AARGH hiekkalaatikkomammat, ette ymmärrä mitään!!!
Erehdyin tänään menemään pitkästä aikaa leikkipuistoon nuorimman lapseni kanssa. Muut ovat koulussa tai eskarissa.
Yritin jutella niitä näitä ja olla mukana. Mutta kun yleensä leikkipuistoissa käy äidit esikoistensa kanssa, niin en oikein jaksa niitä juttuja enää. Ne olivat tosi mielenkiintoisia ja tarpeellisia silloin, kun itsellänikin oli esikoinen ja halusi jakaa asioita ja saada vertaistukea. Nyt kun on kokenut ne samat pottaharjoittelut ja ihmeelliset näppylät kuusi kertaa, haluaisi jo puhua jostain muustakin.
No minä tyhmä sitten osallistuin keskusteluun "miten vauvasi/taaperosi saa nauramaan hervottomasti". Jotkut kutittelivat, jotkut pärryyttivät naamaa mahaan jne. Ja minä idiootti menin kertomaan, että tämä reilun vuoden ikäinen poikani tykkää siitä, että sitä heitetään ilmaan. Siis tiedättehän, kainaloista kohti kattoa. TURVALLISESTI, hallitusti ja tuskin irti päästäen.
Johan riemu repesi. Kaikki toljottivat suut auki. Siis heittelen sitä lasta? Eikö sitä satu? Mitä jos pää osuu kattoon? Onko se koskaan pudonnut? Eikö siinä voi mennä käsi sijoiltaan? KAMALAA, HIRVEÄÄ, VASTUUTONTA!!!
Me sitten lähdettiin kotia kohti.
AAAAARRRGGGGHHHH!!!!
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 17:52"]
38, olet tehnyt sitä ilmeisesti sitten väärin, koska ei siinä a) heitellä lasta, joka ei osaa kannatella päätään jo hyvin ja b) siinä ei tehdä mitään rajua, vaan se nosto tapahtuu kiinni pitäen ja "heitto" on muutama sentti, kädet edelleen vauvan ympärillä valmiina ottamaan kiinni.
Eiköhän se jo kerro kaiken asian väkivaltaisuudesta, että lapset nauravat sen aikana poikkeuksetta ihan ratketakseen, eivätkä haluaisi sitä lopetettavan.
[/quote]
Itse tulkitsen tuon hysteerisen naurun kyllä peloksi enkä iloksi...
[/quote]
Voit tulkita ihan mitä haluat, mutta eiköhän vanhemmat tunne oman lapsensa sinua paremmin.
[/quote]
Ei kai tässä nyt ole kyse mistään yksilöllisistä ominaisuuksista (persoonallisuuden piirteistä) vaan ihan puhtaasti siitä mitä pienen keho voi kestää. Mielestäni tuo heittely altistaa vauvat/lapset jollekin sellaiselle mitä heidän ei pitäisi kokea.
[/quote]
Ei, kyllä sinä oletat tietäväsi, kikattaako jonkun lapsi siinä pelosta vai ilosta, ja minä sanoin, että vanhemmat tuntevat lapsensa reaktiotavan sinua paremmin ja tietävät, tykkääkö lapsi siitä vai ei.
Et voi millään sitten antaa periksi tässä, vaan yrität siinä mutuilla lapsia riemastuttavan asian pahoinpitelyksi? ;-DD
PS: se heittely on neuvolan mielestä ok, eikä siitä ole tiettävästi yksikään lapsi saanut vammoja. Vauvojen ravistelu on tyystin toinen juttu.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 18:07"]
38, olet tehnyt sitä ilmeisesti sitten väärin, koska ei siinä a) heitellä lasta, joka ei osaa kannatella päätään jo hyvin ja b) siinä ei tehdä mitään rajua, vaan se nosto tapahtuu kiinni pitäen ja "heitto" on muutama sentti, kädet edelleen vauvan ympärillä valmiina ottamaan kiinni.
Eiköhän se jo kerro kaiken asian väkivaltaisuudesta, että lapset nauravat sen aikana poikkeuksetta ihan ratketakseen, eivätkä haluaisi sitä lopetettavan.
[/quote]
[/quote]
Voit tulkita ihan mitä haluat, mutta eiköhän vanhemmat tunne oman lapsensa sinua paremmin.
[/quote]
Ei kai tässä nyt ole kyse mistään yksilöllisistä ominaisuuksista (persoonallisuuden piirteistä) vaan ihan puhtaasti siitä mitä pienen keho voi kestää. Mielestäni tuo heittely altistaa vauvat/lapset jollekin sellaiselle mitä heidän ei pitäisi kokea.
[/quote]
Ei, kyllä sinä oletat tietäväsi, kikattaako jonkun lapsi siinä pelosta vai ilosta, ja minä sanoin, että vanhemmat tuntevat lapsensa reaktiotavan sinua paremmin ja tietävät, tykkääkö lapsi siitä vai ei.
Et voi millään sitten antaa periksi tässä, vaan yrität siinä mutuilla lapsia riemastuttavan asian pahoinpitelyksi? ;-DD
PS: se heittely on neuvolan mielestä ok, eikä siitä ole tiettävästi yksikään lapsi saanut vammoja. Vauvojen ravistelu on tyystin toinen juttu.
Ja taas kaikkien pitäisi olla samaa mieltä. että elämä luistaa. Joku heittelee ja joku kauhistelee. Itse laitan lapseni kauhistuttaviin paikkoihin siskon perheen kanssa. Sellaista mistä lapsi tykkää, mutta mielestäni on riski tai vaarallista. Kuulun kauhistelijoihin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2013 klo 14:01"]
No satunpa tietämään yhden perheen jossa ukki noin heitteli lasta. Sattuipa sitten lipsahtamaan kerran ja ikuisen aivovaurion siitä tuo lapsi sai lyötyään päänsä lattiaan. Meillä kyllä tuon tapauksen jälkeen lopetettiin lapsien heittely, vaikka se kuinka kivaa niistä olisi ollut. Eli vahinkoja voi sattua juuri silloin kun niitä ei odota!
[/quote]
Näin juuri! Lapsuudesta muistan, että naapuripitäjän suntion vaimon veljenpoika tukehtui kaurapuuroon pienenä ja kuoli. Sen jälkeen meidän suvussa ei kukaan ole koskaan enää syönyt kaurapuuroa.
[/quote]
Mä KUOLEN nauruun!!
[/quote]
Todella mautonta vitsailla tuollaisella. Meidän pikkuserkun nettikaverin ex-tyttöystävä ihan oikeasti kuoli nauruun :(
Meidän leikkipuistosta olen oppinut ettei omenaa saa antaa leikki-ikäisille, koska yhden mamman tutun lapsi oli siihen tukehtunut. Uimahalleissa ei voi käydä, koska ne ovat epähygieenisiä ja aurinkorasvaa on totta tosiaan lisättävä lierihatun alla lymyilevän vauvan kasvoille vartin välein.
Ymmärrän sua ap!
[/quote]
[/quote]
[/quote]