksa huvittua ap:n aloituksesta. Vieras ihminen menee tahallaan provosoimaan tuntemattomia ihmisiä ja luulee olevansa oikeinkin mentalisti kun saa jonkun järkyttymään.

Jos minä olisin puistossa ja sinne tulisi joku ap:n kaltainen huomiohakuinen pätijä-äiti, tuijottaisin minäkin. Mut en tosiaan siksi, että pitäisin häntä niin uskomattoman reippaana ja rohkeana kasvattajana joka hiukan ravistelee mammoja pilvilinnoista, vaan ihan muista syistä.

Vierailija
26/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä olen viskonut monia vauvoja vaikka mulla ei itselläni ole yhtäkään omaa, joten tuskin se pelkästään sitä on, että kyseessä on eka lapsi. Tai mistä mä tiedän, ehkä toisen vauvaa on helpompi heitellä kuin omaa :D Mutta jotenkin tuntuu, että tää on osa tätä nykyajan suoritusäitiyttä, jossa kaikki pitää tehdä jonkun kirjan kirjan mukaan tai muuten lapsesta kasvaa ties mikä hirviö.

Vierailija
27/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän menit sinne puistoon alunperin asenteella, että nyt järkytän hiekkalaatikkomammat omalla erinomaisuudellani. Niinkuin joku jo sanoi, siellä on yleensä kaikenlaisista lähtökohdista vanhempia, näistä minäminä-tyypeistä vaan ei kukaan pidä. 

Vierailija
28/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole yhtään huolissasi siitä, mitä nuo äkkinäiset liikkeet tekevät vauvan hermostolle?

Vierailija
29/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, me mitään ymmärtämättömät hiekkalaatikkoäidit ollaan nähty ap:n kaltaisia äitejä aina silloin tällöin. On aina ihmisiä, jotka kuvittelevat että muut ihmiset hänen ympärillään elävät tyhjiössä, eikä heillä näytä olevan elämänkokemusta, ammattia tai ylipäänsä mitään muutakaan elämää. Erityisen helposti aliarvioidaan niitä ihmisiä kohdalla, jotka eivät vaitiolovelvollisuutensa vuoksi saa puhua työstään juuri mitään - heitä pidetään kaikkein yksinkertaisimpina. Toinen rankasti aliarvioitu ryhmä ovat ne äidit, joiden työ ja ura on vaatinut ennen lapsia sen verran, että he tosiaan ovat perhevapaalla vapaalla ja nauttivat siitä että saavat olla vaan. Heillähän ei selvästi ole aivotoimintaa ollenkaan.

Joten tervetuloa ap vaan sinne hiekkalaatikon reunalle pätemään sillä että olet saanut elämässä aikaiseksi enemmän kuin yhden lapsen. Ihan hyvä saavutus sekin on.

Vierailija
30/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin pampers-keskustelujen väliin, että ostin haulikon.

Täys hiljaisuus.

Ja sitten varovainen kysymys: Miks?

(oikea vastaus kuuluisi, että koska olen suorittanut metsästystutkinnon ja haluan metsästää pupuja)

Mutta provovastaus kuului: Kun on noita pyörävarkaita, lasautan ikkunasta.

Typerryttävä hiljaisuus. Ja paljon mulkoilua. Eikä enää tarvinnut keskustella kenenkään kanssa :-)

Vierailija
31/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 16:49"]

Minä sanoin pampers-keskustelujen väliin, että ostin haulikon.

Täys hiljaisuus.

Ja sitten varovainen kysymys: Miks?

(oikea vastaus kuuluisi, että koska olen suorittanut metsästystutkinnon ja haluan metsästää pupuja)

Mutta provovastaus kuului: Kun on noita pyörävarkaita, lasautan ikkunasta.

Typerryttävä hiljaisuus. Ja paljon mulkoilua. Eikä enää tarvinnut keskustella kenenkään kanssa :-)

[/quote]

Nuo on just noita... "minä olen originelli ja älykäs, muut typeriä taviksia - tukinpa niiltä suun jotenkin".

Miksi pitäisi oikein hakeutua toisten kanssa juttelemaan ihan vaan esittääkseen jotain typerää kommenttia. Ei ihme, että nuo muut vaikenivat, koska tuosta kävi kertaheitolla ilmi, että halusit vaan tukkia niiden suut ja näyttää sanallisesti keskisormea.

Olen luullut, että ajoittain olen hiukan leuhka, mutta tuohon verrattuna olen suoranainen vaatimattomuuden kukkanen...

Vierailija
32/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, oi vau kun ootkin hauska ja kaikkien muiden äitien yläpuolella! Siis niinku niin cool, että haluut metsästää pupuja. Tosi rock ja sillee. Sinuna kyllä antaisin sen haulikon ipanasi leikkeihin, ihan vaan näyttääksesi muille, ettet olekaan mikään lälly Pampers-äiti!

T. Lapseton

Vierailija
33/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että naiset halveksii niin kovasti toisiaan ja äitiyttä. Niin kuin nyt ap - jos muut eivät ymmärrä hänen juttujaan tai ovat eri mieltä, he ovat tietysti jotain puupäitä idiootteja. Jotka eivät ole muusta kiinnostuneita kuin vaippamerkeistä. Naisvihaa tuo on.

Vierailija
34/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:00"]

Mikä siinä on, että naiset halveksii niin kovasti toisiaan ja äitiyttä. Niin kuin nyt ap - jos muut eivät ymmärrä hänen juttujaan tai ovat eri mieltä, he ovat tietysti jotain puupäitä idiootteja. Jotka eivät ole muusta kiinnostuneita kuin vaippamerkeistä. Naisvihaa tuo on.

[/quote]

Näin! Ja vielä tuo, että Fiksu Ja Filmaattinen äiti (omasta mielestään) tietysti oikein korostaa, miten hän ei yleensä käy hiekkalaatikolla, koska ei jaksa niitä jonninjoutavia jorinoita, mutta tämän kerran EREHTYI.

LOL.

Vierailija
35/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n kertoma juttu ihmetyttää koska vauvoja on heitelty maailmansivu, enkä ole tiennyt että siitä on tullut kiellettyä :)

Sen sijaan tuo haulikkojuttu oli typerä, olisin minäkin ollut hiljaa koska tää tyyppi halusi ilmiselvästi päteä, osoittaa olevansa noiden typerien tavisten kanssa vallan eri maata.

Vierailija
36/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, niin ihmetyttää minuakin, sen vuoksi epäilen, että ap kertoi tavallisen asian jotenkin oudosti, ja ne muut äidit saivat väärän käsityksen. Koska tuollaista "heittelyähän" (mä sanoisin että hyppyyttämistä tai heiluttelua) nyt tekee kaikki, isät varsinkin lastensa kanssa.

Vierailija
37/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:29"]

Tuo ap:n kertoma juttu ihmetyttää koska vauvoja on heitelty maailmansivu, enkä ole tiennyt että siitä on tullut kiellettyä :)

Sen sijaan tuo haulikkojuttu oli typerä, olisin minäkin ollut hiljaa koska tää tyyppi halusi ilmiselvästi päteä, osoittaa olevansa noiden typerien tavisten kanssa vallan eri maata.

[/quote]

Mielestäni tuo heittely on täysin verrattavissa vauvojen ravisteluun. Samanlaisia äkillisiä liikkeitä. =(

Vierailija
38/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, olet tehnyt sitä ilmeisesti sitten väärin, koska ei siinä a) heitellä lasta, joka ei osaa kannatella päätään jo hyvin ja b) siinä ei tehdä mitään rajua, vaan se nosto tapahtuu kiinni pitäen ja "heitto" on muutama sentti, kädet edelleen vauvan ympärillä valmiina ottamaan kiinni.

Eiköhän se jo kerro kaiken asian väkivaltaisuudesta, että lapset nauravat sen aikana poikkeuksetta ihan ratketakseen, eivätkä haluaisi sitä lopetettavan.

Vierailija
39/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:52"]

38, olet tehnyt sitä ilmeisesti sitten väärin, koska ei siinä a) heitellä lasta, joka ei osaa kannatella päätään jo hyvin ja b) siinä ei tehdä mitään rajua, vaan se nosto tapahtuu kiinni pitäen ja "heitto" on muutama sentti, kädet edelleen vauvan ympärillä valmiina ottamaan kiinni.

Eiköhän se jo kerro kaiken asian väkivaltaisuudesta, että lapset nauravat sen aikana poikkeuksetta ihan ratketakseen, eivätkä haluaisi sitä lopetettavan.

[/quote]

Itse tulkitsen tuon hysteerisen naurun kyllä peloksi enkä iloksi...

Vierailija
40/46 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:52"]

[/quote]

Itse tulkitsen tuon hysteerisen naurun kyllä peloksi enkä iloksi...

[/quote]

Voit tulkita ihan mitä haluat, mutta eiköhän vanhemmat tunne oman lapsensa sinua paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi