Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpä, kokemuksia?

Vierailija
14.09.2020 |

Oliko mitään oireita ja miten todettiin? Mitä jatkotoimenpiteitä?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyövän ennuste nykyään hoidettuna niin hyvä että menkää ihmeessä lääkärille epäilyksinenne.  Mitä nopeammin hoito alkaa sitä vähemmällä selviätte.

Yi 90% on hengissä 5 vuoden jälkeen ja yli 85% yli 10v jälkeen.

Vierailija
62/98 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#triplanegatiivinen

Jos sinusta tulee terminaalipotilas, niin silloin viimeistäät tutki fenbendazol asiaa. Axilur ja Panacur ovat kauppanimiä.

tuossa yhden nsisen tarina mycancerstory.rocks sivulta facebookissa lisää onnistumistarinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintasyövän ennuste nykyään hoidettuna niin hyvä että menkää ihmeessä lääkärille epäilyksinenne.  Mitä nopeammin hoito alkaa sitä vähemmällä selviätte.

Yi 90% on hengissä 5 vuoden jälkeen ja yli 85% yli 10v jälkeen.

Niistä 10 vuodessa kuolleista 15%:sta osa kuolee aivan jostakin muusta syystä.

Odottelen nyt vuosi sitten leikatun syövän jälkiseurantaa.

Vierailija
64/98 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä juurihoidettuja hampaita?

Minulla on useita.

täysin terve,  pian 68 v

Vierailija
65/98 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä salmiakista tässä yhteydessä?

Vierailija
66/98 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpää on monenlaista. Ei kannata  pohtia  yksin kotona. Nykyään ei rintaa  yleensä jouduta poistamaan, vaan kasvain voidaan värjätä isotooppitutkinuksessa  ennen leikkausta ja näin kirurgi löytää täsmälleen oikean paikan. Se v voidaan myös merkata ohuella  metalli  langalla. Jos tulee hoitoihin  heti,   on hoidot helppoja potilaalle. Näin on asiat Suomessa. Hoidot ovat tosiaan parantuneet ja  ketju lähtee nopeasti vauhtiin. Muualla ei ole yhtä hyvin asiat. Kuunnelkaa lääkäriä, ei  naapureita joilla  on vanhentunutta tietoa.

Vierailija
67/98 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani todettiin juuri lobulaarinen rintasyöpä jonka ainoa oire oli polttava kipuilu rinnassa.

Vierailija
68/98 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettiin mammografiaseulonnassaja ja sen jälkeisessä ultraäänitutkimuksessa, paksuneulanäytteessä 5mm kokoinen rintasyöpä. Ei ole lääkärin mukaan levinnyt kainalon imusolmukkeisiin.

Leikkausaikaa odottelen.

Vierailija
69/98 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotta sitten seulontamammografiassa löytyi kyhmy, silloin noin 2,5 cm, parin viikon päästä rinnan osapoisto.

Oli muutamaan imusolmukkeeseen levinnyt, siksi myös sytostaatit, muuten olisi selvinnyt pelkällä sädehoidolla. 8 kk meni kunnes hoidot oli loppu, sen jälkeen olen syönyt estrogeenin estääjää, joka loppuu ihan just kun on 5-vuotistarkastus. Olen odottanut kutsua , mutta syöpäklinikallakin on ruuhkaa koronan

takia.

Suosittelen myös, käykää mammografiassa ja tutkikaa rintanne.

Kysympä, että miten ihmeessä uskallettiin tehdä vain rinnan osapoisto kun syöpä oli kuitenkin levinnyt jo kainaloon?

Eiköhän ne syöpäklinikan erikoislääkärit ja kirurgit tiedä mitä pitää tehdään kussakin tapauksessa. Aina kokopoisto ei ole tarpeen. Kuulemma on myös parempi jos rintakudosta on jäljellä suojaamassa sydäntä sädehoidoilta, siis varsinkin jos on kyseessä on vasen rinta.

Kokopoiston jälkeen harvoin tarvitaan sädehoitoa.

Vierailija
70/98 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli patti rinnassa mutta eihän minua otettu vakavasti. Kpska olin liian nuori, ei 27 vuit7as. Kun vihdoin pääsin näytteenottoon (koepala) niin syöpä oli niin iso että koko rinta oli nekroosissa.

Vierailija
71/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duktaalinen rintasyöpä, 5mm kokoinen kyhmy. Ehkä 1-2 viikon kuluttua HUSiin

Vierailija
72/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kärsi muutaman viikon ihan hirveästä päänsärystä, sitten meni kirjoituskyky ja lääkäriin. Löytyi aivokasvain, joka oli rintasyövän etäpesäke, ja tuon lisäksi useampia etäpesäkkeitä ympäriinsä, vaarallisin aortan ympäriltä.. Elinaikaa annettiin 3kk, anoppi kuoli 2kk1vko myöhemmin. mitään ei ollut tehtävissä, oletettavasti kasvain oli syntynyt ja lähettänyt etäpesäkkeet muutamassa kuukaudessa, koska hän kävi mammografiassa puoli vuotta aiemmin ja kaikki oli tuolloin kunnossa.

Vierailija
73/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 3 tai 5 vuotis seuranta. siinä otettu verinäyte, näyttääkö se syöpää jossain vai vaan rintasyövän vastaineet?  Tuli mieeen kun luin tuon päästä löytyneen syöpäkertomuksen.

