Kansallisteatteri ei nyt annakaan potkuja sille miesnäyttelijälle, joka esittää transihmistä uudessa näytelmässä! Sen sijaan teatterinjohtaja (mies) heittääkin bussin alle nyt näytelmän ohjaajan (nainen), joka ei ole kuulemma tajunnut asioita oikein.
"Ohjaaja on ohjannut eri näytelmää kuin mitä näyttelijät ovat näytelleet. Plarissa (näytelmäkäsikirjoitus) lukee selvästi transvestiitti, ja Reinikainen on näytellyt sitä. Ohjaaja on ohjannut toista näytelmää.”
Varmaan tuo ohjaaja nyt todella kiitollinen, että hänellä on näin hieno työnantaja joka kommentoi lehtien palstoilla näin mukavasti....
Kommentit (101)
Ottamatta sen kummemmin kantaa kyseiseen keissiin, niin olisihan se nyt täysin käsittämätöntä, jos näyttelijä saisi potkut sen vuoksi, että on tehnyt työtä käskettyä, eli näytellyt niin kuin käsikirjoitukseen on kirjoitettu.
Tietenkin se on ohjaaja joka vastaa ohjamaastaan näytelmästä, tämä nyt on täysin päivänselvä asia. Jos hän ei ole tehnyt sitä mitä on tilattu, niin silloin potkut on perusteltu lopputulema. Jos hän taas on ohjannut juuri sitä mitä on tilattu, niin silloinhan vastuu on tietenkin tilaajalla, eli teatterin johdolla.
Vierailija kirjoitti:
Älytön selitys potkuille että ”tärkeät ihmiset soittelivat minulle niin päätin antaa potkut”. En ota itse asiaan kantaa mutta ei tuossa kyllä ole ainakaan juristilta mitään kysytty. Miten tuollainen voi olla ok. Tänään paheksutaan tätä ja huomenna aihe voi jo olla ihan muu, jäitä hattuun.
Tärkeä ihminen taisi tässä tapauksessa olla Camille Auer. Jokainen voi etsiä hänet Facesta ja vetää omat johtopäätökset kyseisestä henkilöstä.
Nykyaika: kaikkien pitää saada olla kaikkea mahdollista, mutta kukaan ei saa kuitenkaan olla mitään ettei joku suutu. Naurettavaa paskaa, riittää jo nämä sukupuolisekoilut. Miten pieni joukko tuntuu määräävän kaikesta mielipidepoliisina?
Vierailija kirjoitti:
- "Voiko näytelmiin jatkossa palkata näyttelijän vain siitä ihmisryhmästä, jota roolihenkilö edustaa?"
- “Sanotaan, että kyllä tarkkana pitää olla."
Eli siis jatkossa esim. Seela Sella ei ehkä saisikaan esittää Hitleriä??
https://kulttuuritoimitus.fi/podcastit/kulttuuritoimituksen-virallinen-…
Musta mies saa varmasti edelleen esittää Mannerheimia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytön selitys potkuille että ”tärkeät ihmiset soittelivat minulle niin päätin antaa potkut”. En ota itse asiaan kantaa mutta ei tuossa kyllä ole ainakaan juristilta mitään kysytty. Miten tuollainen voi olla ok. Tänään paheksutaan tätä ja huomenna aihe voi jo olla ihan muu, jäitä hattuun.
Tärkeä ihminen taisi tässä tapauksessa olla Camille Auer. Jokainen voi etsiä hänet Facesta ja vetää omat johtopäätökset kyseisestä henkilöstä.
En ole facessa, enkä ainakaan tämän takia aio sinne rekisteröityäkään, joten voisit varmaan meille naamakirjattomille avata hieman sitä, mitä hänestä henkilönä facessa paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi näytellä transnaista.
Valkoihoinen ei voi näytellä tiikeriä.Mitä vielä? Tajutkaa nyt toopet että kyllä voi. Näyttelijä voi näytellä ihan ketä tai mitä vain. Se on näyttelijän työtä. Seela Sella näytteli Hitleriä. Repikääpä siitä.
OT:na : Niin kyllähän herra h on ideologisen vähemmistön edustaja (onneksi ja tämä todentaen myös hyljeksityn sellaisen, kuten kuuluukin) , joten tuota enemmistöä ei voi sortaa argumenttia ei voida soveltaa. Onko näyttelijä S.S. siis ns. heikoilla jäillä tässä, samoin kuin koko produktio.
Vierailija kirjoitti:
Valkoihoinen ei voi näytellä tiikeriä.Mitä vielä? Tajutkaa nyt toopet että kyllä voi. Näyttelijä voi näytellä ihan ketä tai mitä vain. Se on näyttelijän työtä. Seela Sella näytteli Hitleriä. Repikääpä siitä.
Ja Mannerheimia esitti musta mies. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- "Voiko näytelmiin jatkossa palkata näyttelijän vain siitä ihmisryhmästä, jota roolihenkilö edustaa?"
Musta mies saa varmasti edelleen esittää Mannerheimia kuitenkin.
Tietenkin, kyseessä on sorretun ja sortajan asemien vaihto. Vain valkoinen voi olla rasisti.
Mitä luulette, onko tämä jupakka lisännyt (yläpeukku) vai vähentänyt (alapeukku) valtaväestön ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta eri seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä kohtaan?
Onhan tossa nyt sekoiltu ihan tosissaan. Ohjaaja ja näyttelijät ei tunnu tietävän kumman pohjalta näytelmää tekevät, elokuvan vai näytelmätekstin. Näyttelijä tekee näytelmän pohjalta ja ohjaaja ohjaa elokuvan mukaan.
En mä kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi mies ei voisi näytellä transnaisen roolia. Eikö siinä aika ikävästi dissata miesnäyttelijää. Sanotaan suoraan, että tämä ei osaa näytellä. Rooliin pitää hakea transnaista. Ihan kuin transnaiseus pätevöittäis näyttelijäksi. Vuosien koulutus ja kokemus romukoppaan, jotta joku amatööri saa roolin josta ei ehkä sitten edes selviä ja pilaa pahimmillaan muidenkin näyttelijöiden työn. Mutta ei se mitään, ainakaan nää järjestöt ei pahoita mieltään. Viis muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mannerheim oli musta.
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin. Seela ei ole alkuperäinen juutalainen. Miehensä oli juutalainen.
Onko oikein tehdä näytelmä Hitleristä? Sehän voi kiihottaa kansanryhmää! No peruin jo liput Kansallisteatteriin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän Aatu varmasti olisi halunnut, että häntä esittäisi eitalainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reinikainen esittää transvestiittiä.
Onhan se ollut eskimokin.
Onko näytellyt pitkäjyväistä riisiä ja suklaapäällysteistä vaahtopallukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reinikainen esittää transvestiittiä.
Onhan se ollut eskimokin.
Onko näytellyt pitkäjyväistä riisiä ja suklaapäällysteistä vaahtopallukkaa?
Siis tuon teatterinjohtajan olisi pitänyt ottaa vastuu koko keissistä eikä alkaa antamaan noin idioottimaisia lausuntoja eikä ainakaan piiloutua ohjaajan taakse. Olisi säilyttänyt omat kasvonsa jos olisi vaan kuitannut teatterin ylireagoineen ja näytökset pidetään niinkun aiottu.
Ilmaista mainosta tuo ainakin saanut.
Tuuren tarina kansallisteatteriin. Kenet valitsisit pääosaan? Onko tuure enemmin iskä vai äiskä? Minusta enempi äiskä ni käviskö siihen rooliin nainen,siis oikea nainen eikä mikään nakke nakuttaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C.G. Mannerheim oli aivan oikeasti musta ihonväriltään. Sehän tuli n.17- vuotiaana hevosella ratsastaen euroopan läpi tais olla Kongosta suomeen a.s.y.l.i.n.ä.
Mustavärivalokuva aikoina vain värit heijastaneet väärin valokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen IGBT. Minua poistattaa tällainen transistorin biasointi.
HÄH?
Itse olen IGBT. Minua poistattaa tällainen transistorin biasointi.