Täältä löytyy paljon tietoa ja vertaistukea:

https://www.syopajarjestot.fi/jarjesto/suomen-syopayhdistys/

https://www.syopajarjestot.fi/julkaisut/

Roosanauha alkaa muuten huomenna, eli 21 syyskuuta, ostetaan pinkkejä nauhoja:).

Vierailija
74/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän Pikkaraisen "tissit" näyttää?

Vierailija
76/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 3 tai 5 vuotis seuranta. siinä otettu verinäyte, näyttääkö se syöpää jossain vai vaan rintasyövän vastaineet?  Tuli mieeen kun luin tuon päästä löytyneen syöpäkertomuksen.

Roosanauha alkaa muuten huomenna, eli 21 syyskuuta, ostetaan pinkkejä nauhoja:).

Olen itse tällaisia kampanjoita vastaan, koska sittenhän jos tukee yhtä tai jos yksi saa näkyvyyttä niin kaikkien sinällään ihan hyvien asioiden puolesta olevien pitäisi saada vastaava näkyvyys ja huomio. Tästä syystä julkisten organisaatioiden, työpaikkojen ja vastaavien pitäisi pysytellä puolueettomana ja olla osallistumatta mihinkään tällaiseen sekä kieltää kaikkien tunnusten käyttö työaikana, koska vain tämä on oikeaa tasa-arvoa. Lisäksi Suomessa syöpään liityvät asiat pitäisi hoitaa julkisista varoista ja julkisissa sairaaloissa niin, että tällaista ei tarvittaisi. En todellakaan halua pilkata, vähätellä tai loukata rintasyöpään sairastuneita. Todennäköisesti itsekin kuolen syöpään, muu syöpä korkeintaan 10-15 vuoden kuluttua geeneistäni johtuen, eikä asialle juuri mitään voi tehdä. Olen lisäksi jo saanut muun diagnoosin, josta en parannu ja vaikka en siihen nyt kuolekaan niin se vaikeuttaa kuitenkin suuresti elämääni. Olen myös työtön ja mietin usein, milloin työttömien hyväksi tehtäisiin joku vastaava kampanja tai järjestettäisiin Pride. Näin ei tietenkään koskaan tapahdu kun työttömät tuntuvat olevan ainoa ryhmä Suomessa, joita saa vapaasti syrjiä perustuslainkin vastaisesti.

Vierailija
77/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tällaisia kampanjoita vastaan, koska sittenhän jos tukee yhtä tai jos yksi saa näkyvyyttä niin kaikkien sinällään ihan hyvien asioiden puolesta olevien pitäisi saada vastaava näkyvyys ja huomio. Tästä syystä julkisten organisaatioiden, työpaikkojen ja vastaavien pitäisi pysytellä puolueettomana ja olla osallistumatta mihinkään tällaiseen sekä kieltää kaikkien tunnusten käyttö työaikana, koska vain tämä on oikeaa tasa-arvoa. Lisäksi Suomessa syöpään liityvät asiat pitäisi hoitaa julkisista varoista ja julkisissa sairaaloissa niin, että tällaista ei tarvittaisi. En todellakaan halua pilkata, vähätellä tai loukata rintasyöpään sairastuneita. Todennäköisesti itsekin kuolen syöpään, muu syöpä korkeintaan 10-15 vuoden kuluttua geeneistäni johtuen, eikä asialle juuri mitään voi tehdä. Olen lisäksi jo saanut muun diagnoosin, josta en parannu ja vaikka en siihen nyt kuolekaan niin se vaikeuttaa kuitenkin suuresti elämääni. Olen myös työtön ja mietin usein, milloin työttömien hyväksi tehtäisiin joku vastaava kampanja tai järjestettäisiin Pride. Näin ei tietenkään koskaan tapahdu kun työttömät tuntuvat olevan ainoa ryhmä Suomessa, joita saa vapaasti syrjiä perustuslainkin vastaisesti.

Kun tämä oma diagnoosini on ns. vika päässä niin hoidon saaminen johonkin muuhun on sitten vieläkin vaikeampaa. Tämän diagnoosini aiheuttamiin ongelmiin en ole edes yrittänyt hakea apua lääkäristä. Kaikenlaista muutakin vaivaa toki jo löytyy ja ehkä on jo syöpää, mutta olen kohtaloni hyväksynyt. Vaikka sitten jotenkin ihmeen kautta jotain hoitoa olisikin tarjolla niin en hyvin pitkälle tästä ns. päässä vikaa-diagnoosistani johtuen sitä kuitenkaan edes kestäisi. Hienoa kuitenkin lukea tästä ketjusta, että löytyy niitäkin, jotka ovat päässeet lääkäriin, tutkimuksiin ja hoitoihin ja hoidot ovat auttaneetkin. Omalla kohdallani riski rintasyöpään ei ole erityisen suuri, vaan juurikin muuhun paljon vaikeammin hoidettavaan syöpään.

Vierailija
78/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rintasyövän leikkausajan 1 kk päähän. HUSissa on jonoa, ruuhkaa.

Vierailija
79/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain rintasyövän leikkausajan 1 kk päähän. HUSissa on jonoa, ruuhkaa.

Voisitko mennä leikkaukseen esim Tampereelle?  Jos oikein muistan saat valita leikkauspaikan.  Jos sieltä löytyisi aika ajemmin? Minut leikattiin 5 vrk kuluessa syövän löytymisestä, Seinäjoella.

Vierailija
80/98 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.9.2023 alkaen hoitotakuu on perusterveydenhuollossa 14 vuorokautta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan